Is Advertising an Evil or a Blessing?




Контрольная работа № 5

 

 

Задание 2

 

American Marketing Association Американская ассоциация маркетинга

identified sponsor определенный спонсор

(to have) a well-established place важное место

media service organization медиа организация

media advertising department департамент медиа рекламы

to fund фонд

to be applauded одобрять

advertising’s impact влияние рекламы

(to advocate) the abolition отмена

 

Задание 3

 

Is Advertising an Evil or a Blessing?

  1. Advertising is both a communication process and an industry that is inextricably linked to mass media in America and in some other societies. It is defined in dictionaries as the action that attracts public attention to a product or business, as well as the business of preparing and distributing advertisements. According to the American Marketing Association, advertising is ‘any paid form of nonpersonal presentation and promotion of ideas, goods, and services by an identified sponsor’. Advertising has also been called “controlled, identifiable information and persuasion.” Advertising becomes a matter of controversy for several reasons. Its role in society and in the economy has often been debated.
  2. Advertising has well-established place in American life. The component parts of the advertising industry – ad agencies, media service organizations, media advertising departments – employ nearly 200,000 people and generate about $100 million in gross revenue annually. Advertising is generally accepted by most Americans who recognize that funds most of the media they enjoy, provides consumer advice, and promotes a capitalist economy. It has been said that American society is a commercial culture and advertising is an essential ingredient in that formulation.
  3. While advertising is a historical reality and one that provides “fuel” for most commercial media in the United States, there are those who would prefer a communication system without advertising. Questios are frequently raised about wheather advertising unnecessarily stimulates needs and wants of people, weather it encourages class-consciousness, materialism, and other values that are not universally applauded. Such discussion is related to advertising’s impact and influence in society, assessed by historians, philosophers, social scientists, and media reseachers. The social criticism of advertising often centers on wheather advertising is truthful. While few critics today advocate the abolition of advertising, there is an active movement to control this form of controlled communication, presumably to serve public interest. Special attention has been given to the impact of advertising on children, the portrayal of women and minorities in advertising, and other topics that have generated controversy.

 

 

Реклама - зло или благо?

1. Реклама – это процесс коммуникации и индустрия, который неразрывно связана с масс-медиа в Америке и в некоторых других странах. Этот термин определяется в словарях как действие, которое привлекает внимание общественности к продукту или бизнесу, а также бизнес подготовки и распространения рекламы. По данным Американской ассоциации маркетинга, реклама это «любая оплаченная форма представления и продвижения идей, товаров и услуг определенным спонсором». Рекламу также называют «управляемой, идентифицирующей информацией и убеждением." Реклама становится предметом споров по нескольким причинам. Ее роль в обществе и в экономике часто обсуждается.
2. Реклама занимает важное место в американской жизни. Составные части рекламной индустрии - рекламные агентства, медиа организации, департаменты медийной рекламы - задействуют почти 200.000 человек и генерируют около $ 100 млн в валового дохода в год. Рекламу, как правило, принимают большинство американцев, которые признают, что средства, большая часть средств массовой информации они пользуются, дает консультации для потребителей, а также способствует капиталистической экономики. Было сказано, что американское общество является коммерческой культурой и реклама является одним из важнейших ингредиентов в этой формулировке.
3. В время как реклама - это историческая реальность и является "топливом" для большинства коммерческих средств массовой информации в Соединенных Штатах, есть те, кто предпочел бы систему связи без рекламы. Часто встает вопрос о рекламе излишне ли она стимулирует потребности и желания людей, чем поощряет классовое сознание, материализм, и других ценности, которые не являются универсально одобренными. Такое обсуждение

я связаны с воздействием рекламы и влиянием ее на общество, которое оценивается историками, философами, социологами, и исследователями СМИ. Социальная критика рекламы зачастую связана с ее правдивостью. Хотя мало кто из критиков сегодня выступают за отмену рекламы, нет активного движения по борьбе с этой формой контролируемой связи, по-видимому, для того чтобы служить интересам общества. Особое внимание было уделено воздействия рекламы на детей, изображения женщин и меньшинств в рекламе, а также другие темы, которые вызвали споры.

 

Задание 4

 

to be connected – linked

to be discussed – debated

to be admitted – accepted

to be asked – raised

to be approved – advocate

 

Задание 5

 

1 a

2 a

3 b

 

Задание 6

 

1 The component parts of the advertising industry – ad agencies, media service organizations, media advertising departments.

2. Because it is employ nearly 200,000 people and generate about $100 million in gross revenue annually.

 

3. Advertising is a historical reality and one that provides “fuel” for most commercial media in the United States.

 

  1. Questios are frequently raised about wheather advertising unnecessarily stimulates needs and wants of people, weather it encourages class-consciousness, materialism, and other values that are not universally applauded.
  2. It has been said that American society is a commercial culture and advertising is an essential ingredient in that formulation.

 

 

Контрольная работа № 6

 

 

Задание 2

 

To resolve into smth разделяться, распадаться на составляющие

To arm oneself with smth «вооружиться» чем либо

To flow from smth течь откуда либо

To pivot on smth зависеть от чего либо

 

Option Makers

  1. ... The play of politics on the press and the press on politics is not an abstract game. The subtle struggle over political information has as its ends the making of public opition, and it has been continuingly significant for two centuries. Unfortunately, it is often resolved into a meaningless debate as to weather the Eisenhower administration, the Kennedy administration, or the Johnson Administration denied “The People’s Right to Know” by managing news. Nothing is quite so absurd as thinking of news control by government as a modern phenomenon. The focus may be sharper now, but the truth is that information policy has been at the very center of governing th united states from the beginning.
  2. ... Madison, the Father of the Consitution, wrote: “Knowlege will forever govern ignorance. And a people who mean to be their own governors must arm themselves with the power knowledge gives. A popular government without popular information or means of acquiring it, is but a prologue to a farce, or a tragedy, or perhaps both.” Jefferson, who wrote the Bill of rights, valued information above the federal structure itself: “The basis of the government being the opinion of the people, the very first object should be to keep that right; and were it left to me to decide whether we should have a government without newspapers or newspapers without a government, I should not hesitate a moment to prefer the latter.”
  3. Clearly, the founders consider informing the people to be a function of democracy. But they carefully refrained from setting up an official information system. Instead, the informing function was turned over to the press. In effect, the press – privately owned, beyond official control – was incorporated into the machinery of democratic government.
  4. Surely, some of the geius of the American idea flows from the fact that the apparatus of information was made an independent part of the continuing government in a way that insured its freedom any particular administration. Official the first have had to adapt to the anomaly of an information system that is OF, but not IN the government. This established a natural struggle between the men of the press and the men of the official government. It is no accident that the “strong Presidents” revered by many historians and political scientists – Washington, Jefferson, Lincoln, Theodore Roosevelt – are also Presidents who have most adroitly manipulated information. Much of the story of American government pivots on the use of the press as an instrument of political power.

 

Создатели выбора.

1.... Играть политики на прессу и прессы на политику это не абстрактная игра. Тонкая борьба за политическую информацию завершает создание общественного мнения, и она была значительной течение двух столетий. К сожалению, нередко решается в бессмысленном споре о том что запрещали ла администрация Эйзенхауэра, администрация Кеннеди, или администрация Джонсона "Право граждан на получение информации", управляя новостями. Ничто не является столь абсурдно, как думать о контроле за новостями со стороны государства, как современном явление. Фокус может быть острее сейчас, но правда заключается в том, что информационная политика была в самом центре руководящего США с самого начала.
2.... Мэдисон, отец Конституции, писал: «Знание всегда будет править невежеством. И люди, которые хотят сами принимать решения должны вооружиться знаниями. Популярное правительство без популярной информации или средств ее получения, это лишь пролог к ​​фарсу или трагедии, или, возможно и то и другое. Джефферсон, который писал, Билль о правах, ценил информацию выше федеральная структуры таковой:". Основой правительства является мнение народа, первый объект должен сохранить это право, и мне оставлено право решать, должны ли мы иметь правительство без газет или газеты без правительства, я бы не колебался ни минуты, и выбрал последние ".
3. Понятно, что основатели считают информирование людей функцией демократии. Но они воздерживались от создания официальной информационной системы. Вместо этого, информационная функция была передана прессе. По сути, пресса - в частной собственности, вне официального контроля - была включена в механизм демократического правительства.
4. Конечно, некоторые из гениев американской идеи отталкиваются от того,что аппарат информации был сделан самостоятельной частью правительства таким образом, что застраховало его свободу от определенной администрации. Официально сначала должна была быть адаптирована к аномалии информационной системы, которая находится в стороне,а не в самом правительстве. Это установило естественную борьбы между представителями из прессы и представителями правительства. Не случайно, что «сильные Президенты" почитаются многими историками и политологами - Вашингтон, Джефферсон, Линкольн, Теодор Рузвельт - также президенты, которые наиболее искусно манипулировали информацией. Большая часть истории американского правительства главным образом основано на использование прессы в качестве инструмента политической власти.

 

 

Задание 4

 

1 b

2 e

3 g

4 a

5 d

6 i

7 c

8 h

9 f

 

Задание 5

 

1 b

2 d

3 f

4 e

5 a

6 c

 

Задание 6

 

1 The subtle struggle over political information has as its ends the making of public opition, and it has been continuingly significant for two centuries.

2 He valued information above the federal structure itself. “The basis of the government being the opinion of the people, the very first object should be to keep that right; and were it left to me to decide whether we should have a government without newspapers or newspapers without a government, I should not hesitate a moment to prefer the latter.”

3 The founders consider informing the people to be a function of democracy.

4. This established a natural struggle between the men of the press and the men of the official government.

5 Washington, Jefferson, Lincoln, Theodore Roosevelt.

 

Контрольная работа № 7

Задание 2

 

Convey an image передавать имидж

To project an image проецировать имидж

To conjure up an image вызывать в воображении

To give someone a taste of smth. составить представление о чем либо

To argue someone into doing smth. Убедить кого-либо сделать что-либо

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-08-20 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: