LEXICAL - GRAMMAR TEST №1




VARIANT №1

Для правильного выполнения контрольной работы №1 необходимо усвоить следующий грамматический материал:

1. Существительное. Множественное число. Притяжательный падеж. Артикли.

2. Местоимения личные, притяжательные, вопросительные, указательные, относительные.

3. Числительные.

4. Прилагательные. Степени сравнения.

5. Структура предложения. Повествовательные, отрицательные, вопросительные предложения. Оборот there is/ are.

6. Особенности образования форм глаголов to be, to have.

7. Видовременные формы глагола (действительный залог). Правильные и неправильные глаголы. Типы вопросов.

I. Read the text and choose the correct word in brackets. Do the exercises below. (Прочтите текст и выберите правильное слово в скобках. Выполните упражнения после текста).

IT Department Restructuring

DataPro Inc. (is/are) growing, and so the workload is increasing. But the IT department (are/is) not dealing with this increase effectively. So Chief Executive Officer (am/is) dividing the IT department into three sections: quality assurance, data processing and information security. The responsibilities of each section (is/are):

Quality assurance - testing hardware - providing technical support Data Processing - writing code - organizing data Information Security - encoding online data transfers - updating security software

These changes (am/is/are) not simple or easy. But smaller groups deal with tasks more efficiently than larger ones. The supervisors (is, are) ready to inform the employees about the new section assignment.

 

A. Mark the following statements as true (T) or false (F). (Отметьте предложения как верные (В) или неверные (Н).

1. The IT Department is increasing.

2. Data Processing employees now encode data.

3. Information Security section is responsible for helping people to understand technology.

4. Supervisors know the employees’ new assignments.

 

B. Match the words (1-10) with the definitions (A-J). (Соотнесите слова (1-10) с определениями (A-J)).

 

A putting secret information into code B the physical parts of a computer C connected to the Internet D numbers entered/held in a computer E checking products for problems F the act of using information G programs/instructions added to computers H helping people use/understand technology I program language J the act of protecting information
1) software

2) code

3) hardware

4) data processing

5) information security

6) online

7) technical support

8) data

9) quality assurance

10) encoding

 

II. Define the tense forms of the underlined verbs. Translate the sentences into Russian. Make the sentences negative. (Определите видовременные формы выделенных глаголов. Переведите предложения на русский язык. Сделайте предложения отрицательными).

1. Compression reduces the amount of disk space required to store data.

2. As technology changed the world of mobile devices, the PDA (personal digital assistant) has become obsolete as devices like touch-screen smartphones and tablets grow in popularity.

3. The Internet has enriched our lives. It’s difficult to imagine how we did certain jobs before we had the ability to go online.

4. In 1969 Intel designed the first microprocessor.

III. Fill in the gaps with the necessary form of the verbs “to be, to have”.Translate the sentences into Russian. (Заполните пропуски правильной формой глагола “to be, to have”. Переведите предложения на русский язык).

1. Cryptography … the art of science keeping messages secret.

2. The chip is used in a wide variety of devices. They … PCs, calculators, digital watches, robots, electronic games etc.

3. In all PCs, the microprocessor … the chip that runs programs.

4. All the employees … laptops or handheld PCs.

5. In terms of computing power, modern notebook computers … nearly equivalent to personal computers. They... the same CPUs, memory capacity and disk drives.

IV. Give the word combinations with the opposite meaning. Translate all the word combinations into Russian. (Подберите словосочетания с противоположным значением. Переведите все словосочетания на русский язык).

Model: a more interesting film – a less interesting film

a less reliable device - a bad model -

the worst results - the most efficient program -

the easiest programming language- a smaller laptop -

the least effect device - a more reasonable logical operation -

V. Translate the highlighted words into English. Put special questions to the sentences. (Переведите выделенные слова на английский язык. Поставьте вопросы к предложениям).

1. Существует 6 classes of tokens: identifiers, keywords, constants, strings, operators and other separators.

How many________________________________________________________?

2. Находятся a laptop and a printer on the office desk.

What ____________________________________________________________?

3. Существуют various types of computers.

What types________________________________________________________?

4. Нет unknown for students symbols in this sentence.

Are ______________________________________________________________?

VI. a) Write and say the numbers and the dates. (Напишите и произнесите числа, даты и телефонные номера).

NUMBERS: DATES: TELEPHONE NUMBERS:

1,750__________ April 6, 1988________ 8-029-681-44-33

17953240__________ January19, 2009________ 266-93-21

85% ______ July 23, 1842________ 8-033-855-295

274,713_________ December 15, 2016________ 8-029-722-849

93,5% _______ November 15, 1709________

2/40 ___________

b) Write the words in italics as numbers. Translate the sentences into Russian. (Напишите слова, выделенные курсивом, цифрами. Переведите предложения на русский язык).

Model: There are exactly four thousand, six hundred and two employees. – 4602

1. This program shows a rise of nineteen point five per cent.

2. The fourth generation of computers is more evolutionary than revolutionary.

3. If the original file is two thousand byte long and is compressed to one thousand bytes, and one hundred byte table is required to expand the file back again, then the degree of compression is forty-five per cent.

4. A typical computer system uses an eight-bit byte for each character in a text file. In theory this permits a two hundred fifty-six character alphabet.

VII. Read the text and translate the highlighted part into Russian. Put 10 questions of different types to the text. (Прочитайте текст и переведите выделенный фрагмент на русский язык. Поставьте к тексту 10 вопросов различного типа).

Find and highlight in the text words with "s"-ending. (Выпишите из текста слова с окончанием «s»).

Divide the words into three groups (verbs, nouns, pronouns). (Разделите на 3 группы (глаголы, существительные, местоимения).

Ending “-s/es” is (окончание “-s/es” является)

а) показатель 3-го лица единственного числа глагола в Present Indefinite;

б) признак множественного числа имени существительного;



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2017-06-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: