Припев: Преподобне отче наш Льве, моли Бога о нас.




Разум даждь нам, Всесильне Господи,/ достойно воспети угодника Твоего,/ Льва премудраго, старца Оптинскаго,/ чистоты и милосердия евангельскаго исполненнаго/ и духом премудрости светло украшеннаго.

Ангельски на земли пожив, преподобне,/ и, служение старческое, яко крест, благопослушне от Господа приим,/ мудрый наставник многим иноком и миряном явился еси.

Духом Божиим наставляемь,/ тайну человеческаго сердца проразумевал еси,/ смиренномудрый угодниче отче Льве,/ темже и многия люди к Небесному Царствию привел еси.

Богородичен: Упование наше и похвало, Дево Чистая,/ Христа Спаса моли,/ оставление прегрешений нам подати,/ верою и любовию Тя почитающим.

Песнь 3

Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи,/ языческая неплодящая церковь,/ пришествием Твоим,/ в нейже утвердися мое сердце.

Истину евангельскую возлюбив и куплю житейскую оставив,/ к монашескому житию устремился еси, преподобне,/ нищету духовную стяжав и мужественне греху противостав,/ гордыню злокозненнаго врага посрамил еси.

Свою волю нивочтоже вменяя, отче преподобне,/ пустыннолюбцу Феодору последовал еси/ и, сладость послушания и покой безмолвия вкусив,/ страстей треволнение, богоблаженне, укротил еси.

Яко сын послушания и ученик добронравный, богомудре Льве,/ предание отеческое наследовал еси,/ егоже преподобный Паисий, яко божественныя класы собра.

Богородичен: Лицы ангельстии поют Тя, Богорадованная Владычице,/ Херувими же и Серафими достойно славословят,/ не презри и хвалы земнородных, воспевающих Тя.

Седален, глас 4:

Яко страж Божий, воистинну явился еси, отче Льве,/ стадо твое неусыпно и бодренне сохраняя,/ и ныне огради нас молитвами твоими,/ верою и любовию память твою совершающих.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Божественный Мир, Спаса Христа, порождши, Дево Чистая,/ мир мирови и спасение всем подала еси,/ темже и жизнь нашу умири и души спаси, яко Благая.

Песнь 4

Ирмос: Огнем очищся тайнаго зрения,/ поя пророк человеков новодейство,/ возглашает глас, Духом плещущ,/ воплощение неизреченна Слова,/ Имже сильных державы сотрошася.

Всем приходящим к тебе наставник мудрый явился еси, отче Льве,/ и прославися житие твое,/ умертвив бо мудрования плотская,/ глубины ведения, широты любве и высоты смирения достигл еси.

Егда к Богу любовию возгорелся еси и усердно Тому послужити восхотел еси,/ тогда, яко землю и пепел себе вменяя,/ в пустыню безмолвия удалился еси, отче преподобне.

Светильник светел в пустыни явився,/ мрак бесовский далече прогнал еси,/ молитву же непрестанную в сердце, яко меч в руц е, имея,/ демонов злобу посрамил еси.

Богородичен: Тя Предстательницу тверду вемы/ и Богородительницу истинную исповедуем,/ яко Бога Слова неизреченно родила еси, Марие Дево,/ темже спасай Тя призывающия.

Песнь 5

Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже:/ Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику Отцу Твоему,/ от нощи неведения,/ приведение имамы.

Ангельскаго жития взыскуя,/ на стезю иночества невозвратным помыслом ступил еси/ и, мудрость отцев преподобных стяжав,/ наставник и утешитель многим явился еси, богоблаженне.

Радостно днесь славит обитель Валаамская постническия труды твоя, отче Льве,/ зде бо иноческия подвиги со преподобным Феодором подъял еси,/ и ныне с ним на Небеси купно радуешися.

Чистоту сердца и ум светел стяжал еси, отче,/ делы благими и чудесы, яко светильник многосветлый, сияя,/ и прелести тьму богодарованным ти разсуждением изобличил еси.

Елицы купли ради духовныя к тебе прихождаху,/ златом смиренномудрия обогащахуся,/ темже и нашу нищету ущедри, отче Льве,/ евангельских добродетелей великое сокровище стяжавый.

Богородичен: Светлый Облаче, Солнце мира, Господа Иисуса, носивши,/ покрый мир от соблазнов,/ и з е ницы очес духовных просвети,/ во еже славу Твою мысленно зрети/ и любовию пети Тя, Всеблаженная.

Песнь 6

Ирмос: Во глубине греховней содержим есмь, Спасе,/ и в пучине житейстей обуреваемь:/ но якоже Иону от зверя,/ и мене от страстей возведи, и спаси мя.

Тесным путем шествуя,/ житие богоугодне исправил еси, преподобне,/ в Оптину же пустынь вселився,/ духовный вертоград устроил еси.

Велиих искушений пучину преплыв,/ бисер умныя молитвы, яко добр купец, обрел еси/ и пустынь Оптинскую, яко духовную сокровищницу,/ златом отеческаго предания обогатил еси, отче Льве.

Адамант тверд в терпении искушений демонских, на тя воздвизаемых, явился еси, преподобне,/ темже болезни и труды, скорби и гонения,/ яко Иов, кротко претерпел еси, на Бога уповая.

Отеческою любовию в болезнех и скорбех сущих покрывал еси/ и мучимых от духов нечистых исцелял еси/ силою на тебе почившаго Всесвятаго Духа.

Послушлив и рачителен, яко пчела божественная, быв,/ нектар духовный собрал еси, богомудре Льве,/ имже чада церковная и монашествующих соборы препитал еси.

Богородичен: Тверду веру даждь ми, Владычице,/ яко многими прилоги смятеся сердце мое,/ ветром бесовских искушений обуреваемо,/ но управи шествие мое, Богоневесто,/ Ты бо пристань отишная рабом Твоим.

Кондак преподобному, глас 6:

Тесным путем в житии твоем шествуя,/ на высоту добродетелей возшел еси/ и, благодать пастырства от Бога приим,/ словесныя овцы добре упасл еси/ и старчеству твердое основание/ во обители Оптинстей положил еси./ Темже ныне, преподобне отче Льве,/ предстоя Пресвятей Троице,/ моли спастися благочестно тя почитающим.

Икос:

Истиннаго смирения и послушания делатель быв,/ дар благодати Божия стяжал еси/ и, жезл старчества от Благодателя всяческих приим,/ Христово стадо словесных овец на пажитех благочестия упасл еси/ и монашествующих добре наставил еси./ Темже по блаженнем преставлении твоем,/ Престолу Святыя Троицы во славе ныне предстоя,/ моли спастися благочестно тя почитающим.

Песнь 7

Ирмос: Образу златому на поле Деире служиму,/ трие Твои отроцы небрегоша безбожнаго веления:/ посреде же огня ввержени, орошаеми пояху:/ благословен еси, Боже отец наших.

Искус подъял еси, богомудре Льве, жития постническаго/ и взыскующим онаго истинный путевождь явился еси,/ наставляя их взывати:/ благословен еси, Боже отец наших.

Недузи врачуются и демони отбегают молитвами твоими, отче Льве,/ темже мнозии с верою к раце мощей твоих притекают и благодарне вопиют:/ благословен еси, Боже отец наших.

Собор Оптинский тобою хвалится, преподобне,/ ты бо, яко камень непоколебим во искушениих пребывая,/ на Камени веры утверждатися научал еси, взывая:/ благословен еси, Боже отец наших.

К тебе, преподобне, притекают вернии,/ яко любве Христовы исполнен быв,/ отец сирот и вдовам заступник,/ нищим питатель и наставник заблуждшим явился еси, поющим:/ благословен еси, Боже отец наших.

Аще и многия скорби терпел еси,/ обаче не оставил еси прибегающих к тебе, глаголя:/ аще и в изгнание пойду, или во огнь, аз буду тойже, взываяй:/ благословен еси, Боже отец наших.

Богородичен: Госпоже и Царице ангелов,/ царствующи присно на Небесех,/ грады и веси земли Русския покрывай, Богородительнице,/ и рог православных возвыси, вопиющих:/ благословенна еси, Дево Пренепорочная.

Песнь 8

Ирмос: В купине Моисею Девы чудо,/ на Синайстей горе, прообразившаго иногда,/ пойте, благословите,/ и превозносите во вся веки.

Оптинский скит, якоже райский сад, возделал еси ,/ в немже ученики твоя взрастил еси,/ иже благодатне процветоша/ и землю Русскую ароматы молитвенными облагоухаша.

Гонения благодушне претерпел еси,/ яже лукавый завистию воздвиже на тя оглаголанием от человек,/ за обидящих и претящих ти кротко молился еси, отче Льве преподобне,/ в незлобии Христу подражая.

Лесть обличил еси, богомудре,/ и, прелести тьму потребив, души от плена бесовскаго избавил еси,/ темже и исцеления подаждь к раце мощей твоих притекающим/ и превозносящим Христа во вся веки.

Богородичен: Адамово воззвание и Евино избавление, Марие Дево,/ потщися спасти верныя люди Твоя,/ поющия и превозносящия Тя во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь,/ воплощся от Девы, нам явися,/ омраченная просветити, собрати расточенная./ Тем Всепетую Богородицу величаем.

В землю кротких вселился еси, незлобив сый,/ и, добродетельми преукрашен, с Вышними ликуеши,/ темже спасай нас предстательством твоим, отче богохвальне.

Источает благовония, яко крин, рака честных мощей твоих,/ вразумляющи верныя/ благоухание райскаго селения взыскати,/ отче Льве достославне.

Зарею Духа облистаемь,/ в пустыни Оптинстей светло просиял еси, отче преподобне,/ темже и доныне сияеши/ во тьме греховней пребывающим.

Небесная дарования приим,/ прозревал еси будущая, яко настоящая,/ темже, многия в вере утвердив,/ ко спасению привел еси./ Моли, преподобне, с прочими отцы/ в мире соблюсти обитель нашу,/ песньми собор старцев Оптинских ныне прославляющих.

Богородичен: Отечество наше заступи, Владычице,/ и помощь подай страждущим,/ сирыя приими под кров Твой честный/ и души озлобленныя умири, Богоблагодатная./ Ты бо еси спасение верою Тя величающих.

Светилен:

Божественным Светом просвещен,/ светом добродетелей светло просиял еси, отче Льве, / и на свещнице оптинстей поставлен,/ ныне просвещаеши всех верно к тебе прибегающих.

Слава, и ныне, Богородичен:

Молитвами Пречистыя Матере Твоея/ и всех пророков, и мучеников,/ и священных ученик, Слове Божий,/ подаждь нам мир и очищение прегрешений.

На хвалитех стихиры преподобному, глас 8.

Подобен: O, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе!/ Преподобный Лев Оптинский,/ блаженнаго Феодора ученик неленостен,/ и добрый рачитель послушания/ храм честен Святыя Троицы показася/ и мудрый наставник верным явися./ Сего ради лечьбы благодатныя предлагает/ и брашны духовными обильно всех насыщает/ с верою к нему притекающих.

О, преславнаго чудесе!/ О, Божественнаго произволения!/ Яко дарова нам Господь наставника неложнаго,/ оптинскаго старчества основание,/ преподобнаго Льва и премудраго/ и молитвы умныя делателя неусыпнаго./ Сей бо скорый помощник и заступник усердный/ и пастырь добрый на ниве Христовой явися/ с верою к нему притекающим.

О, преславнаго чудесе!/ Яко сосуд Духа Святаго исполненный,/ Лев богомудрый ублажается/ и нами благоговейне прославляется,/ иже прост и незлобив сый,/ многия люди на путь спасения настави./ Ныне же, собор оптинских преподобных украшая,/ Божию Престолу предстоит/ и молится о душах наших.

Слава, глас тойже:

Отче Льве приснопамятне,/ ты дар врачевания своими болезньми стяжав,/ здравие приходящим к тебе подаеши,/ и якоже древле чад своих, возлюбив, наставил еси,/ врачуя болезни и труды облегчая,/ сице и нас не забуди посещати/ и молися Христу Богу о душах наших.

И ныне, Богородичен, глас тойже.

На Литургии служба преподобническая.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2017-06-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: