Месяца сентября в 24 день житие и жизнь и отчасти чюдесъ сказание преподобнаго отца нашего Галактиона Вологоцкаго, новаго чюдотворца.




Что убо похвала благоверию и что ино утвержение, разве еже ведати и внимати милосердию Божию и милости его, юже изливаетъ на боящихся его и соблюдающихъ заповеди его святыхъ своихъ, и праведныхъ, и преподобныхъ рабехъ, иже словесы, и делы, и мыслию во Святую Троицу праве без порока верующе, в телеси вещне безтелесный чинъ показующе и просвещенъ всегда смыслъ имуще, вся усердно молвы оставльше любве рад Божия и царь//!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! человецы от егда наздани быша, но не вси его получаютъ, понеже не вси Его словеси, якоже рече Господь, вмещаютъ. Понеже и се достоитъ рещи, понеже не вси и жития своего конецъ совершаютъ благъ, егоже долготерпениемъ ожидаетъ добрыи нашъ подвигоположникъ владыка Христосъ, живота нашего Господь, но иже явленнымъ благолюбиемъ и чистотою устроитъ путь свой и море жития сего без потопления преидетъ и мысленнаго Аммалика потопитъ, не собою же себя надеющеся, кто кончати возможетъ, но верою несуменною всесильнаго призывая Бога, во глубину смиреномудрия мытарьски себе снося и неугасаемую любве// теплоту!!!!!. Убо полезно божественныхъ мужей жития написовати и венцы имъ похвальныя и сплетати и успешно есть, не яко они таковая требующе, но яко Богу хотящу прославити своя угодники, понеже сихъ духовная красота, в ней же праздницы сотворяются в памяти святыхъ, веселятъ сердца верныхъ и души освящаютъ. Вся убо сия человеколюбцу Богу на пользу нам же творящи душевное спасение. Изрядныхъ бо мужей жития обыкоша присне ради бывающия пользы, намъ же ныне напоследокъ, вонь же кончина векъ достиже, наипаче нужно есть сие и удобно. И се ныне приспе светлый новый праздникъ предивныя и честныя //!!!!памяти преподобнаго отца нашего Галактиона, о его же житии понудихся написати во славу Сына Божия, избравшаго своего раба и целити ему даровавшаго душевныя и телесныя страсти и о ухищрении словесъ пекущеся. Но святаго сего призывающе к Богу на молитву, простыми писмены написахъ боголюбивымъ и богонравным людемъ на послушание и на пользу, да уведено будетъ всемъ о святем и приснопамятнемъ муже, како, и откуду, и в кая времена таковый светильникъ родися и како возсия, и о пребывании во множестве мира и во мнишестве.

Сей преподобный отецъ нашъ Галактионъ, рождение имея въ царьствующемъ великомъ нове граде Москве в царьство!!! великаго князя Иоанна Васильевича всея Руссии. Отецъ же его боляринъ князь Иоаннъ Иоанновичь Бельской, наречено бысть во святомъ крещении имя его Гавриилъ, и Божиимъ повелениемъ возложи благоверныи царь и великий князь Иоаннъ Васильевичь на отца сего блаженнаго гневъ и повеле его предати смертной казни. Сего же юношу сродницы, ближнии приятели и добродеи скрыша возрастомъ седмилетна суща и везоша его в Старичь градъ, и пребысть тамо онъ предоблий юноша немного время, утаяся родствомъ своимъ от всехъ человекъ, и никому же о томъ поведа. Божия благодать храняше его. Сей святый юноша и//!!! упражняшеся, и божественныхъ писаний сладостно послушаше, и поучашеся в нихъ.

И по некоемъ времени, Богомъ наставленъ, в тай отиде из Старича от града, и прииде в богоспасаемый градъ Вологду, и на посаде поживе у некоего усмаря, и учися того художества. И усмарь бысть изряденъ, и от того себе пищу приобреташе, и у церкви пребываше святыхъ великомученикъ Флора и Лавра в воздержании всяцемъ, и всехъ пристрастий мирскихъ и многоплетенныхъ сетей гнушаяся, с радостию великою и веселиемъ славя и хваля Бога. И егда достиже возраста, сочтася законному браку, поятъ себе жену от простыхъ// людей!!! детище женский полъ, и приключися жене его умрети. Онъ же остася з детищемъ, и воскорми ея, и положивъ на ся обещание, да угодитъ Господеви, и возложи на тело свое вериги железныя, и Божие дарование содеяся на немъ, яко Господу годе, апостоломъ святый написа: «Егоже любит Господь, и наказуетъ. Биетъ же сына, его же приемлетъ» (Евр 12:6), всячески о нашемъ спасении многоразлично промышляетъ Господь. Тако и сему блаженному Гавриилу попущаетъ в телесный недугъ впасти лютъ зело и язвитися скорчениемъ жилъ устрояетъ, поеже глаголетъ евангелистъ: «Елико убо внешний нашъ человекъ изнемогаетъ,// толико внутренний обновляется» (2 Кор 4:16). Такожде в злато есть глаголетъ наводимая от Бога человекомъ скорбь, и болезнь исходатайствуетъ венцы в будущемъ веце и отраду даетъ вечныя муки, и псаломникъ глаголетъ: «Многи скорби праведным и от всехъ ихъ избавитъ я Господь» (Пс 33:20), и паки: «Близъ Господь сокрушенныхъ сердцемъ и смиренныя духомъ спасетъ» (Пс 33:19). И паки: «Близъ Господь всемъ призывающимъ его истинною, волю боящихся его сотворитъ и молитвы ихъ услышитъ, и спасетъ ихъ» (Пс 144:18-19). Тако содетель нашъ милостивый Богъ, строя человеческий родъ, «хотя всемъ спастися и в разумъ истинны приити» (1 Тим 2:4), вложи сему блаженному Гавриилу// помышление благое в сердце его, како бы спастися и уединитися мира и в помышление дело бысть. Разсмотривъ и уразуме мира сего многомятежное житие и суету, еже есть временна и безвестна бываема, подобна сени преходящи, яко преходитъ миръ сей и, упросивъ у градскихъ людей мало земли и места на селение себе близъ посаду на Содиме реце, и вселися ту. Постави себе келиицу малу и затворися внутрь, токмо оставивъ дверцы едины, идеже пищи себе мало приимаше. И прииде ему Божия любы и рачение, и припаде ко всемилостивому Богу и глагола: «Призри на мя и помилуй мя, виждь смирение мое и трудъ мой и отпусти вся грехи моя!!!!!///!!!! плотския мудрования отвергъ и ангельскому образу сочетается. И бысть имя его Галактионъ и нача славити человеколюбца Бога, яко сподобилъ есть Господь такова чина, и нача трудитися великими труды на томъ месте, сапоги шия. А что взимаше от трудовъ, и то разделяше на три части: первую часть даваше церьквамъ Божиимъ, вторую – нищимъ, третиею же самъ питаше. И ископа езеро невелико окрестъ келии своея, и всади рыбы, и древия насадивъ на томъ островке, и обрете водныи источникъ и кладязь ископа. Во дни в трудехъ, а в нощи без сна пребываше и сонную леность весьма отрясая, и благодарныи//!!!! просвети же ся!!!! благодатию Божиею и преспеваше в добром житии воздержаниемъ многимъ, постомъ и молитвами, от человекъ уединяяся, славу же мира уничижав, и смирение, и целомудрие, и любовь прилежно держа, темъ радость и веселие притяжа. И приковася чепию железною, утверженною в келии своей, и покрову, просто рещи потолоку, и не исхождаше никамо. И егда хотяше по нужди почивати, то на ребрахъ никогда же возлежаше, но на колени преклоняяся и от чепи держашеся, почиваше, ядый хлебъ сухъ и воды в меру пия, и то во уреченное время, и не даяше себе покоя день и нощь.

Граждане же и вси, слышавше его житие//!!!, прихождаху и пользу приимаху и благословения просяще от него. Даде бо ся ему слово премудрости и разума утешения (1 Кор 12:8), и бе о немъ слышася добрая словеса, якоже светла светильника. Сицево же бе тщание преподобнаго Галактиона. И ничтоже имяше у себе, токмо едину ризу власяну!!!! вкушаше рогозиницу!!!!!!!!!!!! николи же богата паче убога почте, ниже князя, честь княжения держаще, но всехъ вкупе равно любя и чтяше. Не взираше бо на лица человекомъ, не прещаше никому жестокостию, но «бе слово его растворено» (Колос 4:6) любовию и сладостию. Кто убо слыша его ответъ и не насыщашеся// от сладости!!!! зря лице, не веселяшеся, по вся дни в лета иночества своего возревнова имети правила иноческа со всяцемъ тщаниемъ, многу же и велику любовь душевнаго ради прилежания имяше к Богу.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-08 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: