Terror, slender, amazing, experiment, stiff




Иностранный язык» (Английский)

 

Задания к контрольной работе № 2

 

 

Направление подготовки 080100 «Экономика»

Профиль подготовки – Экономика предприятий и организаций

Отраслевая специализация – жилищно-коммунальное хозяйство

Квалификация – бакалавр

 

 

Тверь 2012.

  1. Общие положения

Письменная контрольная работа по дисциплине «Иностранный язык» (английский), выполняемая студентами заочной формы обучения, предусмотрена учебным планом СПбГИЭУ. Данная дисциплина призвана обеспечить современный квалифицированный уровень экономиста, способного владеть иностранным языком на бытовую тематику, делового общения и извлечения информации профессионального назначения из зарубежных печатных источников.

Целью выполнения контрольных заданий является самостоятельное приобретение и углубление знаний студентами в области иностранного языка, их знакомство с основными элементами лексико-грамматической модели английского языка. Кроме того, контрольная работа является одним из видов контроля качества знаний студентов, изучающих данную дисциплину.

 

  1. Варианты контрольной работы

В контрольной работе используется следующий принцип построения вариантов заданий:

Часть1– выполнение упражнений на грамматические аспекты английского языка;

Часть 2 – письменный перевод текста с английского языка на русский язык и выполнение упражнений к тексту.

 

Вариант контрольной работы определяется начальной буквой фамилии студента.

Вариант № 1 выполняется студентами, фамилии которых начинаются с букв А-З.

Вариант № 2 выполняется студентами, фамилии которых начинаются с букв И-О.

Вариант № 3 выполняется студентами, фамилии которых начинаются с букв П-Я.

 

Вариант № 1

(Выполняется студентами, фамилии которых начинаются с букв А-З)

 

Задание №1 Заполнить пропуски, вставив предложенные слова

1. Jason is a very………………hild who easily bursts into tears.

A) generous C) ambitious

B) determined D) sensitive

 

2. Mary was……………..for days after she failed her exam.

A) depressed C) delighted

B) frightened D) uneasy

 

3. Red clothes really……………….you.

A) match C) fit

B) go with D) suit

 

4. She is a very……….…person who loves painting and writing music.

A) shy C) creative

B) caring D) sincere

 

5. You………….….eat sweets all the time.

A) mustn't C) must

B) needn't D) need

 

Задание №2 Дополнить предложения одним из 5 выделенных слов

 

terror, slender, amazing, experiment, stiff

 

1. The scientist's……………………was a success.

2. The fire-fighters gave Jill a blanket as she was…………….from the cold.

3. Mary has long……………………….fingers.

4. Joe ran away in………………………when he saw the snake.

5. It was a(n)………………………...performance; everyone loved it.

Задание №3. Выбрать глагол, который подходит в конкретном случае

 

1. Rome is popular with / famous for the Colosseum.

2. You can't expect / wait for me to believe you.

3. Make sure you look / watch both ways before crossing the street.

4. Could you bring / take me a glass of water, please?

 

Задание №4 Правильно выбрать частицу

 

1. The car ran over / out of the children's ball.

2. She looked forward to / up the doctor's number in the telephone directory.

3. She had to go to the supermarket because she had run after / out of milk.

4. The dog ran into / after the postman.

5. I look after / up my younger sister when mum is at work.

 

Задание №5. Д ополнить предложение правильным предлогом

 

1. We spent our holiday…………………………...the coast of Spain.

2. Do you believe………………………………….ghosts?

3. Daryl Hannah starred…………………………… Splash.

4. She's always dressed…………………………....fashionable clothes.

5. While on holiday we spent hours lying………....golden beaches.

 

Задание №6. Выбрать слово из двух предложенных

1. Have you ever / never been to Germany?

2. We were playing cards while / when Tim called.

3. After / While they had finished eating, they paid the bill.

4. They haven't come back yet / still.

5. I haven't seen Helen for / since we left school.

 

Задание №7. Поставить глагол в скобках в правильное время

1. James often…………………………….. (watch) cartoons on TV.

2. Paul…………………………………. (not/type) all the letters yet.

3. How long ago………………………………. (she/buy) the house?

4. He…………………………….. (walk) home when it started to rain.

5. George…………………………... (dig) the garden at the moment.

 

Задание №8 Перевести текст и выполнить задание по тексту.

The White House

 

The White House is the residence of the president of the United States of America. It is situated in Washington, D.C. The white House was the first public building which was built in the capital of the USA. Its cornerstone was laid in 1792 nearly one year before George Washington laid the cornerstone for the Capitol building.

Architect James Hoban submitted plans for the building and received a 500 dollar prize for his work.

In 1800 President John Adams and his wife moved into the building. At the beginning of the 19th century it was a light-grey structure made of sandstone. The construction of the building hadn’t been completed by that time. There were almost no conveniences in the house. There were no bathrooms and water was carried by hand into the house from a spring which was five blocks away.

Work continued on the structure when Thomas Jefferson was elected president. In 1814 the building caught on fire. The interior was reduced to ashes, parts of the outer walls were destroyed and the remaining walls were blackened. Later the building was reconstructed and reopened in 1818. Its light-grey sandstone exterior was painted white to cover the effects of the fire. It has been white ever since. Some people think it was from its white walls that the home of the president of the USA got its name. Other people believe that it got its name earlier, when it was still grey. Even then its grey sandstone walls looked white next to the red brick walls of other public buildings. Nevertheless the president’s home was officially named the White House in 1902.

 

Ответьте на вопросы

1. When was the cornerstone of the White House laid?

2. What did the White House look like before the fire?

3. What happened to the building during the fire?

4. How was the building reconstructed after the fire?

5. How did the White House get its name?

6. When the President’s home was named the White house officially?

Вариант № 2

(Выполняется студентами, фамилии которых начинаются с букв И )



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-04-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: