Подберите превосходную степень сравнения для следующих прилагательных.




a) more (many, much, most), b) good (most, best, worst), c) much (least, less, most),

d) little (worst, least, furthest)

 

8. Заполните пропуски, употребив нужную форму степени для следующих прилагательных.

A. The Likhachev motor works is … than the Volzsky Motor Works.(older, old, oldest)

B. The report on the new fuel equipment was … of all.(interesting, more interesting, the most interesting)

C. Archeologists found … wheeled carriage in the world in Mesopotamia.(old, older, the oldest)

D. Transport is one of … branches in the general system of the world economy.(large, larger, the largest)

E. Research shows that gas systems are … to install than electric.(expensive, more expensive, the most expensive)

 

9. Какое слово-заместитель можно употребить вместо выделенного английского слова?

A. This method is more efficient than the method of engineer Petrov (that, those, one, ones)

B. These machines are more powerful than the machines operating in our shop.(ones, those, that, one)

C. This method is highly efficient, but that method is even better(that, ones, one, those)

D. We received so new devices similar to the devices installed in your laboratory.(one, ones, that, those)

 

10. Прочитайте тексты и заполните пропуски вместо выделенного английского слова?

A. The education in the … (higher, grammar, secondary) school is the period following the completion of secondary education. The duration of the study may be from four to seven years or more, depending upon the nature and complexity of the … (tutorial, term, programme). The institution …(training, providing, devoting) higher education may be either college or university or a type of professional school. When the basic … (stream, subject, course) of study is completed, usually at the end of four years, the graduate receives a … (master’s degree, doctor’s degree, bachelor’s degree). He may continue the studies for a … (A-level exam, master’s degree, grade)

B. The mechanical engineering programme at this Politechnic university … (offers, intends, lists) education which provides a high professional level for a wide range of industries. During the first-year studies students study engineering fundamentals. They continue … (to attend, to fall into, to divide) lectures and seminars on engineering theory in their second year and … (are engaged, are supported, are incorporated) in the related practice. The third and fourth years … (fall into, lead to, train) the graduation theses.

C.

ЗАДАНИЕ 3

 

1. Выберите нужную форму вспомогательного глагола.

This plant …reconstructed only five years ago.(will be, is,does, was)

Our country … produce many more automobiles in ten years.(does, is, will, shall)

These new problems … not much more worked at now.(will be, are, do, were)

As a rule, cars of this type …produced by European firms(do, are, will, be)

 

2. В каком из предложений глагол используется для образования страдательного залога.

a) His task was to design the new gearwheel.

b) He was to design the new gearwheel

c) The new gearwheel was designed in this office last year.

 

3. Укажите предложение, в котором не названо лицо, совершившее действие.

a) This scientist invented a new pneumonic system in 1989.

b) A new pneumatic system was invented in 1989.

c) Inventing a new pneumatic system he ran into a lot of problems.

 

4. Отметьте предложения, в которых нужно употребить пассив при переводе на английский язык.

1. Oткрытие электрона было очень важной вехой в науке.

2. Новая модель этого автомобиля будет выпущена в следующем году.

3. Много лет инженеры работали над созданием этого аппарата.

4. На патент этого изобретателя очень часто ссылаются в технической литературе.

5. Сколько студентов обучается в вашем институте?

 

5. Подберите нужный английский эквивалент.

1.Theory … always …by practice.

а. must … support

б. must … be supported.

с. Has …supported.

2. Students of our institute … in practical work during summer vacations.

а. engaged

б. are engaged

с. will engage.

3. In the near future these types of cars …everywhere.

а. will employ

б. employ

с. will be employed.

 

6. Отметьте вопрос, ответом на который может служить следующее.

1. Yes, it will.

а. When did the city traffic undergo changes?

b. Did the city traffic undergo changes?

с. What undergoes changes?

d. Will city traffic undergo changes?

 

2.It was created more than 80 years ago.

a. What was created in our country?

b. Where was automobile industry created?

c. When will automobile industry be created?

d. When was automobile industry created in our country?

 

P. Найдите русское предложение, при переводе которого надо употребить глагол to be.

а. Кто работает на этой проблемой,

b. Этот завод будет производить в два раза больше автомобилей через пять лет.

c. Когда обычно начинается лекция по химии?

d. Эта лаборатория не занималась конструированием новых моделей автобусов.

e. Используется ли новый тип двигателя на этих автомобилях?

 

Q. Найдите русское предложение, при переводе которого надо употребить глагол to do.

 

a.. Kто разработал эту проблему?

b. Производство двигателей на новом заводе в прошлом году значительно увеличилось.

c. Когда вы обычно работаете в лаборатории?

d. Кто испытывает этот двигатель?

e. Где испытывают этот двигатель?

f. Используется ли новый тип двигателя на этих автомобилях?

 

9. Закончите следующие предложения, чтобы получить разделительные вопросы.

1. She knows you, …? 2. He’s right, …?

a. is she? a. isn’t he?

b. isn’t she? b. doesn’t he?

c. doesn’t she? c. is he?

3. He couldn’t go there, …?

a. can he?

b. couldn’t he?

c. couldn’t he?

 

10. Заполните пропуски в тексте, выбрав один из предложенных вариантов.

1. The invention of the railroads began with the invention of the steam engine, the idea of which … (applied, originated, listed) many years earlier. James Watt’s improvement on the Newcomen’s …(production, lever, engine) allowed the steam engine not only go up and down, but to turn … (gearwheels, disk brakes, pistons).

2. In 1781 Watt … (based, designed, listed) and produced a rotary –motion steam engine. This new engine could … (applied, described, operated) to many different types of …(principles, machinery, laws).

3. In 1804 Richard Trevithick, an English engineer, … (invented, called,

influenced) a steam locomotive, and his invention brought together the

idea of iron rails and the steam engine.

3. In 1882 Edison installed the first durable electric … (lights, steam, gas) in his own labs, and later built the first public power station. However, Edison’s DC … (electrolysis, current, engine) system had only a three-mile range.

 

ЗАДАНИЕ 4

 

1. Определите, в каком случае глагол to have является вспомогательным для образования формы Perfect.

1. We have many laboratory tests this year.

2. We have made many laboratory tests this year.

3. We have to make many laboratory tests this year.

 

1. Old automobiles had no amenities for drivers.

2. He had already finished his experiment when we came.

3. He had to repeat his experiment once more last week.

 

2. Oпределите, в каком случае говорится о законченном действии.

1. He is collecting the necessary material.

2. He has to collect the necessary material.

3. He has already collected the necessary material.

4. He will collect the necessary material.

 

1. I was finishing the experiment.

2. I have finished the experiment.

3. I shall finish the experiment.

4. I have to finish the experiment.

3. Выберите нужный эквивалент для предложения.

Our engineers have improved this method of work.

a) Наши инженеры улучшат этот новый метод работы.

b) Наши инженеры улучшили этот новый метод работы.

c)Наши инженеры улучшают этот новый метод работы.

d) Наши инженеры должны улучшить этот новый метод работы.

 

By 1972 the total number of automobiles in all countries had exceeded 250,000,000.

а) В 1972 году общее количество автомобилей во всех странах превышало 250000000.

b) К1972 году обще количество автомобилей во всех странах превысило 2500000000.

c) К 1972 году общее количество автомобилей во всех странах должно было превысить 250000000.

 

4. Вставьте нужный формальный показатель.

a) Our industry has greatly developed … the time of World War II. (already, this year, since, never, ever)

b) I have …been to England.(today, ever, this morning, for, never)

 

5.Выберите предложение, при переводе которого употребляется форма Perfect.

а) В 1928 году в советском государстве был построен 841 автомобиль.

б) К концу первой пятилетки Советское государство построило 23800 автомобилей.

с) Дореволюционная Россия выпустила только 10 пассажирских автомобилей.

 

а) Я уже видел этот прибор на выставке.

б) Я увижу этот прибор на выставке скоро.

в) Я видел этот прибор на выставке в прошлом году.

 

а) Новая установка будет испытана в следующем году.

б) Новую установку испытают к концу года.

в) Новая установка проходит сейчас испытания.

 

6.Выберите вариант, соответствующий выделенному слову в предложении.

а) Чтотысейчасчитаешь ?(to read, were reading, are reading, read).

б) Он пришел в лабораторию, когда инженеры испытывали новый двигатель(was tested, tested, were testing, test).

в) В последнее время этот вопрос широко обсуждался в литературе, а сейчас они готовят научную программу экспериментальных исследований.(prepare, is prepared, are preparing, is being prepared)

7.Подберите соответствующие эквиваленты.

а) Какой глагол выражает умение?

Must, may, can, to be(to), to be allowed to, to have to.

б) Какой глагол выражает долженствование?

Can, may, must, to be allowed to, to be to.

в) Найдите эквиваленты глагола must.

To be able to, to be allowed to, to have to, to be to, to be obliged to

г) Найдите эквиваленты глагола may.

To be able to, to be allowed to, to be to, to have to, to be obliged to.

 

8. В каком случае глагол to be выражает долженствование?

a. These experiments are of great importance.

b. These experiments are to help us in our work.

c. The students are conducting an experiment now.

 

a. В каком случае глагол to have выражает долженствование?

b. We shall have a meeting tomorrow.

c. They have already finished the experiment.

d. This student will have to make a report about his work.

 

R. Заполните пропуски в следующем тексте, выбрав слово из предлагаемых вариантов.

 

Manufacturing Engineer of the 21 Century.

 

The … (human, primary, abstract) role of the manufacturing engineer in the 21 century will be … (to calculate, to observe, to perform) and to integrate various manufacturing functions. More and more the manufacturing engineer will be an operations integrator.

Manufacturing engineers understand product design processes and … (machinery, physics, steam engines). They … (provide, invent, assemble) planning of manufacturing and designing of machinery. Thеy deal with … (performing, analyzing, designing) and investigating equipment needs.

Manufacturing engineers must have …(experience, assistance, information) in work with individuals at all levels of an organization, from upper - level management to factory-floor operators of high- technology … (observation, assembly, specification) stations. In short, they work … (to depend upon, to assemble, to develop) and coordinate the entire manufacturing process from … (the product, performance, area) design through after-sales service.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2017-10-25 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: