Хор: И ныне и присно и во веки веков. Аминь.




Преблагослове́нна еси́, Богоро́дице Де́во,/ Вопло́щшим бо ся из Тебе́ ад плени́ся,/ Ада́м воззва́ся,/ кля́тва потреби́ся,/ Е́ва свободи́ся,/ сме́рть умертви́ся, и мы ожи́хом./ Тем воспева́юще вопие́м:/ благослове́н Христо́с Бог,// благоволи́вши та́ко, сла́ва Тебе́.

 

Иере́й: Слава Тебе, показавшему нам свет.

 

Славосло́вие вели́кое:

Хор: Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. Хва́лим Тя, благослови́м Тя, кла́няем Ти ся, славосло́вим Тя, благодари́м Тя, вели́кия ра́ди сла́вы Твоея́. Го́споди Царю́ Небе́сный, Бо́же О́тче Вседержи́телю, Го́споди, Сы́не Единоро́дный, Иису́се Христе́, и Святы́й Ду́ше. Го́споди Бо́же, А́гнче Бо́жий, Сы́не Оте́чь, взе́мляй грех ми́ра, поми́луй нас; взе́мляй грехи́ ми́ра, приими́ моли́тву на́шу; седя́й одесну́ю Отца́, поми́луй нас. Я́ко Ты еси́ еди́н Свят, Ты еси́ еди́н Госпо́дь, Иису́с Христо́с, в сла́ву Бо́га Отца́. Ами́нь.

На всяк день благословлю́ Тя, и восхвалю́ И́мя Твое́ во ве́ки, и в век ве́ка.

Сподо́би, Го́споди, в день сей без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено И́мя Твое́ во ве́ки. Ами́нь.

Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя.

Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. (Три́жды)

Го́споди, прибе́жище был еси́ нам в род и род. Аз рех: Го́споди, поми́луй мя, исцели́ ду́шу мою́, я́ко согреши́х Тебе́. Го́споди, к Тебе́ прибего́х, научи́ мя твори́ти во́лю Твою́, я́ко Ты еси́ Бог мой: я́ко у Тебе́ исто́чник живота́, во све́те Твое́м у́зрим свет. Проба́ви ми́лость Твою́ ве́дущим Тя.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. [5] (Три́жды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас.

 

Иерей через северные двери износит Крест из алтаря и останавливается напротив открытых царских врат. По окончании Трисвятого иерей возглашает:

 

Иере́й: Прему́дрость, про́сти.[6]

Тропа́рь Трио́ди (Креста́), глас 1:

Хор: Спаси́ Го́споди лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя,// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

(Трижды, медленно, пока совершается каждение вокруг аналоя с крестом)

 

Духовенство: Кресту́ Твоему́ покланя́емся Влады́ко,/ и свято́е Воскресе́ние Твое́ сла́вим.

(Трижды, после каждого раза один земной поклон)

Хор: Кресту́ Твоему́ покланя́емся Влады́ко,/ и свято́е Воскресе́ние Твое́ сла́вим.

(Трижды)

После поклонения совершается целование Креста [7]

 

Стихи́ры Трио́ди на поклоне́ние Кресту́:

Глас 2:

Хор: Прииди́те ве́рнии,/ животворя́щему Дре́ву поклони́мся,/ на не́мже Христо́с Царь сла́вы во́лею ру́це распросте́р,/ вознесе́ нас на пе́рвое блаже́нство,/ и́хже пре́жде сла́стию укра́д враг,/ изгна́ны от Бо́га сотвори́./ Прииди́те ве́рнии, Дре́ву поклони́мся,/ и́мже сподо́бихомся неви́димых враг сокруши́ти главы́./ Прииди́те вся оте́чествия язы́к,/ Крест Госпо́день пе́сньми почти́м:/ ра́дуйся Кре́сте, па́дшаго Ада́ма соверше́нное избавле́ние!/ О тебе́ ве́рнии хва́лятся,/ я́ко твое́ю си́лою исма́ильтеския лю́ди держа́вно покаря́ющии./ Тебе́ ны́не со стра́хом христиа́не целу́ем:/ на тебе́ пригвозди́вшагося Бо́га сла́вим, глаго́люще:/ Го́споди на том пригвозди́выйся поми́луй нас,// я́ко Благ и Человеколю́бец.

 

Глас 8:

Днесь Влады́ка тва́ри, и Госпо́дь сла́вы,/ на Кресте́ пригвожда́ется и в ре́бра пробода́ется,/ же́лчи и о́цта вкуша́ет, сла́дость церко́вная:/ венце́м от те́рния облага́ется:/ покрыва́яй не́бо о́блаки,/ оде́ждею облачи́тся поруга́ния:/ и зауша́ется бре́нною руко́ю,/ руко́ю созда́вый челове́ка./ По плеще́ма бие́н быва́ет,/ одева́яй не́бо о́блаки./ Заплева́ния и ра́ны прие́млет,/ поноше́ния и зауше́ния:/ и вся терпи́т мене́ ра́ди осужде́ннаго,/ Изба́витель мой и Бог,// да спасе́т мир от пре́лести, я́ко благоутро́бен.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Днесь неприкоснове́нный существо́м,/ прикоснове́н мне быва́ет,/ и стра́ждет стра́сти,/ свобожда́яй мя от страсте́й./ Свет подава́яй слепы́м,/ от беззако́нных усте́н оплева́ется,/ и дае́т плещи́ за плене́нныя на ра́ны./ Сего́ Чи́стая Де́ва и Ма́ти на Кресте́ зря́щи,/ боле́зненно веща́ше:/ увы́ мне Ча́до Мое́,/ что сие́ сотвори́л еси́?/ Кра́сный добро́тою па́че всех челове́к,/ бездыха́нный, беззра́чный явля́ешися,/ не име́я ви́да, ниже́ добро́ты./ Увы́ Мне Мой Све́те!/ Не могу́ спя́ща зре́ти Тя,/ утро́бою уязвля́юся,/ и лю́тое ору́жие се́рдце Мое́ прохо́дит./ Воспева́ю Твоя́ стра́сти,/ покланя́юся благоутро́бию Твоему́,/ долготерпели́ве сла́ва Тебе́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Днесь проро́ческое испо́лнися сло́во:/ се бо покланя́емся на ме́сто,/ иде́же стоя́сте но́зе Твои́ Го́споди:/ и Дре́ва спасе́ния вкуси́вше,/ грехо́вных страсте́й свобо́ду улучи́хом,// моли́твами Богоро́дицы, еди́не Человеколю́бче.

 

Ектения́ сугу́бая:

Диа́кон: Поми́луй нас, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, мо́лим Ти ся, услы́ши и поми́луй.

Хор: Го́споди, поми́луй. (Три́жды, на каждое прошение)

Еще́ мо́лимся о Вели́ком Господи́не и Отце́ на́шем Святе́йшем Патриа́рхе Кири́лле, и о Господи́не на́шем Высокопреосвяще́ннейшем митрополите (или: архиепи́скопе, или: преосвяще́ннейшем епи́скопе имярек), и всей во Христе́ бра́тии на́шей.

Еще́ мо́лимся о Богохрани́мей стране́ на́шей, власте́х и во́инстве ея́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́.

Еще́ мо́лимся о блаже́нных и приснопа́мятных созда́телех свята́го хра́ма сего́, и о всех преждепочи́вших отце́х и бра́тиях, зде лежа́щих и повсю́ду, правосла́вных.

Еще́ мо́лимся о ми́лости, жи́зни, мире, здра́вии, спасе́нии, посеще́нии, проще́нии и оставле́нии грехо́в рабо́в Бо́жиих настоя́теля, бра́тии и прихо́жан свята́го хра́ма сего́.

Еще́ мо́лимся о плодонося́щих и доброде́ющих во святе́м и всечестне́м хра́ме сем, тружда́ющихся, пою́щих и предстоя́щих лю́дех, ожида́ющих от Тебе́ вели́кия и бога́тыя ми́лости.

Иере́й: Я́ко Ми́лостив и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Ектения́ проси́тельная:

Диа́кон: Испо́лним у́тренюю моли́тву на́шу Го́сподеви.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: Заступи́, спаси́, поми́луй и сохрани́ нас, Бо́же, Твое́ю благода́тию.

Хор: Го́споди, поми́луй.

Диа́кон: Дне́ всего́ соверше́нна, свя́та, ми́рна и безгре́шна у Го́спода про́сим.

Хор: Пода́й, Го́споди. (На каждое прошение)

Диа́кон: А́нгела ми́рна, ве́рна наста́вника, храни́теля душ и теле́с на́ших, у Го́спода про́сим.

Проще́ния и оставле́ния грехо́в и прегреше́ний на́ших у Го́спода про́сим.

До́брых и поле́зных душа́м на́шим и ми́ра ми́рови у Го́спода про́сим.

Про́чее вре́мя живота́ на́шего в ми́ре и покая́нии сконча́ти у Го́спода про́сим.

Христиа́нския кончи́ны живота́ на́шего, безболе́знены, непосты́дны, ми́рны и до́браго отве́та на Стра́шнем Суди́щи Христо́ве про́сим.

Пресвяту́ю, Пречи́стую, Преблагослове́нную, Сла́вную Влады́чицу на́шу Богоро́дицу и Присноде́ву Мари́ю, со все́ми святы́ми помяну́вше, са́ми себе́, и друг дру́га, и весь живо́т наш Христу́ Бо́гу предади́м.

Хор: Тебе́, Го́споди.

Иере́й: Я́ко Благ и Человеколю́бец Бог еси́, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Иере́й: Мир всем.

Хор: И ду́хови твоему́.

 

Диа́кон: Главы́ на́ша Го́сподеви прикло́ним.

Хор: Тебе́, Господи.

 

Иере́й: Твое́ бо е́сть, е́же ми́ловати и спаса́ти ны, Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь.

 

Диа́кон: Прему́дрость.

Хор: Благослови́.

 

Иере́й: Сый благослове́н Христо́с Бог наш, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Хор: Ами́нь. Утверди́, Бо́же, святу́ю правосла́вную ве́ру, правосла́вных христиа́н во век ве́ка.

 

Иере́й: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.

Хор: Честне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

 

Иере́й: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, Упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Хор: Сла́ва, и ны́не. Го́споди, поми́луй.(Три́жды) Благослови́.

 

Отпу́ст:

Иере́й: Воскресы́й из ме́ртвых Христо́с, И́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, си́лою Честна́го и Животворя́щаго Креста́…

 

Многоле́тие:

Хор: Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего Кири́лла,/ Святе́йшаго Патри́арха Моско́вского и всея́ Руси́,/ и Господи́на на́шего (Высоко-) Преосвяще́ннейшаго (имярек),/ (архи-)епи́скопа (митрополита (титул)),/ богохрани́мую страну́ на́шу Росси́йскую,/ настоя́теля, бра́тию и прихо́жан свята́го хра́ма сего́/ и вся правосла́вныя христи́аны,// Го́споди, сохрани́ их на мно́гая ле́та.

 

Стихи́ра ева́нгельская седьма́я, глас 7:

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Се тьма, и ра́но, и что у гро́ба, Мари́е, стои́ши,/ мно́гую тьму име́ющи в ра́зуме,/ в не́йже, где положе́н бысть вопроша́еши, Иису́с?/ Но виждь сри́щущася ученики́,/ ка́ко плащани́цами и сударе́м воскресе́ние обрето́ша,/ и помяну́ша я́же о сих Писа́ния./ С ни́миже и и́миже и мы ве́ровавше,// воспева́ем Тя жизнода́вца Христа́.

ЧИТА́ЕТСЯ ПЕ́РВЫЙ ЧАС.

 


На часа́х:

 

Тропа́рь воскре́сный, глас 7:

Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть,/ отве́рзл еси́ разбо́йнику рай;/ мироно́сицам плач преложи́л еси́/ и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́,/ я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же,/ да́руяй ми́рови// ве́лию ми́лость.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Тропа́рь Трио́ди (Креста́), глас 1:

Спаси́ Го́споди лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя,// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

 

Конда́к Трио́ди, глас 7:

Не ктому́ пла́менное ору́жие/ храни́т врат Еде́мских:/ на ты́я бо на́йде пресла́вный соу́з Дре́во кре́стное,/ сме́ртное жа́ло, и а́дова побе́да прогна́ся./ Предста́л бо еси́ Спа́се мой,/ вопия́ су́щим во а́де:// вни́дите па́ки в рай.

 

На литурги́и Васи́лия Вели́кого:

Блаже́нны:

Хор: Во Ца́рствии Твое́м помяни́ нас, Го́споди, егда́ прии́деши, во Ца́рствии Твое́м.

На 12: Блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.

Блаже́ни пла́чущии, я́ко ти́и уте́шатся.

На 10: Блаже́ни кро́тции, я́ко ти́и насле́дят зе́млю.

Глас 7:

Тропа́рь: Красе́н бе и добр в снедь, и́же мене́ умертви́вый плод:/ Христо́с есть Дре́во живо́тное,/ от Него́же яды́й не умира́ю,/ но вопию́ с разбо́йником:// помяни́ мя Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

Блаже́ни а́лчущии и жа́ждущии пра́вды, я́ко ти́и насы́тятся.

Тропа́рь: На Крест возне́сся Ще́дре,/ Ада́мово рукописа́ние дре́вняго греха́ загла́дил еси́,/ и спасл еси́ от пре́лести весь род челове́ческий.// Те́мже воспева́ем Тя, благоде́телю Го́споди.

На 8: Блаже́ни ми́лостивии, я́ко ти́и поми́ловани бу́дут.

Тропа́рь: Пригвозди́л еси́ на Кресте́ Ще́дре, грехи́ на́ша Христе́,/ и Твое́ю сме́ртию смерть умертви́л еси́/ воздви́гнувый уме́ршия из ме́ртвых:// те́мже покланя́емся Твоему́ свято́му воскресе́нию.

 

Блаже́ни чи́стии се́рдцем, я́ко ти́и Бо́га у́зрят.

Тропа́рь: Излия́ яд змий в слу́хи Е́вины иногда́:/ Христо́с же на Дре́ве кре́стнем источи́л есть ми́рови жи́зни сла́дость./ Те́мже взыва́ем:// помяни́ нас Го́споди, во Ца́рствии Твое́м.

 

На 6 Блаже́ни миротво́рцы, я́ко ти́и сы́нове Бо́жии нареку́тся.

Тропа́рь: Во гро́бе я́ко сме́ртен положе́н был еси́, Животе́ всех Христе́:/ и вереи́ а́довы сломи́л еси́:/ и воскре́с во сла́ве тридне́вен я́ко си́лен, всех просвети́л еси́:// сла́ва Твоему́ воста́нию.

 

Блаже́ни изгна́ни пра́вды ра́ди, я́ко тех есть Ца́рство Небе́сное.

Тропа́рь: Госпо́дь воскре́с тридне́вен из ме́ртвых,/ дарова́ мир Свой ученико́м,/ и сих благослови́в посла́, рек:// вся приведи́те во Ца́рствие Мое́.

На 4: Блаже́ни есте́, егда́ поно́сят вам, и изжену́т, и реку́т всяк зол глаго́л на вы, лжу́ще Мене́ ра́ди.

Трио́ди, глас 1:

Тропа́рь: Воскре́сл еси́ смерть упраздни́в Христе́,/ я́коже вели́кий Царь,/ от а́довых сокро́вищ воззва́л еси́ нас// в наслажде́ние Ца́рства Небе́снаго, в зе́млю безсме́ртия.

 

Ра́дуйтеся и весели́теся, я́ко мзда ва́ша мно́га на Небесе́х.

Тропа́рь: Пле́щуще пе́сньми Боже́ственными ве́рнии, воскли́кнем Бо́гу,/ Крест Госпо́день целу́юще:// освяще́ния бо источа́ет исто́чник, всем су́щим в ми́ре.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Тро́ичен: Еди́ницу в трех начерта́ниих пою́,/ и Тро́ицу во еди́ном естестве́ покланя́емую,/ Бо́га тро́е ку́пно, Свет трисо́лнечный,// Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха.

 

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богоро́дичен: Чуде́с вели́кое чу́до в Тебе́ яви́ся нескве́рная А́гнице,/ взе́млющаго бо ми́ра грех, А́гнца родила́ еси́:// Его́же моли́ приле́жно о пою́щих Тя.

 

По вхо́де:

Тропа́рь воскре́сный, глас 7:

Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть,/ отве́рзл еси́ разбо́йнику рай;/ мироно́сицам плач преложи́л еси́/ и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́,/ я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же,/ да́руяй ми́рови// ве́лию ми́лость.

Тропа́рь Трио́ди (Креста́), глас 1:

Спаси́ Го́споди лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя,// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

 

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Конда́к Трио́ди (Креста́), глас 7:

Не ктому́ пла́менное ору́жие/ храни́т врат Еде́мских:/ на ты́я бо на́йде пресла́вный соу́з Дре́во кре́стное,/ сме́ртное жа́ло, и а́дова побе́да прогна́ся./ Предста́л бо еси́ Спа́се мой,/ вопия́ су́щим во а́де:// вни́дите па́ки в рай.

 

Вме́сто Трисвято́го:

Хор: Кресту́ Твоему́ покланя́емся Влады́ко,/ и свято́е Воскресе́ние Твое́ сла́вим.

 

Проки́мен Трио́ди, глас 6:

Спаси́ Го́споди лю́ди Твоя́,/ и благослови́ достоя́ние Твое́.

Стих: К Тебе́, Го́споди, воззову́, Бо́же мой, да не премолчи́ши от мене́.

 

Апо́стольское чте́ние тре́тьей (Крестопокло́нной) неде́ли Вели́кого поста́:

Евр., зач. 311 (гл. 4, ст.14 - гл.5, ст.6)

Бра́тие, иму́ще у́бо Архиере́а вели́ка, проше́дшаго небеса́, Иису́са Сы́на Бо́жия, да держи́мся испове́дания. Не и́мамы бо архиере́а не могу́ща спострада́ти не́мощем на́шим, но искуше́на по вся́чeским по подо́бию, ра́зве греха́. Да приступа́ем у́бо с дерзнове́нием к престо́лу благода́ти, я́ко да прии́мем ми́лость и благода́ть обря́щем во благовре́менну по́мощь. Всяк бо первосвяще́нник, от челове́к прие́млемь, за челове́ки поставля́ется на слу́жбы я́же к Бо́гу, да прино́сит да́ры же и жéртвы о гресе́х. Спострада́ти моги́й неве́жствующим и заблужда́ющим: поне́же и той не́мощию обложе́н eсть. И сего́ ра́ди до́лжен eсть я́коже о лю́дех, та́коже и о себе́ приноси́ти за гре́хи. И никто́же сам о себе́ прие́млет честь, но зва́нный от Бо́га, я́коже и Ааро́н. Та́ко и Христо́с, не Себе́ просла́ви бы́ти первосвяще́нника, но Глаго́лавый к Нему́: Сын Мой eси́ Ты, Аз днесь роди́х Тя. Я́коже и и́нде глаго́лет: Ты eси́ свяще́нник во век по чи́ну Мелхиседе́кову.

 

Аллилуа́рий, глас 1:

Стих: Помяни́ сонм Твой, его́же стяжа́л еси́ испе́рва.

Стих: Бог же Царь наш пре́жде ве́ка, соде́ла спасе́ние посреде́ земли́.

 

Ева́нгельское чте́ние тре́тьей (Крестопокло́нной) неде́ли Вели́кого поста́:

Мк., зач. 37 (гл.8 , ст.34 - гл.9, ст.1)

Рече́ Госпо́дь: и́же хо́щет по Мне ити́, да отве́ржется себé, и во́змет крест свой, и по Мне гряде́т. И́же бо а́ще хо́щет ду́шу свою́ спасти́, погуби́т ю, а и́же погуби́т ду́шу свою́ Менé ра́ди и Eва́нгелия, той спасе́т ю. Ка́я бо по́льза челове́ку, а́ще приобря́щет мир весь, и отщети́т ду́шу свою́? Или́ что даст челове́к изме́ну на души́ свое́й? И́же бо а́ще постыди́тся Менé и Мои́х слове́с в ро́де сем прелюбоде́йнем и гре́шнем, и Сын Челове́ческий постыди́тся eго́, eгда́ прии́дет во сла́ве Oтца́ Своего́ со а́нгелы святы́ми. И глаго́лаше им: ами́нь глаго́лю вам, я́ко суть не́цыи от зде стоя́щих, и́же не и́мут вкуси́ти сме́рти, до́ндеже ви́дят Ца́рствие Бо́жие прише́дшее в си́ле.

 

Вме́сто Досто́йно:

О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная вся́кая тварь,/ А́нгельский собор и челове́ческий род,/ освяще́нный хра́ме и раю́ слове́сный,/ девственная похвало́,/ из Нея́же Бог воплоти́ся,/ и Младе́нец бысть, пре́жде век Сый Бог наш:/ ложесна́ бо Твоя́ престо́л сотвори́/ и чре́во Твое́ простра́ннее Небе́с соде́ла.// О Тебе́ ра́дуется, Благода́тная, вся́кая тварь, сла́ва Тебе́.

 

Прича́стен Трио́ди:

Зна́менася на нас свет лица́ Твоего́ Го́споди. Аллилу́ия. (Три́жды)


[1] Одна из стихир по указанию настоятеля — из числа вечерних литийных стихир храмового святого (как правило, первая), либо та, которая поется по 50-м псалме на полиелейной утрене. В том случае, если храмовый святой не имеет указанных песнопений (например, шестеричная служба), может быть пропета стихира с «Господи, воззвах» или из другого цикла стихир.

[2] По уставу должны петься Непоро́чны (118-й псалом (17-я кафизма)) на 5-й глас, независимо от недельного гласа, и сразу после него тропари «Ангельский собор...». В приходской же практике вместо Непорочных на воскресных всенощных бдениях обычно поется полиелей. В Неделю Крестопоклонную Полиелей совершается в алтаре, величание не поется.

[3] По традиции читается в алтаре.

[4] Тридиционно, помазание елеем совершается после выноса Креста.

[5] Существует традиция на вынос Креста Трисвятое петь погребальным напевом.

[6] Традиционно, во время возглашения «Премудрость, прости», служа́щий священник начертывает Крестом крестное зна́мение в царских вратах.

[7] Обычно, во время целования Креста, совершается пома́зание освященным елеем.

...





Читайте также:
Назначение, устройство и принцип работы автосцепки СА-3 и поглощающего аппарата: Дальнейшее развитие автосцепки подвижного состава...
Основные понятия туризма: Это специалист в отрасли туризма, который занимается...
Книжный и разговорный стили речи, их краткая характеристика: В русском языке существует пять основных...
Что такое филология и зачем ею занимаются?: Слово «филология» состоит из двух греческих корней...

Поиск по сайту

©2015-2022 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-05-16 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту:


Мы поможем в написании ваших работ!
Обратная связь
0.046 с.