Конкурс на участие в мероприятии АОВТ - «Неделя Образования взрослых в Таджикистане»




CHARGE CODE: 1005-TJ-DU-CS-57200-000

PROGRAM BACKGROUND:

 

The Young Leaders Program (YLP) is a four-year initiative, funded by USAID and implemented by Counterpart International. The goal of YLP is to build a pro-active, civically-engaged and socially-conscious generation of young people able to take ownership of their future and contribute to the development of their country. The program is framed by two programmatic objectives: (1) To increase youth activism and leadership promoting positive change at the community level; and (2) To improve the quality of youth services provided by local civil society through the development of a Tajikistan-focused and tested youth programming framework. At the end of four years, the program will result in an increase in the civic knowledge and action of more than 1,000 young people and more than 20 youth civil society organizations (CSOs). This will lead to improved trust and a more positive perception of youth as contributing members of the community; leading to increased interaction among community youth and community stakeholders.

 

Goals and objectives:

 

 

The goal of this assignment is to classify, translate and make available a wide range of youth leadership and civic engagement resources such as reports, manuals, presentations and video instruction, websites, paying particular attention to identifying and making available resources on youth leadership and civic engagement that highlight strategies for engaging young men, women, PWDs and other vulnerable groups. Both international and domestic best practices and materials will also be incorporated into YLP’s Youth Civic Education and Programming Framework. Successful firms should have professional experience in working with youth and facilitating activities geared towards leadership development on USAID or other donor-funded programs in Tajikistan.

 

ACTIVITIES:

 

Audit existing youth leadership and civic engagement resources developed through USAID and other donor-funded programs, including those developed for both formal and informal youth activities in Tajikistan;

 

Conducting 2 Civic Education Framework Discussion Group Sessions with the International and local stakeholders;

 

Classify and categorize resource materials into a searchable, user-friendly research library;

 

Translate key resources into Tajik, Russian and English;

 

Other duties as assigned.

 

Deliverables:

 

A well-documented resource library of tools, methodologies, and approaches, as well as best practices and lessons learned in youth and civic education programming in Tajikistan, with supporting documentation on best practices and lessons learned in similar country contexts (in Tajik, Russian and English).

 

Final report documenting process and achievements, as well as recommendations for program activities based on gaps identified in resource material.

 

 

TIMING AND LEVEL OF EFFORT:

 

The Firm is expected to commence work on/about September 28, 2011, working for approximately 3 weeks in YLP’s office in Dushanbe. Final deliverables are to be submitted to Counterpart on/about October 19, 2011.

LOCATION:

The Firm will work from residence and Counterpart’s YLP’s field office for duration of the assignment.

REPORTING RELATIONSHIP:

The consultant will report to Mutriba Latypova, YLP Program Director.

 

Национальная Конференция по Образованию взрослых в Таджикистане

Автор Ассоциация Образования взрослых Таджикистана

Печать E-mail

 

26 октября в городе Душанбе состоится мероприятие АОВТ - «I Национальная Конференция по Образованию взрослых в Таджикистане», на которой примут участие более 60 представителей государственных, международных и общественных организаций Республики Таджикистан.

 

Это значимое событие, которое впервые пройдет в Таджикистане и объединит многие организации, работающие в области Образования взрослых. Важным событием, которое будет отражено на Конференции станет разработка Законопроекта «Об образовании взрослых в Таджикистане».

 

По этому поводу несколько предложений и запросов.

1. Просим Вас прислать Ваши предложения/вопросы/темы для включения в программу Конференции до 25 сентября.

2. Просим Вас прислать кандидатуры тех, кто хочет быть включен в Организационный комитет по подготовке Конференции до 25 октября.

3. Прислать Ваши заявки на участие на конференции до 25 сентября.

4. Просим прислать Ваши заявки для выступления в качестве докладчиков – до 25 сентября.

5. После утверждения Докладов Вам будет выслано письмо, после чего необходимо прислать Доклад или презентацию до 10 октября.

 

Просьба учесть условия участия на конференции.

Организации, которые желали бы принять участие на Конференции должны привезти с собой стенды, баннеры, раздаточный материал, продукцию и многое другое. То есть все то, что наглядно представит Вашу деятельность на конференции. Данная Конференция первая в Таджикистане и на ней примут участие ведущие донорские агентства, что даст Вам возможность наглядно продемонстрировать активность по проектам. Это хорошая возможность привлечения внимания и демонстрации своих знаний и навыков.

 

Помимо раздаточных материалов, просим организовать выставки/выставки продажи, стенды, с продукцией и фотографиями.

 

Конкурс на участие в мероприятии АОВТ - «Неделя Образования взрослых в Таджикистане»

Автор Ассоциация Образования взрослых Таджикистана

Печать E-mail

 

Программа Недели:

1. «Вечера образования взрослых» в г. Душанбе

2. Стратегическое планирование АОВТ - 2х- 3х дневный практический семинар, результатом которого должен стать Стратегический план на 2012-2014 гг.

3. Другие мероприятия (выставки, ярмарки и др.)

 

Условия участия:

1. Во всех мероприятиях Недели ОВ, заявитель должен ставить цель популяризацию ОВ в Таджикистане в целом, а не рекламу своей деятельности.

2. Заявитель должен прислать заявку и бюджет до 15 сентября, с указанием своего вклада.

3. Заявка может быть индивидульаной или коалиционной от имени нескольких организаций.

Решение по утверждению заявки будут принимать члены Правления АОВТ.

 

Источник: https://aeat.tj/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=11&Itemid=57&lang=ru

 

Создай логотип права человека

Автор: ОO "Фонд развития общества"

Печать E-mail

 

Задумывались ли вы когда либо, как должен выглядеть символ прав человека?

 

На нашей планете проживает 6,8 миллиардов человек. Все они являются субъектами прав человека. И,

тем не менее, пока нет возможности отразить эту универсальную связь символом, преодолевающим все

языковые барьеры.

 

По инициативе Федерального Министерства иностранных дел, Федеративной республики Германии,

объявлен конкурс для создания логотипа прав человека. Компания «МегаФон-Таджикистан» поддержала

данное начинание и намерена принять активное участие в данной акции, а именно оказать информационную

поддержку.

 

С момента объявления инициативы поступило около 15 тысяч предложений со всего мира. 10 финалистов,

избранных жюри, сейчас выдвинуты на голосование. С 27 августа по 17 сентября, каждый желающий сможет,

возможность проголосовать за своего фаворита на сайтеwww.humanrightslogo.net

 

The Tech Age Teens program (TAT) (formally named Leadership and Technology for Youth) encourages students in and around the city of Atyrau, Kazakhstan, to connect with their communities and creatively engage issues with information technology.

Teachers trained in community leadership and IT skills help students develop and learn from online forums, blogs, video diaries, and websites. A small group of students also participates in a summer conference during which they use their IT skills to design community projects. TAT is funded by Tengizchevroil.

Goals

 

• Make the internet a vital and effective tool for schools and libraries in Atyrau and its regions

 

• Improve leadership skills and professional competitiveness through specialized youth training

 

• Foster community development and creative intellectual outlets for Atyrau youth

 

• Preserve cultural heritage by increasing the number of and access to local-language Web content reflective of cultural traditions

Background

 

Atyrau lies in a remote, rural area of Kazakhstan. TAT represents a joint effort between private, public, and international actors to build greater community connections and promote economic development. Before TAT began operations, many schools in Atyrau possessed computers and internet access, but were not fully utilizing them. TAT builds on this valuable educational infrastructure by helping teachers incorporate these tools more effectively into their lesson planning and classroom activities. The technical training and creative intellectual outlets provided by TAT are helping students in Kazakhstan become more effective learners, and more promising community leaders.

Project Activities

 

Teacher training: Teachers from participating schools receive training in the areas of IT and community leadership. They use their training at their schools to develop Tech Age Teen clubs where they share their knowledge with students.

 

Tech Age Teen clubs: At club meetings, students use IT skills to conduct research, document community needs, communicate with community leaders, and network with one another. Community-leadership skills training also mobilizes students to work in their community, engage with local leaders, and design service projects.

 

Summer conference: A small group of students participate in a two‐week workshop where they learn additional ICT and web-design skills, as well as how to pass their knowledge on to others. Students also receive assistance and training in developing a service project for their community. Finally, students undertake mini-internships at private companies, NGOs, or government institutions, providing them with professional experience.

 

Community Development Projects: Based on projects they design at the summer conference, students work with civil-society organizations, city departments, or local businesses to address a pressing community issue.

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2018-01-08 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: