V1: Фонетика
I:
S: Укажите слово, где сочетание сh читается как [K]…
-: chest
-: chalk
-: children
-: chemistry
I:
S: Укажите слово, которое читается не по правилу:
-: look
-: took
-: blood
-: mood
I:
S: Укажите слово, в котором буква p не читается
-: process
-: psychology
-: plenty
-: predictable
I:
S: Укажите слово, которое читается не по правилу
-: cut
-: must
-: put
-: but
I:
S: Укажите слово. в котором буква k читается
-: know
-: kettle
-: knee
-: knight
I:
S: Укажите слово, которое читается по правилу
-: bitter
-: mind
-: sight
-: kind
I:
S: Укажите слово, которое читается по правилу
-: little
-: light
-: sight
-: right
I:
S: Укажите слово, где буква s читается не по правилу
-: see
-: sorry
-: supply
-: sugar
I:
S: Укажите слово, в котором буква a читается как [ei]
-: rabbit
-: table
-: sandwich
-: battle
I:
S: Укажите слово, в котором буква e читается как [ᵊ]
-: die
-: quiet
-: time
-: death
I:
S: Укажите слово, где буква g дает звук [ʤ]
-: get
-: give
-: great
-: gentle
I:
S: Укажите слово, где буква g дает звук [ʤ]
-: garden
-: forget
-: fog
-: age
I:
S: укажите слово, где сочетание ea читается иначе, чем в других словах
-: heard
-: learn
-: heart
-: early
I:
S: Укажите слово, где буква a читается как [ӕ]
-: small
-: alcohol
-: always
-: wall
I:
S: Укажите слово, в котором сочетание ch дает звук [k]
-: charm
-: chose
-: change
-: school
I:
S: Укажите слово, в котором буква a читается как [ӕ]
-: age
-: any
-: able
-: case
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [w]
-: whose
-: slow
-: wrong
-: quite
I:
S: Укажите слово, которое читается по правилу
-: stand
-: last
-: after
-: past
I:
S: Укажите слово, где буква y читается как гласная
-: young
-: year
-: myth
-: your
I:
S: Укажите слово, в котором нет звука [ei]
-: brain
-: health
-: great
-: weight
I:
S: Укажите слово, в котором ea читается как [e]
-: treat
-: sea
-: breath
-: each
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [o]
-: some
-: small
-: love
-: become
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [t]
-: action
-: kitchen
-: another
-: after
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [tʃ]
-: future
-: shape
-: health
-: patient
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [ʃ]
-: patient
-: nature
-: bench
-: path
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [h]
-: photo
-: while
-: hour
-: behavior
I:
S: Укажите слова, которые читаются одинаково
L1: one R4: won
L2: too R2: two
L3: their R5: there
L4: right R1: write
S: Укажите слова, которые читаются одинаково
L1: son R4: sun
L2: sight R2: site
L3: eye R3: I
I:
S: Укажите слово, в котором нет звука [o:]
-: cause
-: autumn
-: amount
-: trauma
V1: Грамматика
I:
S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.
Her son #will a student next year.
I:
S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.
Her friends #are doctors in two years.
I:
S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.
When he studied at school he #was good at maths.
I:
S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.
When I studied at school I #was interested in chemistry.
I:
S: Укажите правильный ответ на вопрос.
Are you a first-year student?
-: Yes, is it.
-: Yes, he is.
-: Yes, you are.
-: Yes, I am.
I:
S: Укажите правильный ответ на вопрос.
Will you be a surgeon?
-: Yes, will I.
-: Yes, I am.
-: Yes, you will.
-: Yes, I will.
I:
S: Укажите правильный вариант.
My friend … a dentist.
-: will not be
-: not will be
-: will be not
-: will be no
I:
S: Укажите правильный вариант.
There … some students in the laboratory now.
-: are
-: will be
-: were
-: is
I:
S: Укажите правильный вариант.
There … no coffee left. I’ve drunk it all.
-: has
-: was
-: is
-: are
I:
S: Укажите правильный вариант.
There … no paper on the table. It is on the shelf.
-: are
-: has
-: was
-: is
I:
S: Укажите правильный вариант.
There … table in the room.
-: is no
-: is
-: is not
-: no
I:
S: Укажите правильный вариант.
There is … garden in front of our house.
-: no
-: someone
-: any
-: not
I:
S: Укажите правильный вариант.
There was … shop near our house.
-: any
-: no
-: nothing
-: not
I:
S: Укажите правильный перевод.
If you … busy I’ll come tomorrow.
-: will be
-: are
-: is
-: were
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
I get up #at 7 o’clock.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
He is very good #at biology.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
My sister is very good #at languages.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
The operation was performed #by a new method.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
Our classes begin #at 9 o’clock.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
The picture was #on the wall.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
We will go to the country #in summer.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
We will have exams at the end #of the term.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
I’ll be back #in half an hour.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
В этом институте учатся друзья моей дочери.
My daughter’s friends study at this institute.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
В этом отделении работают опытные врачи.
Experienced doctors work at this department.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Мне семнадцать лет.
-: I am seventeen.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Мой любимый предмет – анатомия.
Anatomy is my favourite subject.
I:
S: Укажите правильный вариант
You made many mistakes in … test.
your
I:
S: Укажите правильный вариант
The lecture was very interesting. I liked …
it
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
В нашей группе нет плохих студентов.
There are no bad students in our group.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
В его работе не было ошибок.
There were no mistakes in his work.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Существует одна новая теория.
There is a new theory.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Есть несколько методов.
There are some methods.
I:
S: Укажите правильный вариант.
Our group is … than yours.
larger
I:
S: Укажите правильный вариант.
She is … student in our group.
the best
I:
S: Укажите правильный вариант.
My hair is short. Her hair is … than mine.
longer
I:
S: Укажите правильный вариант.
February is… month in the year.
the shortest
I:
S: Укажите правильный вариант.
Chemistry is as … as biology.
interesting
I:
S: Укажите правильный вариант.
Anatomy is as … as chemistry.
difficult
I:
S: Укажите правильный вариант.
Europe is not … Africa.
as large as
I:
S: Укажите превосходную степень прилагательного good…
the best
I:
S: Укажите превосходную степень прилагательного bad…
the worst
I:
S: Укажите правильный вариант.
Anatomy is … than biology.
more difficult
I:
S: Укажите правильный вопрос к предложению.
After work she always goes home.
Does she always go home after work?
I:
S: Укажите правильный вопрос к предложению.
The students passed the exam.
Did the students pass the exam?
I:
S: Укажите правильный вопрос к предложению.
He had to work very hard yesterday.
Did he have to work very hard yesterday?
I:
S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову.
This book was published in London.
Where was this book published?
I:
S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову.
She got up early today?
When did she get up today?
I:
S: Укажите правильный вопрос к предложению.
My frien studies at the medical faculty.
Where does your friend study?
I:
S: Укажите правильный вариант.
… the surgeon perform this operation successfully?
Did
I:
S: Укажите правильный вариант.
… this nurse work in your department?
Does
I:
S: Укажите правильный вариант.
I … the answer to the question.
do not know
I:
S: Укажите правильный вариант.
I … this article.
did not translate
I:
S: Вставьте вспомогательный глагол.
#did your friend help you to do the work last week?
I:
S: Закончите разделительный вопрос.
He is a surgeon,#is not he?
I:
S: Укажите правильный вариант.
You study at the medical faculty, … you?
don’t
I:
S: Укажите правильный вариант.
You didn’t go to the library yesterday, … you?
did
I:
S: Укажите правильный вариант.
… me your textbook.
Give
I:
S: Укажите правильный вариант.
… him with his work.
Let’s help
I:
S:Укажите правильный вариант.
The rain …. The weather is fine.
has stopped
I:
S: Укажите правильный вариант.
I am not hungry. I … dinner.
have just had
I:
S: Укажите правильный вариант.
I … him today.
have not seen
I:
S: Укажите правильный вариант.
I was very nervous because I … it before.
had not done
I:
S: Укажите правильный вариант.
The doctor said that he … the treatment in a week.
would change
I:
S: Укажите правильный вариант.
The children … the exercises now.
are doing
I:
S: Укажите правильный вариант.
Sorry, but I … your name.
have forgotten
I:
S: Укажите правильный вариант.
I thought I … my telephone in the classroom.
had left
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Они еще не закончили работу.
They have not finished the work yet.
I:
S: Укажите правильный вариант.
In this newspaper you can find … medical articles.
some
S: Укажите правильный вариант.
Is there … in the room?
anybody
S: Укажите правильный вариант.
Wait a little. He is …here.
somewhere
S: Укажите правильный вариант.
Can … answer my question?
anybody
S: Укажите правильный вариант.
Was there … useful in the article?
anything
I:
S: Укажите правильный вариант.
If … happens I can take care of myself.
something
S: Укажите соответствия сказуемых их видо-временным характеристикам
L1: is preventing Present Continuous Active
L2: prevented Past Simple Active
L3: was prevented Past Simple Passive
L4: will prevent Future Simple Active
I:
S: Укажите соответствия сказуемых их видо-временным характеристикам
L1: were treated Past Simple Passive
L2: treated Past Simple Active
L3: are treating Present Continuous Active
L4: will treat Future Simple Active
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Сейчас они оценивают результаты эксперимента.
They are estimating the results of the experiment.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
В данный момент мы работаем в лаборатории.
We are working in the lab at present
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Они все еще пишут тест.
They are still writing the test.
I:
S: Укажите правильный вариант.
Students … work hard to be good specialists.
must
I:
S: Укажите правильный вариант.
Medical student …know anatomy well.
must
I:
S: Укажите правильный вариант.
I was late so I … take a taxi.
had to
I:
S: Укажите правильный вариант.
Not to be late for classes you … get up earlier.
should
I:
S: Укажите предложение, где глагол to have имеет модальное значение…
The surgeon has to perform the operation.
I:
S: Укажите предложение, где глагол to have имеет модальное значение…
Nurses have to look after their patients.
I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является вспомогательным
The operation has been performed successfully.
I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является вспомогательным
This method has been used in practice.
I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является смысловым иметь
I have no time to take part in this meeting.
I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является смысловым иметь
The medical students have very little free time.
I:
S: Укажите правильный глагол
to change
I:
S: Укажите правильный глагол
to receive
I:
S: Укажите правильный вариант.
. Yesterday it … me an hour to get the university.
took
I:
S: Укажите правильный вариант.
I did not know that he … English.
spoke
I:
S: Укажите правильный вариант.
We … that he was a cardiologist.
knew
I:
S: Укажите правильный вариант.
What do you want to do after … school?
leaving
I:
S: Укажите правильный вариант.
Some people are fond of … detective stories.
reading
I:
S: Укажите предложение, где причастие I является определением.
The operating doctor is my father.
I:
S: Укажите предложение, где причастие I является определением.
Do you know the doctor examining the patient?
I:
S: Укажите предложение, где слово с окончанием –ed является определением.
The operation performed by the surgeon was successful.
I:
S: Укажите предложение, где слово с окончанием –ed является определением.
Every educated person should speak English.
I:
S: Укажите предложение, где –ing форма переводится существительным.
Walking is very useful for our health.
I:
S: Укажите предложение, где –ing форма переводится существительным.
The patient’s coughing was very bad.
S: Укажите правильный перевод предложения..
Его нет ни на работе, ни дома.
He is neither at work nor at home.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения..
Они не позвонили ни утром ни вечером.
They called neither in the morning nor in the evening.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Врач не назначил ни лекарства ни диеты.
The doctor administered neither drugs nor a diet.
I:
S: Укажите слово с отрицательным значением…
irregular
I:
S: Укажите слово с отрицательным значением…
useless
I:
S: Укажите слово с отрицательным значением…
untreated
I:
S: Укажите правильный перевод русской части предложения.
This disease is not common in развитых странах.
developed countries
I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге...
A new method of treatment was developed not long ago.
I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге...
The administered treatment was changed a little.
I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге...
The blood pressure was decreased after taking the drug.
I:
S: Укажите правильный вариант.
The patient … for the heart disease.
was treated
I:
S: Укажите правильный вариант.
Pain … in the heart area.
developed
I:
S: Укажите слово, которое является существительным
development
I:
S: Укажите слово, которое является существительным
activity
I:
S: Укажите сказуемое в пассивном залоге:
was discussed
I:
S: Укажите правильный вариант.
Psychology … with many sciences.
is connected
I:
S: Укажите соответствия форм инфинитивов и их характеристик.
L1: to be taking Continuous Active
L2: to have taken Perfect Active
L3: to be taken Simple Passive
L4: to take Simple Active
I:
S: Укажите соответствия форм инфинитивов и их характеристик.
L1: to have predicted: Perfect Active
L2: to be predicted Simple Passive
L3: to predict Simple Active
L4: to be operating Continuous Active
I:
S: Укажите соответствия форм инфинитивов и их характеристик.
L1: to operate Simple Active
L2: to have operated Perfect Active
L3: to be operated Simple Passive
L4: to be operating Continuous Active
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
The nerve cells send impulses #to each other.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
These reactions do not depend #on the environment.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
The brain consists #of three main parts.
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
I. P. Pavlov died #at the age of 86.
I:
S: Укажите правильный вариант.
A constant flow of stimuli comes into the brain … the nerve fibers.
through
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
I. P. Pavlov received the Nobel Prize #for his work.
I:
S: Вставьте в предложение предлог…
Unconditioned reflexes do not depend #on the surrounding conditions.
I:
S: Укажите правильный вариант.
The nervous cells of the cortex are … of all the cells of the human body.
the most delicate
I:
S: Укажите предложение с усилительной конструкцией:
It is estimated that the weight of the brain is about two kg.
I:
S: Укажите предложение с усилительной конструкцией:
It is in the front lobe of the brain that the center controlling memory and though is located..
I:
S: Укажите неопределенно-личное предложение:
It is estimated that the weight of the brain is about two kg.
I:
S: Укажите неопределенно личное предложение:
It is estimated that vision is controlled by the back lobe of the brain.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Известно, что в головном мозге два полушария.
One knows that there are two hemispheres in the brain.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Считается, что эта операция не опасна.
One thinks that this operation is not dangerous.
I:
S: Укажите прилагательное:
skillful
I:
S: Укажите прилагательное:
sleepless
I:
S: Укажите существительное:
importance
I:
S: Укажите существительное:
possibility
I:
S: Укажите слова, соответствующие перечисленным частям речи
L1: прилагательное previous
L2: существительное kindness
L3: глагол speculate
L4: наречие closely
I:
S: Вставьте в предложение предлог.
Taste buds are located #on the tongue.
I:
S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:
Some kinds of senses give information about the body needs.
What do some kinds of senses give information about?
I:
S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:
The physiology of the lungs is associated with their structure.
What is the physiology of the lungs associated with?
I:
S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:
The weight of the human brain is from one to two kg.
How much is the weight of the human brain?
I:
S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:
The human being smells by the nose.
What does the human being smell by?
I:
S: Укажите правильный вариант.
The patient came to the clinic …
to be examined
I:
S: Укажите правильный вариант.
We used a dictionary …the text.
to translate
I:
S: Укажите правильный вариант.
The doctor … allow the patient to work hard.
does not
I:
S: Укажите правильный вариант.
The patient … discharged from the hospital.
was not
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Существует три основных стадии памяти.
There are three basic types of memory.
I:
S: Укажите правильный ответ на вопрос.
Have you achieved any results?
Yes, I have.
I:
S: Укажите правильный ответ на вопрос.
Did the patient fall asleep after taking the drug?
Yes, he did.
I:
S: Укажите правильный ответ на вопрос.
Have you completed your experiment?
No, I have not.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
Врач не обнаружил никакой патологии.
The doctor revealed no pathology.
I:
S: Укажите правильный перевод предложения.
В журнале не было ни одной медицинской статьи.
There was no medical article in the journal.
I:
S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием.
Helping your patients you should be very attentive and tolerant.
I:
S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием.
Examining the patients doctors should be very attentive.
I:
S: Укажите слово, которое является прилагательным.
conscious
I:
S: Укажите предложение, в котором one является словом-заменителем.
The mitral valve is in the left chamber and the tricuspid valve is in the right one.
I:
S: Укажите предложение, в котором one является словом-заменителем.
The heart is divided into the left chamber and the right one by the septum.
I:
S: Укажите предложение, в котором one является формальным подлежащим.
One must remember that such operations are very dangerous.
I:
S: Укажите предложение, в котором one является формальным подлежащим.
One estimated that blood is a fluid tissue.
I:
S: Укажите предложение, в котором инфинитив является обстоятельством.
To treat a patient the doctor must make a correct diagnosis first.
I:
S: Укажите предложение, в котором инфинитив является обстоятельством.
To make a correct diagnoses the doctor must carry out careful examination of the patient.
I:
S: Укажите предложение, в котором инфинитив является определением.
The task to be given to the students was very unusual.
I:
S: Укажите предложение, в котором инфинитив является определением.
-: To be admitted to the hospital you must have the direction from the polyclinic.
-: To be admitted to the hospital was very unexpected for him.
-: The patient to be admitted to the hospital had a cardiovascular disease.
-: The local physician had to direct his patient to the surgical department.
V1: Лексика
V1.1: Общеупотребительная лексика
I:
Q: Расположите числительные в порядке возрастания:
1: eight y
2: twelve
3: twenty
4.: fift
I:
Q: Расположите числительные в порядке возрастания:
1: nine
2: eleven
3: thirteen
4.: eighty
I:
Q: Расположите числительные в порядке убывания:
1: hundred
2: thirty
3: thirteen
4.: twelve
I:
Q: Расположите числительные в порядке убывания:
1: ninety
2: eighty
3: twelve
4.: seven
I:
Q: Расположите наречия в порядке возрастания частоты действия:
1: never
2: sometimes
3: usually
4: always
I:
Q: Расположите наречия в порядке возрастания частоты действия:
1: rarely
2: from time to time
3: often
4: always
I:
Q: Расположите наречия в порядке убывания частоты действия:
1: always
2: usually
3: from time to time
4: never
I:
Q: Расположите наречия в порядке убывания частоты действия:
1: always
2: often
3: sometimes
4: rarely
Q: Расположите прилагательные в порядке возрастания интенсивности цвета:
1: white
2: pale
3: light
4: bright
I:
Q: Расположите прилагательные в порядке убывания интенсивности цвета:
1: black
2: dark
3: light
4: pale
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “here”.
there
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “under”.
over
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “old”.
young
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “ weak”.
strong
I
S: Укажите слово с противоположным значением слову “ thick”.
thin
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “ short”.
long
I:
S: Напишите слово с противоположным значением слову “good” bad
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “cold”.
warm
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “new”.
old
S: Укажите слово с противоположным значением слову “right”.
wrong
I:
S: Укажите слово с противоположным значением слову “much”.
little
I:
S: Укажите слово, близкое по значению слову “beautiful”.
wonderful
I:
S: Укажите слово, близкое по значению слову “large”.
big
I:
S: Укажите слово, близкое по значению слову “small”.
little
I:
S: Укажите правильный вариант.
Students of our group … in the conference.
took part
I:
S: Укажите правильный вариант.
Russian is a … language to learn.
difficult
I:
S: Укажите правильный вариант.
She doesn’t … English very well.
speak
I:
S: Укажите правильный вариант.
We had to do a very difficult test … lesson.
last
I:
S: Укажите правильный вариант.
My friend has many … in The USA.
relatives
I:
S: Укажите правильный вариант.
I had much work to do …
yesterday
I:
S: Укажите слова близкие по значению:
L1: think consider
L2: use apply
L3: light mild
L4: nice fine
I:
S: Укажите слова противоположные по значению:
L1: light dark
L2: easy difficult
L3: clever stupid
L4: take give
I:
S: Укажите слова близкие по значению:
L1: get receive
L2: make do
L3: bright clever
L4: learn study
I:
S: Укажите правильный вариант.
My favorite … at school was biology.
subject
I:
S: Укажите правильный вариант.
I am very …. I can’t speak to you now.
busy