Домашняя контрольная работа. По учебной дисциплине




Домашняя контрольная работа

По учебной дисциплине

«Иностранный язык» (профессиональная лексика)

V-4

1.Переведите лексические единицы с английского языка на русский с учетом правил словообразования, знания грамматических форм:

Classification of food additives-классификация пищевых добавок, preservatives- консерванты, food coloring- пищевые красители, oxidation-антиокислители, emulsifiers-эмульгаторы, stabilizers- стабилизаторы, aromatics -ароматические вещества, chemical composition of meat -химический состав мяса, classification of meat-классификация мяса, organoleptic- органолептические свойства, quality-качество, meat- мясо, beef- говядина, pork- свинина, veal- телятина, lamb-ягненок, mutton- баранина.

 

2. Cоотнесите лексические единицы с их русскими эквивалентами с учетом правил словообразования, знания грамматических форм:

1.choose a profession-b a. хорошо оплачиваемая работа

2.make a choice-g b. выбирать профессию

3.make a blind choice-i c. работать на практике

4.came to this decision-e d. гос.предприятия

5.a production engineer-l e. прийти к этому выбору

6.work in practice-c f. прилежный учащийся

7.governmental enterprises-d g. делать выбор

8.acquire practical skills- h h. приобретать профессиональные навыки

9.become a professional-j i. делать выбор вслепую

10.a diligent student-f j. стать профессионалом

11.never regret-k k. никогда не сожалеть

12.a well-paid job-a l. техник-технолог

 

3. Cоставьте из предложенных слов предложения, ориентируясь на правильный порядок слов в предложении и знаниe грамматических форм:

1.This/ attracts/ very/ occupation/ me/ much.- This occupation attracts me very much.

2. Student/ classes/ not/ have/ college/ only/ at/ the/, but/ practice/ work/ in/ too.- Student have classes not only at the college, but work in practice too.

3. To/ a /diligent/ professional /I /must/ become /be/ a/ student.- To become a professional I must be a diligent student.

4. I /hope/, /that /I` ll /my/ never/ regret /choice/ well-paid/ and/ get /a/ job.- I hope, that I ll never regret my choice and get a well-paid job.

 

4. Ответьте на вопросы, используя содержание текстов по темам «Будущая профессия», «Teхнологическое оборудование мясной отрасли», «Пищевые добавки», «Производство мясопродуктов. Мясные полуфабрикаты», «Сырье и продукты из мяса птицы»:

1. What do you think about your future profession?= I am sure this profession is one of the most important and necessary ones. Meat products are always in high demand, and, moreover, meat consumption is often an indicator of the economic status of a country or individual.

2. Where do you acquire practical skills?= I acquire practical skills at the modern meat processing plants and meat packing companies.

3. Why did you choose this profession?= I like my future profession very much because it is interesting and important for the life of our people and the country as a whole.

4.What is your duties?= The main function of a technologist-engineer of meat production is to participate in the development and implementation of technological processes for the production of meat products.

5. What are your strengths?= I’m very flexible and adaptable to new situations. Regardless of the situation, I have the ability to adapt and work under any circumstances.

6. What are your weaknesses?- I admit being a bit of a perfectionist. Sometimes when I’m working on a big project, I focus too much on the details.

7. Why do you want this job?= I want to be a part of this company because I believe I can be of assistance in its growth.

8. What are your goals for the future?= My strenghs are I’m competitive and like to excel at everything I do. My goal is to achieve results beyond the expectations of my supervisor.

9. What are your salary expectations?= I am interested in finding a position where I can use my professional skills and abilities and build a good career. I’m sure that you’re offering a salary which is competitive in the market.

10. What is the result of human activity?- Large cities with thousands of steaming, polluting plants and factories can be found nowadays all over the world. The by-products of their activity pollute the air we breathe, the water we drink, the fields where our crops are grown.

 

5. Соотнесите лексические единицы с учетом правил словообразования, знания грамматических форм образуя словосочетание:

1. date of -a a. birth

2. extra curricular -g b. position

3. fill a - b c. with high honors

4. personal -k d. an appointment

5. applied upon - h e. employment

6. to make - d f. application

7. graduated - c g. activities

8. to cancel - l h. request

9. marital - j i. position

10. the letter of - f j. status

11. full-time -e k. information

12. non skilled - i l. an appointment

 

6. Переведите предложения с русского языка на английский, используя основные грамматические правила и лексические единицы по теме «Будущая профессия. Собеседование о приеме на работу»:

Годы опыта в этой отрасли дают мне уверенность в том, что я могу выполнять эту работу и вносить большой вклад в общее дело. Я очень хорошо знаю эту отрасль и могу вас заверить, что понимаю, что мне предстоит делать работая на этой должности.

- My years of experience in this industry make me sure I can do this job and bring added value. I’ve gained a reputation as a key player when it comes to negotiations. I know this business from the ground up, and you can be assured that I know what I’d be getting into as working here.

 

 


 

Домашняя контрольная работа

По учебной дисциплине

«Иностранный язык» (профессиональная лексика)

V-6

1.Переведите лексические единицы с английского языка на русский с учетом правил словообразования, знания грамматических форм:

Meat-мясо, meat products-мясные продукты, canned meat- мясные консервы, sausage- колбасные изделия, production- производство, beef-говядина, pork-свинина, veal-телятина, lamb-ягненок, mutton-баранина, food additives-пищевые добавки, classification of food additives-классификация пищевых добавок, preservative- консерванты, food coloring- пищевые красители, oxidation- антиокислители, emulsifiers- эмульгаторы, stabilizers-стабилизаторы, aromatics-ароматические вещества.

 

2. Cоотнесите лексические единицы с их русскими эквивалентами с учетом правил словообразования, знания грамматических форм:

1.choose a profession-b a. хорошо оплачиваемая работа

2.make a choice-g b. выбирать профессию

3.make a blind choice-i c. работать на практике

4.came to this decision-e d. гос.предприятия

5.a production engineer-l e. прийти к этому выбору

6.work in practice-c f. прилежный учащийся

7.governmental enterprises-d g. делать выбор

8.acquire practical skills- h h. приобретать профессиональные навыки

9.become a professional-j i. делать выбор вслепую

10.a diligent student-f j. стать профессионалом

11.never regret-k k. никогда не сожалеть

12.a well-paid job-a l. техник-технолог

 

3. Cоставьте из предложенных слов предложения, ориентируясь на правильный порядок слов в предложении и знаниe грамматических форм:

1.This/ attracts/ very/ occupation/ me/ much.- This occupation attracts me very much.

2. Student/ classes/ not/ have/ college/ only/ at/ the/, but/ practice/ work/ in/ too.- Student have classes not only at the college, but work in practice too.

3. To/ a /diligent/ professional /I /must/ become /be/ a/ student.- To become a professional I must be a diligent student.

4. I /hope/, /that /I` ll /my/ never/ regret /choice/ well-paid/ and/ get /a/ job.- I hope, that I ll never regret my choice and get a well-paid job.

 

4. Ответьте на вопросы, используя содержание текстов по темам «Будущая профессия», «Teхнологическое оборудование мясной отрасли», «Пищевые добавки», «Производство мясопродуктов. Мясные полуфабрикаты», «Сырье и продукты из мяса птицы»:

1. What is the result of human activity?- Large cities with thousands of steaming, polluting plants and factories can be found nowadays all over the world. The by-products of their activity pollute the air we breathe, the water we drink, the fields where our crops are grown. 2. What are the main ecological problems?- The main ecological problems are "acid rain", destroying the ozone layer of the Earth, damage to wildlife, damage to water and soils, recycling waste and rubbish receives. 3. What is the result of Chernobul disaster?- After the disaster in Chernobyl the inhabitants of the nearby towns and villages had to be evacuated. Some of them died and some became invalids. 4. What international organization protection nature do you know?- Groups like "Green Peace" have already helped to stop some animals hunting but there are so many things to be done on our planet and our life on the Earth depends only on ourselves.

5.What is the Internet?- The Internet is a global computer network, which embraces hundreds of millions of users all over the world and helps us to communicate with each other.

6. When and where did the history of Internet begin?- The history of Internet began in the United States in 1969.

7. What is the most popular Internet service today?- Nowadays the most popular Internet service is e-mail.

8. What is the most important problem of the Internet?- The most important problem is security. Another big and serious problem of the net is control.

9. What equipment for meat processing do you know?- main equipment for meat processing are meat grinder; meat diameter; meat mixer; meat timber;meat poor; meat hamburger dose;meat steppers (filling).

10. What equipment do you use in your work?- In my work I usually use meat grinder, meat steppers, thermal processing.

 

5. Соотнесите лексические единицы с учетом правил словообразования, знания грамматических форм образуя словосочетание:

1. date of -a a. birth

2. extra curricular -g b. position

3. fill a - b c. with high honors

4. personal -k d. an appointment

5. applied upon - h e. employment

6. to make - d f. application

7. graduated - c g. activities

8. to cancel - l h. request

9. marital - j i. position

10. the letter of - f j. status

11. full-time -e k. information

12. non skilled - i l. an appointment

 

6. Переведите предложения с русского языка на английский, используя основные грамматические правила и лексические единицы по теме «Будущая профессия. Собеседование о приеме на работу»:

Я заинтересован в должности, где смогу использовать мои профессиональные навыки и способности и построить хорошую карьеру. Я уверен, что вы предлагаете зарплату, конкурентную на данном рынке. Согласно моему опыту, я думаю, что 1200$ в год — средняя зарплата на рынке. Мне хотелось бы узнать больше о том, как часто вы пересматриваете зарплаты, Не могли бы вы снабдить меня более подробной информацией до того, как обсуждать этот вопрос?

- I am interested in finding a position where I can use my professional skills and abilities and build a good career. I’m sure that you’re offering a salary which is competitive in the market. According to my experience, I think that $12000 year is a typical salary in the market. I would need to know more about your salary structure and how often you review salaries as well as your entire package before I could discuss salary ranges. Could you provide me with more information before we discuss this subject?

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-07-23 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: