МАСТЕР-КЛАССЫ В МАСТЕРСКИХ КАФЕДРЫ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КЕРАМИКИ И СТЕКЛА СПГХПА ИМ. А. Л. ШТИГЛИЦА




MASTER CLASSES IN THE WORKSHOPS OF THE CERAMICS AND GLASS DEPARTMENT OF STIEGLITZ ACADEMY

 

Закрытие конференции – Closing of the conference

 

 

СТЕНДОВЫЕ ДОКЛАДЫ

POSTER PRESENTATIONS

 

ДМИТРЕНКО Любовь Михайловна (Санкт-Петербург, РФ). К вопросу об изготовлении мисок-pucos из комплекса поселения Ла-Пайя (провинция Сальта, Аргентина)

DMITRENKO Lyubov (Saint Petersburg). About the production of pucos-bowls from La Paja settlement (Province of Salta, Argentina)

 

КОНДАКОВА Ольга Владимировна (Санкт-Петербург). В гостях у мексиканских мастеров: опыт изучения керамических техник Тоналы (штат Халиско, Мексика)

KONDAKOVA Olga (Saint Petersburg). Visiting Mexican masters: the experience of studying pottery making techniques in Tonala (State of Jalisco, Mexico)

 

КИМ Наталья-Аврора (Алма-Ата, Казахстан). яБлоки из АлмАты — AlmAty iBlocks — АлмАмыз

KIM Natalia-Aurora (Almaty, Kazakhstan). AlmAty iBlocks

 

VALCHEV Todor (Yambol, Bulgaria). Ceramic lid with the head of a bear

ВАЛЧЕВ Tодор (Ямбол, Болгария). Керамическая крышка с головой медведя

 

VALCHEV Todor (Yambol, Bulgaria). The earliest core-impressed decoration bowls from the lower course of the Tundzha River

ВАЛЧЕВ Tодор (Ямбол, Болгария). Древнейшие миски со штампованным орнаментом из памятников нижнего течения р. Тунджа

 

BUGOI Roxana; IGNAT Theodor, LAZĂR Cătălin, CONSTANTIN Florin (Bucharest, Măgurele, Romania). Deciphering the chaîne opératoire of Eneolithic pottery with experimental archaeology and imaging methods

БУГОЙ Роксана, ИГНАТ Теодор, ЛАЗАР Кэтэлин, КОНСТАНТИН Флорин (Бухарест, Мэгуреле, Румыния). Реконструкция цепочек технологических операций (chaîne opératoire) керамики энеолита посредством экспериментальной археологии и ее визуализация

 

МЕЩАНКИНА Надия (Санкт-Петербург). «Жизнь в глине», абстракция и изобразительность в керамике модернизма ХХ века, на примере творчества Рут Дакворт

MESHYANKINA Nadia (Saint Petersburg). "Life in clay", abstraction and figurativeness in the modernist ceramics of the 20th century, on example of Ruth Duckworth

 

SZELIGA Marcin, RAUBA-BUKOWSKA Anna, HUBER Miłosz (Lublin, Cracow, Poland). Incrustation of engraved ornament on the LPC vessels in the light of Scanning Electron Microscopy (SEM-EDS). Preliminary results

ШЕЛИГА Марчин, РАУБА-БУКОВСКА Анна, УБЕР Милош (Люблин, Краков, Польша). Инкрустация гравированного орнамента на сосудах лендьелско-полгарской культуры посредством сканирующей электронной микроскопии (SEM-EDS). Предварительные результаты

 

ШАРГАНОВА Ольга Львовна (Москва). О связи орнаментации и некоторых технологических особенностей лепной керамики Ростова Великого

SHARGANOVA Olga (Moscow). Connection between ornamentation and some technological specifics of handmade pottery of Rostov Veliky

 

ШИРОКОВСКИХ Маргарита Сергеевна (Санкт-Петербург). Тема керамики в текстиле советских фабрик: проблема развития народных традиций

SHIROKOVSKIH Margarita (Saint Petersburg). The theme of ceramics in the textiles of USSR factories: the problem of development of national traditions

 

ШЕВЕЛЁВА Елизавета Владимировна (Санкт-Петербург). Традиционные техники декорирования каргопольской глиняной игрушки и особенности ее бытования в XX – начале XXI века

SHEVELEVA Elisabeth (Saint Petersburg). Traditional techniques for the Kargopol clay toy decoration and its existence in the 20th – early 21st centuries

 

СТАЛИНСКАЯ Екатерина Павловна (Санкт-Петербург). Техники и технологии художников-керамистов Санкт-Петербурга

STALINSKAYA Ekaterina (Saint Petersburg). Techniques and technologies of Saint Petersburg ceramic artists in the beginning of the 21st century

 

РЕБРОВА Роксана Викторовна (Санкт-Петербург). Клеймение изразцов на примере археологических находок в Санкт-Петербурге

REBROVA Roxana (Saint Petersburg). Stamps of the tiles, on the example of archaeological finds in Saint Petersburg

 

СУББОТИНА Олеся Сергеевна (Санкт-Петербург). «Стиль танагрской керамики» в стеклянной скульптуре начала ХХ века: вопросы формообразования и интерпретации

SUBBOTINA Olesya (Saint Petersburg). "Style of the Tanagra ceramics" in the glass sculpture of the beginning of the 20th century: the questions of shape creation and interpretation

 

ИВАНОВА Мария Сергеевна (Выборг). Коллекция кирпичей XV–XVII веков из фондов Выборгского объединенного музея-заповедника: опыт систематизации

IVANOVA Maria (Vyborg). Gothic bricks collection of the 15th – 16th centuries from Vyborg: an experience of systematization

 

ГЛАЗКОВА (Фонякова) Ольга Николаевна (Санкт-Петербург). Русские гладкие изразцы из собрания РЭМ (XVIII–XIX вв.)

GLAZKOVA (Fonyakova) Olga (Saint Petersburg). Russian smooth tiles from the collection of the Russian Ethnographic Museum (18th – 19th centuries)

 

ПИНКУСОВА Татьяна Владимировна (Санкт-Петербург). Русские рельефные изразцы конца XVII – начала XVIII века из собрания РЭМ

PINKUSOVA Tatiana (Saint Petersburg). Russian relief tiles from the end of the 17th – beginning of the 18th centuries from the collection of the Russian Ethnographic Museum

 

ГРОМОВА Мария Вячеславовна (Санкт-Петербург). Немецкая керамика из каменной массы XVII–XIX веков в Санкт-Петербурге (по материалам археологических раскопок)

GROMOVA Maria (Saint Petersburg). German ceramics made of stone in the 17th – 19th centuries in Saint Petersburg (based on archaeological excavations)

 

ШЛЫКОВА Татьяна Викторовна (Санкт-Петербург). «Материал – ваш соавтор»: технико-технологические особенности памятников керамического искусства в связи с аспектами их бытования и реставрации

SHLYKOVA Tatiana (Saint Petersburg). "Material is your co-author": technical and technological features of objects of ceramic art in connection with the aspects of their existence and restoration

 

ЛЮБИЧ Анастасия Викторовна (Ижевск). Проектирование современной керамики на основе традиционной гончарной технологии Русского Севера (по материалам совместной работы студентов УдГУ и Соловецкого музея)

LIUBICH Аnastasia (Izhevsk). Design of contemporary ceramics based on traditional pottery technology of the Russian North (based on the materials of co-working students of the Udmurt State University and the Solovki Museum)

 

КОЛОСОВ Владимир Павлович, КУЗНЕЦОВА Анна Андреевна (Санкт-Петербург). Статистический анализ формы керамических сосудов

KOLOSOV Vladimir, KUZNETSOVA Anna (Saint Petersburg). Statistical analysis of forms of ceramic vessels

 

КАШИНА Екатерина Александровна (Москва). Глиняная антропоморфная скульптура IV–III тыс. до н. э. лесной зоны северо-востока Европы в контексте археологических исследований

KASHINA Ekaterina (Moscow). Clay anthropomorphic sculpture of the 4th – 3rd millennia BC from the forest zone of the North-Eastern Europe in the context of archaeological research

 

ГУРКИНА Наталия Семеновна (Санкт-Петербург). Керамика Питера Вулкоса: фигуративность и абстракция

GURKINA Natalia (Saint Petersburg). Peter Vulkos’ ceramics: figurativeness and abstraction

 

БЕРЕНСЕН Алексей Казимирович (Санкт-Петербург), ДОЛБУНОВА Екатерина Владимировна (Санкт-Петербург). Технология изготовления неолитических сосудов Восточной Европы: экспериментальные и археологические свидетельства

BERENSEN Alexey, DOLBUNOVA Ekaterina (Saint Petersburg). Technology of production of East European Neolithic pottery: experimental and archaeological evidence

 

СТОЯНОВ Роман Владимирович (Санкт-Петербург). О влияниях и подражаниях в античной керамике: чернофигурная пиксида из Пропонтиды

STOYANOV Roman (Saint Petersburg). About influences and imitations in Classical ceramics: a black-figured pyxis from Propontis

 

РЕШЕТНИКОВ Михаил Константинович, БОРОДУЛИНА Светлана Владимировна, КУЗНЕЦОВА Ольга Геннадьевна (Саратов). Архитектурно-керамический декор в истории города Саратова

RESHETNIKOV Mikhail, BORODULINA Svetlana, KUZNETSOVA Olga (Saratov). Architectural ceramic decoration in the history of Saratov

 

ХРИСТЕНКО Алексей Владимирович (Санкт-Петербург). Кустарный музей и ключевые проблемы товарного гончарного производства на рубеже XIX – XX веков

HRISTENKO Alexey (Saint Petersburg). Handicraft museum and the key issues of commercial pottery production at the turn of the 19th – 20th centuries

 

DÖDING Lea Felicitas (Berlin, Germany). Variable centerpieces. Meissen porcelain temples as modular micro-architecture on 18th century dessert tables

ДОДИНГ Леа Фелиция (Берлин, Германия). Переменные центральные части: мейсенские фарфоровые храмы как модульная микроархитектура на десертных столах XVIII века

ПИЦЕНКО Наталия Владимировна (Санкт-Петербург). Искусство Ломоносовского фарфорового завода в контексте стиля ар-деко

PITSENKO Natalya Vladimirovna (Saint Petersburg). Art of the Lomonosov Porcelain Factory in the context of the Art Deco style



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-05-16 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: