Структура теста по формам тестовых заданий. Примеры инструкций к заданиям.




АТТЕСТАЦИОННЫЙ ТЕСТ

По дисциплине «Практическая грамматика английского языка»

Для студентов 3 курса заочного отделения

Авторы теста: кандидат филологических наук, доцент Гриченко Л.В., кандидат филологических наук, старший преподаватель Волкова Е.А., ассистент Бескровная И.В., ассистент Кузнецова Е.А.


Спецификация теста

Предметная область (дисциплина) Практическая грамматика современного английского языка

1. Назначение теста тест итогового контроля

Элементы содержания курса «Практическая грамматика английского языка», включённые в тест

Module 1. Use of articles with common noun. Articles with countable nouns.

Topic 1.1. Meanings of articles with countable nouns.

Topic 1.2. Articles with countable nouns modified by attributes.

Module 2. Articles with uncountable nouns.

Topic 2.1. Articles with names of substances.

Topic 2.2. Articles with abstract nouns.

Topic 2.3. Articles with nouns referring to unique objects.

Module 3. Articles with nouns in some syntactic positions.

Topic 3.1. Articles with predicative nouns and nouns in apposition.

Topic 3.2. Absence or articles in parallel structures.

Topic 3.3. Articles with nouns introduced by “as”.

Module 4. Special difficulties in the use of articles.

Topic 4.1. Articles with names of seasons.

Topic 4.2. Articles with names of times of the day and night.

Topic 4.3. Articles with names of meals.

Topic 4.4. Articles with names of diseases.

Topic 4.5. Articles with the noun “sea”.

Topic 4.6. Articles with the nouns “school”, “college”, “hospital”, “church”, “prison”.

Topic 4.7. Articles with the noun “town”.

Topic 4.8. Articles with the nouns “radio” and “television”.

Topic 4.9. Articles with nouns in some common expressions.

Topic 4.10. Use of articles with nouns in some set expressions.

Topic 4.11. Place of articles.

Module 5. Use of articles with proper nouns.

Topic 5.1. Articles with personal names.

Topic 5.2. Articles with geographic names.

Topic 5.3. Articles with other semantic groups of proper names.

Module 6. The Subjunctive Mood.

Topic 6.1. The subjunctive mood in simple sentences.

Topic 6.2. The use of the subjunctive mood in conditional clauses.

Topic 6.3. The use of the subjunctive mood in adverbial clauses of purpose.

Topic 6.4. The use of the subjunctive mood in adverbial clauses of concession.

Topic 6.5. The use of the subjunctive mood in subordinate clauses of comparison or manner.

Topic 6.6. The use of the subjunctive mood in predicative subordinate clauses.

Topic 6.7. The use of the subjunctive mood in object subordinate clauses.

Topic 6.8. The use of the subjunctive mood in subject subordinate clauses.

Topic 6.9. The use of the subjunctive mood in attributive subordinate clauses.

Перечень объектов контроля

  Уметь правильно употреблять артикли с нарицательными существительными (исчисляемыми и неисчисляемыми)
  Уметь правильно употреблять артикли с именами собственными
  Знать устойчивые выражения с артиклем
  Уметь определить синтаксическую функцию существительного
  Владеть знаниями о категории залога английского глагола
  Знать устойчивые выражения, в которых употребляется сослагательное наклонение
  Уметь определить вид придаточных предложений в сложноподчиненных предложениях
  Знать типы условных предложений
  Уметь поставить глагол в правильную грамматическую форму
  Уметь находить ошибки на использование артиклей
  Уметь перефразировать данное предложение, употребляя устойчивые модели
  Уметь применять грамматические правила при переводе предложений с русского на английский

 

Распределение заданий тестовой работы по уровню сложности.

Задания (1-119) проверяет усвоение студентами учебного материала на базовом уровне сложности.

Задания (120-158) относятся к повышенному уровню сложности.

Задания (159-200) являются заданиями высокого уровня сложности.

 

Уровень сложности задания Число заданий Максимальный первичный балл Процент максимального первичного балла за задания данного уровня сложности от максимального первичного балла за всю работу, равного 323 баллам
Базовый     36,8
Повышенный     24,2
Высокий      
Итого     100%

 

5. Уровень сложности определяется:

· содержательной частью задания;

· количеством действий, которые необходимых для выполнения задания;

· вариативность действий.

План теста

№ задания Номер элемента содержания Номер объекта контроля Уровень овладения различными видами учебной деятельности
1. 1.1, 4.2 1,3 Базовый
2. 1.2, 2.2   Базовый
3. 1.2, 2.1   Базовый
4. 2.3, 4.2   Базовый
5. 1.1   Базовый
6. 1.1, 2.2   Базовый
7. 1.1   Базовый
8. 1.2, 4.10   Базовый
9. 1.2   Базовый
10. 2.2   Базовый
11. 1.2, 3.1 1,2 Базовый
12. 1.1, 2.2   Базовый
13. 1.2, 3.1   Базовый
14. 1.1, 1.2   Базовый
15. 1.1   Базовый
16. 1.1, 3.1 1,4 Базовый
17. 2.1   Базовый
18. 2.2   Базовый
19. 2.2   Базовый
20. 2.2   Базовый
21. 2.3   Базовый
22. 1.2, 3.1 1,4 Базовый
23. 3.2 1,3 Базовый
24. 3.3, 5.1 1,2 Базовый
25. 3.2 1,3 Базовый
26. 4.6   Базовый
27. 4.6   Базовый
28. 4.1, 4.2   Базовый
29. 4.2,4.10 1,3 Базовый
30. 4.3   Базовый
31. 3.2 1,3 Базовый
32. 4.4   Базовый
33. 4.5   Базовый
34. 4.7   Базовый
35. 3.1, 5.1 2, 4 Базовый
36. 5.1,5.3   Базовый
37. 5.1   Базовый
38. 5.1   Базовый
39. 3.1, 5.1 2, 4 Базовый
40. 3.1, 5.1 2, 4 Базовый
41. 4.2   Базовый
42. 3.2   Базовый
43. 4.6   Базовый
44. 4.6, 4.7   Базовый
45. 4.8   Базовый
46. 4.2   Базовый
47. 4.5   Базовый
48. 3.1, 5.1, 5.2   Базовый
49. 5.3   Базовый
50. 5.3   Базовый
51. 6.1 5, 6, 9 Базовый
52. 6.1 5, 6 Базовый
53. 6.1 5, 6 Базовый
54. 6.1 5, 6 Базовый
55. 6.1 5, 6 Базовый
56. 6.7 7, 9 Базовый
57. 6.7 7, 9 Базовый
58. 6.9 7, 9 Базовый
59. 6.7 7, 9 Базовый
60. 6.5 7, 9 Базовый
61. 6.9 7, 9 Базовый
62. 6.9 7, 9 Базовый
63. 6.6 7, 9 Базовый
64. 6.4 7, 9 Базовый
65. 6.9 7, 9 Базовый
66. 6.3 7, 9 Базовый
67. 6.7 7, 9 Базовый
68. 6.3 7, 9 Базовый
69. 6.6 7, 9 Базовый
70. 6.7 7, 9 Базовый
71. 6.7 7, 9 Базовый
72. 6.8 7, 9 Базовый
73. 6.9 7, 9 Базовый
74. 6.3 7, 9 Базовый
75. 6.5 7, 9 Базовый
76. 6.2 7, 8, 9 Базовый
77. 6.2 7, 8, 9 Базовый
78. 6.2 7, 8, 9 Базовый
79. 6.2 7, 8, 9 Базовый
80. 6.2 7, 8, 9 Базовый
81. 6.2 7, 8, 9 Базовый
82. 6.2 7, 8, 9 Базовый
83. 6.2 7, 8, 9 Базовый
84. 6.2 7, 8, 9 Базовый
85. 6.2 7, 8, 9 Базовый
86. 6.2 7, 8, 9 Базовый
87. 6.7   Базовый
88. 6.7   Базовый
89. 6.8   Базовый
90. 6.8   Базовый
91. 6.7   Базовый
92. 6.7   Базовый
93. 6.7   Базовый
94. 6.7   Базовый
95. 6.6   Базовый
96. 6.6   Базовый
97. 6.1   Базовый
98. 6.1   Базовый
99. 6.1   Базовый
100. 6.2   Базовый
101. 6.2   Базовый
102. 6.2   Базовый
103. 6.2   Базовый
104. 6.2   Базовый
105. 6.2   Базовый
106. 6.2   Базовый
107. 6.2   Базовый
108. 6.2   Базовый
109. 6.2   Базовый
110. 6.2   Базовый
111. 6.2   Базовый
112. 6.2   Базовый
113. 6.2   Базовый
114. 6.2   Базовый
115. 6.2   Базовый
116. 6.2   Базовый
117. 6.2   Базовый
118. 6.2   Базовый
119. 6.2   Базовый
120. 6.7 5, 11 Повышенный
121. 6.9 5, 11 Повышенный
122. 6.7 5, 11 Повышенный
123. 6.3 5, 11 Повышенный
124. 6.9 5, 11 Повышенный
125. 6.3 5, 11 Повышенный
126. 6.9 5, 11 Повышенный
127. 6.7 5, 11 Повышенный
128. 6.7 5, 11 Повышенный
129. 6.3 5, 11 Повышенный
130. 1.2 1, 10 Повышенный
131. 1.1, 1.2, 2.1 1, 10 Повышенный
132. 1.1 1, 10 Повышенный
133. 1.1, 2.2 1, 10 Повышенный
134. 1.1, 1.2, 2.2 1, 10 Повышенный
135. 1.1 2, 10 Повышенный
136. 2.2, 3.1 1, 10 Повышенный
137. 1.2, 2.2 1, 10 Повышенный
138. 2.2 1, 10 Повышенный
139. 1.2 1, 10 Повышенный
140. 1.2, 2.2 1, 10 Повышенный
141. 1.2, 2.1 1, 10 Повышенный
142. 2.2 1, 10 Повышенный
143. 1.2, 2.2, 5.1 2, 4, 10 Повышенный
144. 5.2 2, 10 Повышенный
145. 4.2 1, 10 Повышенный
146. 5.2 2, 10 Повышенный
147. 1.1 1, 10 Повышенный
148. 5.3 2, 10 Повышенный
149. 1.1 1, 10 Повышенный
150. 4.6 1, 10 Повышенный
151. 4.9 1, 3, 10 Повышенный
152. 5.1 2, 10 Повышенный
153. 4.6 1, 10 Повышенный
154. 4.7 1, 10 Повышенный
155. 4.3 1, 10 Повышенный
156. 4.1 1, 10 Повышенный
157. 5.2 2, 10 Повышенный
158. 4.5 1, 10 Повышенный
159. 1.2 1, 12 Высокий
160. 1.2 1, 12 Высокий
161. 1.1,1.2 1, 12 Высокий
162. 2.2, 3.3 1, 12 Высокий
163. 2.1 1, 12 Высокий
164. 2.2 1, 12 Высокий
165. 2.2 1, 12 Высокий
166. 1.2 1, 12 Высокий
167. 2.3 1, 12 Высокий
168. 2.2 1, 12 Высокий
169. 3.1 1, 4, 12 Высокий
170. 4.6 1, 12 Высокий
171. 3.1, 5.1 2, 12 Высокий
172. 4.10 1, 12 Высокий
173. 4.3 1, 12 Высокий
174. 4.8 1, 12 Высокий
175. 4.3 1, 12 Высокий
176. 5.2, 5.3 2, 12 Высокий
177. 5.2 2, 12 Высокий
178. 5.2 2, 12 Высокий
179. 5.1 2, 12 Высокий
180. 6.1 6, 12 Высокий
181. 6.1 6, 12 Высокий
182. 6.3   Высокий
183. 6.7   Высокий
184. 6.7   Высокий
185. 6.7   Высокий
186. 6.7   Высокий
187. 6.3   Высокий
188. 6.5   Высокий
189. 6.7   Высокий
190. 6.8   Высокий
191. 6.7   Высокий
192. 6.2   Высокий
193. 6.2   Высокий
194. 6.2   Высокий
195. 6.2   Высокий
196. 6.2   Высокий
197. 6.7   Высокий
198. 6.3   Высокий
199. 6.4   Высокий
200. 6.5   Высокий

 

Структура теста по формам тестовых заданий. Примеры инструкций к заданиям.

Общее число заданий в тесте равно 200.

Тест состоит из шести видов заданий, подразделяющихся по уровням сложности от базового до высокого. Предлагается следующая структура тестовых заданий.

Тестовое задание «Множественный выбор» - задание, в котором студенту предлагается выбрать верное утверждения из четырех предложенных.

Инструкция к заданиям. Отметьте один правильный ответ из четырех возможных вариантов ответа.

Тестовое задание «Раскрыть скобки» - задание, в котором необходимо поставить данных глагол в правильную грамматическую форму.

Инструкция к заданиям. Прочитайте предложение, запишите глагол в правильной грамматической форме.

Тестовое задание «На определение типа условного предложения» - задание, в котором необходимо указать какому из четырех типов условных предложений относится данное.

Инструкция к заданиям. Прочитайте предложение, определите тип условного предложения.

Тестовое задание «На перифраз» - задание, в котором необходимо перефразировать данное предложение, употребляя модели с использованием сослагательного наклонения в различных видах предложений.

Инструкция к заданиям. Прочитайте предложение, определите те части, которые можно модифицировать, перефразируйте их, используя устойчивые модели, сохраняя при этом смысл предложения.

Тестовое задание «На перевод» - задание, в котором необходимо перевести предложения с русского на английский язык, руководствуясь правилами на использование артиклей и сослагательного наклонения.

Инструкция к заданиям. Переведите предложения с русского на английский язык, применяя грамматические правила.

 

 

Test

I. Choose the right variant:

1. ‘It is ten o'clock in … morning,’ said … voice.

a) the, a

b) the, the

c) a, the

d) a, a

2. While he was thinking of all these things, there was … long silence, broken only by … puffs of Gandalf's pipe, as he blew white smoke-rings out of the window.

a) the, a

b) the, the

c) a, the

d) a, a

 

 

3. … top of the hill is full of tunnels packed with chests of … gold and silver.

a) the, a

b) the, -

c) a, the

d) the, the

4. Every … night, as … Moon waned again, it shone brighter and brighter.

a) -, the

b) the, -

c) -, -

d) the, the

5. … wreath on a door like … finger upon a lip; blinds down like closed eyelids.

a) -, the

b) a, -

c) a, a

d) a, the

6. She knew that … people said that one day she would be happy again and that this feeling would just be … distant memory.

a) -, the

b) the, -

c) -, a

d) a, the

7. She would have jumped from … aeroplane for him; run … thousand miles, anything except empty out his wardrobes and rid herself of his presence in the house.

a) an, -

b) the, -

c) an, a

d) an, the

 

8. … last month you were racing to the office because she had made … mistake with your schedule.

a) -, -

b) the, -

c) -, a

d) a, a

9. … next scene showed the girls, protesting wildly, being escorted out of the club by … three bouncers.

a) the, a

b) the, -

c) the, the

d) a, the

10. There was … complete silence in the club as everyone stared at the screen in … anticipation.

a) -, the

b) -, -

c) a, -

d) a, the

11. Today is … thirtieth birthday of …Princess Holly of Finland.

a) the, a

b) the, -

c) the, the

d) a, the

12. After … long moment he felt … intensity of her stare.

a) a, -

b) the, -

c) a, a

d) a, the

13. But I am just … chapter in your life – there will be … many more chapters.

a) a, -

b) the, -

c) a, a

d) a, the

14. Did … police find … person who stole your bicycle?

a) the, a

b) the, -

c) the, the

d) a, the

15. We live in … small flat near …centre of the town.

a) -, the

b) a, -

c) a, a

d) a, the

16. George,… trim, energetic man was present at … meeting.

a) the, the

b) a, -

c) -, a

d) a, the

17. In Britain … coffee is more expensive than … tea.

a) the, the

b) -, -

c) a, a

d) a, the

18. … nature always seems cruel and heartless when we are faced with … inevitable.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) -, th19. I prefer … classical music to …pop music.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) -, the

20. She realized from … impatience with which he answered that it was a matter of … life or death with him.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) -, the

21. When … moon passes between … sun and the earth, it is called eclipse.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) -, the

22. … only people you don’t know here are Mr. and Mrs. Jones, …new friends of ours.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) -, the

23. He leaned back in his chair and rolled from … side to … side with laughter.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) a, a

24. I agree to say something as … favour to… Max.

a) the, the

b) -, -

c) the, a

d) a, -

25. They travelled from … north to …south.

a) the, the

b) -, -

c) the, a

d) a, -

26. I went to … church last Sunday but I couldn't pray. There were too many people in … church.

a) -, -

b) -, the

c) the, -

d) the, the

27. When the lawyer came to … prison to see his client, he found out that he had escaped two days before. He was sent to … prison for robbery that he didn’t commit.

a) a, -

b) the, -

c) -, -

d) -, the

28. … evening flowed on. I sat working in … late summer twilight.

a) the, the

b) -, -

c) the, -

d) -, the

29. Martha’s talent for sleeping was extraordinary. If nobody went in to awaken her in … morning, she could sleep till … noon, till 2 o’clock in … afternoon, even if she had gone to … bed early … evening before.

a) the, the, the, -, the

b) the, -, the, the, the

c) the, the, the, the, the

d) the, -, the, -, the

30. After … lunch they sat down under the oak tree drinking … Turkish coffee.

a) the, the

b) -,-

c) -, the

d) a, a

31. They went … side by … side, … hand in … hand silently towards the hedge, where mayflowers were in … full blossom.

a) -,-,-,-,-

b) the, the, the, the,-

c) -,-,-,-,a

d) -,-,-,-,the

32….Bronchopneumonia is a serious complication of … measles.

a) -, the

b) -,-

c) the,-

d) a, -

33. After dinner we went for a walk by … sea. It wasn’t a long voyage; we were at … sea for a couple of hours.

a) -, -

b) the, the.

c) a, a

d) the, -

34…. town towards which we are moving is … one I used to live in.

a) the, -

b) the, the

c) -,-

d) -, the

35. … Queen Elizabeth had dinner with … President Clinton.

a) the, the

b) -, the

c) -,-

d) the, -

36. If you are interested in churches and historical places, you should by no means see … Westminster Abbey, … Houses of Parliament, … St. Paul’s Cathedral and … Tower.

a) the, the, the, the

b) -, the, -, the

c) the, -, the, -

d) -, -, -, -

37. … Mall is a wide avenue leading from … Trafalgar Square to … Buckingham Palace, the residence of the English kings.

a) the, -, -

b) -, - -

c) -, the, the

d) the, the, the

38. … Major Wilber and … lovely Mabel departed.

a) -, the

b) the, the

c) -,-

d) the, -

39. I’m sorry to hear that, … little girl; tells … mother to come down here some day and see whether … Dr. Braine can do anything for her.

a) -, the,-

b) -, -, -

c) the, the, -

d) -, -, the

40. … English writer Agatha Christie, … author of nearly a hundred mystery novels and stories, was born in 1891.

a) -,-

b) an, the

c) the, the

d) the,-

41. During … day they were roaming the city and towards … evening they didn’t feel their legs.

a) the, -

b) the, the

c) -, -

d) -, the

42. He found himself … face to … face with … Lieutenant Evans.

a) -,-,the

b) -,-,-

c) -,-,a

d) the, the, a

43. He studied at … local school. In … fact, though clever, he was idle at … school and far from bookish.

a) -, -, -

b) -, -, the

c) a, -, the

d) a, -, -

44. They had … hospital in … town during the war.

a) -, -

b) -, the

c) a, the

d) a, -

45. Aunt Bertha liked my company, let me listen to … radio and play … cello.

a) the, the

b) the, -

c) -, the

d) -, -

46. Every day I was up at … dawn, clearing, planting, working on my house, and at … night when I threw myself on my bed I was to sleep like a log all through … night.

a) -,-,the

b) -,-,-

c) the, the, the

d) -, the, the

47. He had felt that … sea had finally relieved him of his burden of violence; the future he and Swyer hoped for themselves was harmless and unobjectionable on … mild sea among mild men.

a) -, a

b) the, a

c) -, -

d) a, a

48. On the other bank of … Potomac lies … Arlington National Cemetery, where … President Kennedy was buried.

a) the, the, the

b) the, -, -

c) the, the, -

d) -, the, -

49. … Savoy is a luxury hotel in … Strand in London.

a) the, -

b) the, the

c) -, the

d) -, -

50. After that, if the night was mellow, I strolled down … Madison Avenue past … old Murray Hotel, and over … 33d Street to … Pennsylvania Station.

a) -, -,-,-

b) -,the,-,-

c) the, the, the, -

d) -, the, the, -

51. The old pirate is dead. – Heaven … his soul.

a) rest

b) will rest

c) may rest

d) would rest

52. “Far … it from me,” Mary said, “to give you advice”.

a) was

b) were

c) be

d) is

53. At the wedding the most common wish is “… yours a happy marriage!”

a) is

b) be

c) might be

d) make

54. …, he decided to give it a try.

a) should come what may

b) be what come

c) come it so

d) come what may

55. Thank you doctor for saving my child! Blessed … your family and friends!

a) be

b) are

c) is

d) were

56. He suggested that I … of a more serious nature.

a) should try

b) am trying

c) was trying

d) would try

57. I wish I … at the children like that. – Why? They were being very naughty.

a) would not shout

b) was not shouting

c) had not shouted

d) didn’t shout

58. It’s time the team … a match.

a) had won

b) may / might win

c) would win

d) won

59. He proposed that they … to the sea wall.

a) had walked down

b) should walk down

c) would walk down

d) walked down

60. He spoke French as if I … a Frenchman or … most of my life over there.

a) was … has spent

b) were … had spent

c) were … should have spent

d) was... could spend

61. It’s time she … her hair cut.

a) would get

b) got

c) could get

d) might get

62. Another longer silence followed and he just started to wonder if this might even be one of disapproval, as if perhaps she instinctively … how far his relationship with Mrs. Lambert might have gone, when he suddenly remembered that he had a question to ask her.

a) had sensed

b) senses

c) should sense

d) would sense

63. Her fear was that he … her.

a) found

b) finds

c) should have found

d) might find

64. I shall always be at your side and looking at the same direction, whatever that direction … to be.

a) would prove

b) may prove

c) proves

d) has proved

65. It’s time that you … that sweater.

a) washed

b) has washed

c) would wash

d) should wash

66. The next morning he was bought a newspaper, so that he … that his life turned into headlines.

a) was able to see

b) have seen

c) should have seen

d) might see

67. He won't listen to my advice, but I wish he…

a) would listen to it

b) listened to it

c) might listen to it

d) listens to it

68. Jack stood up lest anyone... him lying there in his evening clothes.

a) would see

b) see

c) should see

d) might have seen

69. Mу only wish was that he … altogether honest.

a) should be

b) could be

c) might be

d) had been

70. She probably won't help me, but I wish she …

a) might help

b) helps

c) should help

d) would help

71. He seemed very nervous lest he … his son a bad example.

a) should set

b) might have set

c) set

d) could set

72. It was important that children … to know the right things from the very beginning.

a) might be taught

b) should be taught (be taught)

c) teach

d) would teach

73. The publisher sent me a letter with the request that I … a review of a book.

a) would write

b) write

c) should write

d) will write

74. I went to the desk and asked for my key so that I … straight up to my room.

a) might (could) go

b) would go

c) will go

d) should go

75. He looked down at his feet as though he … unconscious of the company.

a) had been

b) were

c) was

d) could be

76. If you … a wallet full of money, what would you do?

a) found

b) founded

c) finding

d) find

77. We must hurry. Our friends will be annoyed, if … on time.

a) we don’t

b) we are not

c) we were

d) we did not

78. While in university, I didn’t realize English was such an important subject. If I … I would have studied English harder at university.

a) knew

b) am known

c) know

d) had known

79. If the phone …, can you answer it for me, please?

a) rang

b) was ringing

c) is ringing

d) rings

80. Tina can’t decide what to do. What would you do if you … Tina?

a) was

b) were

c) had been

d) would be

81. What shall we do tomorrow?

- Well, if it … a nice day, we can go to the beach.

a) is

b) will be

c) were

d) was

82. Did you go swimming yesterday?

- No, I didn’t. It was too cold. If it … warmer, we might have gone.

a) were

b) had done

c) had been

d) would have been

83. If you … enough money to buy anything, what is the most expensive thing you would buy?

a) had

b) had had

c) have

d) will have

84. I’m glad we had a GPS device. I’m sure would have got lost if we … one.

a) hadn’t

b) didn’t have

c) had no

d) hadn’t had

85. The car crash was your fault. If you had been driving more careful it ….

a) wouldn’t happen

b) wouldn’t have happened

c) didn’t happen

d) hadn’t happened

86. Why do you watch TV?

If I … TV I wouldn’t know what was happening in the world.

a) hadn’t watched

b) don’t watch

c) didn’t watch

d) watched

II. Open the brackets. Put the verb in the proper form:

87. I saw that I … (to be) mistaken in believing that Aunt Kate … (to be) ill.

88. I do wish it … (to rain).

89. It seemed necessary that his friends … (to keep) away from interfering with his work.

90. It was possible that she … (to find) it pleasant to be in our company.

91. I wish you …(to go) up and …(to see) her.

92. I wished he … (not to ask) that question.

93. She was overcome with fear lest I … (to let) her down.

94. She was overcome with fear that I … (to let) her down.

95. The suggestion is that I … (to make) her stay with us a little longer.

96. The difficulty was that he … (not to fit) in with the other people there.

97. I’m in two minds. – God … (to guide) your decision.

98. My family is going to buy a new house. – … success (to attend) you!

99. Look at that marvelous dress! Oh, if only I … (to have) money!

100. If Sarah … (not/to eat) so much junk food, she could have been in the school hockey team.

101. If Steven had taken his camera, he … (to take) nice pictures.

102. He can write good stories if he … (to feel) like it.

103. They will stay longer in Paris if they … (to find) a cheap hotel.

104. John's mother … (to have) more time for him if he does the washing up.

105. If Brian … (to like) horses, he could ride well.

106. If you had listened carefully, you … (to know) about it.

107. If the weather had been better, we … (to come) by bike.

108. If you were older, you … (to go) to the party with us now.

109. If Alice … (to have) more money, she would go to Africa.

III. Define the type of the Conditional sentences:

110. If they had driven carefully, they wouldn't have crashed into the other car.___

111. If I find your key, I'll tell you.___

112. If Lisa had got up earlier, she would not have been late for work.___

113. Daniel would have been home on time if the bus had come.___

114. If you had done your homework, you could have written a better test.___

115. What would you do if you saw a robber?___

116. She would be very happy if her friends came.___

117. If it weren't so late, I would go shopping.___

118. If it rains, I'll wear a raincoat.___

119. My parents would have bought the house if it were cheaper.___

IV. Paraphrase the following sentences using the Subjunctive Mood:

120. I'm sorry I called him a liar.

121. We ought to paint the kitchen.

122. It's a pity you didn’t ask him how to get there.

123. The nurse stepped around for the doctor to see the man’s wound.

124. He needs a new car.

125. She told all sorts of lies for her children not to hate their father.

126. We ought to have a holiday.

127. I'm sorry you aren’t going to a job where you could use your English.

128. I would like it to stop raining (but I'm not very hopeful).

129. He left the book here for me to look over.

V. Correct the mistakes:

130. He had refused the three invitations to the golf because he had no the time.

131. In this lecture I’m going to speak about article in English language.

132. A horse was replaced by a tractor.

133. The passenger is allowed to take 20 kg of a hand luggage free of charge.

134. It was only mile from cottage to nearest village but mile’s walk in such a hot weather seemed very long to me.

135. The Italians are often good singers.

136. He is the man of huge physical strength.

137. By time they reached house anger had evaporated but fear was still there.

138. He had patience which amazed everybody.

139. Some the people like peeling the potatoes, the others hate doing it.

140. After six months’ period of a drought it started raining every day.

141. Put butter into fridge.

142. He admires the Renaissance architecture.

143. A Lomonosov is forefather of the Russian science.

144. The six island countries of West Indies are Barbados, Cuba, Bahamas, the Dominican Republican, Haiti and Jamaica.

145. It was a late evening when the housekeeper called Tom.

146. They spent their honeymoon in the Netherlands, mostly in Hague.

147. Look out! The cat is on TV.

148. I’ve heard news on the BBC about the role of the UNESCO.

149. All this happened as the result of his negligence.

150. After lunch Dr. Rally went off to hospital.

151. It was a holiday, and no games on the account of the rain.

152. A little Lynette wanted to play with the cat and I left her in the garden.

153. They rode in silence for a moment, church disappearing behind them.

154. My aunt Molly was well known in town.

155. Dinner was excellent, but Isabel noticed that John ate very little.

156. He had passed sluggish winter and lazy summer.

157. In Ivanhoe Walter Scott described England of the Middle Ages.

158. “Are you a bad sailor?” she asked quickly. “About as bad as is possible, in spite of having been at the sea so much.

VI. Translate from Russian into English:

159. Он был единственным человеком, который преодолел страхи.

160. Мой отец не прочитал последние семь страниц.

161. Они должны провести вторую гонку, чтобы решить кто настоящий победитель.

162. Как критику, ему не хватало обыкновенной честности.

163. Латунь – это сплав меди и цинка.

164. Ее лицо выражало спокойствие, что было новым для нее.

165. Ее неприязнь проявлялась в той холодности, с которой она говорила.

166. Она чрезвычайно застенчивая студентка.

167. Солнце светило в безоблачном небе.

168. Она была полна негодования, которого никогда не испытывала.

169. Дэвид, маленький ирландский сирота, жил в семье своего дяди.

170. Я подброшу тебя до госпиталя, а сам поеду в колледж.

171. Профессор, в холле вас ожидает (некий) Александр Тейлор.

172. Так как в комнате не хватало стульев, мы сели на кровать.

173. А как мне понять, просто ли я простудился, либо у меня грипп?

174. Ты можешь включить телевизор? Я хочу посмотреть новости.

175. В прежнее время это был банкетный зал. Он и сейчас еще используется в особых случаях, таких, как праздничный обед или бал.

176.Где они остановились? – В отеле «Континенталь». Это на Хай-стрит.

177. Красное море находится между Северной Африкой и Аравийским полуостровом.

178. Если Вы хотите найти озеро Виктория и гору Килиманджаро, поезжайте в Кению.

179. В ее частной коллекции есть Рембрандт.

180. Добрый день! Чашечку чая или кофе? – К чёрту церемонии! Давайте перейдём прямо к делу.

181. Рад познакомиться! Пусть наша встреча принесёт счастье!

182. Позвони мне, когда ты будешь выезжать, чтобы я знал, когда ждать тебя.

183. Мы боялись, как бы нам не заблудиться в лесу.

184. Потом он предложил прекратить дискуссию и поговорить о чем-нибудь другом.

185. В конце концов, было решено, что они устроят вечеринку. –

186. Ей было жаль, что она не могла слышать, что внизу. –

187. Она понизила голос, чтобы ее мать не услышала нас.

188. Они не разговаривали, как будто они были так счастливы вместе, что разговоры были излишни.

189. Как бы мне хотелось, чтобы он перестал писать мне.

190. Важно, чтобы они понимали, к чему может привести их решение.

191. Она боится, чтобы ее не осудили.

192. Если бы ты ехал на машине из Парижа в Лиссабон, по какому пути ты бы поехал?

193. Если вы подождёте минуту, я пойду с Вами.

194. Если бы Вас хоть немного беспокоила судьба Ваших дочерей, Вы бы сходили на тот бал на прошлой неделе и попытались подружиться с тем богатым холостяком.

195. Ты бы не выставил себя в дурном свете на вечеринке, если бы ты знал правила хорошего тона.

196. Если бы Даффи не смутился, когда Мэл сделала ему предложение, Мэл не обиделась бы на него.

197. Анна боялась, что Питер раскроет её планы, и поэтому она даже ему ничего не хотела рассказывать.

198. Он остался на работе, чтобы закончить отчёт.

199. Эти исключения, будь их много или мало, нельзя не учитывать.

200. Он пытался объяснить нам всё, как будто бы разбирался в этом вопросе.

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-08-20 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: