EXERCISE 4. Match the complaints with the justification using appropriate linking words.




УСР № 10

Тема: «Права покупателя (возврат, обмен товаров)»

I. Краткая аннотация

Данные учебно-методические материалы предназначены для студентов 1 курса специальности 1-21 06 01Современные иностранные языки факультета ФСиГЯ для организации УСР по теме «Права покупателя (возврат, обмен товаров)». Комплекс заданий, направленный на достижение поставленных целей и задач УСР, разработан в соответствии с учебной программой по дисциплине «Практика устной и письменной речи».

Цель темы — формирование и развитие языковой личности специалиста, профессионально-подготовленного к преподаванию иностранного языка в контексте диалога культур.

Задачи:

§ расширить знания студентов о правах покупателей; об особенностях написания письма-жалобы;

§ развивать умения письменной речи;

§ развивать память, логическое мышление и воображение студентов.

 

II. Тематический план

1 курс, 2 семестр

Тема: «Права покупателя (возврат, обмен товаров)»

III. Содержание

1.1 Формулировка задания

1. Revise all the material about letters of complaint given bellow. Do the exercises.

2. Write a letter of complaint using 120 -180 words.

1.2 Пошаговая инструкция к выполнению задания

 

EXERCUSE 1. Study the complaints bellow and match the mild complaints to the strong ones with the same meaning

 

EXERCISE 2. Rewrite the following mild complaints as strong complaints.

 

EXERCISE 3. Read the letter of complaint and choose the correct linking words in bold. Is the language mild or strong?

A.

Dear Mrs Brosnan,

I am writing to complain about a waterproof jacket I purchased from your shop last week.
1) (However/Although) the jacket was supposed to be completely waterproof, I got soaked the first time I wore it in wet weather.
2) (Furthermore/But), when I tried to take the jacket off, the zip wouldn't open and when I tried to get it unstuck, the jacket tore.
I sent the jacket back to your shop after having been assured by one of the assistants that I would be sent a refund.
3) (However /In addition), I still have not received one.
As a regular customer of yours, I feel disappointed with the way I have been treated and hope that steps will be taken to rectify the situation.
I trust this matter will receive your immediate attention.

Yours sincerely,
John Wells

B.

 

EXERCISE 4. Match the complaints with the justification using appropriate linking words.

EXERCISE 5. Read the following letter and correct the mistakes. Write S for spelling, G for grammar, P for punctuation, WO for word order or WW for wrong word.

EXERCISE 6. Write a letter of complaint according to the situation described bellow using 120 -180 words.

You have recently bought a smartphone but it does not work properly. Write a letter of complaint to the manager of the shop where you bought it.

IV. Список литературы:

1. Фастовец, Р.В. Практика английской речи = English Speech Practice: 1 курс: учеб. пособие / Р.В. Фастовец [и др.]; под общ. ред. Р.В. Фастовец. – Минск: ТетраСистемс, 2006.

2. Verginia Evans Successful Writing Upper Intermediate. Student’s Book. – Express Publishing

3. Successful Writing lntermediate

4. https://www.psychguides.com/guides/how-to-find-help-treating-a-shopaholic/.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-10-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: