Useful Expressions to Write an Essay




УСР № 2

Тема: «Связь между внешним видом человека и его характером»

I. Краткая аннотация

Данные учебно-методические материалы предназначены для студентов 1 курса ФСиГЯ при организации УСР по теме «Связь между внешним видом человека и его характером». Комплекс заданий, направленный на достижение поставленных целей и задач УСР, разработан в соответствии с учебной программой по дисциплине «Практика устной и письменной речи».

Цель темы — совершенствование навыков письменной речи.

Задачи:

§ систематизировать знания о структуре эссе;

§ совершенствовать речевые навыки описания внешности и характера человека;

§ развивать творческое мышление и воображение студентов.

 

II. Тематический план

1 курс, 1 семестр

Тема: «Связь между внешним видом человека и его характером»

Содержание

1.1 Формулировка задания

Write an essay about your favourite book (movie) character. Describe his (her) appearance and character.

1.2 Пошаговая инструкция к выполнению задания

- Pre-Writing Activity: before writing an essay, find as much information as you can about your favourite book (movie) character, what he (she) looks like, think how his (her) behavior in different situations reveals his (her) character; answer the questions about your favourite book (movie) character.

- Writing Activity: write an essay following the given recommendations about essay structure.

- After-Writing Activity: after writing check your essay’s structure

III. Список литературы:

1. Савко, А.А. Лексический минимум по английскому языку [Текст]: сб. упр. Для студентов лингвист. специальностей высш. учеб. заведений/ сост.: А.А. Савко [и др.]; под общ. ред. А.А. Савко – Барановичи: РИО БарГУ, 2010. – 117c.

2. Фастовец, Р.В. Практика английской речи = English Speech Practice: 1 курс: учеб. пособие / Р.В. Фастовец [и др.]; под общ. ред. Р.В. Фастовец. – Минск: ТетраСистемс, 2006.

IV. Учебно-методический блок

2.1 Материалы, необходимые для выполнения задания (при необходимости).

Pre-Writing Activity

Answer the questions:

1. Who is your favourite book (movie) character? Why?

2. What does he (she) look like? Is his (her) appearance attractive? Does he (she) have any distinctive features?

3. Is the appearance of your favourite book (movie) character deceptive?

4. What do you think about his (her) character? In what situations features of his (her) character were revealed?

Writing Activity

While writing an essay keep to the following essay structure:

 

INTRODUCTION

- You may find a quotation that relates to the character being analyzed. If a character is brave, start with a quote about courage.

- Present the background information. Identify the author and title of the piece of literature (movie) you are using for the character analysis Write one to two sentences describing the general events of the entire work.

- Introduce the character being analyzed. Explain the character’s role in the piece of literature (movie).

- Finish with the thesis statement expressing the main idea of your essay.

 

THE MAIN BODY

The main body consists of one or more paragraphs.

Your description may include the following details:

-Tell about the physical features. (hair colour, height, etc.)

- Tell about the character’s personality. (funny, serious, quiet, etc.?)

- The character’s likes or dislikes(What doyou know about the character’s preferences?)

- Talk about the character’s family (siblings, family history, etc)

- What are the character’s beliefs or hobbies?

- Include anything that makes us see “who” the character is.

- What do you like or dislike about the character?

 

CONCLUSION

The conclusion includes the writer's final points. It should recall the issues raised in the introduction and draw together the points made in the main body and explain the overall significance of the conclusions.

It should clearly signal to the reader that the essay is finished and leave a clear impression that the purpose of the essay has been achieved.

 

After-Writing Activity

Reread your essay, check its structure

 

1.2 Основная литература, необходимая для выполнения задания

2.1. Дополнительная литература (ссылки на электронные ресурсы), рекомендуемая для выполнения задания (при необходимости).

V. Контрольный блок

3.1Форма контроля учебных достижений студентов

Контроль учебных достижений студентов осуществляется в письменной, индивидуальной форме.

3.2Содержание контрольной работы

Контрольная работа представляет собой эссе на тему «Типичная американская семья».

3.3Критерии оценивания учебных достижений студентов

3.4Ключи к контрольной работе (при необходимости)

Форма контроля является открытой, соответственно не предусматривает наличие ключей для самоконтроля и внешнего контроля.

Приложение 1

Useful Expressions to Write an Essay

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-10-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: