V1.1: Общеупотребительная лексика




V1: Фонетика

I:

S: Укажите слово, где сочетание сh читается как [K]…

-: chest

-: chalk

-: children

-: chemistry

I:

S: Укажите слово, которое читается не по правилу:

-: look

-: took

-: blood

-: mood

I:

S: Укажите слово, в котором буква p не читается

-: process

-: psychology

-: plenty

-: predictable

I:

S: Укажите слово, которое читается не по правилу

-: cut

-: must

-: put

-: but

I:

S: Укажите слово. в котором буква k читается

-: know

-: kettle

-: knee

-: knight

I:

S: Укажите слово, которое читается по правилу

-: bitter

-: mind

-: sight

-: kind

I:

S: Укажите слово, которое читается по правилу

-: little

-: light

-: sight

-: right

I:

S: Укажите слово, где буква s читается не по правилу

-: see

-: sorry

-: supply

-: sugar

I:

S: Укажите слово, в котором буква a читается как [ei]

-: rabbit

-: table

-: sandwich

-: battle

I:

S: Укажите слово, в котором буква e читается как [ᵊ]

-: die

-: quiet

-: time

-: death

I:

S: Укажите слово, где буква g дает звук [ʤ]

-: get

-: give

-: great

-: gentle

I:

S: Укажите слово, где буква g дает звук [ʤ]

-: garden

-: forget

-: fog

-: age

I:

S: укажите слово, где сочетание ea читается иначе, чем в других словах

-: heard

-: learn

-: heart

-: early

I:

S: Укажите слово, где буква a читается как [ӕ]

-: small

-: alcohol

-: always

-: wall

I:

S: Укажите слово, в котором сочетание ch дает звук [k]

-: charm

-: chose

-: change

-: school

I:

S: Укажите слово, в котором буква a читается как [ӕ]

-: age

-: any

-: able

-: case

I:

S: Укажите слово, в котором есть звук [w]

-: whose

-: slow

-: wrong

-: quite

I:

S: Укажите слово, которое читается по правилу

-: stand

-: last

-: after

-: past

I:

S: Укажите слово, где буква y читается как гласная

-: young

-: year

-: myth

-: your

I:

S: Укажите слово, в котором нет звука [ei]

-: brain

-: health

-: great

-: weight

I:

S: Укажите слово, в котором ea читается как [e]

-: treat

-: sea

-: breath

-: each

I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [o]

-: some

-: small

-: love

-: become
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [t]

-: action

-: kitchen

-: another

-: after
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [tʃ]

-: future

-: shape

-: health

-: patient

I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [ʃ]

-: patient

-: nature

-: bench

-: path
I:
S: Укажите слово, в котором есть звук [h]

-: photo

-: while

-: hour

-: behavior

I:

S: Укажите слова, которые читаются одинаково

L1: one R4: won

L2: too R2: two

L3: their R5: there

L4: right R1: write

 

S: Укажите слова, которые читаются одинаково

L1: son R4: sun

L2: sight R2: site

L3: eye R3: I

I:

S: Укажите слово, в котором нет звука [o:]

-: cause

-: autumn

-: amount

-: trauma

 

V1: Грамматика

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.

Her son #will a student next year.

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.

Her friends #are doctors in two years.

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.

When he studied at school he #was good at maths.

I:

S: Вставьте глагол to be в соответствующей форме.

When I studied at school I #was interested in chemistry.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос.

Are you a first-year student?

-: Yes, is it.

-: Yes, he is.

-: Yes, you are.

-: Yes, I am.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос.

Will you be a surgeon?

-: Yes, will I.

-: Yes, I am.

-: Yes, you will.

-: Yes, I will.

I:

S: Укажите правильный вариант.

My friend … a dentist.

-: will not be

-: not will be

-: will be not

-: will be no

I:

S: Укажите правильный вариант.

There … some students in the laboratory now.

-: are

-: will be

-: were

-: is

I:

S: Укажите правильный вариант.

There … no coffee left. I’ve drunk it all.

-: has

-: was

-: is

-: are

I:

S: Укажите правильный вариант.

There … no paper on the table. It is on the shelf.

-: are

-: has

-: was

-: is

I:

S: Укажите правильный вариант.

There … table in the room.

-: is no

-: is

-: is not

-: no

I:

S: Укажите правильный вариант.

There is … garden in front of our house.

-: no

-: someone

-: any

-: not

I:

S: Укажите правильный вариант.

There was … shop near our house.

-: any

-: no

-: nothing

-: not

I:

S: Укажите правильный перевод.

If you … busy I’ll come tomorrow.

-: will be

-: are

-: is

-: were

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

I get up #at 7 o’clock.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

He is very good #at biology.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

My sister is very good #at languages.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

The operation was performed #by a new method.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

Our classes begin #at 9 o’clock.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

The picture was #on the wall.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

We will go to the country #in summer.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

We will have exams at the end #of the term.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

I’ll be back #in half an hour.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В этом институте учатся друзья моей дочери.

My daughter’s friends study at this institute.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В этом отделении работают опытные врачи.

Experienced doctors work at this department.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Мне семнадцать лет.

-: I am seventeen.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Мой любимый предмет – анатомия.

Anatomy is my favourite subject.

I:

S: Укажите правильный вариант

You made many mistakes in … test.

your

I:

S: Укажите правильный вариант

The lecture was very interesting. I liked …

it

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В нашей группе нет плохих студентов.

There are no bad students in our group.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В его работе не было ошибок.

There were no mistakes in his work.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Существует одна новая теория.

There is a new theory.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Есть несколько методов.

There are some methods.

I:

S: Укажите правильный вариант.

Our group is … than yours.

larger

I:

S: Укажите правильный вариант.

She is … student in our group.

the best

I:

S: Укажите правильный вариант.

My hair is short. Her hair is … than mine.

longer

I:

S: Укажите правильный вариант.

February is… month in the year.

the shortest

I:

S: Укажите правильный вариант.

Chemistry is as … as biology.

interesting

I:

S: Укажите правильный вариант.

Anatomy is as … as chemistry.

difficult

I:

S: Укажите правильный вариант.

Europe is not … Africa.

as large as

I:
S: Укажите превосходную степень прилагательного good…

the best

I:
S: Укажите превосходную степень прилагательного bad…

the worst

I:
S: Укажите правильный вариант.

Anatomy is … than biology.

more difficult

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению.

After work she always goes home.

Does she always go home after work?

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению.

The students passed the exam.

Did the students pass the exam?

I:

S: Укажите правильный вопрос к предложению.

He had to work very hard yesterday.

Did he have to work very hard yesterday?

I:

S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову.

This book was published in London.

Where was this book published?

I:

S: Укажите правильный вопрос к подчеркнутому слову.

She got up early today?

When did she get up today?

I:
S: Укажите правильный вопрос к предложению.

My frien studies at the medical faculty.

Where does your friend study?

I:
S: Укажите правильный вариант.

the surgeon perform this operation successfully?

Did

I:
S: Укажите правильный вариант.

… this nurse work in your department?

Does

I:
S: Укажите правильный вариант.

I … the answer to the question.

do not know

I:
S: Укажите правильный вариант.

I … this article.

did not translate

I:

S: Вставьте вспомогательный глагол.

#did your friend help you to do the work last week?

I:

S: Закончите разделительный вопрос.

He is a surgeon,#is not he?

I:

S: Укажите правильный вариант.

You study at the medical faculty, … you?

don’t

I:

S: Укажите правильный вариант.

You didn’t go to the library yesterday, … you?

did

I:

S: Укажите правильный вариант.

… me your textbook.

Give

I:

S: Укажите правильный вариант.

… him with his work.

Let’s help

I:

S:Укажите правильный вариант.

The rain …. The weather is fine.

has stopped

I:

S: Укажите правильный вариант.

I am not hungry. I … dinner.

have just had

I:

S: Укажите правильный вариант.

I … him today.

have not seen

I:

S: Укажите правильный вариант.

I was very nervous because I … it before.

had not done

I:

S: Укажите правильный вариант.

The doctor said that he … the treatment in a week.

would change

I:

S: Укажите правильный вариант.

The children … the exercises now.

are doing

I:

S: Укажите правильный вариант.

Sorry, but I … your name.

have forgotten

I:

S: Укажите правильный вариант.

I thought I … my telephone in the classroom.

had left

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Они еще не закончили работу.

They have not finished the work yet.

I:

S: Укажите правильный вариант.

In this newspaper you can find … medical articles.

some

S: Укажите правильный вариант.

Is there … in the room?

anybody

S: Укажите правильный вариант.

Wait a little. He is …here.

somewhere

S: Укажите правильный вариант.

Can … answer my question?

anybody

S: Укажите правильный вариант.

Was there … useful in the article?

anything

I:

S: Укажите правильный вариант.

If … happens I can take care of myself.

something

S: Укажите соответствия сказуемых их видо-временным характеристикам

L1: is preventing Present Continuous Active

L2: prevented Past Simple Active

L3: was prevented Past Simple Passive

L4: will prevent Future Simple Active

I:

S: Укажите соответствия сказуемых их видо-временным характеристикам

L1: were treated Past Simple Passive

L2: treated Past Simple Active

L3: are treating Present Continuous Active

L4: will treat Future Simple Active

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Сейчас они оценивают результаты эксперимента.

They are estimating the results of the experiment.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В данный момент мы работаем в лаборатории.

We are working in the lab at present

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Они все еще пишут тест.

They are still writing the test.

I:

S: Укажите правильный вариант.

Students … work hard to be good specialists.

must

I:

S: Укажите правильный вариант.

Medical student …know anatomy well.

must

I:

S: Укажите правильный вариант.

I was late so I … take a taxi.

had to

I:

S: Укажите правильный вариант.

Not to be late for classes you … get up earlier.

should

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have имеет модальное значение…

The surgeon has to perform the operation.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have имеет модальное значение…

Nurses have to look after their patients.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является вспомогательным

The operation has been performed successfully.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является вспомогательным

This method has been used in practice.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является смысловым иметь

I have no time to take part in this meeting.

I:
S: Укажите предложение, где глагол to have является смысловым иметь

The medical students have very little free time.

I:

S: Укажите правильный глагол

to change

I:

S: Укажите правильный глагол

to receive

I:

S: Укажите правильный вариант.

. Yesterday it … me an hour to get the university.

took

I:
S: Укажите правильный вариант.

I did not know that he … English.

spoke

I:
S: Укажите правильный вариант.

We … that he was a cardiologist.

knew

I:

S: Укажите правильный вариант.

What do you want to do after … school?

leaving

I:

S: Укажите правильный вариант.

Some people are fond of … detective stories.

reading

I:

S: Укажите предложение, где причастие I является определением.

The operating doctor is my father.

I:

S: Укажите предложение, где причастие I является определением.

Do you know the doctor examining the patient?

I:

S: Укажите предложение, где слово с окончанием –ed является определением.

The operation performed by the surgeon was successful.

I:

S: Укажите предложение, где слово с окончанием –ed является определением.

Every educated person should speak English.

I:
S: Укажите предложение, где –ing форма переводится существительным.

Walking is very useful for our health.

I:
S: Укажите предложение, где –ing форма переводится существительным.

The patient’s coughing was very bad.

S: Укажите правильный перевод предложения..

Его нет ни на работе, ни дома.

He is neither at work nor at home.

I:
S: Укажите правильный перевод предложения..

Они не позвонили ни утром ни вечером.

They called neither in the morning nor in the evening.

I:
S: Укажите правильный перевод предложения.

Врач не назначил ни лекарства ни диеты.

The doctor administered neither drugs nor a diet.

I:
S: Укажите слово с отрицательным значением…

irregular

I:
S: Укажите слово с отрицательным значением…

useless

I:
S: Укажите слово с отрицательным значением…

untreated

I:
S: Укажите правильный перевод русской части предложения.

This disease is not common in развитых странах.

developed countries

I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге...

A new method of treatment was developed not long ago.

I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге...

The administered treatment was changed a little.

I:
S: Укажите предложение со сказуемым в пассивном залоге...

The blood pressure was decreased after taking the drug.

I:
S: Укажите правильный вариант.

The patient … for the heart disease.

was treated

I:
S: Укажите правильный вариант.

Pain … in the heart area.

developed

I:
S: Укажите слово, которое является существительным

development

I:
S: Укажите слово, которое является существительным

activity

I:

S: Укажите сказуемое в пассивном залоге:

was discussed

I:

S: Укажите правильный вариант.

Psychology … with many sciences.

is connected

I:

S: Укажите соответствия форм инфинитивов и их характеристик.

L1: to be taking Continuous Active

L2: to have taken Perfect Active

L3: to be taken Simple Passive

L4: to take Simple Active

I:

S: Укажите соответствия форм инфинитивов и их характеристик.

L1: to have predicted: Perfect Active

L2: to be predicted Simple Passive

L3: to predict Simple Active

L4: to be operating Continuous Active

I:

S: Укажите соответствия форм инфинитивов и их характеристик.

L1: to operate Simple Active

L2: to have operated Perfect Active

L3: to be operated Simple Passive

L4: to be operating Continuous Active

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

The nerve cells send impulses #to each other.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

These reactions do not depend #on the environment.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

The brain consists #of three main parts.

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

I. P. Pavlov died #at the age of 86.

I:
S: Укажите правильный вариант.

A constant flow of stimuli comes into the brain … the nerve fibers.

through

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

I. P. Pavlov received the Nobel Prize #for his work.

I:

S: Вставьте в предложение предлог…

Unconditioned reflexes do not depend #on the surrounding conditions.

I:

S: Укажите правильный вариант.

The nervous cells of the cortex are … of all the cells of the human body.

the most delicate

I:

S: Укажите предложение с усилительной конструкцией:

It is estimated that the weight of the brain is about two kg.

I:

S: Укажите предложение с усилительной конструкцией:

It is in the front lobe of the brain that the center controlling memory and though is located..

I:

S: Укажите неопределенно-личное предложение:

It is estimated that the weight of the brain is about two kg.

I:

S: Укажите неопределенно личное предложение:

It is estimated that vision is controlled by the back lobe of the brain.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Известно, что в головном мозге два полушария.

One knows that there are two hemispheres in the brain.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Считается, что эта операция не опасна.

One thinks that this operation is not dangerous.

I:

S: Укажите прилагательное:

skillful

I:

S: Укажите прилагательное:

sleepless

I:

S: Укажите существительное:

importance

I:

S: Укажите существительное:

possibility

I:

S: Укажите слова, соответствующие перечисленным частям речи

L1: прилагательное previous

L2: существительное kindness

L3: глагол speculate

L4: наречие closely

I:

S: Вставьте в предложение предлог.

Taste buds are located #on the tongue.

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:

Some kinds of senses give information about the body needs.

What do some kinds of senses give information about?

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:

The physiology of the lungs is associated with their structure.

What is the physiology of the lungs associated with?

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:

The weight of the human brain is from one to two kg.

How much is the weight of the human brain?

I:

S: Укажите правильно составленный вопрос к предложению:

The human being smells by the nose.

What does the human being smell by?

I:

S: Укажите правильный вариант.

The patient came to the clinic …

to be examined

I:

S: Укажите правильный вариант.

We used a dictionary …the text.

to translate

I:
S: Укажите правильный вариант.

The doctor … allow the patient to work hard.

does not

I:
S: Укажите правильный вариант.

The patient … discharged from the hospital.

was not

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Существует три основных стадии памяти.

There are three basic types of memory.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос.

Have you achieved any results?

Yes, I have.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос.

Did the patient fall asleep after taking the drug?

Yes, he did.

I:

S: Укажите правильный ответ на вопрос.

Have you completed your experiment?

No, I have not.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

Врач не обнаружил никакой патологии.

The doctor revealed no pathology.

I:

S: Укажите правильный перевод предложения.

В журнале не было ни одной медицинской статьи.

There was no medical article in the journal.

I:

S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием.

Helping your patients you should be very attentive and tolerant.

I:

S: Укажите предложение, где –ing переводится деепричастием.

Examining the patients doctors should be very attentive.

I:

S: Укажите слово, которое является прилагательным.

conscious

I:

S: Укажите предложение, в котором one является словом-заменителем.

The mitral valve is in the left chamber and the tricuspid valve is in the right one.

I:

S: Укажите предложение, в котором one является словом-заменителем.

The heart is divided into the left chamber and the right one by the septum.

I:

S: Укажите предложение, в котором one является формальным подлежащим.

One must remember that such operations are very dangerous.

I:

S: Укажите предложение, в котором one является формальным подлежащим.

One estimated that blood is a fluid tissue.

I:

S: Укажите предложение, в котором инфинитив является обстоятельством.

To treat a patient the doctor must make a correct diagnosis first.

I:

S: Укажите предложение, в котором инфинитив является обстоятельством.

To make a correct diagnoses the doctor must carry out careful examination of the patient.

I:

S: Укажите предложение, в котором инфинитив является определением.

The task to be given to the students was very unusual.

I:

S: Укажите предложение, в котором инфинитив является определением.

-: To be admitted to the hospital you must have the direction from the polyclinic.

-: To be admitted to the hospital was very unexpected for him.

-: The patient to be admitted to the hospital had a cardiovascular disease.

-: The local physician had to direct his patient to the surgical department.

 

V1: Лексика

V1.1: Общеупотребительная лексика

I:

Q: Расположите числительные в порядке возрастания:

1: eight y

2: twelve

3: twenty

4.: fift

I:

Q: Расположите числительные в порядке возрастания:

1: nine

2: eleven

3: thirteen

4.: eighty

I:

Q: Расположите числительные в порядке убывания:

1: hundred

2: thirty

3: thirteen

4.: twelve

I:

Q: Расположите числительные в порядке убывания:

1: ninety

2: eighty

3: twelve

4.: seven

I:

Q: Расположите наречия в порядке возрастания частоты действия:

1: never

2: sometimes

3: usually

4: always

I:

Q: Расположите наречия в порядке возрастания частоты действия:

1: rarely

2: from time to time

3: often

4: always

I:

Q: Расположите наречия в порядке убывания частоты действия:

1: always

2: usually

3: from time to time

4: never

I:

Q: Расположите наречия в порядке убывания частоты действия:

1: always

2: often

3: sometimes

4: rarely

Q: Расположите прилагательные в порядке возрастания интенсивности цвета:

1: white

2: pale

3: light

4: bright

I:

Q: Расположите прилагательные в порядке убывания интенсивности цвета:

1: black

2: dark

3: light

4: pale

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “here”.

there

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “under”.

over

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “old”.

young

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “ weak”.

strong

I

S: Укажите слово с противоположным значением слову “ thick”.

thin

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “ short”.

long

I:

S: Напишите слово с противоположным значением слову “good” bad

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “cold”.

warm

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “new”.

old

S: Укажите слово с противоположным значением слову “right”.

wrong

I:

S: Укажите слово с противоположным значением слову “much”.

little

I:

S: Укажите слово, близкое по значению слову “beautiful”.

wonderful

I:

S: Укажите слово, близкое по значению слову “large”.

big

I:

S: Укажите слово, близкое по значению слову “small”.

little

I:

S: Укажите правильный вариант.

Students of our group … in the conference.

took part

I:

S: Укажите правильный вариант.

Russian is a … language to learn.

difficult

I:

S: Укажите правильный вариант.

She doesn’t … English very well.

speak

I:

S: Укажите правильный вариант.

We had to do a very difficult test … lesson.

last

I:

S: Укажите правильный вариант.

My friend has many … in The USA.

relatives

I:

S: Укажите правильный вариант.

I had much work to do …

yesterday

I:

S: Укажите слова близкие по значению:

L1: think consider

L2: use apply

L3: light mild

L4: nice fine

I:

S: Укажите слова противоположные по значению:

L1: light dark

L2: easy difficult

L3: clever stupid
L4: take give

I:

S: Укажите слова близкие по значению:

L1: get receive

L2: make do

L3: bright clever
L4: learn study
I:

S: Укажите правильный вариант.

My favorite … at school was biology.

subject

I:

S: Укажите правильный вариант.

I am very …. I can’t speak to you now.

busy



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-06-17 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: