Кафизма 17-я
Ака́фист Пресвято́й Богоро́дице:
Втора́я статия́:
Конда́к 1:
Хор: В збра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
И́кос 4:
С лы́шаша па́стырие А́нгелов пою́щих плотско́е Христо́во прише́ствие, и те́кше я́ко к Па́стырю ви́дят Сего́ я́ко а́гнца непоро́чна, во чре́ве Мари́ине упа́сшася, Ю́же пою́ще ре́ша:
Р а́дуйся, А́гнца и Па́стыря Ма́ти;
р а́дуйся, дво́ре слове́сных ове́ц.
Р а́дуйся, неви́димых враго́в муче́ние;
р а́дуйся, ра́йских двере́й отверзе́ние.
Р а́дуйся, я́ко небе́сная сра́дуются земны́м;
р а́дуйся, я́ко земна́я сликовству́ют небе́сным.
Р а́дуйся, апо́столов немо́лчная уста́;
р а́дуйся, страстоте́рпцев непобеди́мая де́рзосте.
Р а́дуйся, тве́рдое ве́ры утвержде́ние;
р а́дуйся, све́тлое благода́ти позна́ние.
Р а́дуйся, Е́юже обнажи́ся ад;
р а́дуйся, Е́юже облеко́хомся сла́вою.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 5:
Б оготе́чную звезду́ узре́вше волсви́, тоя́ после́доваша зари́, и я́ко свети́льник держа́ще ю́, то́ю испыта́ху кре́пкаго Царя́, и дости́гше Непостижи́маго, возра́довашася, Ему́ вопию́ще: А ллилу́ия.
И́кос 5:
В и́деша о́троцы халде́йстии на руку́ Деви́чу Созда́вшаго рука́ми челове́ки, и Влады́ку разумева́юще Его́, а́ще и ра́бий прия́т зрак, потща́шася дарми́ послужи́ти Ему́, и возопи́ти Благослове́нней:
|
Р а́дуйся, звезды́ незаходи́мыя Ма́ти;
р а́дуйся, заре́ та́инственнаго дне.
Р а́дуйся, пре́лести пещь угаси́вшая;
р а́дуйся, Тро́ицы таи́нники просвеща́ющая.
Р а́дуйся, мучи́теля безчелове́чнаго измета́ющая от нача́льства;
р а́дуйся, Го́спода человеколю́бца показа́вшая Христа́.
Р а́дуйся, ва́рварскаго избавля́ющая служе́ния;
р а́дуйся, тиме́ния изыма́ющая дел.
Р а́дуйся, огня́ поклоне́ние угаси́вшая;
р а́дуйся, пла́мене страсте́й изменя́ющая.
Р а́дуйся, ве́рных наста́внице целому́дрия;
р а́дуйся, всех родо́в весе́лие.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 6:
П ропове́дницы богоно́снии, бы́вше волсви́, возврати́шася в Вавило́н, сконча́вше Твое́ проро́чество, и пропове́давше Тя Христа́ всем, оста́виша И́рода я́ко буесло́вяща, не ве́дуща пе́ти: А ллилу́ия.
И́кос 6:
В озсия́вый во Еги́пте просвеще́ние и́стины, отгна́л еси́ лжи тьму: и́доли бо его́, Спа́се, не терпя́ще Твоея́ кре́пости, падо́ша, сих же изба́вльшиися вопия́ху к Богоро́дице:
Р а́дуйся, исправле́ние челове́ков;
р а́дуйся, низпаде́ние бесо́в.
Р а́дуйся, пре́лести держа́ву попра́вшая;
р а́дуйся, и́дольскую лесть обличи́вшая.
Р а́дуйся, мо́ре, потопи́вшее фарао́на мы́сленнаго;
|
р а́дуйся, ка́меню, напои́вший жа́ждущия жи́зни.
Р а́дуйся, о́гненный сто́лпе, наставля́яй су́щия во тьме;
р а́дуйся, покро́ве ми́ру, ши́рший о́блака.
Р а́дуйся, пи́ще, ма́нны прие́мнице;
р а́дуйся, сла́дости святы́я служи́тельнице.
Р а́дуйся, земле́ обетова́ния;
р а́дуйся, из нея́же тече́т мед и млеко́.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 7:
Х отя́щу Симео́ну от ны́нешняго ве́ка преста́витися преле́стнаго, вда́лся еси́ я́ко младе́нец тому́, но позна́лся еси́ ему́ и Бог соверше́нный. Те́мже удиви́ся Твое́й неизрече́нней прему́дрости, зовы́й: А ллилу́ия.
И снова кондак 1:
В збра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Чтец: Г о́споди, поми́луй. (Трижды)
С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. А ми́нь.
Псало́м 50:
Кано́н:
В 1-5 песнях:
В храме Господском – канон храма со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и праздника Богородицы (Триоди) на 6.
В храме святого – канон праздника Богородицы (Триоди) со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и храма на 6.
В хра́ме Богоро́дицы:
Песнь 1.
Кано́н пра́здника Богоро́дицы (Трио́ди) на 12:
Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,// и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́. (Дважды)
|
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Х ристо́ву кни́гу одушевле́нную, запечатле́нную Тя Ду́хом,/ вели́кий Арха́нгел, Чи́стая, зря возглаша́ше Ти:/ ра́дуйся, ра́дости прия́телище,// Е́юже прама́терняя кля́тва разреши́тся. (Трижды)
А да́мово исправле́ние, ра́дуйся/ Де́во Богоневе́сто, а́дово умерщвле́ние./ Ра́дуйся Всенепоро́чная, пала́то всех Царя́:// ра́дуйся, престо́ле о́гненный Вседержи́теля. (Трижды)
Ц ве́те неувяда́емый, ра́дуйся/ еди́на прозя́бшая я́блоко благово́нное./ Ра́дуйся ро́ждшая благоуха́ние еди́наго Царя́.// Ра́дуйся Неискуобра́чная, ми́рови спасе́ние. (Дважды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Ч истоты́ сокро́вище, ра́дуйся,/ Е́юже от паде́ния на́шего воста́хом./ Ра́дуйся, сладкоуха́нный кри́не Влады́чице,/ ве́рных благоуха́яй, кади́ло благово́нное,// и ми́ро многоце́нное.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Ч истоты́ сокро́вище, ра́дуйся,/ Е́юже от паде́ния на́шего воста́хом./ Ра́дуйся, сладкоуха́нный кри́не Влады́чице,/ ве́рных благоуха́яй, кади́ло благово́нное,// и ми́ро многоце́нное.
Катава́сия:
Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,// и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Песнь 3:
Кано́н пра́здника Богоро́дицы (Трио́ди) на 12:
Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве// венце́в сла́вы сподо́би. (Дважды)
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
К лас прозя́бшая Боже́ственный, я́ко ни́ва неора́нная яве,/ ра́дуйся одушевле́нная трапе́зо, хлеб живо́тный вме́щшая.// Ра́дуйся, живо́тныя воды́ исто́чниче неистоща́емый, Влады́чице. (Трижды)
Ю́ нице Юнца́ ро́ждшая непоро́чнаго, ра́дуйся ве́рным./ Ра́дуйся А́гнице, ро́ждшая Бо́жияго А́гнца,/ взе́млющаго ми́ра всего́ прегреше́ния.// Ра́дуйся те́плое очисти́лище. (Трижды)
У́ тро светле́йшее, ра́дуйся/ еди́на Со́лнца нося́щая Христа́, све́та жили́ще./ Ра́дуйся, тьму разруши́вшая,// и мра́чныя бе́сы отню́д отгна́вшая. (Дважды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Р а́дуйся, две́ре еди́на,/ Е́юже Сло́во про́йде еди́но,/ вереи́ и врата́ а́дова, Влады́чице, Рождество́м Твои́м сокруши́вшая.// Ра́дуйся, Боже́ственный вхо́де спаса́емых, Богоневе́сто.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Р а́дуйся, две́ре еди́на,/ Е́юже Сло́во про́йде еди́но,/ вереи́ и врата́ а́дова, Влады́чице, Рождество́м Твои́м сокруши́вшая.// Ра́дуйся, Боже́ственный вхо́де спаса́емых, Богоневе́сто.
Катава́сия:
Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́й и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве// венце́в сла́вы сподо́би.
Ака́фист Пресвято́й Богоро́дице:
Тре́тия статия́:
Конда́к:
Хор: В збра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
И́кос 7:
Н о́вую показа́ тварь, я́влься Зижди́тель нам от Него́ бы́вшим, из безсе́менныя прозя́б утро́бы, и сохрани́в Ю, я́коже бе, нетле́нну, да чу́до ви́дяще, воспое́м Ю, вопию́ще:
Р а́дуйся, цве́те нетле́ния;
р а́дуйся, ве́нче воздержа́ния.
Р а́дуйся, воскресе́ния о́браз облиста́ющая;
р а́дуйся, а́нгельское житие́ явля́ющая.
Р а́дуйся, дре́во светлоплодови́тое, от него́же пита́ются ве́рнии;
р а́дуйся, дре́во благосенноли́ственное, и́мже покрыва́ются мно́зи.
Р а́дуйся, во чре́ве нося́щая Изба́вителя плене́нным;
р а́дуйся, ро́ждшая Наста́вника заблу́ждшим.
Р а́дуйся, Судии́ пра́веднаго умоле́ние;
р а́дуйся, мно́гих согреше́ний проще́ние.
Р а́дуйся, оде́ждо наги́х дерзнове́ния;
р а́дуйся, любы́, вся́кое жела́ние побежда́ющая.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 8:
С тра́нное рождество́ ви́девше, устрани́мся ми́ра, ум на небеса́ прело́жше: сего́ бо ра́ди высо́кий Бог на земли́ яви́ся смире́нный челове́к, хотя́й привлещи́ к высоте́ Тому́ вопию́щия: А ллилу́ия.
И́кос 8:
В есь бе в ни́жних и вы́шних ника́коже отступи́ неопи́санное Сло́во: снизхожде́ние бо Боже́ственное, не прехожде́ние же ме́стное бысть, и рождество́ от Де́вы Богоприя́тныя, слы́шащия сия́:
Р а́дуйся, Бо́га невмести́маго вмести́лище;
р а́дуйся, честна́го та́инства две́ри.
Р а́дуйся, неве́рных сумни́тельное слы́шание;
р а́дуйся, ве́рных изве́стная похвало́.
Р а́дуйся, колесни́це пресвята́я Су́щаго на Херуви́мех;
р а́дуйся, селе́ние пресла́вное Су́щаго на Серафи́мех.
Р а́дуйся, проти́вная в то́жде собра́вшая;
р а́дуйся, де́вство и рождество́ сочета́вшая.
Р а́дуйся, Е́юже разреши́ся преступле́ние;
р а́дуйся, Е́юже отве́рзеся рай.
Р а́дуйся, ключу́ Ца́рствия Христо́ва;
р а́дуйся, наде́ждо благ ве́чных.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 9:
В ся́кое естество́ а́нгельское удиви́ся вели́кому Твоего́ вочелове́чения де́лу; непристу́пнаго бо я́ко Бо́га, зря́ще всем присту́пнаго Челове́ка, нам у́бо спребыва́юща, слы́шаща же от всех: А ллилу́ия.
И́кос 9:
В ети́я многовеща́нныя, я́ко ры́бы безгла́сныя ви́дим о Тебе́, Богоро́дице, недоумева́ют бо глаго́лати, е́же ка́ко и Де́ва пребыва́еши, и роди́ти возмогла́ еси́. Мы же, та́инству дивя́щеся, ве́рно вопие́м:
Р а́дуйся, прему́дрости Бо́жия прия́телище;
р а́дуйся, промышле́ния Его́ сокро́вище.
Р а́дуйся, любому́дрыя нему́дрыя явля́ющая;
р а́дуйся, хитрослове́сныя безслове́сныя облича́ющая.
Р а́дуйся, я́ко обуя́ша лю́тии взыска́теле;
р а́дуйся, я́ко увядо́ша баснотво́рцы.
Р а́дуйся, афине́йская плете́ния растерза́ющая;
р а́дуйся, ры́барския мре́жи исполня́ющая.
Р а́дуйся, из глубины́ неве́дения извлача́ющая;
р а́дуйся, мно́ги в ра́зуме просвеща́ющая.
Р а́дуйся, кораблю́ хотя́щих спасти́ся;
р а́дуйся, приста́нище жите́йских пла́ваний.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 10:
С пасти́ хотя́ мир, И́же всех Украси́тель, к сему́ самообетова́н прии́де, и Па́стырь сый, я́ко Бог, нас ра́ди яви́ся по нам челове́к: подо́бным бо подо́бное призва́в, я́ко Бог слы́шит: А ллилу́ия.
И снова кондак 1:
В збра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Седа́лен Трио́ди, глас 1, подо́бен: «Гроб Твой…»:
Чтец: В ели́кий во́ин невеще́ственных А́нгелов, во град Назаре́т предста́в, Царя́ возвеща́ет Твоего́, Чи́стая, и веко́в Го́спода: ра́дуйся, глаго́ля Тебе́, благослове́нная Мари́е, непостижи́мая и несказа́нная глубино́, челове́ков воззва́ние.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Тот же седа́лен, глас 1:
В ели́кий во́ин невеще́ственных А́нгелов, во град Назаре́т предста́в, Царя́ возвеща́ет Твоего́, Чи́стая, и веко́в Го́спода: ра́дуйся, глаго́ля Тебе́, благослове́нная Мари́е, непостижи́мая и несказа́нная глубино́, челове́ков воззва́ние.
Продолжа́ем Кано́н:
В 1-5 песнях:
В храме Господском – канон храма со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и праздника Богородицы (Триоди) на 6.
В храме святого – канон праздника Богородицы (Триоди) со ирмосом на 6 (ирмосы по дважды) и храма на 6.
В хра́ме Богоро́дицы:
Песнь 4:
Кано́н пра́здника Богоро́дицы (Трио́ди) на 12:
Ирмо́с: Седя́й в Сла́ве/ на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ Нетле́нною Дла́нию/ и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й. (Дважды)
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
В о гла́сех пе́ний, Де́во,/ Тебе́ вопие́м, Всепе́тая:/ ра́дуйся, ту́чная горо́ и усыре́нная Ду́хом./ Ра́дуйся све́щниче, и ста́мно ма́нну нося́щая,// услажда́ющая всех благочести́вых чу́вства. (Дважды)
О чисти́лище ми́ру, ра́дуйся, Пречи́стая Влады́чице./ Ра́дуйся ле́ствице, от земли́ всех возвы́сившая благода́тию./ Ра́дуйся мо́сте, вои́стинну преводя́й всех// от сме́рти к животу́ пою́щих Тя. (Дважды)
Н ебе́с превы́шшая, ра́дуйся, земли́ основа́ние/ в Твои́х ложесна́х Пречи́стая, нетру́дно носи́вшая./ Ра́дуйся червлени́це, багряни́цу Боже́ственную омочи́вшая,// от крове́й Твои́х, Царе́ви си́лам. (Дважды)
З аконода́вца ро́ждшая и́стиннаго, ра́дуйся, Влады́чице,/ беззако́ния всех ту́не очища́ющаго./ Недове́домая глубино́, высото́ неизрече́нная, браконеиску́сная,// Е́юже мы обожи́хомся. (Дважды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Т я испле́тшую ми́рови нерукоплете́нный вене́ц песносло́вим,/ ра́дуйся, Тебе́ Де́во зову́ще:/ храни́лище всех и огражде́ние, и утвержде́ние,// и свяще́нное прибе́жище.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Т я испле́тшую ми́рови нерукоплете́нный вене́ц песносло́вим,/ ра́дуйся, Тебе́ Де́во зову́ще:/ храни́лище всех и огражде́ние, и утвержде́ние,// и свяще́нное прибе́жище.
Катава́сия:
Седя́й в Сла́ве/ на Престо́ле Божества́/ во о́блаце ле́гце,/ прии́де Иису́с Пребоже́ственный,/ Нетле́нною Дла́нию/ и спасе́ зову́щия:// сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Песнь 5:
Кано́н пра́здника Богоро́дицы (Трио́ди) на 12:
Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя// мир подава́ющая. (Дважды)
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
П уть ро́ждшая жи́зни, ра́дуйся Пренепоро́чная,/ от пото́па грехо́внаго мир спа́сшая:/ ра́дуйся Богоневе́сто, слы́шание и глаго́лание стра́шное:// ра́дуйся пребыва́ние Влады́ки тва́ри. (Дважды)
К ре́пость и утвержде́ние челове́ков, ра́дуйся Пречи́стая,/ ме́сто освяще́ния сла́вы, умерщвле́ние а́дово, черто́же всесве́тлый./ Ра́дуйся а́нгелов ра́досте:// ра́дуйся по́моще ве́рно моля́щихся Тебе́. (Дважды)
О гнеобра́зная колесни́це Сло́ва, ра́дуйся Влады́чице,/ одушевле́нный раю́, дре́во посреде́ иму́щи жи́зни Го́спода,// Его́же сла́дость оживотворя́ет ве́рою причаща́ющихся, и тли подклони́вшихся. (Дважды)
У крепля́еми си́лою Твое́ю, ве́рно вопие́м Ти:/ ра́дуйся, гра́де всех Царя́,/ пресла́вная и достослы́шанная о Не́йже глаго́лана бы́ша я́ве, горо́ несеко́мая:// ра́дуйся глубино́ неизме́римая. (Дважды)
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
П ростра́нное селе́ние Сло́ва, ра́дуйся Пречи́стая,/ сосу́де, Боже́ственный би́сер произве́дшая./ Ра́дуйся, всечу́дное всех к Бо́гу примире́ние,// блажа́щих Тя, Богоро́дице, всегда́.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
П ростра́нное селе́ние Сло́ва, ра́дуйся Пречи́стая,/ сосу́де, Боже́ственный би́сер произве́дшая./ Ра́дуйся, всечу́дное всех к Бо́гу примире́ние,// блажа́щих Тя, Богоро́дице, всегда́.
Катава́сия:
Ужасо́шася вся́ческая/ о Боже́ственней сла́ве Твое́й:/ Ты бо, Неискусобра́чная Де́во,/ име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га/ и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на,/ всем воспева́ющим Тя// мир подава́ющая.
В 6-9 пе́снях:
Кано́н хра́ма не пое́тся.
Во всех хра́мах:
Песнь 6:
Кано́н пра́здника Богоро́дицы (Трио́ди) на 12:
Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е/ соверша́юще пра́зднество,/ Богому́дрии, Богома́тере,/ прииди́те, рука́ми воспле́щим,// от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим. (Дважды)
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Ч ерто́же Сло́ва нескве́рный, вина́ всех обоже́ния,/ ра́дуйся Пречи́стая, проро́ков оглаше́ние:// ра́дуйся, апо́столов удобре́ние.
О т Тебе́ роса́ ука́ну, пла́мень многобо́жия угаси́вшая./ Тем вопие́м Ти:// ра́дуйся, руно́ одушевле́нное, е́же Гедео́н, Де́во, предви́де.
С е Тебе́ [Де́во] ра́дуйся, зове́м:/ приста́нище нам бу́ди вла́ющимся,/ и оти́шие в пучи́не скорбе́й,// и собла́знов всех бори́теля.
Р а́дости вина́, облагодати́ наш по́мысл, е́же зва́ти Тебе́:/ ра́дуйся неопали́мая купино́, о́блаче всесве́тлый,// ве́рныя непреста́нно осеня́ющий.
Четверопе́снец пе́рвый, глас 6:
Запев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о нас.
П острада́вше му́ченицы/ и, я́ко ка́мение избра́нное, по земли́ валя́ющеся,/ зижди́тельство вся́кое врага́ соверше́нно преврати́ша// и хра́ми Бо́га Жива́го яви́шася.
В ас мо́лим, тече́ние до́брое соверши́вших, му́ченицы,/ поста́ тече́ние тещи́ нас до́бре укрепи́те,// доброде́телей соверше́нием просия́вших.
Р абы́ Твоя́, Влады́ко,/ преста́вльшияся от земли́ к Тебе́, Преблаго́му,/ Твоего́ Ца́рствия сотвори́ о́бщники,// Боже́ственных му́ченик Твои́х свяще́нными хода́тайствы, Многоми́лостиве.
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Е ди́на Всепе́тая,/ пою́щим Тя ве́рно, грехо́в оставле́ние/ и дарова́ний Боже́ственных часть да́тися,// Всесвято́му Сло́ву моли́ся, Ма́ти Де́во.
Четверопеснец второй, глас 5:
Запев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о нас.
П а́мять соверша́юще му́ченик,/ Го́сподеви возсле́м пе́сни,// днесь Боже́ственно веселя́щеся.
М ече́в и огня́ не убоя́вшеся,/ дерза́юще в ве́ре страстоте́рпцы,// мучи́тели в сем уязви́сте.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Т ро́ицу Ли́цы воспева́ю Тя,/ Еди́нице по существу́ покланя́юся,// Тебе́, О́тче, Сы́не и Ду́ше Святы́й.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
А́ нгел и челове́к благохвале́ние еси́,// я́ко родила́ е́си, Де́во, Христа́, Спа́са душа́м на́шим.
Запев: Ди́вен Бог во святы́х Свои́х,/ Бог Изра́илев.
С ме́ртию живо́т премени́вше,/ ра́дуетеся, на Небесе́х живу́ще,// страстоте́рпцы пресла́внии Христа́ Бо́га.
Запев: Ду́ши их во благи́х водворя́тся.
С ме́ртию и живото́м облада́яй,/ ве́рою преста́вльшияся от жития́, Христе́,// со святы́ми Твои́ми упоко́й.
Катава́сия, глас 5:
От ки́та проро́ка изба́вил еси́,/ мене́ же из глубины́ грехо́в возведи́,// Го́споди, и спаси́ мя.
Ака́фист Пресвято́й Богоро́дице:
Четве́ртая статия́:
Конда́к 1:
Хор: В збра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
И́кос 10:
С тена́ еси́ де́вам, Богоро́дице Де́во, и всем к Тебе́ прибега́ющим: и́бо небесе́ и земли́ Творе́ц устро́и Тя, Пречи́стая, все́лься во утро́бе Твое́й, и вся приглаша́ти Тебе́ научи́:
Р а́дуйся, сто́лпе де́вства;
р а́дуйся, дверь спасе́ния.
Р а́дуйся, нача́льнице мы́сленнаго назда́ния;
р а́дуйся, пода́тельнице Боже́ственныя бла́гости.
Р а́дуйся, Ты бо обнови́ла еси́ зача́тыя сту́дно;
р а́дуйся, Ты бо наказа́ла еси́ окра́денныя умо́м.
Р а́дуйся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая;
р а́дуйся, Се́ятеля чистоты́ ро́ждшая.
Р а́дуйся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения;
р а́дуйся, ве́рных Го́сподеви сочета́вшая.
Р а́дуйся, до́брая младопита́тельнице де́вам;
р а́дуйся, невестокраси́тельнице душ святы́х.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 11:
П е́ние вся́кое побежда́ется, спростре́тися тща́щееся ко мно́жеству мно́гих щедро́т Твои́х: равночи́сленныя бо песка́ пе́сни а́ще прино́сим Ти, Царю́ святы́й, ничто́же соверша́ем досто́йно, я́же дал еси́ нам, Тебе́ вопию́щим: А ллилу́ия.
И́кос 11:
С ветоприе́мную свещу́, су́щим во тьме я́вльшуюся, зрим святу́ю Де́ву, невеще́ственный бо вжига́ющи огнь, наставля́ет к ра́зуму Боже́ственному вся, заре́ю ум просвеща́ющая, зва́нием же почита́емая, си́ми:
Р а́дуйся, луче́ у́мнаго Со́лнца;
р а́дуйся, свети́ло незаходи́маго Све́та.
Р а́дуйся, мо́лние, ду́ши просвеща́ющая;
р а́дуйся, яко́ гром, враги́ устраша́ющая.
Р а́дуйся, я́ко многосве́тлое возсиява́еши просвеще́ние;
р а́дуйся, я́ко многотеку́щую источа́еши реку́.
Р а́дуйся, купе́ли живопису́ющая о́браз;
р а́дуйся, грехо́вную отъе́млющая скве́рну.
Р а́дуйся, ба́не, омыва́ющая со́весть;
р а́дуйся, ча́ше, че́рплющая рáдocть.
Р а́дуйся, обоня́ние Христо́ва благоуха́ния;
р а́дуйся, животе́ та́йнаго весе́лия.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 12:
Б лагода́ть да́ти восхоте́в, долго́в дре́вних, всех долго́в Реши́тель челове́ком, прии́де Собо́ю ко отше́дшим Того́ благода́ти, и раздра́в рукописа́ние, слы́шит от всех си́це: А ллилу́ия.
И́кос 12:
П ою́ще Твое́ Рождество́, хва́лим Тя вси, я́ко одушевле́нный храм, Богоро́дице: во Твое́й бо всели́вся утро́бе содержа́й вся руко́ю Госпо́дь, освяти́, просла́ви и научи́ вопи́ти Тебе́ всех:
Р а́дуйся, селе́ние Бо́га и Сло́ва;
р а́дуйся, свята́я святы́х бо́льшая.
Р а́дуйся, ковче́же, позлаще́нный Ду́хом;
р а́дуйся, сокро́вище живота́ неистощи́мое.
Р а́дуйся, че́стный ве́нче царе́й благочести́вых;
р а́дуйся, честна́я похвало́ иере́ев благогове́йных.
Р а́дуйся, Це́ркве непоколеби́мый сто́лпе;
р а́дуйся, Ца́рствия неруши́мая стено́.
Р а́дуйся, Е́юже воздви́жутся побе́ды;
р а́дуйся, Е́юже низпа́дают врази́.
Р а́дуйся, те́ла моего́ врачева́ние;
р а́дуйся, души́ моея́ спасе́ние.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
Конда́к 13:
О, Всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во! Ны́нешнее прие́мши приноше́ние, от вся́кия изба́ви напа́сти всех, и бу́дущия изми́ му́ки, о Тебе́ вопию́щих: А ллилу́ия. (Кондак читается трижды.)
И́кос 1:
А́ нгел предста́тель с небесе́ по́слан бысть рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся, и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́споди, ужаса́шеся и стоя́ше, зовы́й к Ней такова́я:
Р а́дуйся, Е́юже рáдocть возсия́ет;
р а́дуйся, Е́юже кля́тва изче́знет.
Р а́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние;
р а́дуйся, слез Е́виных избавле́ние.
Р а́дуйся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы;
р а́дуйся, глубино́ неудобозри́мая и а́нгельскима очи́ма.
Р а́дуйся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище;
р а́дуйся, я́ко но́сиши Нося́щаго вся.
Р а́дуйся, звездо́, явля́ющая Со́лнце;
р а́дуйся, утро́бо Боже́ственнаго воплоще́ния.
Р а́дуйся, Е́юже обновля́ется тварь;
р а́дуйся, Е́юже покланя́емся Творцу́.
Р а́дуйся, Неве́сто// Неневе́стная.
И сно́ва пе́рвый конда́к:
В збра́нной Воево́де победи́тельная,/ я́ко изба́вльшеся от злых,/ благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́, Богоро́дице,/ но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую,/ от вся́ких нас бед свободи́, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.
Продолжа́ем Кано́н:
В 6-9 пе́снях:
Канон храма не поется.
Во всех хра́мах:
Песнь 7:
Кано́н пра́здника Богоро́дицы (Трио́ди) на 12:
Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии/ па́че Созда́вшаго,/ но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше,/ ра́довахуся, пою́ще:// препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог, благослове́н еси́. (Дважды)
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
В оспева́ем Тя вопию́ще:/ ра́дуйся, колесни́це со́лнца у́мнаго,/ лозо́ и́стинная, грозд зре́лый возде́лавшая, вино́ источа́ющий,// ду́ши веселя́щее ве́рою Тя сла́вящих.
В рача́ всех челове́к ро́ждшая, ра́дуйся Богоневе́сто,/ же́зле та́йный, цвет неувяда́емый процве́тший,// ра́дуйся Влады́чице, Е́юже ра́дости наполня́емся, и жизнь насле́дствуем.
В ети́йствующий не мо́жет язы́к, Влады́чице, песносло́вити Тя,/ па́че бо серафи́мов возвы́силася еси́, ро́ждши Царя́ Христа́.// Его́же моли́ гра́ду сему́ изба́витися от мно́гих искуше́ний.
Х ва́лят Тя блажа́ще концы́, и любо́вию зову́т Тебе́:/ ра́дуйся сви́тче, в не́мже пе́рстом О́тчим написа́ся Сло́во, Чи́стая./ Его́же моли́, в кни́зе живо́тней// рабо́м Твои́м написа́тися, Богоро́дице.
Четверопе́снец пе́рвый, глас 6:
Запев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о нас.
П ресве́тлое собра́ние Боже́ственных Твои́х му́чеников, Многоми́лостиве,/ во све́те Твое́м незаходи́мем ны́не жи́тельствует.// Тех моли́твами просвеще́ние и грехо́в очище́ние пода́ждь всем, Христе́.
К оль кра́сное вре́мя, е́же нам дал е́си воздержа́ния, Го́споди,/ в не́мже уще́дри ду́ши на́ша я́ко Благ,/ моли́твами святы́х страда́лец,// кра́сныя и честны́я возлюби́вших стра́сти Твоя́.
П реше́дшия многоболе́зненную бу́рю жития́ рабы́ Твоя́,/ устреми́ в приста́нище, Влады́ко, жи́зни,/ вопи́ти со все́ми избра́нными:// благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
З ако́на Да́теля, Присноде́во, ро́ждшая моли́,/ беззако́ния отъя́ти вся, во вре́мя ны́не настоя́щее,// до́бре произво́лившим обуча́тися Боже́ственнаго поста́ тща́нием.
Четверопе́снец второ́й, глас 5:
Запев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о нас.
Б лагослове́н еси́, Бо́же,/ показа́вый до́блия о Тебе́ стра́ждущия му́ченики,// препе́тый и препросла́вленный.
Б лагослове́н еси́, Бо́же,/ страстоте́рпцы моли́твенники нам к Тебе́ подава́яй,// препе́тый и препросла́вленный.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
Б лагослове́н еси́, Бо́же,/ еди́н у́бо Естество́м, Ли́цы же треми́ познава́емый,// препе́тый и препросла́вленный.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Б лагослове́н еси́, Бо́же,/ рожде́йся безсе́менно, и Ро́ждшую показа́вый чисто́тствующую,// препе́тый и препросла́вленный.
Запев: Святы́м, и́же суть на земли́ Его́,/ удиви́ Госпо́дь вся хоте́ния Своя́ в них.
Б лагослове́н еси́, Бо́же,/ зве́ри укроти́вый и погаси́вый огнь,// в сла́ву святы́х Твои́х, препе́тый и препросла́вленный.
Запев: Блаже́ни, я́же избра́л,/ и прия́л еси́ Го́споди.
Б лагослове́н еси́, Бо́же,/ от сме́рти в безконе́чный живо́т преложи́вый,// ве́рою в житии́ послужи́вшия Тебе́.
Катава́сия, глас 5:
Благослове́н еси́, Бо́же,/ ви́дяй бе́здны/ и на Престо́ле Сла́вы седя́й,// препе́тый и пресла́вный.
Песнь 8.
Ирмос: О́троки благочести́выя в пе́щи/ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть;/ тогда́ у́бо образу́емое,/ ны́не же де́йствуемое,/ вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́:/ Го́спода по́йте, дела́,// и превозноси́те Его́ во вся ве́ки. (Дважды)
Запев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ нас.
Л ожесны́ Сло́во прия́ла еси́,/ вся нося́щаго носи́ла еси́,/ млеко́м пита́ла еси́,/ ма́нием пита́ющаго вселе́нную всю, Чи́стая, Ему́же пое́м:// Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся ве́ки.
М оисе́й уразуме́ в купине́ вели́кое та́инство Рождества́ Твоего́:/ о́троцы же прообрази́ша сие́ я́вственнее/ посреде́ огня́ стоя́ще, и не опаля́еми, нетле́нная свята́я Де́во.// Тем Тя почита́ем во вся ве́ки.
П ре́жде пре́лестию обнажи́вшиися/ в ри́зу нетле́ния облеко́хомся Рождество́м Твои́м:/ и седя́щии во тьме прегреше́ний, свет ви́дехом,/ све́та жили́ще, Отрокови́це.// Тем Тя пое́м во вся ве́ки.
М е́ртвии Тобо́ю оживля́ются,/ Жизнь бо ипоста́сную родила́ еси́,/ неми́и пре́жде, благоглаго́ливи быва́ют,/ прокаже́ннии очища́ются, неду́зи отгоня́ются,/ духо́в возду́шных мно́жества побежда́ются,// Де́во, челове́ков спасе́ние.
Четверопе́снец пе́рвый, глас 6:
Запев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о нас.
С вяты́х му́ченик исправле́нием,/ небе́снии у́мове преудиви́шася,// тех моли́твами, ми́лости Твоя́, Влады́ко, в нас бога́тно удиви́, Ще́дре.
О гнь Боже́ственною росо́ю попра́вшии,/ страда́льцы Госпо́дни досточу́днии,/ изба́вите нас огня́ му́чащаго,// ко Влады́це те́плыми ва́шими моли́твами.