Am; am not; will be; are; aren’t; is; isn’t; was; wasn’t; were; weren’t; had; will have; have; has.




Контрольная работа № 1

 

Задание 1. Переведите данные словосочетания на русский язык.

 

Labor force(трудовые ресурсы или рабочая сила), unemployment growth(рост безработицы), job search process(процесс поиска работы), labor markets(рынки труда), work force(рабочая сила), business cycles(бизнес цикл), unemployment problems(проблемы безработицы), government policy(правительственная политика), employment conditions(условия трудоустройства).

Задание 2. Образуйте форму множественного числа нижеприведенных существительных.

Criterion(criteria), company(companies), way(ways), case(cases), city(cities), category(categories), child(children), man(men), German(Germans), plan(plans), basis(bases), passer(passers)-by, commander(commanders)-in-chief, office(offices), volcano(volcanoes), studio(studios), grief(griefs), cliff(cliffs), life(lives), aircraft(aircrafts), M.P.(`s), crisis(crises), stimulus(stimuli), index(indices).

Задание 3. Выберите соответствующее местоимение

1. She doesn’t agree with (my / mine) plan.- She doesn’t agree withmy plan.

2. (This / these) car economizes fuel.-This car economizes fuel.

3. Ann does shopping (herself / himself).- Ann does shopping herself.

4. Take some money with (you / yourself).- Take some money with you.

5. (Some, somebody) companies require graduate training in economics.- Some companies require graduate training in economics.

6. (Nobody, no) has ever succeeded in neatly defining the scope of economics.-Nobodyhas ever succeeded in neatly defining the scope of economics.

7. Socialist economies did not experience (some, any) success.- Socialist economies did not experience any success.

 

Задание 4. Вставьте предложенные прилагательные или наречия в соответствующей форме (степени сравнения).

1.English grammar is difficult but English pronunciation is more difficult.

2.Today the weather is worse than yesterday. It is cold today and it is raining.

3.I am trying to work cooperatively with the other council.

4. Her English is perfect now.

5. My computer isn’t as new as my friend’s.

6.The debate might go smoothly if the speaking points were followed by a taste test.

7.Ann looks better than in the morning.

8. Nick is my elder brother.

 

Задание 5. Перепишите и переведите предложения, обращая внимание на различные значения слов (it, one).Употребите соответствующую форму глагола «to be »и «to have »:

Am; am not; will be; are; aren’t; is; isn’t; was; wasn’t; were; weren’t; had; will have; have; has.

1. I remember that day. It was a warm spring.Я помню тот день.Это была теплая весна.

2. There are many economic problems in the world.Существует много экономических проблем в мире.

3. They were in London at that time.Они были в Лондоне в то время.

4. My management skills will be very helpful in future.Мои управленческие навыки будут очень полезны в будущем.

5. I had meeting at the office yesterday.У меня была встреча в офисе вчера.

6. It is (was) illegal to sell such goods without a proper permit.Не законно продавать такие товары без надлежащего разрешения. We were fined.Мы были оштрафованы.

7. One should remember that low fields are better for potatoes, and the high ones are better for wheat.Каждый должен помнить,что низкие поля лучше подходят для выращивания картошки, а возвышенности лучше для пшеницы.

8. Some labor markets have more workers than there are jobs available.Некоторые рынки труда имеют больше соискателей(рабочих),чем вакансий.

9. People in a rich country are healthier than those in a poor one.Люди в богатой стране здоровее, чем те что в бедной.

 

Задание 6. Составьте повествовательные предложения из представленных слов. Задайте указанный в скобках вид вопроса к получившимся утверждениям. Поставьте предложения в отрицательную форму.

1. newspaper /national / the /Times/ most/successful/ in /the/ Britain/ is. (разделительный вопрос/ Disjunctive question). The Times is the most successful national newspaper in Britain. The Times is the most successful national newspaper in Britain, isn`t it? The Times isn`t the most successful newspaper in Britain.

2. function /of /holding/ stocks/ is /a/ the /valuable. (альтернативный вопрос/ Alternative question). The holding of stocks is a valuable function. Is the holding of stocks a valuable or worthless function? The holding of stocks isn`t a valuable function.

3. was/ episode/ not /consumption/ beginning/ this/ of/ boom/ the. This episode was not the beginning of consumption boom. This episode was not the beginning of consumption boom, was it? (разделительный вопрос/ Disjunctive question)

4. not /of/ negotiations /the/ on/ establishment/ a /firm/ the /were/ successful /new. (общий вопрос/ General question) The negotiations on the establishment of a new firm were not successful. Were the negotiations on the establishment of a new firm not successful?

5. economic /periods/ is/ during /unemployment/ recessions/ and/ higher/ depressions/ and/ lower /during/ of/ high/ growth/ higher. (специальный вопрос/ Special question). Unemployment is higher during and depressions and recessions and lower during periods of high economic growth.When is the unemployment higher?

6. firm /relations/ we/ had/ business/ with/ this /stable. (общий вопрос/ General question). We had stable business relations with this firm. Had we stable business relations with this firm? We hadn`t stable business relations with this firm.

 

Задание 7. Прочитайте и письменно переведите на русский язык текст

 

Unemployment

1 To be classified as unemployed people must satisfy two primary criteria: (a) they must have no job and (b) they must be actively seeking employment. Economists divide unemployment into a number of different categories, since defining types of unemployment more precisely sheds some light on why unemployment occurs and what can be done about it.

2 At a very basic level, unemployment can be broken down into voluntary unemployment- unemployment due to people willingly leaving previous jobs and now looking for new ones- and involuntary unemployment- unemployment due to people getting laid off or fired from their previous jobs and needing to find work elsewhere.

3 The one type of unemployment is known as frictional unemployment. Frictional unemployment is unemployment that occurs because workers some time move from one job to another. While it may be the case that some workers find new jobs before they leave their old ones, a lot of workers leave or lose their jobs before they have other work lined up. In these cases, a worker must look around for a job that it is a good fit for her/him, and this process takes some time.

During this time, the individual is unemployed, but unemployment due to frictional unemployment is usually thought to last only short periods of time and not be specifically problematic from an economic standpoint. This is particularly true now that technology is helping both workers and companies make the job search process more efficient.

Frictional unemployment can also occur when students move into the work force for the first time, when an individual moves to a new city and needs to find work, and when women re-enter the work force after having children.

4 It's probably not surprising that unemployment is higher during recessions and depressions and lower during periods of high economic growth. Because of this, economists have coined the term cyclical unemployment to describe the unemployment associated with business cycles occurring in the economy. Cyclical unemployment occurs during recessions because, when demand for goods and services in an economy falls, some companies respond by cutting production and laying off workers rather than by reducing wages and prices. When this happens, there are more workers in an economy than there are available jobs, and unemployment is an obvious result.

As an economy recovers from a recession or depression, cyclical unemployment tends to naturally disappear.

5 There are two ways to think about structural unemployment. One way is that structural unemployment occurs because some labor markets have more workers than there are jobs available, and for some reason wages don't decrease to bring the markets into equilibrium. Another way to think about structural unemployment is that structural unemployment results when workers possess skills that aren't in high demand in the marketplace and lack skills that are in high demand. In other words, structural unemployment results when there is a mismatch with workers' skills and employers' needs.

6 Seasonal unemployment is, not surprisingly, unemployment that occurs because the demand for some workers varies widely over the course of the year. Seasonal unemployment can be thought of as a form of structural unemployment, mainly because the skills of the seasonal employees are not needed in certain labor markets for at least some part of the year. Seasonal unemployment is viewed as less problematic than regular structural unemployment, mainly because the demand for seasonal skills hasn't gone away forever and resurfaces in a fairly predictable pattern.

 

Безработица

Безработных людей классифицируют по двум основным критериям: это люди, не имеющие работы, и люди, активно занимающиеся поиском работы. Экономисты подразделяют безработицу на несколько различных категорий,тем самым проливая свет на причину ее возникновения и на пути ее преодоления.

На самом базовом уровне можно выделить безработицу добровольную-безработица при которой,люди сами покидают предыдущие места работы и находятся в поисках новых и вынужденную безработицу-безработица при которой людей увольняют и они вынуждены искать работу где-нибудь еще.

Существует еще один тип безработицы известный как фрикционная безработица. Фрикционная безработица-безработица, возникающая при смене работников одной работы на другую в течении некоторого времени. Бывают случаи, когда некоторые работники находят новые рабочие места перед тем, как покинуть старые, большинство работников покидают или теряют свои рабочие места до того, как устроятся на другую работу. В этих случаях работники должны присмотреться к работе, которая им хорошо подходит и этот процесс занимает некоторое время. В этот период человек безработный, но как правило считается, что фрикционная безработица затрагивает только краткие периоды незанятости и не вызывает проблемы с экономической точки зрения. Сейчас особенно актуально, что технические средства помогают и работникам и компаниям делать более эффективным процесс поиска работы.

Фрикционная безработица возникает, когда студенты впервые пополняют ряды рабочей силы, когда человек переезжает в другой город и нуждается в работе и когда женщины вновь вступают в ряды рабочей силы после рождения детей.

Вероятно, нет ничего удивительного в том, что безработица выше в период экономического спада и депрессий и ниже в периоды высоких темпов экономического роста. Ввиду этого, экономисты придумали термин циклической безработицы, чтобы описать безработицу, связанную с экономическими циклами, возникающими в экономики. Циклическая безработица наблюдается в период экономического спада по той причине, что в случае падения спроса на товары и услуги в экономике, некоторые компании реагируют на эту ситуацию путем сокращения производства и увольнения работников, а не сокращением заработных плат и цен. Когда это происходит, возникает больше соискателей, чем существующих вакансий и последствием этого становится безработица. Так как экономика восстанавливается после рецессии или депрессии, циклическая безработица имеет тенденцию к естественному исчезновению.

Существует два подхода к определению структурной безработицы. Первый, когда структурная безработица возникает по причине того, что некоторые рынки труда заполнены в большей степени соискателями, чем располагаемыми вакансиями и поэтому заработную плату не снижают, чтобы поддержать равновесие на рынках. Еще один подход к определению структурной безработицы состоит в том, что структурная безработица является результатом того, что работники обладают навыками, которые в большей степени не востребованы на рынке и им не хватает навыков, которые пользуются большим спросом. Иными словами структурная безработица является результатом несоответствия навыков работников требованиям работодателей.

Сезонная безработица-безработица, возникающая в результате того, что спрос на некоторых работников широко варьируется в течении года. Сезонная безработица может рассматриваться как форма структурной безработицы, в основном потому что навыки сезонных работников не требуются на определенных рынка труда по крайней мере в какой-то период в течении года. Сезонную безработицу считают менее проблематичной, чем систематическую(регулярную) структурную безработицу, в основном потому что спрос на сезонные навыки не исчезает навсегда и возобновляется при определенных условиях.

Задание 8. Озаглавьте каждый раздел текста.

1.The notion of «unemployed» people.-Понятие «безработные» люди.

2.Voluntary and involuntary unemployment-Добровольная и вынужденная безработица.

3.Frictional unemployment-Фрикционная безработица.

4.Cyclical unemployment-Циклическая безработица.

5.Structural unemployment-Структурная безработица.

6.Seasonal unemployment-Сезонная безработица.

 

 

Задание 9. Укажите верно (T) или ложно (F) следующие утверждения, исправьте ложные утверждения.

1. An unemployed person must be willing to have a job. F- Unemployed people must have no job and must be actively selling employment.

2. Voluntary unemployment occurs when people willingly leave their previous jobs and look for new ones. T

3. Modern technology helps both workers and companies make the job search process more efficient. T

4. Structural unemployment results when workers possess skills that are in high demand in the marketplace and lack skills that aren’t in high demand. F- Structural unemployment results when workers possess skills that aren't in high demand in the marketplace and lack skills that are in high demand.

5. Seasonal unemployment is viewed as less problematic because the demand for seasonal skills hasn't gone away forever. T

6. Seasonal unemployment occurs because some labor markets have more workers than there are jobs available. F- Seasonal unemployment occursbecause the demand for some workers varies widely over the course of the year.

Задание 10. Ответьте письменно на следующие вопросы.

1. What people are called unemployed? The unemployed people are those who have no job or those who are looking for it.

2. What types of unemployment do you know? There are 6 types of unemployment. They are the following: Voluntary and involuntary unemployment, Frictional unemployment, Cyclical unemployment Structural unemployment, Seasonal unemployment.

3. What type of unemployment is the most problematic from an economic standpoint? Structural unemployment is the most problematic from an economic standpoint.

4. During what period of business cycle does unemployment rise? Unemployment rises during recessions and depressions.

5. What is the reason for frictional unemployment? Frictional unemployment occurs because workers some time move from one job to another(students are looking for the first place of work, women after maternity leave also look for a new place of work.)

6. How does the change of the seasons influence the demand for workers? Seasonal workers are in a high demand during certain season of the year.

Задание 11. Напишите краткое эссе (8-10 предложений) по теме «Youth problems.»

 

The problems of youth are a reaction to the economic, political, and educational, spiritual changes happening in the modern world. The generation gap is the main problem that shows misunderstanding between children and their parents(grandparents).Teenagers want to isolate, to create their own world. They often use internet instead of personal contacts with their friends. They absorb different negative information from the Internet. That`s why the tendency to lose moral values and strife for wealthy life prevails in the modern world. Alcohol and drug abuse destroy young society.

Our Belarusian youth worries about their jobs and careers: finding a job, career advancement, job security and job satisfaction are their most important problems. Nowadays the problem of unemployment among the graduating students is actual. The reason lies not only in economic crises but also in loss of value of higher education. So the system of education needs changes.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-02-13 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: