Растаможка в зоне ЕС не требуется,только регистрационный сбор, банковская гарантия, страховые и стартовые расходы.





Что касается дизельных мини бусов то они экономичней от супер-лайнеров на 30 % при этом имея все необходимые опции комфорта точно такие же как и автобусы большого класса.

 

The initial investment amount for the project is from 168 000 to 1 000 000 euros (depending on the number, type of transport, its equipment and initial working capital).

I recommend the number of vehicles per direction (route) no more than 4 units initially.

This is not some kind of nano-technology, but ordinary time-tested transport of passengers or goods from one country to another, only on more economical, profitable conditions.

It is necessary to roll the route, then you can plan the extension.

The total amount of financing per one unit (midibus) is 168,000 euros, according to the business plan. You can pick up beads from the secondary market a little cheaper but in good condition, with a small mileage. But for the tender it is necessary to provide one compliant bus.

Total monthly costs are 17,568 euros.

The profitability of the project by bus is on average 30%.

Internal rate of return = 19%.

Discount rate = 10%.

According to calculations, the break-even point is reached on the 4th-6th month of the route operation.

The payback period of the project comes on the 5th year of the company's work.

Profit (one train per year) starting from the first to the fifth years, taking into account the payment of the interest on the loan monthly or annually, repayment of the loan in the last month of the fifth year:

1) year-29791;

2) year-58205;

3) year-58205;

4) year-58205;

5) year-58205 (one train per year)

The project's profitability in case of its implementation and the minimum impact of risks can be more than 73 000 euros, starting from the 6th year of work (one train per year), it is also necessary to take into account the time for the company registration period, preparation of the necessary

a package of documents, an advertising campaign, an order for the manufacture of transport (minibus) and preparation of the bus exit to the line, a license, a tender, etc., about 3-4-6 months.

Customs clearance in the EU zone is not required, only registration fee, bank guarantee, insurance and start-up costs.

As for diesel mini-buses, they are more economical from super-liners by 30%, while having all the necessary comfort options are exactly the same as large-class buses.

 

Тема 2) ЭЛЕКТРОАВТОБУС

Проект требует в среднем 5-10 автомобилей или 2 500 000- 5 000 000 евро. Также рассматривается вариант оказания услуг населению и организации пассажирских перевозок при помощи электро-такси путем закупки необходимого подвижного состава и организации автопарка. Проект для реализации подходит как в крупных мегаполисах типа Киева,Кривого Рога, Днепра (Днепропетровск), Львова,так и в других менее населенных областных центрах Украины.


Бизнес- плана как такового нет, есть описание и самостоятельные расчеты по расходованию электроэнергии в Украине по тарифам на 01.06.2017 года. Также ссылки на материалы из интернет ресурсов с описанием проведенных исследований и тестов передовыми европейскими транспортными компаниями.

Если Вас не устраивает Украина, я буду искать контакты с друзьями в Варшаве (Польша) для запуска такого проекта.

Что касается электроавтобусов то отбить вложеную сумму на территории Украины или СНГ с учетом сегодняшнего курса евро и стоимостью услуг на проезд, будет затруднительно (можно сказать,что нелегко) но должен отметить,что возможно но не ранее чем через 10 лет,с учетом стоимости электроавтобуса.

 

По сути на сегодня для стран СНГ благоприятнее,проще и надежнее закупить в хорошем состоянии б/у транспорт на ГБО из Европы а для Европы оставить проект с электроавтобусом. У нас в СНГ транспорт с такими европейскими ГБО технологиями и оборудованием еще в процессе постоянных доработок а в Европе это уже пройденный этап.

Проезд в Европе в среднем от 1.00 евро до 1.50. По этому поводу можно обратить внимание на российских и украинских производителей электроавтобусов.


Сейчас Европа упорно и целенаправленно разрабатывает и поддерживает "зеленые" проекты в этом сегменте бизнеса и муниципальных перевозках,что может сыграть нам на руку в плане выхода на европейский рынок и организации проекта в Европе (например в Польше).

Польша у Украины закупила 40 электроавтобусов среднего класса.

В Польше у меня есть персона с контактами в деловых кругах и опытом организации таких направлений, которую я намерен привлечь к реализации данных проектов.

 

Topic 2) ELECTRIC BUS

The project requires an average of 5-10 vehicles and 2 500 000 - 5 000 000 euros. Also considered the option of organizing passenger transportation by electric taxi. The project is planned to be implemented in a large metropolitan area of ​​Ukraine, for example, in the capital of Kiev or another major metropolis such as Dnepropetrovsk or Lviv.

There is no business plan as such, there is a description and independent calculations for electricity consumption in Ukraine according to tariffs as of 01.06.2017. Also links to materials from the Internet resources with a description of the studies and tests carried out by leading European transport companies.

If you are not satisfied with Ukraine, I will seek contacts with friends in Warsaw (Poland) to launch such a project.

As for electric cars, it is difficult to repel the invested amount on the territory of Ukraine or the CIS with the current euro exchange rate and the cost of travel services, but probably not earlier than 10 years, taking into account the cost of the electric bus.

As a matter of fact, for the CIS countries it is more favorable, easier and more reliable to buy used HBO transport from Europe for good condition and leave the project with an electric bus for Europe. We have transport with such European HBO equipment still in the process of constant improvements and in Europe it's already passed stage.

Travel in Europe on average from 1.00 euros to 1.50. In this regard, you can pay attention to Russian and Ukrainian manufacturers of electric vehicles.

Now Europe is persistently and purposefully developing and supporting "green" projects in this segment of business and municipal transportation, which can play into our favor in terms of entering the European market and organizing the project in Europe.

Poland purchased 40 medium-class electric vehicles from Ukraine.

In Poland, I have a representative who has contacts in business circles and experience in organizing such areas, which I intend to involve in the implementation of these projects.

 

ПРЕДЛАГАЮ РАССМОТРЕТЬ ОПИСАНИЕ ПО ЭЛЕКТРОТРАНСПОРТУ.

I OFFER TO CONSIDER THE DESCRIPTION OF ELECTRIC TRANSPORT.

https://www.youtube.com/watch?v=9Zw02N59FgY

 

https://www.youtube.com/watch?v=qrwdGFKC-rE

https://www.youtube.com/watch?v=QrPX779j-qE

 

https://www.youtube.com/watch?v=0shvd25YGqM

 

https://ria.ru/economy/20170119/1486014077.html


https://delo.ua/business/zaz-v-2018-godu-prezentuet-elektroavtobus-335610/


https://subbotazh.livejournal.com/36769.html

 

https://ecotechnica.com.ua/transport/2682-amerikanskij-elektrobus-smog-proekhat-1744-na-odnom-zaryade-novyj-rekord-dlya-elektromobilej.html
https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=32836

 

Для такого вида транспорта нет необходимости прокладывать железнодорожное полотно, оборудовать его необходимыми подстанциями,устанавливать электро опоры, прокладывать километры электрокабелей высокого напряжения и прочее. Нет необходимости содержать в штате компании сотрудников для обслуживания этого хозяйства.

В этом случае достаточно только аренды территории, площадки или гаража с электрической розеткой и зарядным устройством.

Хочу обратиться к Вам лично или Вашим единомышленникам,кому интересен как коммерческий подход к реализации данного проекта так и судьба развития муниципального,транспортного хозяйства в своих или в соседних регионах в плане пассажирских перевозок.

Если у Вас или Вашего окружения есть возможность оперировать необходимыми средствами и Вы захотите повлиять на ситуацию или вкорне ее изменить в сторону улучшения экологии, обслуживания населения развития инфраструктуры в этом сегменте бизнес направления, хочу предложить как вариант сотрудничества и организации нового направления "ЭКОЛОГИЧЕСКИЙ ТРАНСПОРТ ".

 

For this type of transport, there is no need to lay a railway track, equip it with the necessary substations, install electric supports, lay kilometers of high voltage electric cables and so on. There is no need to maintain staff for servicing this farm.

In this case, only rent the territory or garage with an electrical outlet and a charger.

I want to address you personally or to your like-minded people, who are interested in both the commercial interest of the project and the fate of the transport industry of our or neighboring regions in terms of passenger transportation. If you or your environment have the opportunity to operate with the necessary amounts and you want to influence the situation radically towards improving the environment, servicing the population in this business segment, I would like to propose as a variant of cooperation and organization of a new direction "ENVIRONMENTAL TRANSPORT".

Пассажирские перевозки экологически чистым и экономичным транспортом!

Passenger transportation is ecologically clean and economical transport!

 

В муниципальных перевозках за основу будет взят электроавтобус, электромобиль. На междугородних, пригородных линиях будут использоваться автобусы с передвижными или стационарными по пути следования зарядными устройствами с возможностью подзарядки по направлению маршрута движения.

В крупных европейских городах уже на протяжении нескольких лет тестируется такой транспорт, транспорт производства ведущих китайских производителей компании BYD, которые выиграли тендер на поставку автобусов в Европу, Америку и Азию.

Израиль например, намерен заменить 1300 единиц дизельного муниципального транспорта на электроавтобусы. Лондон сделал заказ на партию электромобилей для службы такси и электроавтобусы для муниципальных нужд.

 

https://www.youtube.com/watch?v=9Zw02N59FgY

 

Мегаполисы Китая уже более трех лет эксплуатируют такой транспорт, который в общей сложности прошел уже более 25 000 000 км., с хорошими показателями. Бельгия, Дания, Польша, Англия, Германия, Испания проявляют оживленный интерес к приобретению такого вида транспорта.

Экологический транспорт это уже не завтра а уже кричащее сегодня.

 

Хочу обратить Ваше внимание на одно из нескольких преимуществ электроавтобусов так это на то, что отпадает потребность во многих узлах и агрегатах и их содержании в технически исправном состоянии по отношению к аналогичному существующему транспорту с ДВС (двигатели внутреннего сгорания).

В электроавтобусах эти узлы и агрегаты просто отсутствуют и не требуют соответственно никаких вложений на их техобслуживание. Транспорт хорошо адаптирован к нашим атмосферным условиям.

Популярность экологического транспорта в мире, набирает обороты. Электроавтобусы BYD ранее прошли тестирование на автобусных маршрутах европейских городов. Такие испытания подтвердили, что они действительно могут проезжать по 250-300 и более км. без всякой подзарядки.


На данный момент испанские разработчики выдвинули на рынок новую усовершенствованную версию аккумуляторной батареи, которая дает возможность пробега без подзарядки до 1000 км. Время полного цикла зарядки такой батареи составляет 8-15 минут. Передовые автотранспортные гиганты Германии уже тестируют такой транспорт.


Более того, налицо выгода от организации таких пассажирских перевозок. Эксплуатационные расходы снижаются вплоть до 50 % если сравнивать с аналогичными автобусами, которые работают на дизельном топливе.

Ссылка на сайты с информацией про электроавтобусы:


https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=32836

https://autoline.com.ua/news/BYD-predstavil-novyy-elektricheskiy-avtobus-1424421528049333.html

https://autoportal.ua/articles/obzory/21676.html

https://trucks.autocentre.ua/news/komavto/elektricheskiy-avtobus-byd-ebus-otpravilsya-na-testirovanie-v-polshu-gb-53962.html

https://www.auto.premier.ua/articles.aspx?artid=1468

 

Предоставляю для сравнения без учета ТО, необходимых в текущем процессе замен запчастей, коробок, двигателей, топливных насосов, фильтров, редукторов, сцеплений, радиаторов, карбюраторов и прочего.

Меняется только резина (шины), тормозные накладки (колодки) поддерживается общее техническое состояние электроавтобуса и состояние электрооборудования. Электромотор по прогнозам может пройти до 1 000 000 км. без капитального ремонта в зависимости от условий эксплуатации.

 

In municipal transport, the basis will be an electric bus, an electric car on intercity and suburban lines, buses with mobile or stationary on the way of charging devices and with the possibility of recharging along the route.

In major European cities for several years, such transport, transportation of production of leading Chinese manufacturers BYD, which won a tender for the supply of buses to Europe, America and Asia, has been tested for several years.

Israel, for example, intends to replace 1300 units of diesel municipal transport by electric buses. London made an order for a batch of electric vehicles for taxi service and electric vehicles for municipal needs. https://www.youtube.com/watch?v=9Zw02N59FgY China's megacities have been operating such transport for more than three years, which has already totaled more than 25,000,000 km, with good indicators. Belgium, Denmark, Poland, England, Germany, Spain show a lively interest in the acquisition of this type of transport.

Ecological transport is no longer tomorrow but already screaming today.

I want to draw your attention to one of the several advantages of electric buses: it is that there is no need for many units and aggregates and their maintenance in a technically sound condition in relation to a similar existing transport with internal combustion engines.

In electric buses, these units and assemblies are simply not available and do not require any investment for their maintenance, respectively. Transport is well adapted to our atmospheric conditions.

The popularity of environmental transport in the world is gaining momentum. BYD electric buses were previously tested on the bus routes of European cities. Such tests have confirmed that they can actually travel 250-300 km or more. without any recharging.

At the moment, the Spanish developers have put forward to the market a new improved version of the battery, which makes it possible to run without recharging up to 1000 km. The time for a full charge cycle of such a battery is 8-15 minutes. The advanced motor transport giants of Germany already test such transport.

Moreover, there is a clear benefit from the organization of such passenger traffic. Operational costs are reduced to 50% if compared to similar buses that operate on diesel fuel.

Link to sites with information about electric vehicles:

https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=32836

https://autoline.com.ua/news/BYD-predstavil-novyy-elektricheskiy-avtobus-1424421528049333.html

https://autoportal.ua/articles/obzory/21676.html

https://trucks.autocentre.ua/news/komavto/elektricheskiy-avtobus-byd-ebus-otpravilsya-na-testirovanie-v-polshu-gb-53962.html

https://www.auto.premier.ua/articles.aspx?artid=1468

I provide for comparison without taking into account the maintenance required in the current process of replacement of spare parts, boxes, engines, fuel pumps, filters, reducers, clutches, radiators, carburetors, bulbulators and others.

Only the tires change, the brake pads (pads) support the overall technical condition of the electric vehicle and the condition of the electrical equipment. The electric motor is projected to pass up to 1,000,000 km. without major repairs depending on the operating conditions.

 

====================================================
Расход дизельного топлива, газа и электроэнергии на одну транспортную единицу, по тарифам Украины на сегодняшний день от 01.06.2017 г. с пробегом - 250 км.

Цена диз.топливо в среднем = 26.00.гривен/литр или 0.88 евро/л.
=====================================================
Цена газ метан в среднем = 12.00 гривен/куб/м. или 0,41 евро/куб.

=====================================================
Цена на эл.энергию макс.тариф = 226 коп. с НДС. 1квт/ч или 0,077 евро 1 квт/ч

=====================================================

The consumption of diesel fuel, gas and electricity per transport unit, according to the tariffs of Ukraine for today from 01.06.2017 with a mileage of 250 km.

The price of diesel. on average. = 26.00.griven / liter or 0.88 euro / liter.

The price of gas is methane average = 12.00 hryvnia / cube / m. or 0.41 euro / cu.

.The price of electricity is max. Tariff = 226 kopecks. VAT included. 1 kW / h or 0.077 Euro 1 kW / h

 

========================================================

Автобус компании BYD C 9 (городской), расход на 100 км пути = 130квт/ч а на 250 км = 325 квт/ч

250 км = 325 квт/ч расход эл.энергии х на 226 коп.с НДС = 734.5 гривен. или 25.00 евро/250 км пробега.

========================================================

 

 

Автобус типа МАН на диз.топливе в среднем 28-30-35-40-45л/100км в зависимости от модели
250 км х на 0.30л/100 км.= 75л. х 26.00 грн./цена 1литр диз.топл.=1950 гривен или 66.00 евро/250км пробега

========================================================
Автобус на ГБО типа ЛАЗ ЛИАЗ, которые уже в "прошлом". Сейчас в основном используют дизеля марки Мерседес-Бенс (спринтер) или бензиновые 20-ти местные газели на ГБО с расходом 20-25 куб/100км.

250км х на 20 куб/м на 100км = 50 куб/м х на 12.00 грн. = 600.00 грн. или 20.4 евро/250 км пробега.

========================================================

Автобус 30 мест типа БОГДАН, дизельный двигатель, средний расход 22-26л/100км

250 км х 22л/100км = 55л/100 км. х 26.00 грн./цена 1 л.д/т = 1430.00 гривен или 48,5 евро /250 км.пробега.

==================================================================
Рентабельность использования электроавтобуса даёт его минимальные затраты на эксплуатационные расходы.

 

 

================================================== ======

Bus BYD C 9 (urban), consumption per 100 km of the route = 130 kW / h and for 250 km = 325 kW / h

250 km = 325 kW / h electricity consumption x per 226 kop.s VAT = 734.5 hryvnia. or 25.00 euro / 250 km of run.

================================================== ======

Bus type MAN on diesel fuel averaged 28-30-35-40-45l / 100km depending on the model

250 km x at 0.30 l / 100 km. = 75 liters. х 26.00 UAH / price 1 liter diesel.total = 1950 hryvnia or 66.00 euro / 250km of run

Bus for HBO type LAZ LIAZ, which is already in the past. Nowadays, mainly use a diesel sprinter or gasoline 20 local gazelles on HBO with a flow rate of 20-25 cube / 100 km.

250km x 20 cube / m per 100km = 50 cube / m х at 12.00 hrn. = 600.00 UAH or 20.4 euro / 250 km of mileage.

Bus 30 seats of the BOGDAN type, diesel engine, average consumption 22-26l / 100km

250 km x 22l / 100km = 55l / 100 km. х 26.00 UAH / price 1 l.d / t = 1430.00 hryvnia or 48.5 euro / 250 km.progress.

The profitability of an electric vehicle gives it a minimal cost for operating costs.

"......поездка в таком автобусе в качестве пассажира не особо отличалась от поездки в общественном транспорте крупного или другого мегаполиса. А вот для владельцев этих автобусов отличия весьма разительны.


Стоимость такого автобуса конечно немалая, но добавим к этому уменьшение практически в 2-3 раза расходов на топливо, отсутствие необходимости в замене батарей они "живут" весь срок эксплуатации автобуса, по крайней мере по заявкам завода изготовителя этих автобусов.

Батареи на протяжении 12 лет сохраняют свой заряд до 80 %, плюс надежность и ремонтопригодность конструкции и мы получаем довольно интересный с коммерческой точки зрения вид транспорта."

Я думаю в плане расходов на содержание риски минимальные.


Для обслуживания ЕО,ТО,ТО1,ТО2 такого транспорта можно привлечь любой гараж или те же троллейбусные парки. Автобус BYD C9 ничем не отличается визуально от существующих аналогов, кроме экономичности и экологичности.


Также ищу финансовую поддержку в приобретении электроавтобусов украинского производства переоборудованные на базе "БОГДАНа", шасси"ISUZU" и изготовителя с недавних пор электроавтобусов, компании «ЗАЗ»

https://www.youtube.com/watch?v=5C8umQN6jrc


https://ecotechnica.com.ua/transport/2682-amerikanskij-elektrobus-smog-proekhat-1744-na-odnom-zaryade-novyj-rekord-dlya-elektromobilej.html
https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=32836

 

"...... the trip in such a bus as a passenger was not very different from a trip in public transport of a large or other megalopolis. But for the owners of these buses - the differences are very striking.

The cost of such a bus is certainly not small, but we add to this a reduction of almost 2-3 times the cost of fuel, no need to replace batteries, they "live" the entire lifetime of the bus, at least at the request of the manufacturer of these buses.

Batteries for 12 years retain a charge of up to 80%, plus reliability and maintainability of the structure and we get a very interesting form of transport from a commercial point of view. "

I think in terms of costs for maintenance, the risks are minimal.

To service EO, TO, TO1, TO2 of such transport, it is possible to attract any garage or the same trolleybus parks. The BYD C9 bus does not differ visually from existing analogues, except for economy and ecological compatibility.

I also seek financial support for the purchase of Ukrainian-made vans converted on the basis of BOGDAN, the chassis of ISUZU and the manufacturer of electric vehicles, ZAZ

https://ecotechnica.com.ua/transport/2682-amerikanskij-elektrobus-smog-proekhat-1744-na-odnom-zaryade-novyj-rekord-dlya-elektromobilej.html
https://www.autoconsulting.com.ua/article.php?sid=32836



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-28 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: