Ex.5.7. Fill in the blanks using the words from the box in the appropriate form. Sometimes you will need a preposition.




Language Leader Intermediate

Unit 5 Advertising

Ex.5.1. Find English equivalents to the following:

CB p.48 ex-s1,2  
1) объявление, реклама 2) рекламировать, давать объявление о ч-л 3) рекламирование, реклама (как вид деятельности)  
производить впечатление на к-л, поражать к-л  
убедительный  
1) возбуждение 2) возбуждать, волновать  
привлекающий внимание  
бросающийся в глаза  
броский, запоминающийся  
остроумный  
утонченный, изысканный  
скучный, неяркий  
интригующий  
CB p.49 ex-s 3,4  
заметный  
1) развлекать, забавлять 2) забавный  
спонсорство, финансовая поддержка  
рекламный ролик, рекламное объявление  
выдвигать, продвигать, рекламировать ч-л  
вводящий в заблуждение, обманчивый  
выступать в поддержку товара, рекламировать  
одобрять ч-л/к-л  

Ex.5.2.

a. Fill in the table with appropriate word forms:

Noun Verb Adjective Adverb
    informative  
ordinariness      
    recognisable  
    irritating  
  impress    
    noticeable  
    persuasive  
  encourage    
  amuse    
  endorse    
  approve    
    public  

B. Fill in the gaps with a suitable form of the words from the table above.

1. He was speaking rather _______. (persuasive)

2. Her dull and boring words like unpleasant sounds caused only _______. (irritating)

3. The public was _______ by such sophisticated performance. (impress)

4. Your contribution is very _______. (notice)

5. Without official _______, the project won’t be developed. (endorse)

6. Though he became famous and rich, he always hated _______. (public)

7. I don’t _______ of cosmetic surgery. (approval)

8. Their success _______ us to take part in that risky business. (encourage)

9. The book is full of _______ stories about his childhood.(amuse)

10. Why did they change their logo? The previous one was very _______. (recognise)

Ex.5.3. Translate into English. Your Active Vocabulary is underlined:

1. Рекламное объявление о финансовой поддержке молодых талантов вызвало оживление среди участников конкурса (contestants).

2. Рекламируя этот продукт, нам следует быть более убедительными.

3. На ТВ появляется все больше и больше раздражающейрекламы.

4. Я не собираюсь вводить вас в заблуждение. Я буду делать программу более развлекательной, она не будет рассчитана на искушенного и остроумного зрителя.

5. Наша новая реклама будет привлекать вниманиебросающейся в глаза картинкой и запоминающимся слоганом.

Ex.5.4. Find the words in the text pp 50-51 to match the following definitions:

a piece of writing written or cut on or in something  
communication that consists of comments that people make to each other in an informal way  
a particular form or system of communicating information and ideas, especially to a lot of people, e.g. newspapers, television, etc.  
the use of a company’s product in a film or television show as a way of advertising it  
to express support for someone or something, especially in public  
to have enough money to pay for sth  
a mark, an object or a sign that shows that smb/sth existed  
arranged in groups or categories according to subjects  

 

Ex.5.5 Complete the sentences with the words below and the second conditional

1. What / we / do / if / he / refuse to endorse our new telephone?

2. Who /be responsible for advertising campaign / if / you / retire.

3. If / I / be you/ I / create an eye-catching logo to promote my company.

4. If / your commercial / be persuasive / they / approve of it.

5. You / use product placement / if / you / have a larger budget?

6. What / you / do / if you / be in my place?

7. It / be great / if / we / be able to find the trace before the afternoon.

8. You / use the Internet / if / you / have to advertise for a job?

9. If / your boss / see this / he / be impressed.

10. How / you life / change / if / you / become a public figure?

 

Ex.5.6. Find English equivalents to the following (CB p.52 Text):

поддерживать, финансировать  
озабоченность ч-л  
понимать, осознавать  
выбирать кого-либо в качестве целевой аудитории  
содержащий уловки, ухищрения  
строгий  
тогда как; несмотря на то, что  
регулировать, упорядочивать, управлять  
осознавать; быть осведомленным о ч-л  
решать, разрешать (проблему)  
быть не в состоянии ч-л сделать  
общий  
нерешительность, колебание  

 

Ex.5.7. Fill in the blanks using the words from the box in the appropriate form. Sometimes you will need a preposition.

unable realise aware concern target
regulate gimmicky strict indecision resolve

1. Their advertising campaign was _______.

2. The trip was cancelled because of the _______ safety.

3. The programme ______ women of all ages.

4. Nobody _______ the importance of the discovery at that time.

5. The law is aimed to _______ the actions of individuals and businesses.

6. Not all children ______ the danger of taking drugs.

7. She _______ to sleep because of all those exciting events of the last few days.

8. You can trust him. He has already ______ a lot of legal issues very successfully.

9. Amy was the _____ teacher I’ve ever known.

10. There was just a minute’s _____ before he answered my question.

 

Ex.5.8. Translate into English. Your Active Vocabulary is underlined:

1. Они осознают, что не могут выбрать детей в качестве целевой аудитории, рекламируя свой сайт.

2. Наиболее заметный вклад в наше общее дело внес отдел рекламы.

3. Руководство (Management) выражает озабоченность тем фактом, что проблема до сих пор не решена.

4. Эта рекламная песенка (jingle) такая же забавная и з апоминающаяся, как и та.

5. Этот рекламный ролик поможет детям лучше осознать опасность нездоровой пищи.

 

Ex.5.9.

a. Give the synonyms for the following words using Active Vocabulary:

control  
settle, work out  
hesitation, uncertainty  
inspire  
convincing  
channel, form  
worry  
memorable  
thrill  
approve  

b. Give the antonyms for the following words using Active Vocabulary:

capable, competent  
individual  
ignorant, inattentive  
serious  
gentle  
accurate, correct  
private  
decrease, depress  
bright  
hidden  

Ex.5.10. Fill in the blanks using the appropriate prepositions (see ex.7 p.57):

1. If she felt he was right, she would agree ___ him.

2. Some people complain ___ the new hard-hitting TV advertisement.

3. How would you feel ___ working with Nicole for a while?

4. The book was banned ___ school libraries.

5. We need to focus public attention ___ this issue.

6. The owner is prevented by law ___ making any major changes.

7. He’s very angry ____ the way he’s been treated.

8. I need to think seriously ____ their offer.

9. The film will be shown ___ television this week.

10. I’m really worried ___ this advertising trend.

11. Blood was pouring ___ his nose.

12. She saw an advert ___ a ski vacation in Vermont.

13. We hope the bad weather won’t discourage us ___ going there.

14. We need more research ___ the effects of different types of advertising.

15. Scientists claim they have succeeded ___ finding a cure for cancer.

16. The crash resulted ___ the deaths of 14 passengers.

17. Henry was horrified ___ what had happened.

18. Local people have launched a campaign ___ the hospital's closure.

19. Have you seen this commercial _____ TV or in the cinema?

20. Are you good ___ learning prepositions?

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-03-16 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: