ЗАДАНИЕ 2: ТЕКСТ ЧИТАТЬ, ПИСЬМЕННО ПЕРЕВАЕСТИ, СТРОГО ПО ТЕКСТУ СОСТАВИТЬ СЛОВАРЬ И РАССКАЗ О СЕБЕ 4-5 ПРЕДЛОЖЕНИЙ.




Текст для чтения и письменного перевода к разделу.

The Daily Programme

On week-days the alarm-clock wakes me up and my working day begins. It is seven o’clock. If it is spring or summer I jump out of bed, run to the window and open it wide to let the fresh morning air in. The bright sun and the singing of birds set me onto a cheerful working mood. In winter I am not so quick to leave my bed, and I bury my head under the pillows pretending not to hear the alarm-clock. But all the same, it is time to get up and I start getting ready for my work.

I do my bed and go to the bathroom where I turn on the hot and cold taps. While the water is running into the bath, I clean (brush) my teeth. Then I turn off the taps and have my bath. Sometimes I have a shower. If I am not short of time, I tidy up my room. I am through with it in 10 minutes.

While I am having breakfa st, I switch on the radio and listen to the news.

Breakfast, as doctors say, must be the most substantial meal of the day. But I have neither time nor inclination to cook it, so I just have a cup of coffee and some sandwiches. I live in the suburbs, and every week-day I commute to town.

I leave the house at ten minutes to eight, and as I live quite near the station I like to walk there in any weather. My train to town leaves at 8.10. I arrive in town at a quarter to nine. On my way to the office I often meet my fellow-workers and colleagues and we go on together talking shop.

My working day starts at 9 sharp, I work till half past twelve and then I go out for dinner to a self-service canteen which is just round the corner. It does not take me long to have my midday meal. I return to my office at half past one and work steadily till six. During my working hours I haven’t a spare moment to think of my University classes. I am a student at the Evening Department of the University.

We have classes four times a week, and on other days I often spend my evenings in the reading-room of our library preparing my homework. It is not easy to work and study at the same time, but I feel great satisfaction when I think of the future.

Sometimes friends come to my place and we play chess; sometimes we go to the pictures or the theatre, but not very often. In summer I like to get out more, so in the evenings I go to the tennis court for a few sets of tennis, or take out my bike for a run in the country.

 

РАЗДЕЛ 2.2.

Тема 2.2.1. Неопределенные местоимения

Цель: Повторение и закрепление грамматического материала по теме «Present Simple»

Перечень изучаемых элементов содержания

Much, many

Few, little

Some, any, no и их производные

Вопросы для самоподготовки:

1.Выполнить грамматические упражнения

 

· Задание 1: Ихзучить таблицу, пояснение и выполнить упражнения после таблицы.

· Времена группы Simple.

  • Неопределенные местоимения образуются с помощью слов some, any, no:
  Some Any No
-body Somebody – кто-то Anybody+Любой- Никто? Кто-нибудь Nobody — никто
-thing Something – Что-то Anything+ Что-нибудь- Ничего? Что-нибудь Nothing — ничего
-where Somewhere –где-то, куда-то Anywhere+ Где угодно- Нигде?Где-нибудь Nowhere — нигде
  • Неопределенные местоимения в английском языке заставят вас попотеть. Обратите особое внимание на то, как меняется их перевод в зависимости от типа предложения:

Do you have anything interesting to read? — У вас есть что-нибудь интересное почитать?
We didn’t have anything in the house — it was empty. — В доме у нас ничего не было — он был пустой.
I won’t take my old clothes to Paris, choose anything you want. — Я не возьму с собой в Париж старую одежду.

Much Many Little Few

Much — много — используется с неисчисляемыми предметами. Many — много — с исчисляемыми. Little — мало — также используется с неисчисляемыми предметами. Few — мало — с исчисляемыми

I have got little time. I have many contracts to sign. — У меня мало времени. Мне нужно подписать много контрактов.

Упражнение 1: Вставьте подходящие неопределенные местоимения some или any.

1 There are … flowers in the vase. – В вазе есть несколько цветков.

2 … articles are very short. – Некоторые статьи очень короткие.

3 John can`t find … door. – Джон не может найти никакую дверь.

4 Are there … bad pupils in his group? – В его группе есть плохие учащиеся?

5 Give him … hot milk and honey. – Дай ему немного горячего молока и меда.

6 George haven`t seen … people in the mountains. – Джордж не видел никаких людей в горах.

7 … houses of our village are made of bricks. – Некоторые дома в нашем поселке сделаны из кирпича.

8 Has Jane bought … German books that day? – Джейн приобрела в тот день какие-либо книги на немецком языке?

9 James doesn`t see … way out now. – Сейчас Джеймс не видит никакого выхода из положения.

10 There are … apples and oranges on the plate. – На тарелке есть несколько яблок и апельсинов.

Тема 2.2.2. Eating habits.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-06-03 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: