И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Яко добля
Распина́ема Христа Человеколюбца ви́дящи Пречистая/ и ре́бра ископова́ема копие́м,/ плачущи, вопия́ше:/ что сие, Сыне Мой?/ что Ти безблагода́тнии людие возда́ша,/ за яже сотвори́л еси до́брая им,/ и тщи́шися безча́дствовати Мя, Вселюбе́знейший?/ Удивляюся, Благоутробне,/ Твоему во́льному распятию.
На стиховне Октоиха.
Слава, глас 8:
Укрепи́ся Христовых мученик на враги́ ополче́ние,/ в нихже, яко светильницы мирсти́и, све́тят,/ благосла́внии и изря́днейший страстотерпцы, Сергий и Вакх./ Сим обрати́ плещи́ лукавое ополче́ние де́монское./ Сим почуди́шася мучителие, и удиви́шася Ангели,/ ви́дяще безплотнаго от пло́тных попира́ема./ Верных же Церковь, всепра́зднственный праздник/ и мирску́ю радость совершающи, вопие́т:/ Иже не́мощию плотско́ю Связа́вый кре́пкаго,/ молитвами святых Твоих спаси́ ду́ши наша.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: О преславнаго чудесе
Что зри́мое видение,/ еже Моима очи́ма видится, о Владыко!/ Содержа́й всю тварь,/ на Древо воздви́жен быв,/ и умира́еши, всем дая́й жизнь,/ Богородица пла́чущи, глаголаше,/ егда узре́ на Кресте возноси́ма,/ из Нея неизреченно возсия́вшаго Бога и Человека.
Тропарь, глас 5:
Удобре́ние Христовых страстоте́рпец/ и очи Христовы Церкве,/ о́чи просвети́те душ наших,/ Сергие многострада́льне и Вакше преславне:/ моли́теся ко Господу,/ яко да убежи́м тьмы греховныя/ и Света яви́мся общницы невече́рняго/ молитвами вашими, святии.
На утрени
Канон святых на 6, глас 1, егоже краегранесие: Сергия страстотерпца и Вакха приснопамятнаго пою. Феофаново.
Песнь 1
Ирмос: Твоя победительная десни́ца/ Боголепно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсмертне,/ яко всемогу́щая противныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.
Сергие, угодниче Христов,/ смоле́бника прии́м и спомо́щника Вакха приснопамятнаго,/ с нимже страсти Богомудренно совершил еси,/ слово мне мудрости, вас пою́щу, даруйте.
На недви́жимем Христовы ка́мени веры,/ святии мученицы, положи́вше основание,/ на тве́рдем степе́ни утвержде́ни,/ забра́ло и столпи́ благочестия яви́стеся.
Глаго́лом ве́ровавше Христовым и к Нему неуклонно взира́юще,/ все оплева́сте преходя́щее благосла́вие, святии,/ славы же присносу́щныя уя́звени бы́сте раче́нием.
Ро́да, и оте́чества, и че́сти Христа ради обнажившеся, веселя́стеся;/ и, оде́яни в женоле́пное одея́ние,/ мужему́дренно нетления оде́ждею све́тло облеко́стеся.
Богородичен
Ми́лостива быти верным и благоуве́тлива,/ Богомати, умоли́ Слова,/ егоже родила́ еси теле́сно, к нам пришедшаго:/ Тя бо Предста́тельницу и спасе́ние стяжа́хом.
Песнь 3
Ирмос: Едине Ве́дый человеческаго существа́ не́мощь/ и милостивно в не́ вообра́жен,/ препоя́ши мя с высоты си́лою,/ еже вопи́ти Тебе, Святый:/ одушевленный хра́ме неизреченныя Славы Твоея, Человеколюбче.
Един Ве́дый яко Бог вся прежде бытия́,/ к Нему ваша ныне ви́дев предложения,/ мудрости словом, и Боже́ственнаго знания, и твердаго смы́сла обильно испо́лни,/ яко Своя во́ини, блаже́ннии.
Законно уго́дницы Христу пострада́ти изво́ливше,/ тлеющую славу и текущую, и мира всего, и мироде́ржца/ по́мыслом Богому́дрым страстотерпцы му́ченицы возненави́десте, любовию Зижди́теля.
Пречистыми ума́ приложе́нии Господу предстоя́ще,/ и от та́мо су́щия зари́ исполня́еми,/ и неизреченнаго блаженства я́ве наслаждающеся,/ вас чтущия от напа́стей, страстотерпцы, изба́вите.
Богородичен:
Смертию держи́м пе́рвее Адам,/ ныне избавися Твоим Рождеством, Едина Богоневесто:/ Жизнь бо истинно Ипоста́сную, соедине́ну плоти, Чистая,/ по Ипоста́си па́че естества и сло́ва родила́ еси.
Седален, глас 8. Подобен: Премудрости
Мучениколю́бцы, прииди́те,/ разумныя би́серы Господни и страстоте́рпцы Сергия почти́м и Вакха святыя,/ яко вра́жию лесть му́жески попра́вшия и и́дольскую всю крепость разори́вшия,/ темже достойно с Небесе венцы побе́ды прие́мше, со Ангелы ликуют./ К нимже вси возопии́м:/ моли́те Христа Бога прегрешений оставле́ние дарова́ти/ чтущим любовию святую память вашу.
Слава, и ныне, Богородичен:
В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бурею одержи́м безчисленных согрешений моих/ и, яко к теплому заступлению и покрову моему, Чистая,/ ко пристанищу притекаю Твоея благости./ Темже, Пречистая, из Тебе Воплоще́нному безсе́менно моли́ся прилежно о всех рабе́х Твоих,/ непрестанно моля́щихтися, Богородице Пречистая,/ моля́щи Его присно согрешений оставле́ние дарова́ти/ воспевающим достойно славу Твою.
Крестобогородичен:
А́гнца, и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте, восклица́ше, пла́чущи,/ и, горько рыда́ющи, вопия́ше:/ мир убо радуется, прие́мля Тобою избавле́ние,/ утроба же Моя гори́т, зря́щи Твое распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпели́ве Господи, милости бездно и источниче неисчерпа́емый,/ умилосе́рдися и даруй согрешений оставле́ние/ верою поющим Боже́ственныя Страсти Твоя.
Песнь 4
Ирмос: Го́ру Тя, благодатию Божиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе изы́ти Изра́илеву/ провозглаша́ше Святому/ во спасение наше и обновле́ние.
Свети́ла два от запада возсия́вша,/ противно зе́млю тогда держа́щу нечестивому, творя́ща ше́ствие,/ к Твоему же восто́ку приидоша светоно́сному, Христе, и спаси́тельному.
Ни огнь, ни меч, ни гонения, ниже́ раны благочестиваго ра́зума о Бозе разлучи́ вас,/ жизнь бо преоби́десте конча́емую, Его ради, достосла́внии,/ и прия́сте блаженную сладость и неги́блющую.
Свети́льницы истинно неле́стнии/ твердь Церкве Христовы озаря́ют светом Божественнаго сия́ния/ и ду́ши благочестивых возвеселя́ют, чудес зари испуща́юще.
Вакх Божественный и преизя́щный Сергий,/ ле́тным премене́нием благочестия рачи́тели и мучениколюбцы духовно на пи́ршество призывают,/ до́блести своя предлагающе.
Богородичен:
Оружие, двери Еде́мския храня́щее, уступает ныне верным/ и приемлет све́тло Честно́ю Кровию/ из Твоего чрева Ро́ждшагося, Всенепорочная,/ зна́менаныя ви́дящее и благодатию.
Песнь 5
Ирмос: Просвети́вый сиянием/ пришествия Твоего, Христе,/ и освети́вый Крестом Твоим мира концы,/ сердца́ просвети́ светом Твоего Богоразумия/ православно пою́щих Тя.
Прогна́вше лесть истины оружием, и мучи́телей раны крепко претерпе́вше,/ и победителе бы́сте, от Христа венча́вшеся,/ и ныне достойно веселитеся.
Укрепля́еми непобедимою силою и благодатию Троицы,/ дво́ица мученик низложи тьмы князя и тому порабоще́ныя,/ тем че́стно ублажаются.
Терпением, и душевным му́жеством, и крепостию помысла/ дво́ица мученик славная превзы́де всю гонителей горькую ярость/ и со Ангелы водворя́ется.
Богородичен:
Возсия́ла еси, Богомати, яко утро,/ Солнце незаходи́мое, соедине́ное плотию по Ипостаси,/ на руку́ нося́щи, И́стинныя Пра́вды:/ тем Тя вси прославляем.
Песнь 6
Ирмос: Обы́де нас последняя бе́здна,/ несть избавля́яй,/ вмени́хомся, яко о́вцы заколе́ния,/ спаси́ люди Твоя, Боже наш:/ Ты бо крепость немощству́ющих и исправление.
Целе́ний источники мученик мо́щи богатно источа́ют;/ почерпе́м усердно, убо вернии, и страстотерпцы ублажи́м,/ сла́внаго Сергия и Вакха приснослову́щаго.
Ненави́дяще беззаконных совселе́ния и пре́лесть упраздня́юще,/ Небесное шествие благостоя́нно Сергий и Вакх шествоваху/ и ко Христову достиго́ша приста́нищу невла́емому.
Отверзаются страстоно́сцем мучеником врата́ Небесная,/ благогове́юще стра́сти честне́й,/ подо́бней Бога нашего благодатней и прогоня́ющей де́монския полки́.
Богородичен:
И́стинно Тя, Матерь Божию, Пречистая, му́дрствующе, возвеща́ем:/ Безначальнаго бо Сына Единороднаго, прежде век возсия́вшаго из Отца,/ несказа́нно, Дево, родила́ еси.
Кондак, глас 2. Подобен: Вышних ища́
Разум на враги́ му́жески вооружи́вше,/ всю тех лесть разруши́сте,/ и, победу свыше прии́мше, мученицы всехвальнии,/ единомы́сленно вопию́ще:/ добро́ и красно́ еже бы́ти с Богом.
Икос:
На Небесех, Христе, живу́ще Сергий же и Вакх/ и Боже́ственнаго Света от Тебе исполня́еми,/ мене́, во тьме неве́дения ходя́щаго, предвари́ скоро/ и страсте́й исхити́, Едине Безсмертне,/ одежду мне покаяния низпосла́в,/ яко да светлым умом светоно́сный сих праздник воспою́ и возопию́, весели́ся:/ добро́ и красно́ еже быти с Богом.
Песнь 7
Ирмос: Тебе у́мную, Богородице, пещь/ разсмотря́ем вернии,/ якоже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый,/ мир обнови́ во чреве Твоем всеце́л,/ хвальный отцев Бог и препрославлен.
Радуйся, дво́ице страстоте́рпцев славная;/ радуйся, победившая све́тло мучительская преще́ния;/ радуйся, совершившая тече́ние блаженное;/ радуйся, пи́ще, всегда внутрь пребывающая;/ радуйся, я́сне предстоя́щая Богу, Богоблаженная.
Всесве́тлии на земли́ ходя́ще,/ де́монская очеса́ и лица гонителей мученицы омрачи́сте светом благодати и зарями страда́ния,/ хва́льнаго воспевающе Бога и пресла́внаго.
Хра́ми Бога бывше одушевле́ннии Живущаго/ и, живу́ще, страда́льцы, силою Божиею укрепля́еми истинно,/ полки́ победи́сте врагов, всеблаженнии,/ кре́пкаго во бране́х Бога пе́сньми восхваляюще.
Богородичен:
Пречистый Ты храм была еси и пресвяты́й киво́т,/ прие́мши Творца неопи́саннаго и непостижи́маго,/ во утробе Твоей вмести́вши, Единороднаго Бога Слова,/ Благослове́нная Всечи́стая Владычице.
Песнь 8
Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы,/ якоже в горни́ле,/ добро́тою благочестия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще:/ благослови́те вся дела́ Госпо́дня Го́спода,/ пойте и превозноси́те во вся веки.
И́же росо́ю дре́вле отроко́м пла́мень Прохлади́вый,/ стоя́щия в по́двизех укрепи́ Твоя му́ченики, пою́щия:/ благослови́те вся дела Господня Господа,/ пойте и превозноси́те во вся веки.
Ядови́тая и душевре́дная ласка́ния мучи́тельская умно страстотерпцы отрази́ша,/ Христу вопию́ще и глаго́люще:/ благослови́те вся дела Господня Господа,/ пойте и превозноси́те во вся веки.
Действи́тельны храни́тели нам, Сергия и Вакха,/ и́стинно вене́чники, Христос показа́, храня́щия и пою́щия:/ благослови́те вся дела Господня Господа,/ пойте и превозноси́те во вся веки.
Напра́ви мою, Владыко Христе, молитвами мученик стезю́ доброде́телей/ и удобно Тебе взыва́ти сподо́би:/ благослови́те вся дела Господня Господа,/ пойте и превозноси́те во вся веки.
Богородичен:
Блажу́ Тя, Истинную Бога нашего Матерь,/ радуйся, со Ангелом принося́ Ти, Чистая, Всенепоро́чная Владычице:/ Тя бо непреста́нно вся дела Господня поют/ и превозно́сят во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: О́браз чи́стаго Рождества Твоего/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная,/ и ныне на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь,/ да Тя, Богородице,/ непреста́нно велича́ем.
Всего Христа стяжа́ли есте́, мир бо весь Того ра́ди оста́вили есте́,/ и ныне, мученицы, в Небесных водворя́етеся,/ лики Вы́шних сил и муже́й блаже́нных ви́дяще све́тлости.
Дае́ши сопряже́ние всеизря́днейшее похвале́ния любовию Тебе принося́щим,/ благодать свыше и прегреше́ний оставле́ние,/ моля́щи Единаго Милосе́рдаго, к Нему́же тща́шеся, низоре́вностных небрегли́ есте́.
Заре́ю Трисия́ннаго Божества́ просвеще́ни, непобедимии мученицы,/ многобо́жное преле́стное безбожие и мучителей страх отри́нуша;/ и ныне нетленныя наслажда́ются сладости ра́йския.
Тече́ние доброе соверши́вше, благочести́ву же веру сохрани́ти потща́вшеся,/ недви́жимое прияти сподо́бистеся Царствие, преславнии мученицы,/ венце́м добро́ты и благолепия увязе́ни.
Богородичен
О па́че ума чудес Твоих! Божие бо Слово, плоть бывшее,/ Едина родила́ еси преесте́ственно, Мати Дево,/ всяческая Божественным хоте́нием содержа́щаго му́дре и окормля́юща.