a) Circle the correct letters (a, b, c, or d).




МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ.

В разделе 1 аудирование (LISTENING) дается два задания: a), b). Предусмотрены записи для каждого задания. В записи не предусмотрены паузы для прочтения текста задания. Поэтому требуется дать учащимся 30-40 секунд перед прослушиванием для ознакомления с текстом задания. После однократного прослушивания звуковой дорожки со словами Exercise 1 a) в названии необходимо предоставить уч-ся пятнадцать-двадцать секунд для выполнения первого упражнения и затем включить звуковую дорожку со словами Exercise 1 b) в названии. Вторую дорожку дать прослушать тоже один раз.

Рекомендации по оцениванию ответов по аудированию. Рекомендуется оценить каждый правильный ответ в задании а) одним баллом. Каждый правильный ответ в задании b) – двумя баллами. Максимальное количество баллов за аудирование – 15.

Reading – максимальное количество баллов 15. Задание проверяется по ключам.

Каждый правильный ответ в первом задании оценивается в 1 балл. Во втором задании рекомендуется оценивать правильный ответ – 2 балла За неверный ответ или отсутствиеответа выставляется 0 баллов.

Рекомендации по оцениванию лексико-грамматических заданий. Каждый правильный ответ в упражнении 1 (1-15) рекомендуется оценить двумя баллами, т.к. это задание повышенной сложности. Каждый правильный ответ в упражнении 2 (16-30) оценивается одним баллом. Каждый правильный ответ в упражнении 3 (31-40) оценивается двумя баллами как задание повышенной сложности. Максимальное количество баллов за лексико-грамматические задания – 65.

Writing – максимальное количество баллов 10. Задание оценивается по Критериям оценивания.

При подведении итогов баллы за все конкурсы суммируются.

 

AUDIOSCRIPT

Listen to the dialogue.

a) Circle the correct letters (a, b, c, or d).

Woman: Good morning! University Language Centre. How can I help you?

Man: I’m interested in doing a language course. I did Mandarin last year and now I’d like to do Japanese. Can you give me some information about what courses are available at your centre and when they are.

Woman: Yes, certainly. Well, we actually offer a number of courses of Japanese at different levels. Are you looking for full time or part time?

Man: Oh! I couldn’t manage full time as I work every day but evenings would be fine and certainly preferable to weekends.

Woman: Well, we don’t offer courses at the weekend anyway, but let me run through your options. We have a 12-week intensive course, three hours three nights a week – that’s our crash course! Or an 8-month course two nights a week.

Man: I think the crash course would suit me best as I’ll be leaving for Japan in six months’ time.

Woman: Are you a beginner?

Man: Not a complete beginner, no!

Woman: Well, we offer the courses at three levels, beginners, lower intermediate and upper intermediate, though we don’t always run them all. It depends very much on demand.

Man: I’d probably be at the lower intermediate level as I did some Japanese at school but that was ages ago.

Woman: Right, well the next Level Two course begins on Monday 12th September – there are still some places on that one – otherwise you’d have to wait until January or March.

Man: No – I’d prefer this course.

Woman: Right! Can I get some details from you then so I can send you some information?

Man: Sure!

Woman: What’s your name? Family name first.

Man: Hagerty. Richard.

Woman: H A G A R T Y.

Man: No, H A G E R T Y.

Woman: Oh, OK! And you address, Richard?

Man: Well perhaps you could email it to me.

Woman: Right. What’s your email address?

Man: It’s ricky45 – that’s one word R I C K Y $ %, at hotmail dot com.

Woman: I just need some other information for our statistics. This helps us to offer the best possible courses and draw up a profile of our students.

Man: Fine.

Woman: What’s your date of birth?

Man: I was born on 29 February 1980.

Woman: 1980…Thank you… And just one or two other questions for our market research, if you don’t mind.

Man: No, that’s fine.

Woman: What are your main reasons for studying Japanese? Business, travel or general interest?

Man: My company’s sending me to Japan for two years.

Woman: Alright – I’ll put down “business”. And do you have any specific needs? Will there be an emphasis on written language? For instance, will you need to know how to write business letters, that sort of things?

Man: No. But I will need to be able to communicate with people on day-to-day basis.

Woman: OK, so I’ll put down “conversation”.

Man: Yes, because I already know something about the writing system at an elementary level and I don’t anticipate having to read too much.

Woman: You said you’d studied sum Japanese. Where did you study?

Man: At school – for three years. Then I gave it up so I’ve forgotten a fair bit. You know how it is with languages if you don’t have the chance to use them.

Woman: Yes, but I’m sure it will come back to you once you get going again. Now, one we receive your enrolment form, we’ll…

 

 

KEYS

1. LISTENING

Part a): 1c; 2b; 3a; 4b, 5d

Part b): 1. Richard Hagerty; 2. ricky45; 3. 29 February; 4. business; 5. conversation/to communicate/communication.

READING

TASK 1

1.B

2. A

3.D

4.C

5.B

TASK 2.

6.D

7.A

8.E

9.H

10.C

 

USE OF ENGLISH

Ex 1. 1- the; 2- in; 3- according; 4- not; 5- despite; 6- be; 7- another; 8- were; 9- across, 10- in; 11- had; 12- an; 13- of; 14- that; 15-with.

Ex 2. 16- independent; 17- think; 18- live; 19- interest; 20- citizens; 21- immigrants; 22- inhabitants; 23- treatment; 24- Loyalty; 25- significance; 26- preferably; 27- pride; 28- uncommon; 29- energetic; 30 –comfortably.

Ex. 3. 31- approve of her staying; 32- slowly did the traffic move; 33- put up with such; 34- doesn’t mind being asked; 35- wishes she had gone to;3 6- is an eight –hour flight; 37- should behave themselves; 38- had my TV stolen;39- would rather you did not (didn’t); 40- is her intension to work.

 

 

ANSWER PAGE:

LISTENING:

a)

         
         

b)

   
   
   
   
   

 

Reading.

TASK 1

  A B C D
  A B C D
  A B C D
  A B C D
  A B C D

TASK 2

   
   
   
   
   

 

USE OF ENGLISH

           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-12-15 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: