Перепишите предложения. Подчеркните причастие (Participle II), укажите его функцию в предложении. Письменно переведите предложения.




Вариант 3

Употребите глагол из скобок в нужной форме (Present or Past Indefinite Passive). Перепишите и письменно переведите предложения.

Most of the Earth's surface...(is covered) by water.

Большая часть поверхности Земли покрыта водой.

The letter...(was posted) a week ago and it...(arrived) yesterday.

Письмо было опубликовано неделю назад и пришло вчера.

While I was on holiday, my camera...(was stolen) from my hotel room.

Пока я был в отпуске, мою камеру украли из номера в отеле.

The park gates...(are locked) at 6.30 p.m. every evening.

Ворота парка заперты в 18:30. каждый вечер.

The boat...(sank) quickly but fortunately everybody...(was rescued).

Лодка быстро затонула, но, к счастью, всех спасли.

Ron's parents...(died) when he was very young. He and his sister... (were brought) up by their grandparents.

Родители Рона умерли, когда он был очень юн. Он и его сестра были воспитаны их бабушкой и дедушкой.

Why...(was Bill sacked) from his job? What did he do wrong?

Почему Билл был уволен с работы? Что он сделал не так?

The company is not independent. It...(is owned) by a much larger company.

Компания не является независимой. Она принадлежит гораздо более крупной компании.

Where...(were these photographs taken)? In London?

Где были сделаны эти фотографии? В Лондоне?

I saw an accident last night. Somebody...(called) an ambulance but nobody...(was injured) so the ambulance...(wasn`t needed).

Я видел аварию прошлой ночью. Кто-то вызвал скорую помощь, но никто не пострадал, поэтому скорая помощь не понадобилась.

 

Составьте предложения из слов в скобках, используя Perfect Passive или Continuous Passive. Перепишите и письменно переведите предложения.

There's somebody behind us. (I think / we / follow) I think we're being followed.

За нами кто-то есть. Я думаю, что за нами следят.

This room looks different. (you / paint?) Have you painted it?

Эта комната выглядит по-другому. Вы нарисовали это?

Tom gets a higher salary now. (He / promote) He has been promoted.

Том теперь получает более высокую зарплату. Его повысили.

Ann can't use her office at the moment, (it / redecorate) It is being redecorated.

Энн не может использовать свой офис в данный момент. Там делают ремонт.

The photocopier broke down yesterday, but it is working again. (It / repair) It has been repaired.

Вчера сломался ксерокс, но он снова работает. Его починили.

Перепишите предложения. Подчеркните инфинитив (The Infinitive), укажите его функцию в предложении. Письменно переведите предложения.

The best thing for you to do is to follow your friend's advice.

Лучше всего следовать советам друга.

We believe him to be a very talented scientist.

Мы считаем его очень талантливым ученым.

Are they already here? I expect them to come much later.

Они уже здесь? Я ожидал, что они придут намного позже.

At school our teacher made us work very hard.

В школе наш учитель заставил нас работать очень усердно.

To skate is pleasant.

Кататься на коньках приятно.

Перепишите предложения. Подчеркните герундий (The Gerund), укажите его функцию в предложении. Письменно переведите предложения.

She was quite disappointed at not seeing them there again. (Дополнение)

Она была довольно разочарована, не увидев их там снова.

What is worth doing at all is worth doing well. (Составное именное сказуемое)

Если уж делать, так делать хорошо.

He enjoyed sleeping in the open air. (Дополнение)

Ему нравилось спать на открытом воздухе.

Our meeting him there was a pleasant surprise. (Подлежащее)

Наша встреча с ним была приятным сюрпризом.

She wrote the letter without my knowing it. (Обстоятельство)

Она написала письмо без моего ведома.

Перепишите предложения. Подчеркните причастие (Participle I), укажите его функцию в предложении. Письменно переведите предложения.

While skating yesterday he fell and hurt himself. (Обстоятельство)

Вчера, катаясь на коньках, он упал и ушибся.

Knowing the English language well, he can translate newspaper articles without a dictionary.

Так как он хорошо знает английский, он может переводить газетные статьи без словаря. (Обстоятельство)

Do you know the woman talking to Tom? (Обстоятельство)

Ты знаешь женщину, которая разговаривает с Томом?

This house is empty. There is nobody living in it. (Определение)

Этот дом пустой. В нем никто не живет.

Arriving at the station I called a porter. (Обстоятельство)

Прибыв на станцию, я позвал носильщика.

Перепишите предложения. Подчеркните причастие (Participle II), укажите его функцию в предложении. Письменно переведите предложения.

When crossed the bridge, he saw a small village, which was situated at the foot of a hill. (Обстоятельство)

Когда он переходил мост, он увидел маленькую деревушку у подножия холма.

Most of the goods made in this factory are exported. (Определение)

Большинство товаров, производимых на этой фабрике, экспортируются.

The piece of paper was blank. There was nothing written on it. (Определение)

Лист бумаги был пуст. На нем ничего не было написано.

Books read in childhood seem like old friends. (Определение)

Книги, которые читали в детстве, как старые друзья.

She showed the travelers into the room reserved for them. (Определение)

Она провела путешественников в комнату, заказанную для них.

Употребите модальные глаголы could, should, had to, ought to, might там, где необходимо. Перепишите и письменно переведите предложения.

I was tired but I. could..not sleep.

Я был уставшим, но не мог уснуть.

`Tom,.. could...I borrow your umbrella?'

Том, можно взять твой зонтик?

Margaret. should..pass the exam. She's been studying very hard.

Маргарет должна сдать экзамен. Она учится очень усердно.

I went to London by train last week. The train was full so I.. had to. stand all the way.

Я ездил в Лондон на прошлой неделе. Поезд был полон, поэтому мне пришлось стоять всю дорогу.

`Do you think I. could,..get another job?'

Ты думаешь, я мог бы получить другую работу?

You're not well this morning. You. should`t..(not) go to work.

Ты не очень хорошо себя чувствуешь этим утром. Тебе не следует ходить на работу.

Be careful. This footpath is very icy. You.. might. slip.

Будь осторожен. Эта тропинка во льду.

It's funny that you. should..say that. I was going to say the same thing.

Забавно, что ты так говоришь. Я собирался сказать то же самое.

We. couldn`t..repair the car ourselves. We. had to..take it to a garage last week.

Мы не могли починить машину сами. На прошлой неделе нам пришлось отнести его в гараж.

Don't phone at 8.30. I.. might. be watching the football on television.

Не звони в 8.30. Возможно, я буду смотреть футбол по телевизору.

Перепишите и письменно переведите текст. Сделайте лексико-грамматический анализ текста: 1) Подчеркните в тексте предложения в страдательном залоге и дайте их перевод. 2) Выпишите предложения, где употребляются простые неличные формы глагола: инфинитив, герундий, причастие. Укажите их форму и роль в предложении.

The Time Machine

'Gentlemen, the first time machine,' said Professor Grainger, proudly. His three friends looked at it. It was a small box with a switch, a dial, and a red button. 'All you have to do is hold it in your hand, set the dale you want, press the button, and you're there!'

Dr Smedley, one of the other three scientists, picked it up and held it carefully in his hand. 'But the question is, does it work? Can you really travel back into the past?' 'Of course!' said the professor, 'I've tested it myself several times.

Suddenly Dr Smedley turned on the machine and began changing the dial. 'What are you doing, you idiot,' shouted Professor Grainger, and he tried lo take the machine away from Smedley.

'Leave me alone! shouted Smedley. 'Don't try to stop me! I'm going back to 1947!' 'Why?' shouted the professor. `Because I want to find my grandfather and kill him. He was a terrible man. He made my grandmother's life impossible, and my parents' too. I've always wanted to do this!' He pressed the red button...

Smedley was standing in a field. He knew exactly where he was. He was near the village where he lived when he was a child. He remembered everything very clear! He walked along the road towards his grandfather's farm. He passed a young boy working in the fields and shouted to him, 'Hey, you! What year is it?' 'What year? 1947, of course,' answered the boy. He looked surprised.

On the way Smedley picked up a strong piece of wood. When he got to the farm he saw a young man with red hair standing outside. The man was hitting a dog savagely with a whip. Smedley recognized him at once.

'Slop that!' shouted Smedley. His grandfather turned and looked at him. 'Who are you? Why shouldn't I hit my dog if I want to?' Smedley hit him hard on the head with the piece of wood.

Sixty years later Professor Grainger said proudly, `Gentlemen, the first time machine.' His two friends looked at it.

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-11-09 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: