Ex.4. Write the correct question for the following sentences, as in the model.




Ex.1. Read the text “Marketing” and answer the following questions.

1. Which things are necessary to produce something efficiently?

Producers must know what to produce, and consumers should know what is produced.

What functions does marketing involve?

Market research, distribution, pricing, advertising, selling.

 

What is the object of market research?

The object of market research is to find out what consumers want, and accordingly advise manufacturers.

How are products distributed to consumers?

Products can be distributed to consumers through the manufacturer’s own outlet, some through a network of wholesalers and retailers, others through direct mail.

5. Why should marketing managers always be in close touch with market conditions?

Marketing managers should always be in close contact with market conditions so that they can advise on the best price for products.

Will the customers buy new products if they don’t know about them?

If customers are not aware of new products, they will never buy them.

 

Which skills does the selling involve?

Selling includes personal selling skills, as well as display and presentation skills. Ex. 2. Read and translate the text МАРКЕТИНГ. Если производство предназначено для удовлетворения потребностей, необходимы две вещи. Во-первых, производители должны знать, что производить. И второе: потребители должны знать, что производится. Объединение этих двух факторов - задача и ответственность маркетологов.Маркетинг включает в себя информирование производителей о потребностях потребителей и обеспечение того, чтобы их продукты были доступны потребителям так, как они хотят. Есть несколько функций, которые включает в себя маркетинг:

 

1. Исследование рынка. Цель исследования рынка - выяснить, чего хочет публика. Исследователи рынка должны выяснить, чего хотят потребители, и соответственно проконсультировать производителей. Они также рекомендуют стандарт качества, стиль упаковки, выбор торговой марки и общий дизайн соответствующих продуктов.

2. Распространение. Продукты могут распространяться среди потребителей различными способами. Некоторые из них лучше всего распространять через собственную торговую точку производителя, некоторые - через сеть оптовых и розничных продавцов, другие - по прямой почтовой рассылке.

3. Ценообразование. Менеджеры по маркетингу должны всегда быть в тесном контакте с рыночными условиями, чтобы они могли посоветовать лучшую цену для продуктов.

4. Реклама. Если клиенты не знают о новых продуктах, они никогда их не купят. Менеджеры по маркетингу должны знать, как лучше всего рекламировать продукты. Это включает в себя выбор средств массовой информации (радио, телевидение, пресса и посадка). Это также предполагает знание наилучшей формы рекламы и рекламного слогана.

5. Продажа. Это включает в себя навыки личной продажи, а также навыки показа и презентации, такие как участие в витринах, выставках, выпусках новостей и рекламных акциях.

 

 

Ex.3. Use the expressions from the box and complete the following sentences.

Effectively in close touch- the standard of quality customers Market researches advertise functions consumers primarily produce

 

 

1. If production is to meet needs effectively two things are necessary.

 

2. There are some functions-consumers that marketing involves.

3. Effectively should find out what consumers want and need.

 

4. Marketing managers should always be in close touch with market conditions.

 

5. If customers don’t know about new products, they will never buy them.

 

6. Marketing managers are expected to know the best ways to advertise products.

 

7. Market researchers recommend the standard of quality and style of packing.

8. Тhe customers must know what is being produced.

 

9. The object of market research is primarily to find out what the public wants.

 

10. Producers must know what to produce.

 

Ex.4. Write the correct question for the following sentences, as in the model.

Model: – Market researchers recommend name and general design of products

concerned. (What)

 

– What things do market researchers recommend?

 

1. Today’s workers tend to possess higher expectations for the working environment because they have a higher level of education. (Why)

 

Why do modern workers have higher expectations regarding the work environment?

 

2. Customers purchase the organization’s products. (Who)

Who buys the organization’s products?

 

3. Trade organizations study changes in demographics to identify groups of possible buyers. (What kind of changes)

 

What changes are trading organizations studying to identify groups of potential buyers?

4. A top manager uses the information for making critical decisions about markets. (What)

What does a top manager use to make critical decisions?

 

 

5. There are four basic types of short-term objectives in management planning. (How many)


How many basic types of short-term goals are there in management planning?

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-07-16 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: