A receptionist’s phrases




Checking-in at a Hotel

A Guest’s phrases

1. Hello, I have a reservation for a single/twin/triple/double room. 2. What time do you serve breakfast? 3. Could I have lunch in my room, please? 4. What time’s the restaurant open for dinner? 5. What time does the bar close? 6. Where are the lifts? 7. Do I pay now or at checkout? 8. Have you got a safe? Is it free of charge? How much is it? Здравствуйте, я бронировал одноместный/двухместный/трехместный/с двумя кроватями номер. В котором часу завтрак?   Можно мне обед в номер, пожалуйста? В котором часу ресторан открывается для ужина? В котором часу закрывается бар?   Где находятся лифты? Мне нужно платить сейчас или при выезде? У вас есть сейф? Его использование бесплатное? Сколько стоит пользование сейфом?

A receptionist’s phrases

 

1. Could I see your passport, please? 2. Could you please fill in this registration form? 3. Could you please sign at the bottom of the form? 4. Breakfast’s from 8 a.m. till 11a.m. 5. Dinner’s served between 7 p.m. and 10 p.m. 6. Would you like any help with your luggage? 7. Here’s your room key. 8. Your room’s on the second/third/fourth floor. 9. Room 123 on the second floor. 10. I'm afraid that your room isn't ready yet, sir. Предъявите, пожалуйста, ваш паспорт. Не могли бы вы заполнить эту регистрационную карту? Не могли бы вы поставить подпись внизу бланка? Завтрак с 8 до 11 утра.   Ужин подается с 7 до 10 вечера.   Вам помочь с багажом?   Это ключ от вашего номера. Ваш номер находится на втором/третьем/четвертом этаже. Комната 123 на втором этаже. Я боюсь, ваш номер еще не готов, сэр

1.2 Room Service

1. My room is number … 2. Could I have a wake-up call at eight o’clock? 3. Where’s the bar/gym/swimming pool/restaurant? 4. Could you send dinner to room 123, please? 5. I’d like a glass of apple juice and a cheese sandwich, please. 6. Do you have laundry service? 7. Where can I find an iron? 8. I would like my suit washed and pressed. 9. Could I have the towel, please?   10. Can I have an extra bed/ blanket?     11. Could you please change the sheets?   12. My room is messy, and I would like it cleaned. 13. Are there any messages for me?   14. How can I get to the museum from the hotel? 15. Could you please call me a taxi?   16. Could you recommend me a good SPA centre / gift shop not far from the hotel? Моя комната номер … Не могли бы вы меня разбудить в восемь часов? Где находится бар/ спортзал/ бассейн/ ресторан? Не могли бы вы прислать ужин в номер 123, пожалуйста? Я бы хотел стакан яблочного сока и сэндвич с сыром, пожалуйста.   У вас есть прачечная? Где я могу найти утюг? Я бы хотел, чтобы мой костюм постирали и погладили. Не могли бы вы дать мне полотенце, пожалуйста? Могу ли я получить дополнительную кровать/одеяло? Не могли бы вы сменить постельное белье, пожалуйста? Моя комната в беспорядке, и я хотел бы, чтобы ее убрали. Для меня есть какие-то сообщения? Как мне добраться до музея из отеля? Не могли бы вы вызвать мне такси? Не могли бы вы порекомендовать мне хороший СПА центр / магазин подарков недалеко от отеля?


1.3 Problems at the Hotel

 

1. I’ve lost my room key. 2. My room’s not been made up. 3. The room is too noisy/cold/hot.   4. There is no soap/towel/shampoo in my room.   5. There isn’t any hot water. 6. The television/ air conditioning/ shower doesn’t work. 7. One of the lights doesn’t work. 8. Could you send someone up to fix it? 9. I am not feeling well. Is there a doctor in the hotel? 10. Could you find a doctor for me, please? Я потерял свой ключ от номера. Моя комната не прибрана. В комнате слишком шумно/ холодно/ жарко. Нет мыла/полотенца/шампуня в моей комнате.   В номере нет горячей воды. Телевизор/кондиционер/душ не работает. Одна из лампочек не работает. Не могли бы вы прислать кого-нибудь починить это? Я болен. В отеле есть врач?   Не могли бы вы найти врача для меня, пожалуйста?


1.4 Checking-out from a Hotel

1. I would like to check-out. 2. Could I have a receipt, please? I am leaving tomorrow. 3. I would like to pay my bill. 4. I’ll pay by credit card. 5. I’ll pay in cash. 6. I think there is a mistake in my bill. 7. I have/haven’t used the minibar.   8. Could I have some help bringing my luggage down? 9. I have really enjoyed my stay.   10. Are you ready to check out? 11. What room were you in?   12. How would you like to pay? 13. Did you use the minibar?   14. I need your room keys, please. Я хотел бы выехать. Могу я получить чек, пожалуйста? Я уезжаю завтра. Я бы хотел оплатить мой счет. Я оплачу счет кредитной картой. Я оплачу счет наличными. Я думаю, в моем счете ошибка.   Я использовал/ не использовал мини-бар. Помогите мне, пожалуйста, спустить мой багаж вниз. Я получил удовольствие от пребывания в вашем отеле. Вы готовы выехать? В каком номере вы останавливались? Как бы вы хотели оплатить? Вы пользовались мини-баром? Мне нужны ключи от вашего номера, пожалуйста.


1.5 Additional Words and Phrases

 

1. Vacancies 2. No vacancies 3. Front desk, reception 4. Room service 5. Concierge 6. Maid 7. Bellboy/bellman/porter     8. Valet   9. Lobby 10. Lifts/Elevators 11. Out of order   12. Bar 13. Restaurant 14. Gym 15. Swimming pool 16. Indoor pool 17. Kitchenette 18. Please, make up my room     19. Please, do not disturb     20. Laundromat 21. Complimentary breakfast 22. Luggage cart     23. Maximum capacity     24. Parking pass   25. Wake-up call     26. Damage charge     27. Pay-per-view movie Свободные места Свободных мест нет Администрация, «ресепшн» отеля Обслуживание номеров Консьерж Горничная Коридорный/портье — человек, который помогает нести ваши вещи и показывает номер Человек, который паркует автомобили клиентов гостиницы Вестибюль Лифты Не работает (табличка, например на лифте) Бар Ресторан Тренажерный зал Бассейн Бассейн внутри помещения Уголок-кухня в номере Пожалуйста, приберитесь в комнате (табличка, которую вы вешаете на двери) Пожалуйста, не беспокоить (табличка, которую вы вешаете на двери) Прачечная с самообслуживанием Бесплатный завтрак Тележка для багажа, которую вы можете использовать на территории отеля Максимально допустимое количество людей (обычно указывается в лифте) Карточка, которую нужно прикрепить на лобовое стекло автомобиля, припаркованного на стоянке отеля Звонок по телефону с целью разбудить клиента (заказывается по желанию) Плата, которая включается в общий счет, если вы что-то повредили или испортили Дополнительная плата за просмотр фильмов и некоторых передач


Task 2 Read and translate the dialogue

Introduction: When travelers arrive at the hotel after a long hard day of travel first of all they need to check-in. Check-in means to register for the room by filling out necessary forms and giving the hotel the credit card number.
Sarah Johnson has arrived to the "Majestic" hotel in New York and she is ready to begin her stay. Paul, the receptionist, helps Sarah register for the room. While checking-in Sarah inquires about hotel services.


Dialogue


P - Paul
S – Sarah


P: Good afternoon, Madam. Can I help you?
S: Good afternoon. My name is Sarah Johnson. I'd like to check-in, please.
P: Yes, of course.
S: I have a reservation.
P: All right, just a moment. Here it is, Sarah Johnson, is that right?
S: Yes.
P: It's one of our business suites with a balcony facing the courtyard.
S: Non-smoking?
P: Yes. We've got you on a non-smoking floor.
S: Good.
P: Staying three nights.
S: Right.
P: Could you, please, just fill out the registration card?
S: Yes, of course. Do I fill in my home address?
P: Yes, please.
S: Do you also have our dinner reservation?
P: Yes, you've got a table for two in our "Sky View" restaurant for dinner at eight o'clock.
S: That's great.
P: Have you stayed at the "Majestic" before, Madam?
S: Yes, but it was long ago. How do we get to the restaurant?
P: Just take the elevator to the fifth floor and turn right. There will be a host there to welcome you.
S: Great, thank you. And how about the fitness center?
P: It's on the sixth floor. You should bring your room key. You'll need it ti get in.
S: Thanks. Oh, and can we get an extra key? My husband will need one.
P: Yes, of course.
S: Great, thanks.
P: You're welcome. Well, I'll just need to get your deposit.
S: Here's my credit card. And when is check-out? Our plane is at 5:05 p. m. on Saturday.
P: Check-out is at noon, but just call down if you need a little extra time. It's usually not a problem.
S: Thanks.
P: OK. Your room is 832. It's on the eight floor. Here are your keys.
S: Thank you.
P: You are welcome. Is there anything else I could do for you?
S: No, that's great.
P: Well, just give us a call if we can be of assistance.
S: I will. What's your name?
P: It's Paul.
S: Thank you, Paul, you've been very helpful.
P: My pleasure, Madam.
S: Bye.


Task 3 Make Polite inquires using the words and expressions

1. where, swimming pool

2. book, wake up call

3. where, conference hall

4. bring, fresh flowers up to the room

5. put, extra roll-away bed in our room

 

Task 4 Translate from Russian into English

1. У вас есть свободные комнаты на третьей неделе июня?

2. Алло, возможно ли зарезервировать номер на следующую среду, 12 марта?

3. Добрый день. Какой у вас самый большой номер люкс?

4. В идеале мы хотели бы номер на двоих смотрящий на юг, если возможно.

5. Сколько стоит номер за ночь?

6. Сколько составит общая сумма оплаты?

7. Имеются ли дополнительные специальные платы?

8. Это включает завтрак?

9. Когда работает ваша химчистка?

10. Когда время выписки?

11. Может ли гостиница помочь мне заказать билет на самолет?

12. Что я могу сделать для Вас?

13. Чем я могу помочь Вам, сэр?

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-09-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: