Преподобный Ферапонт Можайский (Белозерский), Лужецкий чудотворец




Песнь 1

Ирмо́с: Пои́м, Го́сподеви,/ сотво́ршему ди́вная чудеса́ в Чермне́м мо́ри,/ песнь побе́дную,/ я́ко просла́вися.

Воспева́еши ны́не, преподо́бне,/ изба́вившему тя от нетле́ния/ и просла́вившему тя Бо́гу.

О́тче Ферапо́нте,/ даждь нам сло́во воспе́ти Го́спода,/ и́же в тебе́ сла́вно просла́вися.

Стена́л еси́ в ми́ре от рабо́ты суете́,/ но изведе́ тя Госпо́дь Бог в свобо́ду и́ноческаго чи́стаго жития́.

Богоро́дичен: Пречи́стая Ма́ти Христа́ Бо́га,/ исцели́ неду́ги на́ша благода́тию Сы́на Твоего́.

Ин кано́н, глас 1, егоже краегране́сие: Моли́тву на́шу к тебе́ сию́ приими́, о́тче наш.

Песнь 1

Ирмо́с: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ сотво́ртему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля,/ я́ко просла́вися.

Моли́ся, преподо́бне, спа́сшему тя Го́споду/ изба́вити нас от скорбе́й и напа́стей, облежа́щих нас.

От многотру́дныя жи́зни сея́,/ я́ко А́нгел Бо́жий Изра́иля иногда́, преподо́бне,/ моли́твами твои́ми приведи́ нас в обетова́нное Ца́рство.

Лю́те нас и смертоно́сно терза́ют стра́сти на́ша:/ умоли́ нам от язв на́ших исцели́тися/ Кресто́м Го́спода.

Богоро́дичен: Изми́ нас, Ма́ти Бо́жия, от бре́мени бед и скорбе́й,/ да, изба́вленнии Тобо́ю, зове́м Бо́гу на́шему:/ я́ко просла́вися.

Песнь 3

Ирмо́с: На ка́мени за́поведей Твои́х коле́блющагося мя утверди́,/ вознеси́ рог мой в ра́зуме повеле́ний Твои́х,/ да, хваля́ся, вопию́ Тебе́:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди Сил.

О Го́споде Бо́зе укрепля́л еси́ зде вы́ну се́рдце твое́;/ сего́ ра́ди ны́не вознесе́ся рог твой в Бо́зе твое́м,/ мы же весели́мся о спасе́нии твое́м.

Изнемо́же кре́пость пло́ти твоея́ от поста́ и трудо́в твои́х,/ но дух твой препоя́сася си́лою Бо́жиею/ и сра́дуется ны́не со А́нгелы.

Ми́лостынями и благотворе́нии ижди́л еси́ вся име́ния твоя́ Го́спода ра́ди,/ те́мже и Госпо́дь обогати́ тя во Ца́рствии Свое́м.

Богоро́дичен: Пречи́стая Де́во,/ де́вственников ли́ки Тобо́ю хва́лятся,/ и нас сопричти́ к ли́ку му́дрых дев.

Ин

Ирмо́с: Утвержде́й сло́вом Небеса́ и зе́млю основа́вый, Бо́же,/ и мене́ утверди́, вопию́ща Тебе́ песнь:/ Свят еси́, Го́споди.

Твоя́ моли́твы вознеси́ о нас к Бо́гу, преподо́бне,/ и разруши́ ко́вы72 враго́в на́ших на нас.

Вы́ну пода́вый нам благопотре́бная, преподо́бне,/ да не изнемо́жем, а́лчуще,/ но да пое́м тя все́ю кре́постию на́шею.

Умерщвле́ннии грехи́ на́шими, ны́не мо́лим тя, преподо́бне:/ изба́ви нас а́да моли́твами твои́ми/ и приведи́ с тобо́ю к Престо́лу Сла́вы.

Богоро́дичен: На́шего ра́ди спасе́ния ро́ждшая Бо́га, Пречи́стая,/ отжени́ от нас вся́каго врага́.

Ин конда́к, глас 8:

Христо́вым жела́нием распали́вся,/ стра́сти плотски́я воздержа́нием оттря́с,/ по́стническое стяжа́в жи́тельство, преподо́бне,/ сего́ ра́ди Госпо́дь труды́ твоя́ ви́дев,/ да́ром чуде́с обогати́ тя,/ источа́еши бо исцеле́ния и мо́лишися о нас к Бо́гу,/ мы же, ра́дующеся, вопие́м ти:/ ра́дуйся, Ферапо́нте, о́тче наш.

Седа́лен, глас 4:

А́нгельски пожи́в на земли́,/ днесь со А́нгелы лику́ет Богоно́сный Ферапо́нт/ и с ни́ми о нас мо́лится ко Спа́су всех,/ те́мже взыгра́ем, бра́тие,/ и превознесе́м чадолю́бнейшаго сего́ отца́ на́шего Ферапо́нта.

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твой и убоя́хся,/ разуме́х смотре́ние Твое́/ и просла́вих Тя, Еди́не Человеколю́бче.

Ра́зумом внял еси́ гла́су Го́спода Судии́ и, ужа́сся,/ скры́лся еси́ в пусты́ню,/ но ны́не со святы́ми всеели́шися о Бо́зе, Спа́се твое́м.

Егда́ вни́де в се́рдце твое́ тре́пет стра́шнаго Суда́ Бо́жия,/ тогда́ отгна́л еси́, преподо́бне,/ слеза́ми и посто́м вся стра́сти твоя́.

Преподо́бный глас моли́твы усте́н твои́х слы́шашеся в де́брех пусты́нных,/ и услы́ша его́ Госпо́дь с высоты́/ и даде́ тебе́ побе́ду за пе́сни Ему́.

Богоро́дичен: Отжени́ от нас скорбь, глад и вся́кую ну́жду,/ Ма́ти Бо́га Пречи́стая,/ всеси́льным хода́тайством Твои́м.

Ин

Ирмо́с: Слух Твой, Го́споди, услы́шах и убоя́хся,/ дела́ Твоя́ разуме́х и ужасо́хся,/ я́ко Бог, пре́жде век Сын, от Де́вы рожде́йся, бысть Челове́к.

А́нгел храни́тель нам бу́ди/ и даждь отра́ду нам в день ско́рби на́шея, о́тче Ферапо́нте.

Ше́ствуй с на́ми сия́нием све́та твоего́, преподо́бне,/ и украси́ нас цвета́ми до́брых дел.

Уми́льно к тебе́ припа́даем:/ огради́ нас, о́тче,/ да не сожже́т нас со́лнце, ниже́ ветр губи́тельный.

Богоро́дичен: К Тебе́ прибега́ем, Ма́ти Де́во Пречи́стая:/ бу́ди нам тве́рдое и изве́стное заступле́ние.

Песнь 5

Ирмо́с: От но́щи покланя́ющияся Тебе́, Христе́,/ поми́луй и мир да́руй:/ зане́, свет, повеле́ния Твоя́/ бы́ша исцеле́ния рабо́м Твои́м, Человеколю́бче.

До но́щи от у́тра/ и от но́щи да́же до у́тра воспева́л еси́ Богу,/ и повеле́ния Его́ бы́ша тебе́ све́том на земли́, преподо́бне.

О и́стине и пра́вде ревнова́л еси́ зде/ и со пра́ведными причте́н еси́ ны́не на Небеси́.

Бе́гал еси́ лжи, я́ко я́да,/ и нас от путе́й лжи́вых отво́диши ко Христу́,/ И́стине и Животу́.

Богоро́дичен: Не и́мамы ина́го заступле́ния и по́мощи, ра́зве Тебе́, Влады́чице,/ помози́ нам и спаси́ нас.

Ин

Ирмо́с: Твой мир даждь нам,/ Сы́не Бо́жий:/ ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем,/ И́мя Твое́ имену́ем,/ я́ко Бог живы́х и ме́ртвых еси́.

Тя мо́лим, о́тче:/ даждь мир Це́ркви, гра́ду и всем лю́дем твои́м.

Ели́ко роса́ зла́ку,/ толи́ко и ты нам исцеле́ние бу́ди моли́твами твои́ми.

Бе́дне боле́знями сме́ртными стра́ждем,/ возве́й на нас дух спасе́ния, о́тче.

Богоро́дичен: Седя́й на Херуви́мех вочелове́чися Тобо́ю, Де́во,/ Его́же моли́ за стра́ждущия челове́ки.

Песнь 6

Ирмо́с: От ки́та проро́ка изба́вил еси́,/ мене́ же из глубины́ грехо́в/ возведи́, Го́споди,/ и спаси́ мя.

От всего́ се́рдца вопия́л еси́ ко Го́споду,/ и услы́шан еси́ от Него́,/ и ра́дуешися во све́те лица́ Его́.

Мы́слию зрел еси́ Бо́га, в хра́ме Бо́жием стоя́,/ и се ны́не Бо́га зри́ши лице́м к лицу́ в селе́нии Небе́снем.

Устрани́л есть нетле́ние от те́ла твоего́ Госпо́дь Бог твой,/ Ему́же ты пел еси́ со гла́сом хвале́ния и испове́дания.

Богоро́дичен: Отве́рзи щедро́ты Твоя́, Богоро́дице,/ и приведи́ нас в селе́ния Го́спода Сла́вы,/ я́же Он обеща́ ве́рным Свои́м.

Ин

Ирмо́с: Со Ио́ною вопие́м Ти, Го́споди,/ со гла́сом хвале́ния моля́щеся:/ возведи́ от тли живо́т наш.

Се бе́здна грехо́в потопля́ет нас,/ ускори́, преподо́бне, изъя́та нас от них.

Ио́не спасе́ние да́вшаго Бо́га умоли́, преподо́бне,/ дарова́ти нам спасе́ние от бед, обыше́дших нас.

Ю́же в ско́рбех, и слеза́х, и в беззако́ниих иждива́емую жизнь на́шу/ изведи́, преподо́бне, от нетле́ния.

Богоро́дичен: Помози́ нам, Пречи́стая,/ греси́ бо и беды́ одолева́ют нас и умерщвля́ют.

Конда́к, глас 4:

Преблаги́й Спас наш Христо́с/ умно́жил есть ми́лость Свою́ к нам,/ дарова́в нам в засту́пника и цели́теля/ преподо́бнаго отца́ на́шего Ферапо́нта,/ и́же просвеща́ет нас о́бразом свята́го жития́ своего́/ и ны́не моли́твами свои́ми огражда́ет храм свой от враго́в и от разруше́ния,/ страну́ сию́ от гла́да и напра́сныя сме́рти,/ чту́щих же па́мять его́ всех/ от боле́зней и от лю́тых страсте́й.

И́кос:

От младе́нчества твоего́ и да́же до престаре́ния/ те́лом и душе́ю рабо́тал еси́ Го́споду Иису́су Христу́ и Пречи́стей Его́ Ма́тери,/ и се ны́не душа́ твоя́ ликовству́ет в Его́ Небе́сных оби́телех,/ те́ло же твое́, зде почива́я, сия́ет чудесы́,/ сего́ ра́ди вопие́м ти ра́достно:/ ра́дуйся, во след Христа́ неукло́нно ше́дый;/ ра́дуйся, Сло́во Его́ соблюда́вый тве́рдо./ Ра́дуйся, во сла́ву Христа́ Бо́га подвиза́выйся;/ ра́дуйся, Пречи́стую Христа́ Ма́терь неумо́лчно сла́вивый./ Ра́дуйся, от Христа́ и от Ма́тере Его́ просла́вленный;/ ра́дуйся, имы́й дерзнове́ние ве́лие ко Христу́./ Ра́дуйся, защи́тниче оби́тели Луже́цкия;/ ра́дуйся, храни́телю страны́ Можа́йския./ Ра́дуйся, побо́рниче кре́пкий за держа́ву росси́йскую;/ ра́дуйся, добропобе́дный во́ин Правосла́вныя Це́ркве./ Ра́дуйся, всем призыва́ющим тя подаю́щий ско́рую по́мощь от Христа́ Бо́га;/ ра́дуйся, Ферапо́нте, уго́дниче Христо́в и чудотво́рче.

Песнь 7

Ирмо́с: Огня́ гаси́лище – отроко́в моли́твы,/ ороша́ющая пещь, пропове́дница чудесе́,/ не опаля́ющи, ниже́ сожига́ющи песносло́вцы Бо́га оте́ц на́ших.

Ты слеза́ми мно́гими угаси́л еси́ пла́мень страсте́й твои́х/ и ны́не ро́сным ду́хом прохлажда́ешися в рай, вопия́:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Царю́ царе́й, преподо́бне,/ с духо́вными ча́ды твои́ми на земли́ воспева́л еси́ вы́ну:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Усрами́шася и́щущии тебе́ зла́я,/ ты же, изба́влься от бед, пое́ши Бо́гу:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Фимиа́м благоуха́нный Го́сподеви моли́твы Твоя́, Богороди́тельнице,/ и́миже и нас сподо́би пе́ти Бо́гу:/ благослове́н еси́.

Ин

Ирмо́с: По мно́жеству ми́лости Твоея́,/ Человеколю́бче, сотвори́ с на́ми,/ да Тебе́ ве́рно вси воспева́юще, пои́м,/ я́коже о́троцы:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Разжже́ние страсте́й на́ших угаси́, преподо́бне,/ дожде́м моли́тв твои́х о нас к Бо́гу, да зове́м:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Иису́са Го́спода умоли́, преподо́бне,/ я́ко да посра́мятся вси, де́лающии зла́я нам, рабо́м твои́м,/ мы же да зове́м Ему́:/ Бо́же, благослове́н еси́.

И́стинно благослове́нный ны́не от Отца́ Небе́снаго,/ помози́ и нам бы́ти благослове́нными от Него́ и воспева́ти:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Милосе́рдая Влады́чице на́ша,/ соде́лай Влады́ку Го́спода ми́лостива к нам, гре́шным, да зове́м вы́ну:/ Бо́же, благослове́н еси́.

Песнь 8

Ирмо́с: Творца́ тва́ри,/ Его́же ужаса́ются А́нгели,/ по́йте, лю́дие,/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Естество́м теле́сным зной и мраз, снег и дождь,/ огнь и бу́рю претерпе́л еси́ Го́спода ра́ди,/ ду́хом поя́ и превознося́ Его́ во ве́ки.

Рыка́ние звере́й ди́виих/ и во́пли птиц нощны́х не заглуши́ша гла́са твоего́, немо́лчно воспева́вша Бо́гу/ и превозноси́вша Его́ во ве́ки.

Ангелоподо́бно был еси́ смире́н се́рдцем, преподо́бен и пра́веден,/ все́ю душе́ю поя́ Го́спода/ и превознося́ Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Пречи́стая Де́во,/ сподо́би нас с проро́ки и с му́ченики сла́вити Го́спода,/ пою́ще и превознося́ще Его́ во ве́ки.

Ин

Ирмо́с: Песнь Тебе́ прино́сим Безпло́тных,/ я́коже о́троцы в пещи́, и, пою́ще, глаго́лем:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Исцели́ на́ша неду́ги,/ препита́й си́рых и вдови́ц,/ да вси ра́достно Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Опали́, я́ко мо́лния, вся вражды́ и нестрое́ния о́крест нас,/ да единомы́сленно пое́м Го́спода и превозно́сим во ве́ки.

Твои́м хода́тайством да́руй плодоро́дие земли́ на́шей/ и цельбу́ исто́чником вод,/ да благослови́м Го́спода и превозно́сим во ве́ки.

Богоро́дичен: Чи́ни а́нгельстии Тя сла́вят, Пречи́стая,/ не пре́зри гла́сы и нас, гре́шных,/ пою́щих Тя и превознося́щих во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Я́ко сотвори́ Тебе́ вели́чия Си́льный,/ Де́ву явль Тя чи́сту по рождестве́,/ я́ко ро́ждшую без се́мене Своего́ Творца́,/ тем Тя, Богоро́дице, велича́ем.

О́тче Ферапо́нте!/ Благослове́н Бог, воздви́гнувый нам тя, о́трока Своего́,/ во огражде́ние на́ше твои́м заступле́нием.

Ны́не сотвори́ тебе́ Бог ми́лость,/ всели́в тя в Небе́сныя оби́тели,/ да привлече́ши в них и нас, ве́рно чту́щих тя.

Ты служи́л еси́ Христу́ и Пречи́стей Ма́тери Его́/ вся дни живота́ твоего́ на земли́, преподо́бне,/ укрепи́ и нас служи́ти Им всегда́.

Богоро́дичен: Умоли́ Небе́снаго Домовлады́ку, Пречи́стая,/ умудри́ти и спасти́ ду́ши на́ша/ моли́твами уго́дника Его́ Ферапо́нта, отца́ на́шего.

Ин

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже всех Влады́ка,/ я́ко дождь с небесе́ на руно́, сни́де/ и воплоти́ся нас ра́ди,/ быв Челове́к, Безнача́льный,/ велича́ем вси, я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Еди́не Ще́дре Го́споди,/ посети́ нас ми́лостями Твои́ми/ ра́ди уго́дника Твоего́, преподо́бнаго Ферапо́нта.

Не отступа́й от нас, о́тче,/ во вся дни вре́меннаго сего́ жития́ на́шего,/ но огражда́й нас ми́ром и ве́лиею ми́лостию.

А́да и ве́чныя му́ки изба́витися нам моли́, о́тче,/ и да взы́дут ду́ши на́ша от земли́ в Небе́сная селе́ния.

Богоро́дичен: Шата́ния враго́в на́ших низложи́, Всепе́тая,/ и ниспосли́ нам проще́ние грехо́в и спасе́ние ве́чное.

Свети́лен. Подо́бен: Жены́, услы́шите:

Процве́л еси́, я́ко фи́никc, дави́дски, о́тче,/ и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Пресвята́го,/ и сла́вна тя вселе́нней показа́./ О нас непреста́нно моли́, почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять твою́, преподо́бyе Ферапо́нте.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 5:

Разбо́йники, тебе́ неи́стово преща́вшия,/ незло́бием победи́л еси́/ и на путь до́брый напра́вил еси́,/ о́тче наш Ферапо́нте,/ и́ночествующих похвало́, и́стинный учи́телю/ и храни́телю неизме́нный.

Рука́ма твои́ма чи́стыма/ созда́л еси́ храм Пречи́стыя Богоро́дицы Влады́чицы,/ и в нем со твои́ми спо́стники сла́дко воспева́л еси́ Христу́ Бо́гу,/ о́тче наш Ферапо́нте,/ о́браз быв воздержа́ния, и смире́ния,/ и душе́вныя чистоты́.

Преподо́бне о́тче!/ К тебе́ ны́не припа́даем и тя усе́рдно мо́лим:/ помоли́ся о нас Спа́су всех,/ изба́витися нам от огня́ и гла́да,/ от вражды́ и нестрое́ния,/ от лю́тых на́ших грехо́в/ и от всех смертоно́сных на́ших страсте́й.

Сла́ва, глас 8:

Мно́гим посто́м и моле́нием неусы́пным/ очи́стив свой ум от вся́кия стра́сти/ и, сла́дость душе́вныя чистоты́ вкуси́в,/ всех нас, чад свои́х, о́тче, зове́ши к чистоте́,/ глаго́ля нам словесы́ апо́стольскими:/ отложи́м, ча́да, дела́ те́мная,/ я́ко во дни благообра́зно да хо́дим,/ не козлогласова́нии и пия́нствы,/ не рве́нием и за́вистию,/ но облецы́теся Го́сподем на́шим Иису́сом Христо́м/ и пло́ти уго́дия не твори́те в по́хоти.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен.

Моли́тва

О всечестны́й и преблаже́нный о́тче наш Ферапо́нте! Тебе́ даде́ся благода́ть моли́тися о нас, и ве́мы, я́ко, предстоя́ Престо́лу Го́спода, при́сно явля́еши любо́вь твою́ к нам непреста́нными о нас твои́ми хода́тайствы. Но поне́же мы ежеча́сно умножа́юще грехи́ на́ша, кра́йняго твоего́ отвраще́ния досто́йни сотвори́хомся, сего́ ра́ди в покая́нии, со слеза́ми припа́дающе, мо́лим тя: не премени́ твоея́ ми́лости к нам на гнев за нече́стия и скве́рны на́ша, яви́ у́бо нам ми́лость твою́ до конца́ и согреша́ющих нас очи́сти твои́ми моли́твами, возведи́ к покая́нию, укрепи́ на дела́ блага́я, сохрани́ в Правосла́вии и во вся́кой святы́ни. Да́руй нам пребыва́ти в ми́ре, тишине́ и братолю́бии, испроси́ нам времена́ безмяте́жна и изоби́лие плодо́в земны́х, изба́ви от огня́, и от потопле́ния, и от лю́тых боле́зней, и от смерто́носныя я́звы. Посли́ тружда́ющимся благи́й успе́х, путеше́ствующим путь безпреткнове́нный, в мо́ри пла́вающим приста́нище ти́хое, плене́нным осла́бу и освобожде́ние, си́рым по́мощь и заступле́ние, во́инству на́шему ве́рность, му́жество и побе́ду и всем нам вся поле́зная ко вре́менней и ве́чней жи́зни. Да, любо́вию твое́ю огражде́ннии, благода́рственная всегда́ пое́м просла́вившему тя Го́споду Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва и честь со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобный Ферапонт Можайский (Белозерский), Лужецкий чудотворец

Преподобный Ферапонт Можайский (Белозерский), Лужецкий чудотворец, в миру Феодор, родился в 1337 году в Волоколамске в дворянской семье Поскочиных. С детских лет он воспитывался в глубокой вере и благочестии, что благодатно отразилось на всей последующей жизни святого подвижника. Сорока лет без предварительного искуса он был пострижен игуменом московского Симонова монастыря преподобным Феодором, племянником преподобного Сергия (впоследствии архиепископ Ростовский, память 28 ноября). В этой обители инок Ферапонт сблизился с преподобным Кириллом Белозерским (память 9 июня), вместе они проходили подвиг спасения в постничестве и молитвах и слушали духовные наставления Преподобного Сергия Радонежского (память 25 сентября и 5 июля), посещавшего монастырь для поучения братии. Выполняя послушание, преподобный Ферапонт отправился на Север, в Белозерский край, по делам монастыря. Суровый северный край привлек внимание подвижника, и он решил остаться там для подвигов. По возвращении вместе с преподобным Кириллом, которому явилась Божия Матерь и повелела идти на Север, он, получив благословение игумена, отправился на Белоозеро. Некоторое время подвижники жили вместе в построенной келлии, а затем, по взаимному согласию, преподобный Ферапонт перешел на новое место подвигов, расположенное в 15 верстах от Кириллова, между двух озер: Бородавским и Павским. Расчистив небольшую площадь для огорода и поставив келлию в глухом лесу на протоке, преподобный Ферапонт продолжил подвиг в отшельничестве и безмолвии. В первое время он терпел много лишений и испытаний в своем уединении, не раз подвергался нападениям разбойников, пытавшихся изгнать или убить подвижника. Со временем к преподобному стали приходить иноки, и пустынное место постепенно преобразовалось в монастырь, названный впоследствии Ферапонтовым. В 1398 году преподобный Ферапонт построил деревянный храм в честь Рождества Пресвятой Богородицы73, и обитель стала постепенно благоустраиваться: иноки трудились вместе со святым наставником над строительством келлий, переписыванием книг, украшением храма. В монастыре был введен общежительный устав, строго соблюдавшийся иноками. Преподобный Ферапонт, не приняв по смирению настоятельства, поручил игуменство одному из своих учеников. Святой подвижник сам обладал даром совета, но по-прежнему обращался за духовными наставлениями к своему другу, преподобному Кириллу Белозерскому. Известность о подвигах угодника Божия распространилась далеко за пределы Белозерского края. В начале XV столетия земли, на которых располагались Кириллов и Ферапонтов монастыри, входили в удел Можайского князя Андрея Димитриевича (1382–1432), сына великого князя Димитрия Иоанновича Донского (1363–1389). В 1408 году князь Андрей Димитриевич, узнав о высокой духовной жизни белозерского подвижника, обратился к преподобному старцу Ферапонту с просьбой основать обитель в городе Можайске. Тяжело было преподобному оставлять свою обитель, в которой он подвизался более десяти лет. Однако по совету братии он отправился в дальний путь. В Можайске преподобный Ферапонт был встречен с большой честью. Вскоре недалеко от Можайска, в местечке Лужки, на правом холмистом берегу Москвы-реки, преподобный основал второй монастырь с главным храмом в честь Рождества Пресвятой Богородицы, в память о Белозерской обители. Князь Андрей Димитриевич, глубоко почитавший святого за истинное смирение, оказывал щедрую помощь в строительстве и благоукрашении монастыря. По благословению святителя Фотия, митрополита Московского († 1431; память 2 июля и 27 мая), в обители была установлена архимандрия и преподобный Ферапонт был возведен в сан архимандрита. В новой обители святой старец прожил 18 лет и преставился к Богу в глубокой старости, 27 мая 1426 года. Тело его было погребено у северной стены собора Рождества Пресвятой Богородицы. Позже на месте погребения был пристроен храм в честь преподобного Иоанна Лествичника, переименованный в 1720 году во имя преподобного Ферапонта. Почитание угодника Божия началось вскоре после преставления. В 1514 году были обретены нетленные мощи святого подвижника, прославленные многочисленными чудотворениями. Канонизация преподобного Ферапонта Можайского, Лужецкого чудотворца, состоялась после Московского Собора 1547 года, когда игумен Ферапонтова монастыря привез митрополиту Макарию (1543–1564) житие и свидетельство святости угодника Божия. В числе многочисленных учеников и собеседников преподобного Сергия Радонежского Русская Церковь чтит память преподобного Ферапонта, который, следуя завету великого учителя и наставника, соединил подвиг безмолвия и уединения с подвигом деятельного служения ближним.

Память преподобного Ферапонта празднуется дважды: 27 мая (преставление, 1426) и 27 декабря (обретение мощей, 1514).

Литература:

Муравьев А. Н. Преподобный Ферапонт и Мартиниан, Белозерские чудотворцы, и основанный ими Ферапонтов монастырь. Кириллов, 1913.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-04-01 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: