Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Одигитрия» Смоленская, глас 6




Предста́тельство христиа́н непосты́дное,/ хода́тайство ко Творцу́ непрело́жное,/ не пре́зри гре́шных моле́ний гла́сы,/ но предвари́, я́ко Блага́я, на по́мощь нас,/ ве́рно зову́щих Ти:/ ускори́ на моли́тву и потщи́ся на умоле́ние,// предста́тельствующи при́сно, Богоро́дице, чту́щих Тя.

 

Проки́мен Неде́ли сыропу́стной, глaс 8:

Чтец: П роки́мен, глас осьмы́й:

П омоли́теся, и воздади́те/ Го́сподеви Бо́гу на́шему.

Хор: П омоли́теся, и воздади́те/ Го́сподеви Бо́гу на́шему.

 

Чтец: В е́дом во Иуде́и Бог, во Изра́или ве́лие и́мя Его́.

Хор: П омоли́теся, и воздади́те/ Го́сподеви Бо́гу на́шему.

Чтец: П омоли́теся, и воздади́те/

Хор: Г о́сподеви Бо́гу на́шему.

Чте́ние Апо́стола:

Чтец: К Ри́мляном посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.

 

(Неде́ли сыропу́стной: Рим., зач.112: гл.13, ст.11-гл.14, ст.4):

Чтец: Б ра́тие, ны́не ближа́йшее нам спасе́ние, не́жели егда́ ве́ровахом. Нощь у́бо пре́йде, а день прибли́жися: отложи́м у́бо дела́ те́мная, и облече́мся во ору́жие све́та. Я́ко во дни, благообра́зно да хо́дим, не козлогласова́нии и пия́нствы, не любодея́нии и студодея́нии, не рве́нием и за́вистию, но облецы́теся Го́сподем на́шим Иису́с Христо́м, и пло́ти уго́дия не твори́те в по́хоти. Изнемога́ющаго же в ве́ре прие́млите, не в сомне́ние помышле́ний. Ов бо ве́рует я́сти вся, а изнемога́яй зе́лия да яст. Яды́й не яду́щаго да не укоря́ет, и не яды́й яду́щаго да не осужда́ет, Бог бо его́ прия́т. Ты кто еси́ судя́й чужде́му рабу́? Своему́ Го́сподеви стои́т, или́ па́дает, ста́нет же, си́лен бо есть Бог поста́вити его́.

 

Аллилуа́рий Неде́ли сыропу́стной, глас 6:

Чтец: Г лас шесты́й: А ллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Хор: А ллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Чтец: Б ла́го есть испове́датися Го́сподеви, и пе́ти и́мени Твоему́ Вы́шний.

Хор: А ллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Чтец: В озвеща́ти зау́тру ми́лость Твою́, и и́стину Твою́ на вся́ку нощь.

Хор: А ллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

 

Чте́ние Ева́нгелия:

(Неде́ли сыропу́сьтной: Мф., зач.17: гл.6, стт.14-21):

Ст.: Р ече́ Госпо́дь: а́ще отпуща́ете челове́ком согреше́ния их, отпу́стит и вам Оте́ц ваш Небе́сный. А́ще ли не отпуща́ете челове́ком согреше́ния их, ни Оте́ц ваш отпу́стит вам согреше́ний ва́ших. Егда́ же постите́ся, не бу́дите я́коже лицеме́ри се́тующе: помрача́ют бо ли́ца своя́, я́ко да явя́тся челове́ком постя́щеся. Ами́нь глаго́лю вам, я́ко восприе́млют мзду свою́. Ты же постя́ся пома́жи главу́ твою́, и лице́ твое́ умы́й, я́ко да не яви́шися челове́ком постя́ся, но Отцу́ твоему́, И́же вта́йне, и Оте́ц твой, ви́дяй вта́йне, возда́ст тебе́ я́ве. Не скрыва́йте себе́ сокро́вищ на земли́, иде́же червь и тля тлит, и иде́же та́тие подко́пывают и кра́дут. Скрыва́йте же себе́ сокро́вище на небеси́, иде́же ни червь, ни тля тлит, и иде́же та́тие не подко́пывают, ни кра́дут. Иде́же бо есть сокро́вище ва́ше, ту бу́дет и се́рдце ва́ше.

Хор: С ла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Прича́стны воскре́сный и отцо́в:

Х вали́те Го́спода с небе́с, хвали́те Его в вы́шних. А ллилу́ия. (Трижды)

 

Многоле́тие:

Хор: Православное епископство Церкви Российския/ и господина высокопреосвященнейшего митрополита Филарета/ Первоиерарха Православныя Российския Церкви/ и господина нашего Высокопреосвященнейшего Филарета,/ архиепископа Московского и Восточно-Российского/ настоятеля, братию и прихожан святаго храма сего/ и вся православныя христианы/ Господи, сохрани их на многая лета.

В воскресе́нье ве́чером:

9 час обычный (не великопостный):

Тропа́рь воскре́сный, глас 4:

С ве́тлую Воскресе́ния про́поведь/ от А́нгела уве́девша Госпо́дни учени́цы/ и пра́деднее осужде́ние отве́ргша,/ апо́столом хва́лящася глаго́лаху:/ испрове́ржеся смерть,/ воскре́се Христо́с Бог,// да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.

Конда́к Трио́ди, глас 6:

П рему́дрости наста́вниче, смы́сла пода́телю,/ нему́дрых наказа́телю, и ни́щих защи́тителю,/ утверди́, вразуми́ се́рдце мое́ Влады́ко./ Ты даждь ми сло́во, О́тчее Сло́во,/ се бо устне́ мои́ не возбраню́,/ во е́же зва́ти Тебе́:// Ми́лостиве, поми́луй мя па́дшаго.

По окончании 9 часа

ВЕЧЕ́РНЯ

Го́споди, воззва́х, глас 4:

Хор: Г о́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя./ Услы́ши мя, Го́споди./ Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя:/ вонми́ гла́су моле́ния моего́,/ внегда́ воззва́ти ми к Тебе́.// Услы́ши мя, Го́споди.

Д а испра́вится моли́тва моя́,/ я́ко кади́ло пред Тобо́ю,/ воздея́ние руку́ мое́ю/ – же́ртва вече́рняя.// Услы́ши мя, Го́споди.

Чтец или

Хор: П оложи́, Го́споди, хране́ние усто́м мои́м и две́рь огражде́ния о устна́х мои́х.

Н е уклони́ се́рдце мое́ в словеса́ лука́вствия, непщева́ти вины́ о гресе́х

С челове́ки де́лающими беззако́ние; и не сочту́ся со избра́нными их.

Н ака́жет мя пра́ведник ми́лостию и обличи́т мя, eле́й же гре́шнаго да не нама́стит главы́ моея́;

Я́ ко eще́ и моли́тва моя во благоволе́ниих их, пожéрты бы́ша при ка́мени судии́ их;

У слы́шатся глаго́лы мои, я́ко возмого́ша, я́ко то́лща земли́ просе́деся на земли́, расточи́шася ко́сти их при а́де.

Я ко к тебе́, Го́споди, Го́споди, óчи мои́; на тя упова́х, не отими́ ду́шу мою́;

С охрани́ мя от се́ти, ю́же соста́виша ми, и от собла́зн де́лающих беззако́ние.

П аду́т во мре́жу свою́ гре́шницы; eди́н éсмь аз, до́ндеже прейду́.

Г ла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х, гла́сом мои́м ко Го́споду помолихся.

П ролию́ пре́д ним моле́ние мое́, печа́ль мою́ пре́д ни́м возвещу́.

В негда́ изчеза́ти от менé ду́ху моему́, и ты позна́л eси́ стeзи́ моя;

Н а пути́ сем, по нему́же хожда́х, скры́ша се́ть мне́.

С матря́х одесну́ю и возгля́дах, и не бе зна́яй мене́; поги́бе бе́гство от менé, и не́сть взыска́яй ду́шу мою.

В оззва́х к Тебе, Го́споди, рех; Ты eси́ упова́ние мое, ча́сть моя eси́ на земли́ живы́х.

В онми́ моле́нию моему, я́ко смири́хся зело́;

И зба́ви мя от гоня́щих мя, я́ко укрепи́шася па́че менé.

Стихи́ры из Окто́иха, покая́нны (2 из стиховных стихир на вечерне в Неделю вечера и 2 из стиховных стихир на утрене понедельника) глас 4:

На 10. Стих: Изведи́ из темни́цы ду́шу мою,/ испове́датися и́мени Твоему́.

Стихира: Х оте́х слеза́ми омы́ти мои́х прегреше́ний рукописа́ние, Го́споди,/ и про́чее живота́ моего́ покая́нием благоугоди́ти Тебе́,/ но вра́г льсти́т мя́, и бо́рет ду́шу мою́//: Го́споди, пре́жде да́же до конца́ не поги́бну, спаси́ мя.

 

Мене́ жду́т пpа́ведницы,/ до́ндеже возда́си мне́.

Стихира: К то́ обурева́ем, и притека́я ко приста́нищу Твоему́, Го́споди, не спасе́тся;/ или́ кто́ неду́гуя, и припа́дая ко врачевству́ Твоему́, не уврачу́ется, Соде́телю вся́ческих, и Врачу́ неду́жных;// Го́споди, пре́жде да́же до конца́ не поги́бну, спаси́ мя.

На 8. Стих: Из глубины́ воззва́х к Тебе, Го́споди,/ Го́споди, услы́ши гла́с мо́й.

Стихира: О мы́й мя́ слеза́ми мои́ми, Спа́се,/ я́ко оскверни́хся мно́гими грехи́./ Те́мже и припа́даю Ти́:// согреши́х, Бо́же, поми́луй мя́.

Да бу́дут у́ши Твои/ вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Стихира: О вча́ е́смь слове́снаго Твоего́ ста́да,/ и к Тебе́ прибега́ю, Па́стырю до́брому:// взыщи́ мене́ заблу́ждшаго, Бо́же, и поми́луй мя́.

 

Стихи́ры Трио́ди, глас 2, подо́бен: «Егда́ от Дре́ва…»:

На 6. Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т?// Я́ко у Тебе́ очище́ние е́сть.

Стихира: В оздержа́нием те́ло смири́ти вси потщи́мся,/ боже́ственное преходя́ще по́прище непоро́чнаго поста́/ и моли́твами и слеза́ми Го́спода спаса́ющаго нас взы́щем,/ и забве́ние зло́бы всеконе́чное сотвори́м, вопию́ще:/ согреши́хом Ти, спаси́, я́коже дре́вле ниневи́тяны Христе́ Царю́,// и о́бщники ны сотвори́ Небе́снаго Ца́рствия Благоутро́бне.

Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,// упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Стихира: С ебе́ отчаява́ю, помышля́я де́ла моя́ Го́споди,/ вся́каго муче́ния досто́йная:/ се бо презре́в честны́я Твоя́ Спа́се за́поведи,/ блу́дно мое́ житие́ ижди́х./ Те́мже молю́ся, ту́чами покая́ния мя очи́стив,/ посто́м и моле́нием я́ко еди́н ми́лостивый просвети́,// и не гнуша́йся мене́ Благоде́телю всех, и Преблаги́й.

На 4. Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния,// да уповае́т Изра́иль на Го́спода.

Стихира: П о́стное вре́мя све́тло начне́м,/ к подвиго́м духо́вным себе́ подложи́вше,/ очи́стим ду́шу, очи́стим плоть,/ пости́мся я́коже в сне́дех от вся́кия стра́сти,/ доброде́тельми наслажда́ющеся ду́ха:/ в ни́хже соверша́ющеся любо́вию,/ да сподо́бимся вси ви́дети/ всечестну́ю страсть Христа́ Бо́га// и святу́ю Па́сху, духо́вно ра́дующеся.

Стихиры свт. Льва́, глас 8, подо́бен: «Что вас нарече́м…»:

Стих: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние,// и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний eго́.

Стихира: Ч то́ тя имену́ем, Богодохнове́нне?/ главу́ ли правосла́вныя Це́ркве Христо́вы/ о́ко ли благоче́стия,/ зре́ти явле́нно се́рдцем ра́зум духо́вный,/ всем источа́ющий конце́м сло́во жи́зни,/ Богоначерта́нный сви́ток ве́ры пра́выя?// Моли́ спасти́ся ду́шам на́шим.

На 2. Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы, похвали́те Его́ вси лю́дие.

Стихира: Ч то тя ны́не пронареку́, чу́дне?/ пропове́дника ли и́стины и основа́ние тве́рдо?/ старе́йшину верхо́внаго собо́ра честна́го,/ пра́вило уче́ний изве́стно/ и ме́рило иму́ще исправле́ние,/ Несто́риево разделе́ние и Евти́хиево слия́ние отсека́юща// Богоплете́нными явле́ньми.

Стих: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас, и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Стихира: Ч то тя ны́не нареку́, ди́вне?/ нача́льника ли и царя́ теле́сных страсте́й,/ душе́вное влады́чество направля́юща светло́?/ Боже́ственнаго ми́лования сосу́д,/ любве соверше́нныя жили́ще?/ человеколюбе́зна согреша́ющим, обраще́ния ожида́юща?// Моли́ спасти́ся ду́шам на́шим.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богоро́дичен: К ому́ уподо́билася еси́, окая́нная душе́,/ к пока́янию ника́коже возни́чущи/ и огня́ не ужаса́ющися, злых ожида́ющаго?/ Воста́ни, и еди́ну к заступле́нию ско́рую призови́, и возопи́й:/ Де́во Ма́ти,/ моли́ Твоего́ Сы́на и Бо́га на́шего// изба́вити мя от се́ти льсти́ваго.

 

Све́те Тихи́й:

Хор: С ве́те Ти́хий святы́я сла́вы Безсме́ртнаго Отца́ Небе́снаго, Свята́го, Блаже́ннаго, Иису́се Христе́! Прише́дше на за́пад со́лнца, ви́девше свет вече́рний, пое́м Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га. Досто́ин еси́ во вся времена́ пет бы́ти гла́сы преподо́бными, Сы́не Бо́жий, живо́т дая́й; те́мже мир Тя сла́вит.

 

 

Сподо́би, Го́споди: [1]

Чтец: С подо́би, Го́споди, в ве́чер сей без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки. А ми́нь.

Б у́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя. Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Влады́ко, вразуми́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Святы́й, просвети́ мя оправда́нии Твои́ми.

Г о́споди, ми́лость Твоя́ во век, дел руку́ Твое́ю не пре́зри. Тебе́ подоба́ет хвала́, Тебе́ подоба́ет пе́ние, Тебе́ сла́ва подоба́ет. Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. А ми́нь.

Стихи́ры на стихо́вне:

Чтец: Стихи́ры из Трио́ди, глас 4 самогла́сны:

Стихира: В озсия́ благода́ть Твоя́ Го́споди,/ возсия́ просвеще́ние душ на́ших./ Се вре́мя благоприя́тное, се вре́мя покая́ния,/ отложи́м дела́ тьмы, и облече́мся во ору́жия све́та:/ я́ко да преплы́вше поста́ вели́кую пучи́ну,/ в тридне́вное Воскресе́ние дости́гнем,/ Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́,// спаса́ющаго ду́ши на́ша.

Стих 1: К Тебе́ возведо́х о́чи мои́, живу́щему на небеси́. Се я́ко о́чи раб в руку́ госпо́дий свои́х, я́ко о́чи рабы́ни в руку́ госпожи́ своея́, та́ко о́чи на́ши ко Го́споду Бо́гу на́шему,// до́ндеже уще́дрит ны.

Стихира: В озсия́ благода́ть Твоя́ Го́споди,/ возсия́ просвеще́ние душ на́ших./ Се вре́мя благоприя́тное, се вре́мя покая́ния,/ отложи́м дела́ тьмы, и облече́мся во ору́жия све́та:/ я́ко да преплы́вше поста́ вели́кую пучи́ну,/ в тридне́вное Воскресе́ние дости́гнем,/ Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́,// спаса́ющаго ду́ши на́ша.

Стих 2: Поми́луй нас Го́споди, поми́луй нас, я́ко по мно́гу испо́лнихомся уничиже́ния: наипа́че напо́лнися душа́ на́ша поноше́ния гобзу́ющих,// и уничиже́ния го́рдых.

Стихира: П рославля́емый в па́мятех святы́х Твои́х Христе́ Бо́же,/ от них умоля́емь,// низпосли́ нам ве́лию ми́лость.

Богородичен из Триоди, глас 4:

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

А́ нгельстии чи́ни Тя Богома́ти прославля́ют:/ Бо́га бо Всечи́стая родила́ еси́,/ Отцу́, и Ду́ха соприсносу́щна,/ и а́нгельская во́инства от не су́щаго хоте́нием поста́вивша./ Его́же моли́ от тли спасти́ и просвети́ти ду́ши правосла́вных,// Тя воспева́ющих Всечи́стая.

Моли́тва свято́го Симео́на Богоприи́мца:

Чтец: Н ы́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром;/ я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́,/ е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й,/ свет во открове́ние язы́ков,// и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

 

Трисвято́е по О́тче наш:

Чтец: С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды) Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

П ресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Г о́споди, поми́луй. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́ тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Тропа́ри, глас 4:

Хор: Б огоро́дице Де́во, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших. (Земной поклон)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

К рести́телю Христо́в, всех нас помяни́,/ да изба́вимся от беззако́ний на́ших:// тебе бо даде́ся благода́ть моли́тися за ны. (Земной поклон)

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

М оли́те за ны святи́и Апо́столи, святи́и вси,/ да изба́вимся от бед и скорбе́й:// вас бо те́плыя предста́тели ко Спа́су стяжа́хом. (Земной поклон)

П од Твое́ благоутро́бие прибега́ем, Богоро́дице,/ моле́ния на́ша не пре́зри во обстоя́нии,// но от бед изба́ви ны, Еди́на Чи́стая, Еди́на Благослове́нная. (Без поклона)

Чтец: Г о́споди, поми́луй. (40 раз)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Ч естне́йшую Херуви́м и Сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем.

Чтец: А ми́нь. Н ебе́сный Царю́, ве́ру утверди́, язы́ки укроти́, мир умири́, святы́й храм сей (или: святу́ю оби́тель сию́) до́бре сохрани́: пре́жде отше́дшыя отцы́ и бра́тию на́шу в селе́ниих пра́ведных учини́, и нас в покая́нии и испове́дании приими́, я́ко Благи́й и Человеколю́бец.

Иерей: Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, упова́ние на́ше, сла́ва Тебе́.

Хор: С ла́ва, и ны́не. Г о́споди, поми́луй. (Три́жды) Б лагослови́.

Многоле́тие:

Хор: Православное епископство Церкви Российския/ и господина высокопреосвященнейшего митрополита Филарета/ Первоиерарха Православныя Российския Церкви/ и господина нашего Высокопреосвященнейшего Филарета,/ архиепископа Московского и Восточно-Российского/ настоятеля, братию и прихожан святаго храма сего/ и вся православныя христианы/ Господи, сохрани их на многая лета.

 


[1] Пением великого прокимна завершается праздничное воскресное богослужение, и от «Сподоби, Господи...» начинается великопостное. Существует практика, по которой священнослужители по закрытии царских врат переоблачаются в темные одежды, и диакон [или иерей в епитрахили (в приходских храмах — и в фелони, если он служит один без диакона)] выходит для произношения просительной ектении на солею перед царскими вратами, певцы же поют эту ектению не обычным, но великопостным напевом.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-04-06 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: