Первое (IV) и второе (452) обретение главы святого славного Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна.




Глас 5.

Подо́бен: Ра́дуйся:

Р а́дуйся, свяще́нная главо́, и светоно́сная,/ и А́нгелом гове́йная,/ я́же мече́м отсе́чена древле́,/ и о́стрыми обличе́ньми нечистоты́ студ посе́кшая,/ исто́чник чуде́с, верныя напая́юща,/ и я́же Спа́сово спаси́тельное прише́ствие возвести́вшая,/ и наи́тие Ду́ха дре́вле уви́девшая,/ к Сему́ все́льшаяся,/ ве́тхой же и но́вой хода́тайствовавшая благода́ти./ Христа́ умоли́ душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

В сосу́де скуде́льне сокрове́нная иногда́/ Предте́чева глава́ яви́ся,/ от земны́х недр изда́вшаяся я́вственне/ и чуде́с струи́ источа́ющая,/ и́бо в вода́х главу́ омы́,/ превы́спренняя ны́не покрыва́ющего вода́ми/ и одождя́ющаго челове́ком Боже́ственное оставле́ние./ Сию́ у́бо ублажи́м, и́стинно пресла́вну,/ и в сея́ обре́тении ра́достно пра́зднуем,/ Христа́ моля́ще дарова́ти душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Г лава́, я́же А́гнца Бо́жия пропове́давшая,/ пло́тию я́вльшагося,/ и всем покая́ния спасе́нныя пути́ Боже́ственными за́поведьми извести́вшая,/ я́же пре́жде И́родово зако́нопреступление обличи́вшая/ и сего́ ра́ди отсе́чена от телесе́,/ и на вре́мя подъе́мшая сокрове́ние,/ я́коже светоявле́нное нам возсия́ со́лнце,/ пока́йтеся – вопию́щая – и ко Христу́ ны́не предложи́теся во умиле́нии душе́внем,/ подаю́щему ми́ру ве́лию ми́лость.

Сла́ва, глас 6:

С окро́вище Боже́ственных даро́в,/ Богохрани́мая глава́ твоя́, Предте́че,/ от земны́х недр возсия́,/ ю́же мы, ве́рно прие́млюще/ и покланя́ющеся, сла́вне,/ обогаща́емся от тебе́, Христо́в Крести́телю,/ чудесы́ пресла́вными и согреше́ний про́щением.

И ны́не, Богоро́дичен: К то Тебе́ не ублажи́т:

Вход. Проки́мен дне и чте́ния.

П роро́чества Иса́иина чте́ние (глава́ 40):

Т а́ко глаго́лет Госпо́дь:/ утеша́йте, утеша́йте лю́ди Моя́./ Глаго́лет Бог:/ свяще́нницы, глаго́лите в се́рдце Иерусали́му,/ умоли́те его́, я́ко умно́жися смире́ние его́,/ разреши́ся бо грех его́,/ я́ко прия́т из руки́ Госпо́дни сугу́ба согреше́ния своя́./ Глас вопию́щаго в пусты́ни:/ угото́вайте путь Госпо́день,/ пра́вы твори́те стези́ Бо́гу на́шему./ На го́ру высоку́ взы́ди, благовеству́й Сио́ну,/ возвыша́й кре́постию глас свой, благовеству́яй Иерусали́му,/ вознеси́те, не бо́йтеся./ Аз Госпо́дь Бог,/ Аз услы́шу убо́гих, Изра́илев, и не оста́влю тех./ Но отве́рзу от гор ре́ки и посреде́ по́ля исто́чники,/ сотворю́ пусты́ню в луг/ и жа́ждущую зе́млю во исто́чники водны́я./ Да возвесели́тся Не́бо свы́ше, и о́блацы да кропя́т пра́вду,/ да возсия́ет земля́, и да прозя́бнет ми́лость,/ и пра́вда да возсия́ет вку́пе./ Глас весе́лия возвести́те, и услы́шано да бу́дет./ Возвести́те да́же до коне́ц земли́,/ глаго́лите:/ я́ко изба́ви Госпо́дь раба́ Своего́ Иа́кова./ И аще вжа́ждут в пусты́ни, источи́т им во́ду из ка́мене./ Возвесели́ся, непло́ды неражда́ющая,/ расто́ргни и возопи́й, неболе́вшая,/ я́ко мно́га ча́да пусты́я па́че,/ не́жели иму́щия му́жа.

П роро́чества Малахи́ина чте́ние (глава́ 3):

Т а́ко глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель:/ се Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред Лице́м Твои́м,/ и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю/ и прии́дет во храм Свой Госпо́дь,/ Его́же вы и́щете./ И кто стерпи́т день вхо́да Его́?/ зане́же тому́ прийти́, я́ко огнь в горни́ле/ и я́коже бы́лие перу́щих./ И очи́стит, пояда́я и очища́я, я́ко сребро́ и зла́то./ И прии́дет к вам судо́м,/ и бу́дет свиде́тель скор на лука́выя,/ и на прелюбоде́йцы, и на клену́щияся И́менем Мои́м во лжу,/ и на лиша́ющия мзды́ нае́мника, и на наси́льствующия вдови́цы,/ и пха́ющия си́рыя, и на уклоня́ющия суд прише́льца,/ и на небоя́щияся его́, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель./ Зане́ Аз Госпо́дь Бог ваш и не изменю́ся./ И вы, сы́нове Иа́ковли, уклони́стеся от зако́на и не сохрани́сте./ Сего́ ра́ди обрати́теся ко Мне,/ и обращу́ся к вам, глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель,/ и ублажа́т вас вси язы́цы./ И разуме́йте, я́ко Аз Госпо́дь,/ смотря́яй посреди́ пра́веднаго/ и посреди́ беззако́нника в день он,/ во́ньже сотворю́ снабде́ние лю́бящим Мя./ Позна́йте у́бо и помяни́те зако́н Моисе́ов, раба́ Моего́,/ я́коже запове́да вам в Хори́ве ко всему́ Изра́илю повеле́ние и оправда́ние./ И се Аз послю́ вам Илию́ Фесви́тянина,/ пре́жде да́же не прийти́ дню Госпо́дню вели́кому и просвеще́нному,/ и́же напра́вит се́рдце отца́ к сы́ну/ и се́рдце челове́ка ко и́скреннему своему́,/ да не прише́д поражу́ зе́млю вско́ре,/ глаго́лет Госпо́дь Вседержи́тель,/ Бог Святы́й Изра́илев.

П рему́дрости Соломо́новы чте́ние (гла́вы 4, 5):

П ра́ведник, аще пости́гнет сконча́тися, в поко́и бу́дет./ Осу́дит же пра́ведник умира́яй живу́щия нечести́выя./ У́зрят бо кончи́ну пра́веднаго/ и не разуме́ют, что совеща́ша о не́м,/ я́ко пове́ржет Госпо́дь нечести́выя безгла́сны ниц/ и поколе́блет их от основа́ний,/ и до после́дняго исче́знут в боле́зни и па́мять их поги́бнет./ Прии́дут бо в помышле́ние согреше́ний свои́х ужасни́,/ и обличи́т их сопроти́в беззако́ния их./ Тогда́ ста́нет в дерзнове́нии мно́зе пра́ведник/ пред лицем оскорби́вших его́ и отмета́ющих труды́ его́./ Ви́девше же его́, смяту́тся стра́хом мно́гим/ и ужасну́тся о пресла́вном спасе́нии его́./ Реку́т бо в себе́, ка́ющеся,/ и в тесноте́ ду́ха воздохну́т и реку́т:/сей бе, его́же име́хом не́когда в посме́х и в при́тчу поноше́ния, безу́мнии./ Житие́ его́ вмени́хом неи́стово и кончи́ну его́ безче́стну./ Ка́ко вмени́ся в сыне́х Бо́жиих/ и во святы́х жре́бий его́ есть?/ У́бо заблуди́хом от пути́ и́стиннаго,/ и пра́вды свет не облиста́ нам,/ и со́лнце не возсия́ нам./ Беззако́нных испо́лнихомся стезь и поги́бели,/ и ходи́хом стези́ непрохо́дны,/ пути́ же Госпо́дня не разуме́хом.

 

 

На стихо́вне стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

П рииди́те, честну́ю главу́, отсе́ченную мече́м, Крести́телеву,/ ве́рнии, днесь почти́м,/ во обре́тении ея́ срета́юще пе́сньми,/ чту́ще от от любве́, благода́ть пролива́ющую исцеле́ний нам,/ ю́же буесло́вящий И́род дре́вле предъотсече́,/ неи́стовством Иродиа́де спле́тся.

Стих: Ч естна́ пред Го́сподем/ сме́рть преподо́бных Его́.

Я́ коже от руды́ зла́то,/ та́ко от земли́ Предтече́ва глава́ просиява́ет,/ в сосу́де скуде́льнем светя́щися и веща́ющи я́сно,/ И́родово облича́ющи прелюбоде́йство и уби́йство,/ зарю́ же просвеща́ющую помышле́ния на́ша./ Ю́же облобыза́юще, ве́рнии, днесь почти́м пе́сньми,/ я́ко о нас Бо́гу моля́щуюся.

Стих: П ра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т,/ я́ко кедр, и́же в Ливане, умно́жится.

Д ревле, я́коже Боже́ственное сокро́вище/ в сосу́де, сокрове́нная глава́ Крести́телева в земли́/ днесь концем открыва́ется,/ я́коже бога́тство пролива́ющая исто́чники исцеле́ний,/ боле́зни исцеля́ющая, ду́ши просвеща́ющая./ Темже, утеше́ния вся́каго благода́ть восприе́млюще,/ пе́сньми сию́ благогове́йно похва́лим.

Сла́ва, глас 2:

Я́ коже Боже́ственных умышле́ний всечестна́я ра́ка,/ Неизрече́ннаго Существа́ я́сно прови́девшая та́инство, глава́ твоя́,/ я́ко от ложе́сн ма́терних, от сокро́вищ земны́х днесь возсия́,/ Иоа́нне всехва́льне, / и облагово́ни всю подсо́лнечную, освяще́ния пролива́ющая ми́ро, / и мы́сленно пропове́дающая путь покая́ния,/ и Спа́су всех моля́щаяся о душа́х на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен.

Тропа́рь, глас 4:

О т земли́ возсия́вши, Предте́чева глава́/ лучи́ испуща́ет нетле́ния ве́рным исцеле́ний/ свы́ше собира́ет мно́жество А́нгел, / до́ле же созыва́ет челове́ческий род,/ единогла́сную возсыла́ти сла́ву Христу́ Бо́гу.

 

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь два́жды.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, по гла́су тропаря́.

По 1-й стихоло́гии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Я́ ко Боже́ственное сокро́вище, сокрове́но в земли́,/ Христо́с откры́ главу́ твою́ нам, проро́че и Предте́че:/ вси у́бо, соше́дшеся в сея́ обре́тение,/ пе́сньми Богогла́сными Спа́са воспое́м,/ спаса́ющаго на́шу жизнь моли́твами твои́ми.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

П ое́м Тя, Богоневе́сто, Ма́ти Христа́ Бо́га,/ сла́вяще Рождество́ Твое́ непостижи́мое,/ и́мже изба́вихомся от ле́сти диа́воли и вся́кия беды́, Богоро́дице Влады́чице,/ и ве́рно вопие́м:/ поми́луй ста́до Твое́, Еди́на Всепе́тая.

По 2-й стихоло́гии седа́лен, глас 4.

Подо́бен: Вознесы́йся:

И зда́вшися, я́ко зла́то от руды́,/ свяще́нная твоя́ глава́ пресла́вно/ от незаходи́мых недр земны́х,/ обогати́ ве́рных вся мы́сли разуме́нием Боже́ственным,/ ны́не пока́йтеся, вопию́щи обы́чно./ Е́йже покланя́ющеся, Предте́че, Христа́ велегла́сно ве́рою сла́вим.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Н икогда́же премолчи́м, Богоро́дице,/ благода́рно пе́ти от души́ Твоя́ ми́лости, Влады́чице,/ раби́ Твои́, зову́ще и глаго́люще:/ Пресвята́я Де́во, предвари́/ и изба́ви от враг ви́димых и неви́димых и всякаго преще́ния,/ Ты бо еси́ нам заступле́ние.

По полиелеи седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Повеле́нное та́йно:

К рести́телева глава́ кры́яшеся, я́ко би́сер, в земли́ вла́жней/ и, я́ко све́щник Богосве́тел, укра́шена,/ озаря́ет, чудотворя́щи, мир весь:/ я́ко у́тро, возсия́ всеблаголе́пно Со́лнцу Предте́ча/ и невечерни́м све́том возвеща́я па́ки нам:/ се, – взыва́я, – А́гнец Бо́жий!

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Б лагодари́м Тя при́сно, Богоро́дице,/ и велича́ем, Чи́стая, и покланя́емся,/ воспева́юще Рождество́ Твое́, Благода́тная, вопию́ще непреста́нно:/ спаси́ ны, Де́во Всеми́лостивая, я́ко Блага́я,/ и де́монов исхити́ словоположе́ния стра́шнаго в час испыта́ния,/ да не посрами́мся, раби́ Твои́.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са.

Проки́мен, глас 4: Т а́мо возращу́ рог Дави́ду,/ угото́вах свети́льник пома́занному Моему́.

Стих: П омяни́, Го́споди, Дави́да/ и всю кро́тость его́.

Вся́кое дыха́ние да хва́лит Го́спода. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 31.

По 50-м псалме́ стихи́ра самогла́сна, глас 6:

Я́ же пе́рвее на блю́де,/ И́родову беззако́нную нечистоту́ обличи́вшая,/ покая́ние же всем пропове́давшая ве́рным,/ честна́я глава́ Крести́теля Христо́ва,/ от сокро́вищ земны́х я́вльшаяся, предлежи́т,/ ве́рно притека́ющим к ней,/ и прикаса́ющимся со стра́хом,/ и покланя́ющимся любо́вию душе́вною/ дару́ющая разреше́ние прегреше́ний,/ проше́нием подае́т потре́бная и ве́лию ми́лость.

Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6

и Предте́чи кано́н на 8. Глас 6.

Песнь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль/ по бе́здне стопа́ми,/гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема,/ Бо́гу, побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Г ряди́те, благохва́льным язы́ком/ и всеси́льным пле́щуще ду́хом, из усте́н нечи́стых/ глас Сло́ва – Предте́чу пе́сньми духо́вными, ве́рнии, просла́вим.

М и́рным устрое́нием утиша́ется/ и безме́рными мно́жествы Христо́ва Це́рковь благостоя́тельне упаса́ется,/ тебе́ ле́тнюю песнь вопию́щи, Предте́че.

Ю́ же от Бо́га да́руемую я́ко сокро́вище нам неотъе́млемо/ Богоно́сную главу́ Предте́чеву, вси пе́сньми досто́йно, соше́дшеся, ве́рнии, почти́м.

Богоро́дичен: Т воего́ прие́мши Соде́теля,/ я́ко Сам восхоте́, из безсе́меннаго Твоего́ чре́ва па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая,/ тва́рей вои́стинну яви́лася еси́ Влады́чица.

Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3.

Ирмо́с: Несть свят,/ я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой,/ вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же,/ и утверди́вый нас на ка́мени/ испове́дания Твоего́.

У тро́ба непло́дна прозябе́ние тя изнесе́ Боже́ственно,/ я́же от язы́к це́рковь, сла́вна невестово́дца,/ Христу́, и́стинному Бо́гу и Жениху́, сию́ обруча́юща.

Т воего́ Боговеща́ннаго гла́са, Предте́че Иоа́нне,/ ниже́ мече́м удержа́ окая́нная прелюбоде́йца:/ Боже́ственную бо твою́ нам явля́вши главу́ от земли́.

Т оржеству́ющий све́тло, жела́ющ тя град учрежда́емь быва́ет,/ я́ко бога́тство обре́тш та́йное/ и исто́чник неоску́ден исцеле́ний, Предте́че, главу́ твою́.

Богоро́дичен: Б оже́ственнаго Рождества́ Твоего́, Чи́стая,/ вся́кий естества́ чин прехо́дит чу́до:/ Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во чре́ве/ и, ро́ждши, пребывае́ши при́сно Де́ва.

Седа́лен, глас 8.

Подо́бен: Повеле́нное та́йно:

Я́ ко в храни́лищи сокро́вище вложена́ Предте́чева глава́ храня́шеся,/ в водоно́се кры́ющася, глас Сло́ва;/ я́ко пшени́ца покрове́на, во глу́бине земли́ изцвете́,/ плодонося́щи Боже́ственную жизнь./ Тоя́ вси почита́ем обре́тение, Христа́ сла́вяще,/ пода́вшаго той благода́ть источи́ти исцеле́ния.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

П овеле́нное та́йно прие́м в ра́зуме,/ в кро́ве Ио́сифове тща́нием предста́ безпло́тный, глаго́ля Неискусобра́чней:/ приклони́вый схожде́нием Небеса́ вмеща́ется неизме́нно весь в Тя./ Его́же и ви́дя в ложесна́х Твои́х, прие́мша ра́бий зрак,/ ужаса́юся зва́ти Тебе́:/ ра́дуйся, Невесто́ Неневе́стная.

Песнь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла,/ Бог и Госпо́дь,/ честна́я Це́рковь, / Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, / от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

В е́тхаго был еси́ печа́ть, всебога́те, я́ве заве́та,/ и проро́ков коне́ц извести́л еси́,/ и чертогокраси́тель же Боже́ственный Но́ваго яви́лся еси́, Предте́че.

В ласяны́ми ру́бы обы́чно, Предте́че,/ честну́ю претерпе́л еси́ и сла́вную главу́ твою́ покры́ти ца́рскою багряни́цею,/ я́ко ри́зою, ра́дуяся.

Б оже́ственную главу́ твою́ отбеже́нием ни́щий и скита́яйся/ твои́ми Боже́ственными наставле́ньми,/ я́коже незави́стно бога́тство, Иоа́нне, пока́зует.

З аре́ю, Предте́че, Боже́ственнаго Ду́ха чту́щий тя град всегда́ моли́ уясни́ти/ и Боже́ственней па́мяти твое́й безплотным сра́доватися.

Богоро́дичен: М е́ртва мя показа́ сада́ вкуше́ние,/ живо́тное же дре́во, из Тебе́ я́вльшееся, Пречи́стая, воздви́же/ и ра́йския пи́щи насле́дника мя сотвори́.

Песнь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же,/ у́тренюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся,/ Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий,/ и́стиннаго Бо́га,/ от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Н е был еси́ трость, Крести́телю, искуси́тельными злополуче́ния ве́тры все́гда коле́блемь,/ столп же Боже́ственных люде́й непоколеби́м,/ си́лою бо Илиино́ю яви́лся еси́ и Ду́ха.

И́ же Божество́ отмета́яй, и умаля́я сла́ву от тебе́ кре́щшагося Христа́,/ и Боже́ственную благода́ть твою́ утаева́я,/ пра́ведно от огра́д Боже́ственных возбраня́емь есть.

О тверзл еси́ незави́стнаго Боже́ственнаго исто́чника дверь/ пою́щим тя любо́вию, сла́вный Предте́че,/ Боже́ственныя благода́ти источа́ющия во́ды и струи́ исцеле́ний, всех веселя́щия.

Богоро́дичен: Н ося́щи добро́ту мы́сленную красне́йшия души́ Твоея́,/ неве́ста Бо́жия была́ еси́,/ запеча́тствованна де́вством, Чи́стая, и заре́ю чистоты́ мир просвеща́ющи.

Песнь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре,/ воздвиза́емое зря/ напа́стей бу́рею,/ к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти:/ возведи́ от тли живо́т мой,/ Многоми́лостиве.

П роро́ка тя рече́ И́стина–Христо́с, и проро́ков превы́шша,/ Крести́теля же и Предте́чу Жи́зни:/ Того́ бо узре́л еси́, Его́же зако́н и проро́цы провозвести́ша.

Н е терпя́ше кры́тися чуде́с исто́чник, сокро́вище благода́ти,/ сла́вная глава́ твоя́, Крести́телю, проро́че и Предте́че,/ но, я́вльшися, пролива́ет исцеле́ний исто́чники.

В себога́тно похвале́ние, и украше́ние све́тло,/ и щит спаси́телен христолю́бный сей/ и благосла́вный предлага́ет град твой,/ честну́ю и Боже́ственную твою́ главу́, Предте́че.

Богоро́дичен: В ели́кий прописа́ во проро́цех Моисе́й Тя, киво́т, и трапе́зу, и све́щник,/ и ста́мну обра́зне, назна́менуя воплоще́ние,/ е́же из Тебе́, Вы́шняго, Ма́ти Де́во.

Конда́к, глас 6.

Подо́бен: Вы́шних ища́:

П роро́че Бо́жий и Предте́че благода́ти,/ главу́ твою́, я́ко ши́пок свяще́ннейший, от земли́ обре́тше,/ исцеле́ния всегда́ прие́млем,/ и́бо па́ки, я́коже пре́жде, в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

И́кос:

О т Го́спода свиде́тельство прие́м, Иоа́нне, па́че всех челове́к вы́шший был еси́,/ отону́дуже похвалы́ пе́сней принести́ тебе́ ужаса́юся,/ но, любо́вию понужде́н, песнь нача́ти дерзну́х./ Те́мже да не унедосто́иши споспе́шник мне бы́ти, всехва́льне,/ да возмогу́ венча́ти твой верх, святы́й требога́те,/ и́бо ты в ми́ре пропове́дуеши покая́ние.

Песнь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пещь/ соде́ла А́нгел/ преподо́бным отроко́м,/ халде́и же опаля́ющее/ веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Д е́вы прозябе́ние, тя па́че всех рече́ в рожде́нных жена́ми,/ я́ко бо безпло́тен и равноа́нгелен на земли́ Тому́ пожи́л еси́, вопия́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В о утро́бе де́вственней Все́льшася позна́л еси́ из непло́дна чре́ва/ и, употреби́в ма́терня, Предте́че, гла́са, игра́я взыва́л еси́ Ему́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

О т пусты́ни, Пресвяты́м Ду́хом науче́н, яви́лся еси́,/ я́коже у́тро светоно́сно,/ А́́нгел Све́та, нас науча́я вопи́ти:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

У блажи́ся я́ко вои́стинну во граде́х сей ны́не, приснопа́мятне,/ стяжа́вый тя град сокро́вище, Предте́че Христо́в./ Те́мже, пра́зднуя, вопие́т:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Т обо́ю, Ма́ти Де́во, Свет возсия́ всей вселе́нней све́тлый,/ Ты бо Зижди́теля всех родила́ еси́, Бо́га:/ у Него́же испроси́, Пречи́стая, нам низпосла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

 

 

Песнь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́/и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: / вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти./ Тя превозно́сим во вся ве́ки.

П о́слан бысть вопию́щаго глас – Предте́ча запусте́вшим сердца́м,/ Сы́на Бо́жия ве́ру благочести́вую водружа́яй, су́щаго Бо́га,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

У гото́вите, глаго́лет и ны́не Предте́ча, Госпо́дню стезю́:/ Сей бо святы́ни ра́ди, прише́д, со Отце́м и Ду́хом/ в на́ша сердца́ всели́тся во ве́ки.

С лу́хом у́бо гла́су Роди́телеву, очи́ма же Боже́ственнаго Ду́ха зре́нию,/ вся́чески же осяза́нием Иоа́нн Предте́ча, на Тебе́ ру́ку положи́вый, Христе́,/ Богоно́сец быва́ет.

И з чре́ва освяти́ся Боже́ственным Ду́хом/ и проро́к яви́ся, во чре́ве носи́м,/ ны́не же наслажде́ние и́же в не́дрех тя иму́щему гра́ду показа́ся, проро́че.

Богоро́дичен: З латоза́рный Тя све́щник предъизобрази́,/ при́емшую неизрече́нно Свет Непристу́пный,/ позна́нием Того́ озаря́ющ вся́ческая,/ Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмо́с: Бо́га/ челове́ком невозмо́жно ви́дети,/на Него́же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти;/ Тобо́ю же, Всечи́стая, яви́ся челове́ком/ Сло́во воплоще́нно,/ Его́же велича́юще,/ с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Я́ ве исполне́ния десяти́цы, Предте́че, за́поведей ты храни́тель кре́пок быв,/ прили́чне от Христа́ почте́н был еси́ дарова́ний десяти́цею./ Те́мже тя, Ду́ха таи́нника и дру́га Сло́ву, ве́дуще, ублажа́ем.

Х ристо́в проро́к же и апо́стол, А́́нгел же и Предте́ча,/ Боже́ственнаго воплоще́ния Крести́тель,/ и свяще́нник, и му́ченик ве́рен,/ пропове́дник же су́щим во а́де ты был еси́,/ и де́вствующим пра́вило, и пусты́ни прозябе́ние.

Д уши́ неве́рие облича́ется священноде́йственныя руки́ умерщвле́нныя чудесе́м,/ прозя́бший же па́ки ве́ре и твое́й я́вльшейся главе́, блаже́нне,/ поже́ртая длань обновля́ется.

Т вое́, явле́ние провозвеща́юще зри́телю,/ возвеща́ху А́нгельстии чи́ни нело́жно,/ Гаврии́ла подо́бящеся Боже́ственному благове́щению,/ е́же пре́жде Рождества́ твоего́ свяще́нный 3аха́рия прие́млет.

Богоро́дичен: С трасте́й исцеле́ния да почерпа́ем, в сла́вный храм Предте́чев притека́юще:/ в той бо прихо́дят А́нгельстии ли́цы,/ ду́си же пра́ведных всех,/ Влады́чица с Крести́телем Иоа́нном, исцеле́ния подава́юще.

Свети́лен.

Подо́бен: Ученико́м:

С ветоявле́нная возсия́ честна́я твоя́ глава́ от незаходи́мых недр земны́х, Предте́че Иоа́нне,/ свети́льниче Све́та невеще́ственнаго,/ ея́же обре́тение любо́вию соверша́юще, мо́лим тя/ лю́тых обрести́ разреше́ние и вре́мя удо́бне соверши́ти воздержа́ния/ моли́твами твои́ми, всехва́льне, Крести́телю Спа́сов.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

У теша́ется, Всечи́стая, ве́рных Богому́дрое собра́ние слу́жащее/ и ве́рно воспева́ющее Тя, Богоро́дицу и́стинно./ Те́мже моли́твами Твои́ми поста́ тече́ние даждь нам соверши́ти Боголе́пно,/ и Кресту́ Честно́му поклони́тися, и страсте́м спаси́тельным Сы́на и Бо́га Твоего́.

На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 4.

Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

О тве́рзе преддве́рия воздержа́ния/ всечестна́я глава́ твоя́, всехва́льне,/ и пи́щу предложи́ сладча́йшую всем Боже́ственных дарова́ний,/ и́хже причаща́ющеся ве́рно,/ поста́ те́рпкое услажда́ем,/ и ве́рою восхваля́ем тя,/ и вопие́м Христу́ Бо́гу:/ Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

М и́ра, я́коже во́ды,/ глава́ иска́пающи Предте́чева приснотеку́щая/ и, на трапе́зе днесь возло́жшися та́йней и Боже́ственней,/ благоуха́ет мы́сленне,/ и го́ресть отгоня́ет скорбе́й,/ и весе́лия вся исполня́ет любо́вию зову́щия:/ Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

П осече́ гла́ва твоя́, я́коже меч остре́йший,/ главы́ беззако́ннующих враг/ и исцеле́ния источи́ в благозако́нии су́щим всем/ Боже́ственных дарова́ний./ И сего́ ра́ди тя ве́рно восхваля́ем,/ дру́га и Предте́чу, Иоа́нне, Зижди́телева,/ и вопие́м Ему́ приле́жно:/ Иису́се Всеси́льне, Спа́се душ на́ших.

Сла́ва, глас 6:

В сечестну́ю главу́ Крести́теля Твоего́, Го́споди,/ я́вльшуюся днесь от земли́,/ со гла́сом хвале́ния прие́мшии ве́рно,/ в моли́тву, Человеколю́бче, гре́шнии раби́ Твои́ приводя́ще, мо́лимся,/ Тоя́ ра́ди улучи́ти в день Суда́ от Тебе́ очище́ние и ве́лию ми́лость.

И ны́не, Богоро́дичен:

Б лаголюби́вый Бо́же и Спа́се,/ рабы́ Твоя́ спаса́й от вся́каго обстоя́ния лю́таго/ моли́твами Предте́чи Твоего́ и всех святы́х/ и Ма́тере Твое́й мольба́ми.

Славосло́вие вели́кое и отпу́ст.

 

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны от кано́на, пе́сни 3-я и 6-я.

Проки́мен, глас 7: В озвесели́тся пра́ведник о Го́споде/ и упова́ет на Него́.

Стих: У слы́ши, Бо́же, глас мой,/ внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.

Апо́стол к Коринфяном, зача́ло 176.

Аллилу́ия, глас 4: П ра́ведник, я́ко фи́никс, процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Стих: И́ стина от земли́ возсия́,/ и пра́вда с Небесе́ прини́че.

Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 40.

Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник:

 

[ЗРИ][МР] Подоба́ет ведати, я́ко аще случи́тся обре́тение честныя гла́вы Иоа́нна Предте́чи в неде́лю мясопу́стную или́ сыропу́стную (начина́ется бо с среды́ мясопу́стныя неде́ли и восхо́дит до вто́рника 4-я неде́ли Вели́каго поста́):

На ма́лой вече́рни в суббо́ту стихи́ры воскре́сны 4, и Богоро́дичен гла́са. На стихо́вне стихи́ра воскре́сна еди́на: и Предте́чи стихо́вна. По Ны́не отпуща́еши: тропа́рь воскре́сен: Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, Богоро́дичен воскресен. Ектения ма́лая, и отпуст.

На велицей вече́рни, на Го́споди, воззва́х: стихи́ры воскре́сны 3, и Трио́ди 4, и Предте́чи 3. Сла́ва, Трио́ди: И ны́не, Богоро́дичен 1-й гла́са. (Аще ли неде́ля сыропу́стная, и пое́м стихи́ры воскре́сны 3, и восто́чен, Анато́лиев, еди́н: и Трио́ди 3, и Предте́чи 3. Сла́ва, Трио́ди: И ны́не, Богоро́дичен 1-й гла́са). На ли́тии стихи́ра хра́ма и Трио́ди хвалитны, два стиха́. Аще неде́ля мясопу́стная, 1-й стих, глас 6: Помышля́ю день он: 2-й, глас то́йже: О, каковый час тогда́ и день.

[ ЗРИ ] (Аще ли неде́ля сыропу́стная: Глаго́лем Трио́ди такожде в ли́тии два стиха́ хвалитны: 1-й стих, глас 5: Увы́ мне, Ада́м рыда́нием возопи́: 2-й, глас то́йже: По́прище доброде́телей отверзеся). Сла́ва, Предте́чи, глас 6: Сокро́вище Боже́ственных даро́в. И ны́не, Трио́ди, пи́сан на ли́тии Славник. На стихо́вне стихи́ры воскре́сны; Сла́ва, Предте́чи, глас 2: Я́коже Боже́ственных: И ны́не, Трио́ди. На благослове́нии хлебо́в тропа́рь, Богоро́дице Де́во: три́жды. И чте́ние в посланиих Апо́стольских.

На у́трени, на Бог Госпо́дь: тропа́рь воскре́сен, два́жды. Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, Богоро́дичен 1-й, в то́йже глас. По кафи́змах седальны воскре́сны с Богоро́дичны их и чте́ние во Ева́нгелии толко́вом. Таже Хвали́те И́мя Госпо́дне: и Исповедайтеся Господеви: Глаго́лем же и 3-й псало́м: На ре́ках Вавило́нских: со аллилуиею. Таже пое́м псало́м и́збранный Предте́чи. И тропари́: А́нгельский собо́р. И седальны о́ба, по еди́ножды. Сла́ва, по полиелеи седа́лен: И ны́не, Богоро́дичен и чте́ние Предте́чи. Степе́нна, и проки́мен гла́са. Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие воскре́сно. Воскресе́ние Христо́во: Кано́н воскре́сен со ирмосо́м на 4; и Трио́ди на 6: и Предте́чи на 4. Катава́сия Трио́ди.

[ ЗРИ ] (Аще неде́ля сыропу́стная: Кано́н воскре́сен со ирмосо́м на 4, и Богоро́дицы на 2, и Трио́ди на 4, и Предте́чи на 4. Катава́сия Трио́ди.) По 3-й пе́сни конда́к Предте́чи, и и́кос, и седа́лен его́, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Трио́ди. И чте́ние Предте́чи. По 6-й пе́сни конда́к Трио́ди, и и́кос, и синаксарий. На 9-й пе́сни пое́м Честне́йшую: Свети́лен воскре́сен: Сла́ва, Предте́чи. И ны́не, Трио́ди. На хвалитех стихи́ры воскре́сны, 4: и святаго со Сла́вным, 4: с припе́вы его́. И по стихи́рах святаго глаго́лем: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой: И пое́м стихи́ру самогласну Трио́ди, глас 8: Даниил проро́к: Сла́ва, глас 1: Предочистим себе́, братие: И ны́не: Преблагословенна еси́.

[ ЗРИ ] (Аще неде́ля сыропу́стная: Глаго́лем такожде припе́в: Воскресни́, Го́споди Бо́же мой: И пое́м стихи́ру самогласну Трио́ди, глас 6: Ада́м из ра́я: Сла́ва, глас то́йже: Приспе вре́мя: И ны́не, Преблагослове́нна еси́: Славосло́вие вели́кое. По Трисвятом тропа́рь воскре́сен, ектени́и и отпуст. И исхождение обы́чное в притво́р. Сла́ва, и ны́не, стихи́ра ева́нгельская и час 1-й.

На часех тропа́рь воскре́сен: Сла́ва, Предте́чи. И ны́не, Богоро́дичен часо́в. По О́тче наш: конда́к Трио́ди и Предте́чи, пременяюще, глаго́лем.

На Литурги́и: Блаже́нны гла́са, на 4: и Трио́ди песнь 3-я, на 4: и Предте́чи 6-я, на 4. По вхо́де тропа́рь воскре́сен и Предте́чи. Сла́ва, конда́к его́: И ны́не, Трио́ди. Проки́мен, Апо́стол, Ева́нгелие и прича́стен пре́жде дне, и Предте́чи.

[МР] А́ще ли случи́тся обре́тение честны́я главы́ Иоа́нна Предте́чи в суббо́ту мясопу́стную:

Пое́тся пра́здник Предтечев весь, пре́жде в пято́к мясопу́стный непреме́нно.

[МР] Аще ли случи́тся обрете́ние честныя главы́ Иоа́нна Предте́чи в понеде́льник и́ли во вто́рник сырныя неде́ли:

В ве́чер пое́м Блаже́н муж: 1-й антифо́н. В прочия же дни седми́цы сырныя глаго́лется кафи́зма рядова́я. На Господи, воззва́х: стихи́ры Предте́чи, на 6. Сла́ва, Предте́чи. И ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, в то́йже глас. Проки́мен дне и паремии Предте́чи. На стихо́вне Трио́ди самогласен дне два́жды: и мученичен. Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, Богородичен: Тропа́рь Предте́чи: Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, и ектения.

На у́трени, на Бог Госпо́дь: тропа́рь Предте́чи, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен. И обычныя кафи́змы. По 1-й кафи́зме седа́лен Трио́ди и чте́ние дне. По 2-й кафи́зме седальны Предте́чи о́ба: и чте́ние Предте́чи. Полиелей и седа́лен Предте́чи, два́жды, и Богоро́дичен его́, и чте́ние Предте́чи. Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен Предте́чи, Вся́кое дыха́ние: Ева́нгелие Предте́чи. Таже псало́м 50. Стихи́ра Предте́чи. Кано́н Богоро́дицы со ирмосо́м на 6: и Предте́чи на 8. Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́: А идеже трипеснец, и пое́м кано́н Предте́чи со ирмосо́м на 6, и Трио́ди на 8. По 3-й пе́сни седа́лен Предте́чи, два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен. И чте́ние Предте́чи. По 6-й пе́сни конда́к Предте́чи, и и́кос, и проло́г. По 9-й пе́сни свети́лен Предте́чи два́жды. Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен его́. На хвалитех стихи́ры Предте́чи на 4. Сла́ва, Предте́чи, И ны́не, Богоро́дичен. На стихо́вне Трио́ди самогласен дне два́жды, и мученичен. Сла́ва, Предте́чи: Я́же первее на блю́де: И ны́не, Богоро́дичен.

И про́чая обы́чная, и отпуст. И час 1-й, тропа́рь Предте́чи и по трисвятом конда́к его́. Такожде и на про́чих часех.

На Литурги́и: Блаже́нны Предте́чи, пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, Апо́стол, аллилу́йя, Ева́нгелие и прича́стен дне и Предте́чи.

 

[МР] Аще ли случи́тся обрете́ние честныя главы́ Иоа́нна Предте́чи в среду́ сырныя седми́цы, и пое́м слу́жбу всю Предте́чи ве́чер и у́тро во вто́рник сырныя неде́ли.

А́ще же в пято́к, и пое́м слу́жбу его́ в четверто́к.

 

[МР] Аще случи́тся обрете́ние честныя главы́ в четверто́к сы́рный:

И в сре́ду на часех, по Осла́би, оста́ви: и по поклонех быва́ет звон по обы́чаю, и абие глаго́лем: Прии́дите, поклони́мся: три́жды, и псало́м обы́чный, и ектения, и стихи́ры по предпи́санному. По вхо́де, проки́мен, паремии дне. И по сих проки́мен: Да упова́ет Изра́иль на Господа́. Таже пареми́й святаго 3. Посем, Сподо́би, Го́споди: На стихо́вне Трио́ди самогласен дне два́жды: и мученичен. Сла́ва, Предте́чи: И ны́не, Богоро́дичен. По Ны́не отпуща́еши: трисвятое по О́тче наш: тропа́рь Предте́чи: Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен воскре́сен, и ектения: Поми́луй нас, Бо́же: и 3 покло́ны великия. Посем моли́тва: Всесвята́я Тро́ице: и Буди́ и́мя Госпо́дне, три́жды: с покло́ны, и псало́м 33. Таже Досто́йно есть: и отпуст, и вхо́дим в тра́пезу, и разреша́ем на сыр и я́йца.

 

[МР] Аще ли случи́тся обре́тение честны́я главы́ Иоа́нна Предте́чи в суббо́ту сыропу́стную:



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-04-14 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: