Святой преподобномученик Анастасий Персянин




Песнь 1

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.

Воста́ния страсте́й и неве́дения мрак/ моли́твами твои́ми, блаже́нне, разори́ све́тлою безстра́стия благода́тию,/ я́ко да Богоявле́нна ны́не досто́йно воспою́ тя.

Ви́дев Предве́дец и Бог твоего́ ума́ добро́ту, Тимофе́е,/ Боже́ственным апо́столом тя, сослужи́теля удосто́ив, показа́,/ му́дрым про́мыслом о нас промышля́я.

Еди́но Пресу́щественное Нача́ло, проразумева́ющее вся, ве́мы:/ от е́ллин бо апо́стол, Христо́вою просвеще́н благода́тию,/ ны́не Боже́ственному Па́влу счисля́ется Тимофе́й.

Му́ченика

У́тром светле́йшим Твоего́, Христе́, воста́ния осиява́емь,/ сего́ тезоимени́тый, от восто́ка устреми́вся,/ я́ко со́лнце, ны́не Це́рковь озаря́ет чудесы́.

Боже́ственныя любве́ испо́лнен,/ терпели́вно му́ки претерпе́л еси́, му́чениче Анаста́сие,/ и Христу́, по́стническими укра́шен добро́тами, ра́дуяся, приве́лся еси́,/ благово́нная же́ртва, блаже́нне.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче,/ ра́дуйся, ле́ствице и две́ре Небе́сная,/ ра́дуйся, све́щниче, и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая,/ Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́ру Ро́ждшая.

Песнь 3

Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь/ и ми́лостивно в не вообра́жся,/препоя́ши мя с высоты́ си́лою,/ е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й:/ одушевле́нный хра́ме неизрече́нный сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Излия́ся, всеблаже́нне, бога́тно благода́ть во устна́х твои́х/ и ре́ки догма́тов источи́, Це́рковь Христо́ву напая́ющия/ и многопло́ден принося́щий плод,/ Тимофе́е Христопропове́дниче, Богому́дре апо́столе.

Но́ги твоя́ проро́чески, всеблаже́нне, украси́шася,/ всяк бо ум, я́ве преиму́щий, благовести́л еси́ мир, всему́дре,/ дре́внюю разруши́вшаго челове́ков брань Спа́са всех и Го́спода.

Умертви́в твоя́ у́ды плотски́я,/ Сло́ву повину́л еси́ ху́ждшая, блаже́нне Тимофе́е, влады́чество пода́в лу́чшему,/ и, стра́сти удержа́в, ду́шу уясни́л еси́,/ наставля́емь Па́вловыми уче́нии.

Му́ченика

Стезю́ ше́ствовав те́сную,/ пе́рвее у́бо поще́нием к му́ченической сла́ве предуспе́л еси́,/ муче́ния ра́ди наслажде́ние обре́т боле́зньми,/ сла́вне му́чениче Анаста́сие, Небе́сную красоту́ прие́мля.

Боле́знь страда́ния твоего́ во всю изы́де вселе́нную, му́чениче непобеди́ме:/ проти́ву бо греха́ да́же до кро́ве сопроти́вився,/ победоно́сец был еси́ и венце́м побе́ды украси́лся еси́.

Богоро́дичен: Из Тебе́ прозябе́, Чи́стая, Цвет неувяда́емый,/ благоуха́ющий все челове́чество Боже́ственным ми́ром естества́ Своего́,/ И́же Отцу́ Собе́значальный,/ и из Тебе́ быв под ле́том, Де́во Всенепоро́чная.

Седа́лен, глас 4. Подо́бен: Ско́ро предвари́:

Боже́ственными дарова́нии укра́шен,/ удобри́л еси́, сла́вне, Ефе́сскую све́тлую митропо́лию, апо́столе,/ пропове́дник бо показа́лся еси́,/ с Па́влом Боже́ственным всем провозвести́л еси́ спаси́тельное сло́во./ Те́мже торжеству́ем ве́рою па́мять твою́.

Сла́ва, му́ченика, глас то́йже:

Сла́вою соверше́нства яви́лся еси́ прече́стен,/ я́ко Боже́ственными просвети́в светозаре́нии ум и позна́в Креста́ кре́пость,/ преподо́бен посто́м и кровьми́ му́ченик был еси́, Богому́дренне, Анаста́сие блаже́нне./ Те́мже и чуде́с тобо́ю то́чит дар, Христо́с.

И ны́не, Богоро́дичен:

Де́во Всенепоро́чная, я́же Пресу́щнаго Бо́га ро́ждшая,/ со безпло́тными Того́ непреста́нно моли́/ оставле́ние прегреше́ний, и исправле́ние жития́ да́ти нам пре́жде конца́,/ ве́рою и любо́вию пою́щим Тя по до́лгу, Еди́на Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен:

На Кресте́ Тя возвы́шена я́ко узре́/ Пречи́стая Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий,/ ма́терски рыда́ющи, веща́ше:/ что но́вое и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мой?/ Ка́ко, Жизнь всех, вкуша́еши смерть,/ оживи́ти ме́ртвыя хотя́, я́ко Милосе́рд?

Песнь 4

Ирмо́с: Го́ру Тя, благода́тию Бо́жиею приосене́нную,/ прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма,/ из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му/ во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Зако́нно, всеблаже́нне, пострада́ти изво́лив,/ воздержа́нием всеконе́чным треволне́ния страсте́й уму́ покори́л еси́,/ доброде́тели прие́м соверше́ние,/ великопропове́дниче Богому́дре Тимофе́е.

Облиста́в, я́ко со́лнце, Па́вел, испусти́, я́коже зарю́ све́тлу,/ вселе́нную бога́тным све́том просвеща́я,/ светоявле́нно тя, Богоявле́ние Тимофе́е, к наставле́нию на́шему и утвержде́нию.

Возжела́в те́пле жела́ний кра́йнейшее и любо́вию сраствори́вся,/ раче́нием на другу́ю жизнь преше́л еси́, Богоприя́тне,/ всегда́ твоего́ с озира́я Рачи́теля и Того́ виде́ния насыща́яся.

Му́ченика

Ничто́же тя су́щия ко Христу́ любве́ отлучи́:/ ни удо́в отсече́ние, ни ран преще́ние,/ ни меч, ни смерть,/ но ниже́ огнь, ниже́ глад,/ Анаста́сие, Небе́снаго ликова́ния купносе́льниче.

Со усе́рдием на ра́мо крест твой взем,/ после́довал еси́ Христо́вым спаси́тельным за́поведем/ и, Сего́ быв подража́тель да́же до сме́рти, всеизря́днейше,/ ны́не наслажда́ешися Того́ све́тлости.

Богоро́дичен: Ра́дость Тебе́ я́ве с Небесе́ прише́д, – Архистрати́г, Чи́стая, благовести́, рек:/ Бог изы́дет с пло́тию из Тебе́, Де́во Всечи́стая,/ во спасе́ние любо́вию пою́щих Тя.

Песнь 5

Ирмо́с: Бог Сын ми́ра, Оте́ц щедро́т,/ Вели́каго Сове́та Твоего́ А́нгела,/ мир подава́юща, посла́л еси́ нам:/ тем, Богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся,/ от но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Пе́рваго и всех Вино́внаго Све́та невеще́ственными сия́нии просвеща́емь,/ мир уясни́л еси́ пропове́данием честны́м,/ свети́льник благоче́стия, жи́зни сло́во преиме́ния77 проявле́нно яви́лся еси́,/ священнотаи́нниче всеблаже́нне.

Па́вла Боже́ственнаго и́стинный учени́к учи́теля стопа́м после́дует,/ сего́ се́я уче́ния ве́рным,/ и́миже благоче́стия к све́ту наставля́еми,/ из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Просвеще́нием Па́вел вторы́й явля́ешися,/ служа́щий пе́рвей све́тлости, сея́ позна́нием просвети́ нас./ Сего́ сво́инник Тимофе́й яви́ся,/ Того́ всеору́жием победи́тельно огражда́емь.

Му́ченика

Дре́вле хваля́йся безме́рно, и зе́млю претя́ объя́ти,/ и всу́е гордя́ся, му́дре, все потреби́ти,/ твои́ми благому́жествы, Анаста́сие му́чениче, попира́ется богопроти́вный.

Зако́нно пострада́в му́ченик Христо́в и победи́в,/ страда́ний возме́здия, чуде́с де́йство прие́млет я́ве:/ неду́ги бо цели́т и де́моны отгоня́ет,/ Христо́вою си́лою чудоде́йствуя, Анаста́сий.

Богоро́дичен: Прокля́тие Е́вы, всех ма́тере, Твои́м Рождество́м, Де́во, упраздни́ла еси́,/ ми́ру благослове́ние израсти́вши, Христа́:/ тем Тя, ра́дующеся, и усты́, и язы́ком, Богоро́дицу вои́стинну испове́дающе, велича́ем.

Песнь 6

Ирмо́с: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь,/ якова́ прия́т;/ в Де́ву же все́льшееся Сло́во/ и плоть прие́мшее про́йде, сохра́ншее нетле́нну./ Его́же, бо не пострада́ истле́ния,/ Ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Колесни́ца Бо́жия яви́лся еси́, Тимофе́е,/ нося́щи Того́ Боже́ственное И́мя,/ пред лице́м безбо́жных мучи́телей, Богоприя́тне, не ужаса́яся сих свере́пства:/ ты бо в непобеди́мую Спа́са кре́пость оде́ялся еси́.

Вене́ц благоле́пен прия́л еси́, пребога́те Тимофе́е, Богому́дре апо́столе,/ и диади́мою Ца́рствия досто́йно обложи́лся еси́,/ и предста́л еси́ престо́лу Влады́ки твоего́,/ с Па́влом ра́дуяся в се́лех Небе́сных, блаже́нне.

Ми́ром у́мнаго, Тимофе́е всече́стне, пло́тию нас ра́ди истоще́ннаго Христа́ обонява́емь,/ благово́ние Сего́ прия́л еси́ и пре́дал еси́ ве́рою тебе́ притека́ющим,/ таи́нниче неизрече́нных свя́те, Того́ мы́сленныя любве́.

Му́ченика

Заре́ю Кре́стного я́ве просвеща́емь, пре́лести мрак разреши́л еси́ и победи́л еси́,/ спле́тся с мучи́телем, всесла́вне,/ и, ра́дуяся, прия́л еси́ твоя́ победи́тельная,/ му́чениче Христо́в Анаста́сие,/ лику́я с му́ченическими во́инствы.

Богоро́дичен: Весь лик от Бо́га науче́н проро́ческий/ Твое́ прорече́ та́инство несказа́ннаго и Боже́ственнаго зача́тия,/ е́же из Тебе́ Боже́ственнаго Сло́ва, Ма́ти Де́во:/ Ты бо и́стиннейший и дре́вний сове́т яви́ла еси́.

Конда́к, глас 1. Подо́бен: Лик А́нгельский:

Боже́ственнаго ученика́ и спутеше́ственника Па́влова Тимофе́я,/ ве́рнии, воспои́м вси,/ с сим почита́юще му́драго Анаста́сия,/ возсия́вшаго от Перси́ды, я́ко звезду́,/ и отгоня́щаго душе́вныя на́ша стра́сти/ и неду́ги теле́сныя.

И́кос:

Со́лнца мно́жае возсия́ ле́тнее святы́х торжество́,/ и ве́рныя просвети́, и де́монскую тьмообра́зную си́лу отгна́ всю,/ и неду́ги очи́сти, и проше́ния прося́щих испо́лни./ Те́мже притека́ю аз, окая́нный,/ и молю́ся от боле́зни стра́стнаго моего́ се́рдца,/ да прииму́, я́же хощу́, и обря́щу, я́же тре́бую:/ премене́ние печа́ли, и житие́ безпеча́льно, и прегреше́ний оставле́ние,/ и Боже́ственное врачева́ние душе́вное и теле́сное.

Песнь 7

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пещь,/ разсмотря́ем, ве́рнии,/ я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый,/ мир обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л,/ хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Слико́вник Небе́снаго чи́на ты по досто́инству быв, весели́шися ра́достно,/ зари́ светода́тельныя, блаже́нне, насыща́яся, священнотаи́нниче Тимофе́е,/ хва́льнаго возвеща́я Бо́га и препросла́вленнаго.

Священноде́йствуя Христо́во Ева́нгелие,/ от доброде́тельных высо́т Богопи́санная Посла́ния Па́вел Боже́ственнейший, ра́дуяся, посла́/ я́ко ученику́ тебе́, Тимофе́е,/ хва́льнаго возвеща́я Бо́га и препросла́вленнаго.

Немощно́е пло́ти укрепля́ше благомо́щием души́:/ я́ко безтеле́сен бо, на земли́ ты жи́тельствовав,/ му́ченик был еси́, во главу́ сокруша́емь,/ священноде́телю та́инств Бо́жиих, Богоблаже́нне.

Му́ченика

Страда́лец ве́рныя поуща́ет,/ я́ве о́браз показа́в му́жество свое́ Боже́ственней ны́не подража́ти стра́сти во́льней,/ ю́же за ны претерпе́ хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Равномо́щная Тро́ица ве́руется благоче́стия рачи́телем:/ до́блии бо страда́льцы за Сию́ пострада́ша,/ кро́ви излива́юще, му́ченически борю́щеся,/ и ду́ши предаю́ще я́ве, и убива́еми.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Чи́стая,/ из Тебе́ про́йде Па́стырь, И́же во Ада́мову ко́жу оде́явся,/ вои́стинну превозноси́мый во всего́ мя, челове́ка, за благоутро́бие непости́жное,/ хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Песнь 8

Ирмо́с: Чу́да преесте́ственнаго/ росода́тельная изобрази́ пещь о́браз:/ не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя,/ я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы,/ в Ню́же вни́де утро́бу./ Тем, воспева́юще, воспое́м:/ да благослови́т тварь вся Го́спода/ и превозно́сит во вся ве́ки.

Стоя́ния А́нгельскаго сподобля́емь,/ показа́лся еси́, Тимофе́е блаже́нне, Небе́сных чино́в,/ научи́вся бо преесте́ственно, све́тлости сих подража́л еси́, му́дре./ С ни́миже воспева́еши, веселя́ся:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Си́лою оде́явся с Небесе́, я́ко апо́стол, яви́лся еси́, Богому́дре,/ наше́дшею страннообра́зно ученико́м Сло́ва и самови́дцем, о Тимофе́е!/ С ни́миже воспева́еши, ра́дуяся:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Стал еси́ жела́ния я́ве, всеблаже́нне, кра́йнейшаго,/ я́ко дости́гл до́брых, Тимофе́е Богопропове́дниче,/ всегда́ осия́емь све́том Тро́йческим я́сно,/ и ны́не воспева́еши, веселя́ся:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Му́ченика

От земли́ ты к Небесе́м венцено́сец, му́чениче Анаста́сие, возлете́л еси́,/ ле́сти вся́кия де́монския избе́г,/ и попра́л еси́ и́дольская чти́лища./ Те́мже и зове́ши ны́не, ра́дуяся:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Омочи́л еси́ му́ченическими твои́ми кровьми́ твою́ оде́жду, пребога́те му́чениче,/ крест же, я́ко скиптр, нося́,/ со Христо́м ца́рствуеши во ве́ки, Анаста́сие,/ Ему́же ны́не воспева́еши, ра́дуяся:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Богоро́дичен: Арха́нгельскими песносло́вии сла́вимый, Бога́тное Сло́во нас ра́ди обнища́,/ Тя Ма́терь, добро́ту Иа́ковлю, Благослове́нная, избра́в./ Те́мже, воспева́юще, пое́м:/ да благослови́т тварь вся Го́спода и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: О́браз чи́стаго Рождества́ Твоего́/ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная,/ и ны́не на нас напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь,/да Тя, Богоро́дице,/ непреста́нно велича́ем.

Рече́ние Дави́дово испо́лнися,/ я́ко бо мо́лния, вселе́нней яви́лся еси́,/ пропове́данием озаря́я концы́, всеприснопа́мятне блаже́нне Тимофе́е,/ тем тя, Богоя́вленне, непреста́нно велича́ем.

Заре́ю светонача́льною, прему́дре,/ Богонача́льным Трисо́лнечным осия́нием насыща́яся и чи́сто наслажда́яся,/ пою́щия тя, блаже́нне, спаса́й от мра́ка прегреше́ний,/ священнотаи́нниче всече́стне.

Ра́вна Тя Отцу́ и Ду́ху, Единоро́дне, пра́ве му́дрствующе, сла́вим,/ уче́ньми апо́столов Твои́х, Влады́ко, утвержда́еми,/ Па́вла, пропове́дника Твоего́ смотре́ния, и Тимофе́я Богому́драго.

Му́ченика

Струя́ми твои́х крове́й, сла́вне, и́дольскую лесть всю погаси́л еси́,/ исполне́ние же Це́ркве уясни́л еси́,/ о не́йже моля́ся, всеизря́днейше, не преста́й Влады́це,/ да тя вси блажи́м.

О, па́че сло́ва сла́вы твоея́/ и неизрече́ннаго Боже́ственнаго вои́стинну осия́ния!/ Его́же причасти́лся еси́ я́ко победи́тель, Анаста́сие, Влады́це Христу́ предстоя́,/ Его́же и ны́не моли́ о нас, воспева́ющих тя.

Богоро́дичен: О, стра́шнаго Твоего́ чудесе́!/ Ты бо, Де́во Богоро́дице,/ та́инство, пре́жде родо́в и пре́жде веко́в сокрове́нное в Бо́зе, вся созда́вшем,/ ро́ждши Бо́га Сло́ва несказа́нно, яви́ла еси́.

Свети́лен. Подо́бен: Све́те неизме́нный:

Два свети́ла в ми́ре сия́ют светоно́сно,/ Тимофе́й же вели́кий во Христо́вых апо́столех/ и Анаста́сий му́ченик во единообра́зных,/ и́хже восхва́лим вку́пе.

Богоро́дичен:

Вси ве́рнии, Тя Хода́таицу ко из Тебе́ ны́не Ро́ждшемуся предлага́ем, Пресвята́я,/ мы же лу́чшаго ра́ди сраспина́емся Сему́./ Те́мже не преста́й о нас моля́щи.

На стихо́вне Окто́иха.

Сла́ва, глас 5:

Преподо́бне о́тче,/ победи́тель ми́дон и халде́ев быв мы́сленных,/ всю Вавило́на пре́лесть низложи́в си́лою Креста́,/ ни гла́дкостию сласте́й умягчи́лся еси́,/ ни огня́ искуше́ний убоя́лся еси́./ Сего́ ра́ди Христо́с Бог наш/ почестьми́ победи́тельными тя венча́./ Те́мже, со А́нгелы предстоя́, ко Го́споду моли́ся,/ прося́ ми́ра и душа́м на́шим ве́лия ми́лости.

И ны́не, Богоро́дичен и́ли Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Ра́дуйся:

Егда́ Грозд, ненасажде́н сущ,/ я́ко лоза́, отрасти́ла еси́,/ узре́вши на Дре́ве пове́шена,/ прободе́на же копие́м в Боже́ственная ре́бра, -/ что сие́, – глаго́лала еси́, – Сы́не и Бо́же Мой -/ Ка́ко, И́же неду́ги вся и стра́сти исцеля́яй,/ стра́сти терпи́ши, Безстра́стен сый по естеству́ Боже́ственному?/ Что Тебе́ безблагода́тнии лю́дие,/ Благоде́телю, сия́ возда́ша, вме́сто благодея́ний? -/вопия́ла еси́, Пречи́стая./ Но Того́ страстьми́ страсте́й мя свободи́ти моли́ непреста́нно,/ я́ко да сла́влю Тя.

На Литурги́и

Блаже́нны Окто́иха, на 4, и апо́стола песнь 3-я, на 4. Проки́мен, глас 8: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их,/ и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их. Стих: Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию: Апо́стол к Тимофе́ю, зача́ло 290, от полу́: Ча́до Тимофе́е, благодарю́ Бо́га: Аллилу́йя. Испове́дят Небеса́ чудеса́ Твоя́, Го́споди,/ и́бо и́стину Твою́ в Це́ркви святы́х. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 50. Прича́стен: Во всю зе́млю изы́де веща́ние их, и в концы́ вселе́нныя глаго́лы их.

Святой апостол Тимофей

Любимый ученик апостола Павла, родился в г. Листре Ликаонской области (юго-восточная часть Малой Азии). Отец его был язычником, эллином, известным своим нечестием и враждебностью к христианам. Мать же и бабушка, еврейки по происхождению, отличались праведной жизнью. Истинную веру блаженный Тимофей воспринял от своей матери, сохранившей честное вдовство после смерти мужа.

Когда святой апостол Павел вместе с апостолом Варнавою прибыл в Листру (Деян. 14, 5–6) и совершил там чудо исцеления хромого, многие язычники обратились в христианство, в том числе и мать святого Тимофея, Евниния, овдовевшая к тому времени. Она с радостью приняла в свой дом святого апостола Павла.

Увидев в юноше Тимофее кротость и расположенность к добру и прозрев в нем благодать Божию, апостол Павел поручил его попечению искусных учителей, которые ознакомили юношу со Священным Писанием и истинами христианской веры. Вскоре апостол Павел, побитый камнями по наущению иудеев, ушел из Листры.

Вновь прибыв в Листру через несколько лет, апостол Павел в лице святого Тимофея нашел прекрасно образованного, известного добродетельной жизнью ученика, которого взял с собой на благовестив Слова Божия

Вместе со своим учителем святой Тимофей проповедовал в Ефесе и Коринфе, в различных городах Македонии, Италии и Испании. Вот как об этом свидетельствует апостол Павел во 2-м Послании к Тимофею: «Ты последовал мне в учении, житии, расположении, вере, великодушии, терпении, в гонениях, страданиях» (2Тим. 3,10–11). Во многих посланиях святой апостол Павел называет святого Тимофея своим братом. Святой Тимофей не превозносился этим и жил в смиренномудрии и строгом, иногда чрезмерном, соблюдении поста, так что учитель убеждал его впредь пить не одну воду, но ради частых недугов употреблять немного вина (1Тим. 5, 23).

Святой Тимофей был проницателен в рассуждении, быстр в ответах, искусно проповедовал Слово Божие, замечательно толковал Священное Писание. Видя ученика своего столь преуспевающим в добродетелях, святой апостол Павел поставил его сначала диаконом, затем пресвитером и, наконец, – епископом.

Во всей своей деятельности, несмотря на недуги и слабость тела, святой Тимофей обнаруживал величие духа. Достойно внимания, что он имел своим учителем также святого апостола Иоанна († нач.II в., память 26 сентября и 8 мая), возлюбленного ученика Христова, когда апостол Иоанн проповедовал в Ефесе. На епископской кафедре г. Ефеса святой Тимофей явился преемником апостола Иоанна, который был сослан на остров Патмос императором Домицианом (81–96). Здесь же, в Ефесе, спустя некоторое время, апостол Тимофей и пострадал за свое свидетельство об Иисусе Христе. Видя однажды скверные, постыдные пляски идолопоклонников во время языческой процессии по городу, святой Тимофей открыто изобличил нечестие богопротивного зрелища. Идолопоклонники жестоко избили апостола, попирая его ногами, и замучили до смерти (†ок. 97).

Христиане погребли тело святого мученика за городом, на месте, называемом по-гречески Лион.

В IV веке честные мощи святого апостола Тимофея, по повелению царя Констанция (337–361), были перенесены святым мучеником Артемием из Ефеса в Константинополь и положены в церкви во имя Святых Апостолов, рядом с мощами святых апостолов Луки и Андрея Первозванного.

Святой преподобномученик Анастасий Персянин

Первоначальное имя которого было Магундат, родился в Персии, в селении Раснуни. Отец его Вав был магом, знаменитым учителем чародейства, которому обучил и своего сына.

Когда пришла пора, юноша поступил на военную службу. В то время по всей Персии распространилась молва о славе и могуществе Животворящего Креста Господня. Святыня Креста Господня была захвачена персидским шахом Хозроем в Иерусалиме и вывезена в Персию, где находилась с 614 до 628 г. Крестное древо изумляло необычайными чудесами, так что многие говорили: «Бог христианский пришел в Персию». Прослышав об этом, юноша Магундат стал расспрашивать о земной жизни Спасителя. Знакомство с Евангельским повествованием затеплило в его душе огонь веры.

Когда полк, в котором служил Магундат, был послан на войну в Грецию и достиг христианского города Халкидона, юноша предпочел остаться жить с христианами в бедности и безвестности, нежели в богатстве и почете среди язычников Персии. Некоторое время Магундат жил в Иераполе (западная область Малой Азии), где был учеником у персахристианина, золотых дел мастера. Учитель рассказывал юноше о подвигах и жизни святых, изображенных на стенах церкви, куда они приходили молиться. Сердце Магундата воспламенилось любовью ко Христу, и он отправился в Иерусалим, чтобы принять там святое Крещение.

В Иерусалиме пресвитер великой церкви Воскресения Христова святой Илия по благословению святого Патриарха Модеста (614–628, 633–634) крестил Магундата с именем Анастасий. Блаженный Анастасий не только словами утверждал, но и кротким нравом обнаруживал, что желает иноческого звания. Пресвитер Илия отправил святого Анастасия в 620 году в один из иерусалимских монастырей. Под руководством настоятеля, мудрого старца, святой Анастасий получил наставление в иноческой жизни, научился греческому языку и пониманию Священных Книг. Блаженный Анастасий был ревностным иноком и охотно исполнял всякую монастырскую работу. Особенно он любил читать о страданиях святых исповедников Христовых, усердно моля Господа о том, чтобы ему самому сподобиться мученического венца.

После семи лет пребывания в монастыре, в канун светлого праздника Воскресения Христова, святому Анастасию во сне было видение светоносного мужа, который передал ему золотую чашу, наполненную вином, и сказал: «Возьми и пей». Это явилось для Святого знамением желаемой кончины. Святой Анастасий рассказал настоятелю о сонном видении. На другой день, приобщившись Святых Тайн во время Божественной литургии, святой Анастасий покинул монастырь. Он пришел в Кесарию Палестинскую, пробыл два дня в церкви Пречистой Богородицы и отправился поклониться в церковь святой и веехвальной мученицы Евфимии.

Кесарией в то время владели персы. Святой Анастасий увидел, как в доме одного перса занимались волшебством. Он стал с гневом пояснять, сколь противны Богу и вредны для людей чародейская хитрость и обольщение. Святой Анастасий убеждал персов обратиться ко Христу, поклоняться не тварному, видимому миру, а Создателю всего сущего – Единому Богу. Однако они не послушали его. Персидские воины, находившиеся неподалеку, думая, что святой Анастасий – лазутчик, схватили его и отправили к своему начальнику; тот повелел содержать святого под строгим присмотром в тюрьме.

В то время в Кесарию прибыл персидский хан Марзаван. Он захотел увидеть мученика и повелел привести его к себе на допрос. Святой Анастасий, три дня не принимавший пищи из рук тюремщиков, мужественно исповедал, что он, бывший маг и воин, оставил тьму идолопоклонства и стал христианином, обрел Истинный Свет, просвещающий и спасающий душу. Марзаван повелел возложить на святого железные цепи и отвести на каменотесные работы.

Угодник Божий с радостью переносил все труды ради имени Господа Иисуса Христа. Ночью, скованный с другим узником одной цепью, святой Анастасий молился не вставая, чтобы не разбудить своего напарника. Не один раз вызывал его к себе Марзаван, соблазняя, угрожая и истязая побоями. На уговоры Марзавана показать искусство волхвования святой Анастасий отвечал: «Сохрани меня Бог, я христианин и не хочу осквернять ни ума своего воспоминанием о волшебных хитростях, ни языка своего речью о них».

Настоятель монастыря, где постригся святой Анастасий, узнал о тяжких страданиях своего духовного сына и послал двух иноков с утешительным письмом, чтобы они тайно навещали его и ободряли.

Однажды один из соузников святого увидел двух Ангелов в блистающих одеждах, с золотою кадильницею, окруживших мученика и кадивших вокруг него. Тем временем Марзаван убедился, что ничем нельзя поколебать мученика, и отправил его к персидскому шаху Хозрою II (590–628). Святого Анастасия сопровождал один из иноков, присланных его духовным отцом.

По прибытии в Персию святой Анастасий был заключен в темницу в городе Вифсалии (Сергиополисе). Напрасно судьи пытались убедить Святого отречься от Христа, соблазняя его почестями, золотом и обещая сделать знатным сановником. На все это святой Анастасий отвечал: «Все это противно мне, как сор и нечистота. Могу ли я прельститься дарами царя временного и имеющего скоро погибнуть?»

Тогда шах Хозрой повелел предать святого еще более жестоким пыткам, В темнице его навещали и утешали тайные христиане, лобызая оковы и прося молиться за них. Спустя 15 дней шах осудил святого Анастасия на смерть вместе с другими узниками, числом около семидесяти, среди которых было много христиан.

Когда наступило утро, их вывели из темницы за город и там, на берегу реки, поодиночке удушили всех, спрашивая всякий раз святого Анастасия, что он выбирает – такую же смерть или отречение. После того как был убит святой Анастасий (†22 января 628), удавленный последним, палачи отрезали его голову и отнесли шаху. Тело святого было брошено на съедение псам, но ни один не прикоснулся к нему.

Инок, посланный из иерусалимского монастыря, подкупил стражу, взял тело и похоронил его в монастыре святого мученика Сергия. Впоследствии святые мощи преподобномученика Анастасия были перенесены в иерусалимскую обитель, где он начинал свой иноческий путь, оттуда – в Константинополь, а затем в Рим, где они хранятся доныне

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-05-09 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: