Песнь 1
Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца/ боголе́пно в кре́пости просла́вися:/ та бо, Безсме́ртне,/ я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́,/ изра́ильтяном путь глубины́ новосоде́лавшая.
Трисве́тлое Еди́но Божество́, испо́лни уста́ на́ша Всесвята́го Твоего́ Ду́ха,/ да о сих возмо́жем Тебе́ воспе́ти песнь благода́рственную,/ я́же нам, Светоде́телю, ми́лостивно соде́лал еси́.
Боже́ственных чино́в ли́ки да ста́нут ны́не с на́ми/ и воспою́т победи́тельную песнь Бо́гу, ди́вному и пресла́вному в де́лех,/ И́же чуде́сно смири́ враго́в на́ших вознесе́нную горды́ню.
К похвале́нию Триипоста́снаго Божества́ стецы́теся, земноро́днии,/ и а́ще не по достоя́нию, то по усе́рдию воспо́йте нераздели́мую Тро́ицу,/ толи́кая блага́я нам, недосто́йным, соде́лавшую.
Богоро́дичен: Вмести́вшая во утро́бе Деви́ческой невмести́мое Сло́во, Богороди́тельнице,/ даждь нам сло́во хвале́ния, да с Небе́сными си́лами воспое́м Тя,/ предста́тельство стра́шное и непобеди́мое на враги́ во бра́ни.
Ин, глас то́йже
Ирмо́с: Песнь побе́дную пои́м вси Бо́гу,/ сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою/ и спа́сшему Изра́иля,/ я́ко просла́вися.
Терпя́ потерпе́х Го́спода, рцы, Росси́е, и внят ми,/ и услы́ша моли́тву мою́, и испра́ви стопы́ моя́,/ и вложи́ во уста́ моя́ песнь но́ву, Бо́гу благода́рственную,/ и у́зрят мно́зи, и убоя́тся, и упова́ют на Го́спода.
Боговеща́нный Дави́де, ны́не с доброгла́сными гу́сльми ста́ни,/ и созови́ всех к торже́ственному правосла́вных пе́нию,/ и воспо́й с на́ми Бо́гу песнь победи́тельную.
|
Словесе́м Твои́м, Го́споди, утверди́шася небеса́ и пове́дают сла́ву Твою́;/ те́мже словесе́м утверди́ уста́ на́ша,/ да и ты́я возвестя́т сла́ву Твою́, ю́же нам дарова́л еси́,/ О́тче, и Сы́не, и Всесвяты́й Ду́ше.
Богоро́дичен: Приими́ благода́рственную песнь, Хода́таице благода́ти на Тя наде́ющимся,/ и мир испроси́ Це́рквам, оте́чество на́ше всегда́ неодоле́нно сохраня́ющи,/ ему́же побе́ду на враги́ дарова́ла еси́.
Песнь 3
Ирмо́с: Утверди́, Го́споди, Це́рковь Твою́,/ ю́же стяжа́л еси́/ си́лою Креста́ Твоего́,/ и́мже врага́ победи́л еси́/ и просвети́л еси́ вселе́нную.
Жезл си́лы посла́л еси́ нам, Го́споди, Крест Твой честны́й,/ и сим ору́жие вра́жие притупи́л еси́;/ сему́ жезлу́ си́лы Твоея́ покланя́емся/ и, покланя́ющеся, Тебе́ Сама́го почита́ем.
Моисе́й, крестообра́зно распросте́р дла́ни, побежда́ше Амали́ка;/ мы же, Крест Христо́в почита́юще, победи́хом сопроти́внаго си́лою на Нем Распя́таго,/ Ему́же победи́тельная воспева́ем.
Светосия́нен Креста́ о́браз на небеси́ ви́дев, царь Константи́н Максе́нтия победи́;/ сим же зна́мением и Петр, све́йскаго Максе́нтия низложи́в си́лу, Бо́гу победи́телю благодаре́ние возсыла́ет.
|
Богоро́дичен: Иуди́фе но́ваго Изра́иля, Богороди́тельнице Мари́е,/ Ты еси́ похвала́, и весе́лие, и честь на́ша,/ Ты бо укрепи́ла еси́ се́рдце на́ше на разоре́ние но́ваго Олофе́рна.
Ин, глас 4
Ирмо́с: Лук си́льных изнемо́же,/ и немощству́ющии препоя́сашася си́лою,/ сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.
Вои́стинну Крест Твой, Го́споди, ору́жие непобеди́мое есть:/ сим бо враг наш и посмея́тель си́лы Креста́ низложи́ся,/ мы же победи́тели яви́хомся.
Вознесе́н змий исцели́ от змие́в угрызе́ныя;/ вознесе́н Христо́с на Крест уврачева́ от зми́я и от льва све́йскаго угрызе́ныя,/ Тому́ сла́ва и благодаре́ние со Отце́м и Святым Ду́хом.
Покланя́емся подно́жию Твоему́, Го́споди, я́ко свя́то есть,/ сим бо враго́в на́ших подно́жие ног на́ших положи́л еси́,/ возне́сл же еси́ главу́ на́шу, ю́же Тебе́ приклоня́ем,/ да бу́дет всегда́ подно́жие ног Твои́х.
Богоро́дичен: Не упова́ша, Влады́чице, на Тя беззако́ннующии,/ но упова́ша на язык велере́чив,/ на язык челове́ч,/ те́мже, Влады́чице, че́люсти их сокруши́ла еси́,/ упова́ющим на Тя посо́бствующи.
Седа́лен, глас 5:
Трисо́лнечный свет славосло́вим и про́сте Тро́ице ны́не поклони́мся,/ я́ко просвети́ нас и поми́лова/ и воздаде́ сосе́дом на́шим седмери́цею в не́дро их поноше́ние их, и́мже поноси́ша нам,/ сохраня́ющи о́вцы па́жити Своея́ от похище́ния ненасы́тнаго зве́ря.
|
Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:
Ра́дуйся, стено́ тве́рдая почита́ющим Тя./ Ра́дуйся, паде́ние не покланя́ющимся Тебе́./ Ра́дуйся, возведе́ние правосла́вных люде́й, Богоро́дице,/ вои́стинну упова́ющих на Тя,/ моли́твами Твои́ми избавля́ющи нас от бед вся́ческих и от прего́рдых враг.
Песнь 4, глас 6
Ирмо́с: Удиви́ся Твой ра́зум от мене́,/ услы́шавшу пресла́вная веле́ния смотре́ния Твоего́,/ укрепи́ся же возлюбле́нием Твоего́ схожде́ния:/ Ты бо моея нищеты́ не отве́рглся еси́.
Да не бу́дет нам де́вять прокаже́нных муже́й подража́ти неблагода́рствию,/ но, пресла́вно победи́вше Го́сподем на́шим Иису́с Христо́м,/ с самаряни́ном на но́гу Его́ ниц па́даем, хвалу́ Ему́ возда́юще.
Небеса́ пове́дают сла́ву Бо́жию,/ мы же до́лжни Пресвято́е Имя Его́ превы́ше небе́с превозноси́ти,/ я́ко сни́де с Небе́с спасти́ во бра́ни пома́занныя Своя́.
Четы́рех живо́тных, о́крест престо́ла Бо́жия стоя́щих, возгласи́м песнь сию́:/ Свят, Свят, Свят Госпо́дь Бог Вседержи́тель,/ враго́в на́ших победи́вый.
Богоро́дичен: Руно́, ороше́нное благода́тию Бо́жиего, Мари́я, одоле́ние над све́ями соде́ла,/ я́коже пре́жде Гедео́ну на Мадиа́ма./ Той у́бо, по Бо́зе победи́тельная воспева́юще, глаго́лем:/ ра́дуйся, заступле́ние правосла́вным христиа́ном, еретико́м же низложе́ние.
Ин, глас 2
Ирмо́с: Храни́тель тве́рдый/ и незы́блемое утверждение Ты еси́, Христе́,/ наде́ющияся на Тя неукло́нны утвержда́я нас/ извести́, в тве́рдом Твое́м основа́нии наде́жды и ве́ры.
Два́десять и четы́рем старе́йшинам подража́юще,/ паде́м пред седя́щим на Престо́ле и поклони́мся Живу́щему во ве́ки веко́в:/ сим бо престо́л росси́йский не подви́жеся вра́жиими наве́ты.
Кто́ победи́ льва све́йскаго,/ изше́дшаго от ны́рища своего́, и́щуща кого́ поглоти́ти?/ Се победи́л есть Лев, И́же сый от коле́на Дави́дова,/ Его́же прославля́ем непостижи́мую си́лу.
А́ще и А́гнец еси́ непоро́чен и смире́н се́рдцем, Христе́,/ но Твое́ю кро́тостию лев лю́тый упраздни́ся,/ Тебе́ у́бо со ста́рцы припа́даем и глаго́лем,/ спасе́ние седя́щаго на престо́ле Бо́га на́шего и А́гнца.
Богоро́дичен: Киво́т дре́вний, износи́м в полки́, побежда́ше иноплеме́нников,/ позлаще́нный Ду́хом киво́т – Мари́я, победи́ враго́в на́ших,/ нас же защити́ от смертоно́сныя я́звы,/ Ю́же я́ко Ма́терь Бо́жию почита́ем.
Песнь 5, глас 7
Ирмо́с: Роса́, и́же от Тебе́, Христе́ Бо́же,/ исцеле́ние ве́рным нам яви́ся:/ земли́ же нече́ствующих злочести́во паде́ние обеща́ется,/ те́мнее от но́щи у́тренююще,/ песнь Ти прино́сим.
Ве́дом Бог во всех де́лех Свои́х,/ наипа́че же в тя́жестех, егда́ заступа́ет, зна́емь есть;/ Его́же и мы в тя́жестех позна́вше заступле́ние, егда́ разгна́ враги́ на́ша,/ благода́рственную песнь Ему́ прино́сим.
Отверзо́ша на ны уста́ своя́, я́ко лев восхища́яй и рыка́яй;/ Ты же, Го́споди, не удали́л еси́ по́мощи Твоея́ от нас,/ сокруши́в члено́вныя львом.
Пове́мы И́мя Твое́ бра́тии на́шей и посреде́ Це́ркве воспое́м Тя,/ я́ко спасл еси́ нас от уст Льво́вых,/ вознося́, я́ко единоро́га, рог правосла́вных.
Богоро́дичен: В беда́х су́щим близ Ты еси́, Де́во Чи́стая,/ те́мже, к Тебе́ прибега́юще, премене́ние во всех ско́рбех обрета́ем, Влады́чице,/ Тобо́ю и ны́не спасо́хомся от стреля́ния вра́жия.
Ин, глас 6
Ирмо́с: Неизрече́нныя Твоея́ си́лы/ и содержи́тельныя всех прему́дрости Твоея́/ устраша́юся, помышля́яй,/ и вопию́ Ти, Бла́же:/ на враги́ да вознесе́тся, Христе́, рог мой.
В нощи́ кова́рств объя́та нас, я́ко лев, гото́в на лов,/ но предвари́ Госпо́дь и запя́ им:/ посла́ с Небе́с Сампсо́на Своего́ и растерза́ че́люсти львом.
Боя́щиися Го́спода, восхвали́те Его́, я́ко не уничижи́,/ ниже́ негодова́ моли́твы смире́нных, ниже́ отврати́ лице́ Свое́ от нас,/ и, егда́ воззва́хом к Нему́, услы́ша нас.
Сла́ва Тебе́, И́же во святы́х живе́ши, хвало́ Изра́илева,/ на Тя упова́ша отцы́ на́ши, и изба́вил еси́ я́;/ и мы воззва́хом и спасо́хомся, упова́хом и не постыде́хомся.
Богоро́дичен: Купино́ю горя́щею и несгара́емою прообразова́нная,/ Ты нас посреде́ огня́ ра́тнаго неопа́льных сохраня́ла еси́,/ пречу́дная Ма́ти и Де́во Богороди́тельнице,/ того́ ра́ди от ро́да в род воспева́ти Тя не преста́нем.
Песнь 6, глас 5
Ирмо́с: Обы́де мя бе́здна,/ гроб мне кит бысть,/ аз же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу,/ и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.
Испыту́ете, язы́цы, отку́ду нам си́ла на си́льнаго?/ Не слы́шите ли напе́рсника Госпо́дня, глаго́люща:/ сия́ есть побе́да – побе́ждшая мир ве́ра наша.
Иже рече́:/ е́ще и́мате ве́ру, я́ко зерно́ гору́шно,/ рече́те горе́ сей: прейди́! и пре́йдет,/ и ничто́же невозмо́жно бу́дет вам,/ Сей ны́не подаде́ си́лу во бра́ни ве́рующим во И́мя Его́.
И́же Петру́ на мо́ри подаде́ ру́ку,/ Сей и ны́не во вре́мя ра́тнаго волне́ния Петра́ ят за ру́ку/ и изведе́ его́ от печа́лей мно́гих.
Богоро́дичен: Дево́ра проро́чица, судя́щая дре́вле Изра́илеви, изы́де на брань/ и победи́ Ханаа́на, Сиса́ра же в бе́гство сотвори́./ Сни́де и с на́ми на брань Дево́ра но́ваго Изра́иля – Мари́я и та́яжде сотвори́,/ да бу́дет прославля́ема от всех родо́в.
Ин, глас 2
Ирмо́с: Возопи́х в ско́рби мое́й/ ко Го́споду Бо́гу моему́,/ и посла́ Спа́са ми́ра,/ и изба́ви от тли живо́т мой.
Возопи́ Росси́я в печа́ли свое́й ко Го́споду, глаго́лющи:/ кто́ возмо́жет кре́пкаго сего́ врага́ победи́ти?/ Бог же отвеща́ и сло́во де́лом утверди́,/ я́ко вся возмо́жна суть ве́рующему.
Ве́рою дре́вний загради́ша уста́ львом, избы́ша о́стрея меча́,/ бы́ша кре́пцы во бране́х, обрати́ша в бе́гство полки́ чужди́х;/ то́южде ве́рою Госпо́днею и нам ны́не подо́бная сотвори́ти дарова́ Всеси́льный Госпо́дь,/ Тому́ сла́ва во ве́ки.
Благодари́м Тя, Христе́ Бо́же наш, я́ко на ка́мени основа́л еси́ Це́рковь Твою́,/ и не паде́ся ве́тром и волне́ниям наше́дшим,/ и врата́ а́дова ерети́ческия си́лы не одоле́ша ей.
Богоро́дичен: Благослове́нна Иаи́ль в жена́х Изра́илевых, я́ко разби́ главу́ Сиса́ра;/ благослове́нна еси́ от всех родо́в, Мари́е Богоро́дице,/ я́ко главы́ ху́льныя сиса́ров ны́нешних пресе́кла еси́,/ сохраня́ющи ста́до Свое́ невреди́мо.
Конда́к, глас 2:
В Вы́шних живы́й и на смире́нныя призира́яй,/ И́же не дал еси́ ве́прю от дубра́вы озоба́ти/ и уедине́нному ди́вому поя́сти виногра́да Твоего́,/ утверди́, Бо́же, е́же соде́лал еси́ в нас,/ при́зри с Небесе́ и виждь, и посети́ виногра́д сей, и соверши́ его́,/ его́же насади́ десни́ца Твоя́.
И́кос:
Ра́дуйся, Бо́гом насажде́нный но́вый виногра́де Госпо́день, Свята́я Це́ркви,/ его́же насади́ в богопокори́вой земли́ Росси́йской десни́ца Вы́шняго./ Ра́дуйся, я́ко простре́ ро́зги твоя́ до мо́ря и да́же до рек о́трасли твоя́./ Ра́дуйся, я́ко тве́рдым опло́том огради́ тя/ и осене́нием благода́ти сохрани́ невреди́ма от всех звере́й ди́виих,/ исходя́щих от ны́рищ свои́х на пояде́ние и попра́ние твое́./ Ра́дуйся и ты, вертогра́дарю правосла́вный, с про́чими де́лательми виногра́да Христо́ва,/ прогна́вший и порази́вший ны́не по́мощию Вы́шняго льва све́йскаго,/ устреми́вшагося на похище́ние плодо́в са́да твоего́./ Ра́дуйтеся, вси древеса́, благоче́стием и сла́вою процвета́ющии,/ и, благодаря́ще Бо́гу, рцы́те па́ки:/ утверди́, Бо́же, е́же соде́лал еси́ в нас,/ при́зри с Небесе́, и виждь, и посети́ виногра́д сей, и соверши́ его́,/ его́же насади́ десни́ца Твоя́.
Песнь 7, глас 4
Ирмо́с: Оте́ц на́ших Бо́же, не посрами́ нас,/ но да́руй нам со дерзнове́нием вопи́ти Тебе́:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Я́коже дре́вле трие́х отроко́в, та́кожде и нас, посреде́ огня́ вра́жия стоя́щих,/ за благоче́стие невре́дных сохрани́л еси́, враго́в же пояде́ пла́мень./ Те́мже со о́троки Тебе́ вопие́м:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Да о И́мени Иису́сове вся́ко коле́но поклони́тся, Небе́сных и зе́мных, и преиспо́дних,/ и всяк язы́к испове́сть, я́ко Госпо́дь Иису́с Христо́с сотвори́ с на́ми ми́лость,/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Во И́мя Иису́са Христа́ Петр хрома́го смире́ннаго воздви́же и утверди́;/ во И́мя Того́жде Иису́са Петр ны́не го́рдо ходя́щаго охроми́ и кре́пкаго обезси́ли./ Благослове́нно И́мя сла́вы Твоея́, Го́споди.
Богоро́дичен: Преобразу́емо Рождество́ Твое́, Богоро́дице, о́троки в пещи́ спасло́ есть;/ собы́вшее же ся ны́не враго́в на́ших ра́тный пла́мень угаси́./ Тому́ покланя́ющеся и Тебе́, Нача́льницу на́шего спасе́ния, велича́юще, глаго́лем:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Ин, глас 5
Ирмо́с: Прехва́льно есть и препросла́влено и́мя Твое́,/ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, во вся ве́ки,/ и препросла́влен, я́ко пра́веден еси́ о всех,/ я́же сотвори́л еси́ нам.
О́браза зла́та бо́жески не поче́тше,/ победи́ша горды́ню Навуходоно́сорову пресла́внии о́троцы;/ мы же, Боже́ственныя ико́ны благоче́стно почита́юще, подо́бное све́йское высокоу́мие смири́хом:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Паде́ Навуходоно́сор, о́браз свой, а́ки Бо́жий, почита́ти повелева́ющий;/ падо́ша све́и, о́бразы святы́х поруга́ющи./ Мы же, обои́х нече́стию сопротивобо́рцы, си́лою Вы́шняго победи́хом:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Ра́вно со́нному виде́нию Навуходоно́сорову помышля́ше коро́ль све́йский,/ и паде́ на него́ ка́мень, и зда́ние умышле́ния его́ разсы́па, и все мечта́ние исчезе́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших, сотвори́вый та́ко.
Богоро́дичен: Ты еси́ гора́, от нея́же отто́ржеся Ка́мень/ и разсы́па зда́ние мечта́ния вра́жия, Преблагослове́нная Богоро́дице Мари́е,/ Тебе́ у́бо по Бо́зе, я́ко паде́ся супоста́т наш,/ благодаре́ние возсыла́ем, воспева́юще:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.
Песнь 8, глас 1
Ирмо́с: Прему́дростию и Сло́вом вся соста́вльшаго Бо́га,/ от язы́ков и ва́рваров изба́вльшаго нас,/ о́троцы, по́йте,/ свяще́нницы, просла́вите,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Забы́ лев естества́ своего́ уста́в, е́же лови́ти во огра́де свое́й,/ дерзне́ вни́ти в преде́лы чужды́я./ Те́мже и уловле́н есть от Го́спода,/ о сем Го́спода просла́вите во вся ве́ки.
Петр апо́стол рече́:/ супоста́т наш диа́вол, я́ко лев./ Петр же росси́йский ви́де супоста́та льва, я́ко диа́вола,/ вни́де бо в держа́вы Росси́йския, но ничто́же, кроме́ рыка́ния, сотвори́,/ низложе́н бо и изгна́н Го́сподем на́шим,/ Его́же превозноси́те во вся ве́ки.
Ка́мо, изгна́н, бежи́ши, супоста́те?/ В ста́до ага́рянское, полки́ своя́ в пораже́ние и в плен оста́вив;/ о сем мы воспои́м Го́спода и превозно́сим во вся ве́ки.
Богоро́дичен: Предвари́вши вско́ре и предстоя́щи те́пле, Де́во Богоро́дице,/ зело́ одержи́мых нас лю́тыми обстоя́нии от печа́ли свободи́ла еси́,/ о сем да пою́т Тя свяще́нницы, лю́дие превозно́сят во вся ве́ки.
Ин, глас 3
Ирмо́с: А́нгелами немо́лчно в Вы́шних сла́вимаго Бо́га,/ небеса́ небе́с, земля́, и го́ры, и хо́лми, и глубина́,/ и весь род челове́ческий,/ пе́сньми Того́, я́ко Созда́теля и Изба́вителя, благослови́те/ и превозноси́те во вся ве́ки.
Со А́нгелы немо́лчно славосло́вим си́лу Твою́, Го́споди,/ е́юже низложи́л еси́ си́лы вра́жия,/ и бы́ша я́ко прах пред лице́м ве́тра, и путь их тьма и по́лзок,/ и А́нгел Госпо́день погоня́я их лю́тым паде́нием.
Ополчи́шася А́нгели Твои́, Го́споди, о́крест нас,/ и ничто́же успе́ша проти́ву нас си́лы вра́жия./ Те́мже, Тебе́ припа́дающе и благодаря́ще, мо́лим:/ огради́ нас и в бу́дущая времена́ святы́ми А́нгелы Твоими.
Ка́ко бы́ша в запусте́ние?/ Внеза́пу исчезо́ша, я́ко со́ние востаю́щаго./ Ты, Го́споди, умно́жил еси́ на нас вели́чествие Твое́ и, обра́щся, уте́шил еси́ нас,/ за льще́ния их положи́л еси́ им зла́я,/ внегда́ разгорде́шася.
Богоро́дичен: В ско́рбех утеше́ние,/ в напа́стех и в беда́х Предста́тельницу Тя, Ма́ти Бо́жия, стяжа́вше,/ печа́лей на́ших изба́вихомся;/ тем Тя по до́лгу, я́ко Ма́терь Бо́жию и Засту́пницу ро́да христиа́нскаго, велича́ем.
Песнь 9, глас 1
Ирмо́с: Сотвори́ держа́ву мы́шцею Свое́ю,/ низложи́ бо си́льныя со престо́л/ и вознесе́ смире́нныя Бог Изра́илев,/ в ни́хже посети́ нас Восто́к с высоты́/ и напра́вил ны есть на путъ ми́ра.
Вску́ю полага́ете ору́жие супоста́ты?/ На се ли внесо́сте е в страны́ на́ша,/ да я́коже Голиа́ф свои́м мече́м пораже́н есть,/ та́ко и вы от своего́ ору́жия пострада́ете.
Позна́ете на коне́ц, я́ко ору́жие ва́ше не спасе́т вас, того́ ра́ди е поверго́сте./ Рцы́те у́бо с на́ми, я́ко Госпо́дь спаса́ет во бра́ни:/ благоволи́т Госпо́дь в смире́нных и упова́ющих на ми́лость Его́.
Позна́хом и мы, Го́споди, я́ко не ору́жием на́шим спасо́хомся,/ но десни́ца Твоя́ и мы́шца Твоя́,/ е́юже врази́ на́ши побежде́ни покори́шася.
Богоро́дичен: Неле́стно упова́ние и по́мощь иму́ще Тя, Богоро́дице, наве́тов вра́жиих не убоя́хомся,/ они́ же не иму́ще Твоея́ по́мощи, смято́шася./ Та́ко да трепе́щут вси, не призыва́ющии Тя на по́мощь,/ раби́ же Твои́ ничи́мже устраша́еми пребу́дут.
Ин, глас 8
Ирмо́с: Да умолча́т еретико́в собра́ния,/ не и́стинно Богоро́дицу испове́дающих Тя,/ и́бо свы́ше Тя проро́цы предпропове́даша/ Ма́терь бы́ти Бо́жию/ и Хода́таицу ро́да на́шего./ Тем Тя, Де́во, велича́ем.
Госпо́дь Савао́ф вождь бе полко́в на́ших, Сей устраши́ враго́в на́ших,/ я́ко им, мно́гим число́м су́щим, ору́жие тре́петным от рук испаде́,/ е́же прие́мше, Го́спода сил велича́ем.
Нам ли кла́няетеся, супоста́ти, и́хже уничижи́сте?/ Не нам, но И́мени Госпо́дню с на́ми дади́те сла́ву,/ И́же немощны́я ми́ра избра́, да посрами́т кре́пкая,/ и уничиже́нная избра́ и не су́щая, да су́щая упраздни́т.
С на́ми Бог, разуме́йте, язы́цы, и покаря́йтеся, я́ко с на́ми Бог,/ и бо́лее безу́мно не дерза́йте:/ а́ще бо па́ки возмо́жете, и па́ки побежде́ни бу́дете,/ я́ко с на́ми Бог.
Богоро́дичен: Не умолчи́м никогда́, Богоро́дице, си́лы Твоя́ глаго́лати, недосто́йнии:/ а́ще бо Ты не бы предстоя́ла моля́щи,/ кто бы нас изба́вил от толи́ких бед?/ Кто́же бы сохрани́л до ны́не свобо́дны?/ Не отсту́пим, Влады́чице, от Тебе́,/ Твоя́ бо рабы́ спаса́еши при́сно от вся́ких лю́тых.
Ексапостила́рий:
Возда́л еси́ сосе́дом на́шим седмери́цею в не́дра их поноше́ние их,/ и́мже поноси́ша нам, Го́споди,/ мы же, лю́дие Твои и о́вцы па́жити Твоея́, Тобо́ю сохране́ннии и просла́вленнии,/ испове́мыся Тебе́, Бо́же, во век,/ в род и род возвести́м хвалу́ Твою́.
Сла́ва, и ны́не, то́йже.
На хвали́тех стихи́ры на 4, глас 4:
Где есте́ врази́ на́ши,/ де́рзостно на преде́лы Росси́йския наше́дшии?/ Где ва́ше ору́жие?/ Где во́инская зна́мения?/ Где коры́сти, от мно́гих земе́ль награ́бленныя?/ Где толи́кая су́етная сла́ва?/ Ничто́же, кроме́ безче́стия ва́шего./ Вои́стинну сбы́стся ны́не проро́ческое сло́во:/ врази́ Госпо́дни, ку́пно просла́витися им и вознести́ся,/ исчеза́юще, я́ко дым, исчезо́ша,/ упова́ющии же на Го́спода не постыдя́тся во ве́ки.
Рцы нам ны́не, Богодохнове́нный Дави́де:/ где есть превознося́щийся и вы́сящийся?/ Ви́дех бо, глаго́леши, нечести́ваго, превознося́щася и вы́сящася,/ я́ко ке́дры лива́нския,/ и где ны́не есть, рцы нам?/ Исчезе́ от оче́с твои́х и на́ших,/ и ми́мо идо́х, и се не бе, и не обре́теся./ О, су́етнаго киче́ния!/ О, преходя́щия сла́вы!/ О, вели́кия Твоея́, Бо́же, и́стины на враги́!/ О, неизглаго́ланнаго к нам милосе́рдия!
С ма́терию Сиса́ровою призира́ше све́я, глаго́лющи:/ вску́ю уме́длиша стопы́ Каре́ловы в дом свой возврати́тися?/ Нача́льствующий отвеща́ша ей:/ не́гли разделя́ет коры́сть/ или́ в Росси́и се́де на престо́ле/ и того́ ра́ди о ме́ньшем свое́м неради́т./ Госпо́дь же сотвори́ ему́,/ я́ко Мадиа́му и Сиса́ре/ и всем, и́же ре́ша:/ да насле́дим себе́ святи́лище Бо́жие,/ положи́ его́, я́ко ко́ло,/ я́ко трость, пред лицо́м ве́тра,/ я́ко огнь, попаля́яй дубра́вы,/ та́ко погна́ его́ бу́рею Свое́ю/ и гне́вом Свои́м смяте́ его́.
Сла́ва, и ны́не, глас 8:
Вознесе́ ру́ку скве́рную на Це́рковь Бо́жию нечести́вый Никано́р/ и кля́тся дом Бо́жий разори́ти,/ Бог же, помо́щник рабо́м Свои́м, кля́тву его́ ло́жну сотвори́./ Та́ко сотвори́ и супоста́ту на́шему,/ просте́ршему ру́ку на Це́рковь Бо́жию,/ гла́вныя его триста́ты/ и кре́пкия военача́льники предаде́ в ру́це на́ши,/ сам же, победи́тельною ного́ю наде́ющийся в ца́рствующий град вни́ти,/ охромле́н, побеже́ к ва́рваром/ и ме́ста упокое́ния не обре́те./ Та́ко да поги́бнут вси врази́ Твои́, Го́споди,/ лю́бящии же Тя, я́ко восто́к со́лнца, да возсия́ют.
НА ЛИТУРГИ́И
Блаже́нны от кано́на пе́сни 3-я и 6-я. Проки́мен, глас 7: Госпо́дь кре́пость лю́дей Свои́м даст,/ Госпо́дь благослови́т лю́ди Своя́ ми́ром. Стих: Кре́пость моя́ и пе́ние мое́ Госпо́дь, и бысть мне во спасе́ние. Или́: Кто Бог ве́лий, я́ко Бог наш? Ты еси́ Бог, творя́й чудеса́. Апо́стол к Ри́мляном, зача́ло 99. Аллилу́ия. Стих: Госпо́дь сил с на́ми, засту́пник наш Бог Иа́ковль. 2: Бог нам прибе́жище и си́ла: Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 51: Се даю́ вам власть: Или́ у́треннее. Прича́стен: Хвали́те Го́спода с Небе́с:
О победе русских войск над шведами под Полтавой 27 июня 1709 года смотри на 30 июня.