Создание успешной презентации




Задание № 1.

Прочитайте и переведите текст.

 

Making a Successful Presentation

If you are a career-minded person, you future career is inseparable from learning the art of presentation. Presentation skills are the most important ones for showing you to the best advantage. To make your presentation effective you should concentrate on three major components: presenter-audience-presentation.

Before you give a presentation, think of your image: how you will look and how you will behave in front of the audience. Remember, that people are more impressed with what they see than with what they hear. You will never have the second chance to make the first impression. Think of your audience and carefully assess it: their background, motives, interests. If you give the right thing to the right people you are likely to be successful in public speaking. Your primary goal is to impress the audience, to make them remember your talk.

It goes without saying that your presentation must be prepared beforehand. First of all you have to decide on the structure of your presentation. Making a presentation you should realize that a written text is very different from a spoken word, in other words «essay» or «summary» are not the synonyms to «presentation». Before you structure the presentation, single out the main points of your talk, it must be clear for you what you are going to speak about, what is the main purpose of your presentation. All effective presentations always consist of three major parts: introduction, the main part or the body of the presentation and conclusion. The presence of these parts in your presentation makes it logically structured and easy to follow.

You should start the presentation with the greeting of the audience, then it’s necessary to introduce yourself and the subject of the talk. After that outline what you are going to talk about: describe the main sections of your presentation. It’s useful to remember that your plan mustn’t contain more than 3 points otherwise your audience may easily lose a track of your talk. It would be better if you set the rules in advance: state clearly if your listeners can interrupt you during the talk or you would prefer to answer their questions in the end.

After the introduction you come to the main part. While delivering the presentation remember to follow the plan you have outlined in the introduction. Tell your audience when you are ready to come to the next point of your presentation. Clarify the most difficult points and try to explain, don’t forget that your audience hears this information for the first time. When you use visuals or give a demonstration, you need to tell the listeners what they are going to see. If you use slides make them easy to follow. Put the title at the top of the slide where your audience expects to find it. Include only important and interesting information. Keeping the number of slides to a minimum ensures that the presentation will not become too long. It also avoids the problem of continually changing slides during the presentation that can be a distraction to your audience. On average, one slide per minute is about right. Combining photos, charts and graphs with the text will add variety and keep your audience interested in the presentation. Avoid having only text on your slides.

The fist key to a successful presentation is to speak in front of your audience. If you stick to your written script or for example speak to a board you’ll obviously lose your audience. On the contrary eye contact and smiling at proper time will help you to keep your listeners interested and motivated.

It’s very important to let your audience know that you’ve finished your talk. The conclusion is the last but not the least part of any presentation. When you prepare your presentation think what you’ll say in the conclusion. There are some possible options: you may either summarise the most important points of your presentation or outline your personal opinion on the problem. Thank the audience for attention and invite questions and opinions from them. But you must always bear in mind the time limit which is usually no more than ten or fifteen minutes. However, if you structure your presentation effectively, you would not believe how much you can say in these ten minutes.

 

Перевод:

Создание успешной презентации


Если Вы ориентированы на продвижение по карьерной лестнице, то Ваша будущая карьера должна быть неотделима от обучения искусству презентации. Навыки презентации являются наиболее важными для того, чтобы показать свои лучшие стороны. Чтобы сделать Вашу презентацию наиболее эффективной, Вы должны сосредоточиться на трёх основных компонентах: презентация — аудитория — презентация.
Прежде чем начать создавать презентацию, подумайте о своём имидже: как Вы будете выглядеть, и как будете вести себя перед аудиторией. Помните, что люди больше воспринимают то, что они видят, чем то, что они слышат. У Вас никогда не будет второго шанса произвести первое впечатление. Подумайте о своей аудитории и тщательно оцените её: её происхождение, мотивы, интересы. Если Вы предложите правильные вещи нужным людям, Вы, вероятно, добьётесь успеха в публичных выступлениях. Ваша основная цель — произвести впечатление на аудиторию, заставить её запомнить Ваше выступление.
Разумеется, что Ваша презентация должна быть подготовлена ​​заранее. Прежде всего, Вы должны определиться со структурой Вашей презентации. Делая презентацию, Вы должны понимать, что письменный текст очень отличается от произнесённого вслух, другими словами понятия «эссе» или «резюме» не являются синонимами «презентации». Прежде чем Вы структурируете презентацию, выделите основные моменты Вашего выступления, Вам должно быть ясно, о чём Вы собираетесь говорить, какова основная цель Вашей презентации. Эффективная презентация всегда состоит из трёх частей: введения, основной части и заключения. Наличие данных составных частей в Вашей презентации делает её логически структурированной и простой для понимания.
Вы должны начать презентацию с приветствия аудитории, затем необходимо представить себя и обозначить тему разговора. После этого обрисуйте, о чём Вы собираетесь поговорить: опишите основные разделы Вашей презентации. Помните, что Ваш план не должен содержать более трёх пунктов, иначе Ваша аудитория может легко потерять нить разговора. Будет лучше, если Вы установите правила заранее: чётко укажите, могут ли Ваши слушатели прерывать Вас во время разговора, или Вы предпочтёте ответить на их вопросы позднее.
Закончив со вступлением, переходите к основной части. Во время презентации не забудьте следовать плану, который Вы изложили в начале беседы. Сообщите аудитории, когда Вы будете готовы перейти к следующей части Вашей презентации. Определите самые сложные моменты и постарайтесь их раскрыть поподробнее, не забывайте, что Ваша аудитория впервые слышит эту информацию. Когда Вы используете визуальные эффекты или что-либо демонстрируете, Вам нужно рассказать слушателям, что представлено на данном изображении. За информацией проще следить, если Вы используете слайды. Поместите заголовок вверху слайда, где Ваша аудитория и ожидает его найти. Размещайте на слайдах только важную и интересную информацию. Сокращение количества слайдов до минимума гарантирует, что выступление не станет слишком затянутым. Это также позволяет избегать проблемы частой смены слайдов во время презентации, что может отвлекать Вашу аудиторию. В среднем один слайд в минуту — довольно правильное решение. Объединение фотографий, диаграмм и графиков с текстом добавит разнообразия и заинтересует Вашу аудиторию. Избегайте добавления чрезмерного текста на Ваши слайды.
Первый ключ к успешной презентации — выступление перед аудиторией. Если Вы строго будете придерживаться своего письменного плана или, например, будете разговаривать с доской, Вы, очевидно, потеряете расположение своей аудитории. Напротив, зрительный контакт и улыбка помогут Вам заинтересовать и мотивировать слушателей быть внимательными.
Очень важно, чтобы Ваша аудитория знала, что Вы закончили своё выступление. Заключение является последней, но не по значимости частью любой презентации. Когда Вы готовите презентацию, подумайте, что Вы скажете в заключении. Есть несколько возможных вариантов: Вы можете кратко изложить наиболее важные моменты вашей презентации или высказать личное мнение по проблеме. Поблагодарите аудиторию за внимание и предложите им задать вопросы или высказать своё мнение. Вы должны помнить про ограничение по времени, которое обычно составляет не более десяти или пятнадцати минут. Однако если Вы эффективно структурируете свою презентацию, Вы удивитесь, сколько всего Вы можете сказать за эти десять минут.

Задание № 2.

Прочитайте текст. Выделите три основные части и ответьте на вопросы.

Active Vocabulary

Associate lawyer — юрист, работающий в юридической фирме;

To meet the demand — отвечать требованиям;

Firm’s profitability — прибыльность, доходность, рентабельность компании;

Commitment — приверженность чему- либо, взгляды на что-либо;

To be committed to doing smth. — быть преданным, приверженным чему-либо.

Presentation

Introduction:

Good morning, and thanks for coming along. It’s great that so many of you have managed to make it this morning. I know that winter examination period is coming and time is precious for you. With that in mind, I’ll try to keep my talk brief.

Let me just start by introducing myself. I’m Vanessa Brown and I’m going to speak about the Graduate Recruitment Programme. The programme I’m sure will be of particular interest to you as fourth-year students. It’s right now that you have to start planning the life after the university, no matter how far ahead it may seem at the moment. I remember sitting in this very lecture hall and listening to a talk similar to one I’m going to give. I applied for a place on the Recruitment Programme shortly afterwards and was made a partner last summer. Perhaps this law firm is more demanding than others, but I know from my own experience that the rewards are worth it.

So, there are three main points I’d like to cover today. First, I’ll give you a little information about our law firm, Somerville LLP. Then I’ll go on to outline what we have to offer to new employees. And finally, I’ll tell you what we expect from our potential recruits. There will be a few minutes for questions at the end of my talk, but do feel free to interrupt me at any time.

Main part:

 

Well, let me start with the first point. Who is Somerville LLP? We are an independent commercial practice that provides the highest quality legal service to our clients. To accomplish this goal we are to recruit and retain the associates who are able to help us meet this demand. But I’d like to say that a new associate lawyer has an opportunity compatible with his or her own interests in the sphere of legal practice.

This brings me to my next point: what benefits can successful applicants expect? First, our law firm will pay you full course fees for both the Graduate Diploma in Law and the Legal Practice Course. This leads directly to what I’m sure is an important question for you: what can you expect to earn. We offer competitive starting salaries for new associates. Associates also receive a year-end bonus which depends on the firm’s profitability. In addition to the salary and bonus we also provide medical insurance.

Now let’s move on to what we expect in return. As I mentioned at the beginning of my talk, we are committed to providing the highest quality service to our clients. As you understand we can provide it only by hiring lawyers with the same level of commitment. You may have to work long hours and you may not have all your weekends free and the work is really demanding. However for the graduate student ready to take this challenge the rewards are great indeed.

 

Conclusion:

 

In conclusion, I’d like to say that Somerville LLP is growing, independent, commercial practice. Our Graduate Recruitment Programme includes excellent benefits for students prepared to commit themselves fully. And we offer you the opportunity to work in those areas of law that interest you most.

Ok, that all I wanted to say today. I’d be very happy to answer any questions you have.

 

Ответьте на вопросы.

 

1. Is the style of the presentation formal or informal? Why do you think so? Prove your point of view.

The presentation is formal, since there are 3 main parts that I highlighted in the text and that the speaker highlighted in his speech.

2. How does the speaker maintain the contact with the audience?

Addresses the audience, provides examples, and communicates with them.

3. How does the speaker come from one point of the presentation to another?

Using introductory words and phrases: «Well, let me start with the first point.», «In conclusion».

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-05-11 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: