Святитель Кирилл, архиепископ Александрийский




В 9-й день

И́же во святы́х отца́ на́шего Кири́лла, архиепи́скопа Александри́йскаго

Стихи́ры святи́теля, на 6, глас 4. Подо́бен: Я́ко до́бля:

Сия́нии духо́вными/ просвети́в твой ум,/ светолу́чно со́лнце был еси́,/ я́коже лучи́, уче́ния/ во вся концы́ простира́я,/ и ве́рных озаря́я/ исполне́ние, преблаже́нне,/ и отгоня́я тьму, Богоно́се, ересе́й/ си́лою от Де́вы Возсия́вшаго.

Благосказа́нием слове́с твои́х,/ свяще́нне Кири́лле,/ Це́рковь вся украша́ется,/ и благоче́стно удобря́ется кра́сными добро́тами,/ и почита́ет свяще́нно/ твою́ святу́ю и благонаро́читую па́мять,/ правосла́вных похвало́,/ отце́в верхо́вниче, и́же на собо́ре Всесвяты́я побо́рниче.

О́гненными твои́ми уче́нии/ ересе́й вся́ка хвра́стная/ попаля́ется вещь, прему́дре,/ разу́мными глубина́ми/ погружа́ется во́инство/ неповину́ющихся злочести́вых,/ свяще́нне Кири́лле,/ уче́ньми украша́ется ве́рных всегда́ Це́рковь,/ велегла́сно чту́щи тя.

Сла́ва, глас 6:

Благи́й ра́бе ве́рный,/ де́лателю виногра́да Христо́ва,/ ты и тяготу́ дневну́ю поне́сл еси́,/ ты и да́нный тебе́ тала́нт возрасти́л еси́,/ и по тебе́ прише́дшим не зави́дел еси́./ Те́мже врата́ Небе́сная отверзо́шася тебе́,/ вни́ди в ра́дость Го́спода твоего́/ и моли́ о нас, Кири́лле, о́тче наш.

И ны́не, пра́здника или Богоро́дичен.

Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Всю отложи́вше:

А́гнца Своего́/ А́гница нескве́рная дре́вле/ и непоро́чная Влады́чица/ на дре́ве Кре́стнем я́ко узре́,/ ма́тереки восклица́ше/ и, дивя́щися, вопия́ше:/ Ча́до Сладча́йшее,/ что зре́ние сие́,/ но́вое и пресла́вное?/ Ка́ко сонм безблагода́тный суди́щу Пила́тову предаде́ Тя/ и осужда́ет на смерть/ Живота́ вся́ческих?/ Но воспева́ю Твое́ неизрече́нное,/ Сло́ве, снизхожде́ние.

На стихо́вне Окто́иха.

Сла́ва, глас 6:

Челове́че Бо́жий и ве́рный ра́бе,/ слуго́ Госпо́день, му́жу жела́ний,/ сосу́де избра́нный,/ сто́лпе и утвержде́ние Це́ркве,/ Ца́рствия насле́дниче,/ не премолчи́, вопия́ за ны ко Го́споду.

И ны́не, пра́здника или Богоро́дичен.

 

Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Тридне́вен:

Ви́дящи Тя распина́ема, Христе́,/ Тебе́ Ро́ждшая вопия́ше:/ что́ стра́нное, е́же ви́жу, та́инство, Сы́не Мой?/ Ка́ко на Дре́ве умира́еши, пло́тию пове́шен,/ жи́зни Пода́телю?

Тропа́рь, глас 8:

Правосла́вия наста́вниче,/ благоче́стия учи́телю и чистоты́,/ вселе́нныя свети́льниче,/ архиере́ов Богодухнове́нное удобре́ние,/ Кири́лле прему́дре,/ уче́ньми твои́ми вся просвети́л еси́,/ цевни́це духо́вная,/ моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

НА У́ТРЕНИ

О́ба кано́на Окто́иха и свята́го на 6, его́же краегране́сие: Зре́ний Кири́лл Боже́ственных цевни́ца. Феофа́ново, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

От Бо́га светода́тельну благода́ть, Кири́лле, прие́м и све́тел свети́льник я́влься,/ слове́сныя облиста́л еси́ нам лучи́ па́мятию твое́ю,/ я́ко да досто́йно тя воспо́ем.

Испо́лнился еси́ светоявле́ния, Кири́лле прему́дре, духо́внаго,/ я́ко за́поведей Христо́вых храни́тель, от страсте́й очище́н,/ Пребоже́ственныя был еси́ вои́стинну Тро́ицы жили́ще.

Я́ко ре́вности и дерзнове́ния испо́лнен, Кири́лле сла́вне,/ богобо́рная вся нело́жно языковре́дия изобличи́л еси́ злочести́вых ересе́й,/ по пра́вей ве́ре боря́ся.

Богоро́дичен: Исцели́ла еси́ сокруше́ние, Всенепоро́чная, челове́чества,/ Тво́рца ро́ждшая всех,/ возве́дшаго ны, низве́рженныя паде́нием пра́отчим, Богоневе́сто.

Песнь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Укрепля́емь о Христе́,/ ко́зни лука́ваго зми́я тве́рдым умо́м, Кири́лле,/ я́коже тка́ние паучи́нное, расто́ргнул еси́.

Ти́ну страсте́й от души́ оттря́сл еси́, Кири́лле,/ низло́ж вся́каго по́мысла возноше́ние,/ на Христа́ превозноша́ющееся.

Я́ко благополу́чен страда́лец, о́тче,/ уклони́лся еси́ тве́рдо вся́каго плотска́го сладостра́стия,/ я́ко тще́тнаго и пакостнотво́рнаго.

Богоро́дичен: Еди́ну в жена́х Тя, Благослове́нную,/ я́ко Бо́жие селе́ние,/ вееблаголе́пно вси ра́достию просла́вим.

Седа́лен, глас 3. Подо́бен: Красоте́ де́вства:

Столп и же́ртва Це́ркве Христо́вы, о́тче, быв,/ сию́ непоколеби́му от искуше́ний лука́ваго прему́дро соблю́л еси́:/ все бо Несто́риево злоде́йство разори́л еси́/ и Богома́терь Богоро́дицу пропове́дал еси́./ Те́мже тя, соше́дшеся, почита́ем, Кири́лле Богоблаже́нне.

Слава, и ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший Грозд прозябла́ еси́,/ источа́ющ нам вино́ спасе́ния, всех веселя́щее ду́ши же и телеса́./ Те́мже, я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со А́нгелом вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Благода́тная.

Крестобогоро́дичен:

Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́,/ ви́дящи Тя ме́ртва ви́сяща на Кресте́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше:/ что́ Тебе́ воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р и неблагода́рный,/ и́же мно́гих и вели́ких Твои́х, Сы́не Мой, даро́в наслади́выйся?/ Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Песнь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце Пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Победи́вша стра́сти душетле́нныя/ и помы́сл удержа́вша плотски́й, Богоно́се Кири́лле, ви́дев, Христо́с/ Боже́ственныя тя Це́ркве председа́теля, о́тче, поста́ви.

Насле́довав, я́ко сын возлю́блен, оте́ческую Ма́ркову доброде́тель,/ и престо́ла был еси́ прее́мник,/ Боже́ственнаго стопа́м евангели́ста после́дуя.

От Христа́ у́бо, я́ко овча́, упасе́н быв,/ я́коже па́стырь, упа́сл еси́ ста́до, о́тче, словесы́ душепита́тельными твои́ми,/ я́ко трава́ми и цветы́, бога́тно напита́я благода́ти.

Богоро́дичен: Воплоще́нно Безпло́тное пре́жде ро́ждши Сло́во Бо́жие,/ Всепе́тая Обра́дованная, мир обнови́ла еси́./ Те́мже Тя, Богоневе́сто, ве́рою правосла́вною пропове́дуем.

Песнь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Тече́нию вои́стинну зе́льному, наводня́ющему ре́ки,/ твое́, о Кири́лле, уподо́бися сло́во,/ злосла́вных отвраща́я ухищре́ние.

Ра́вне ме́рзкое А́риево разделе́ние, о Кири́лле,/ скве́рное же Саве́ллиево слия́ние/ из глубины́ изве́ргл еси́.

Словеса́ богатотво́рная, я́ко зла́то, оста́вил еси́, о Кири́лле,/ сокро́вища же, я́коже ка́мения честна́я, твоя́ Це́ркви Христо́ве.

Богоро́дичен: Да кропи́т Не́бо весе́лие и благода́ть на земли́:/ возда́ст бо ей ны́не весе́лие в высоту́, еди́ну Богома́терь.

Песнь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния. Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею Кро́вию.

Клеща́ми Серафи́м проро́ку угль,/ Це́ркви же Христо́ве твои́ма рука́ма подае́ши, священнотаи́нниче,/ е́же от Боже́ственнаго огня́ у́глие очище́ния.

Единопреде́льныя, я́ко Сампсо́н, иноплеме́нники не потреби́л еси́,/ иноро́дныя же вся иносла́вных уче́ния низложи́л еси́/ и держа́ву правосла́вным дал еси́, Кири́лле.

Собо́ру Богоизбра́нному я́ве предводи́тельствовав,/ злоче́стие Несто́риево, христобо́рную де́рзость, о́тче, низложи́л еси́,/ ре́вностию дыха́я по и́стинней Богома́тери.

Богоро́дичен: Ра́зума нетле́ннаго Плод прозябла́ еси́, Богороди́тельнице, ми́ру присноживо́тный,/ Хода́тай нетле́ния явля́емь ве́рою и любо́вию пою́щих Тя.

Кондак, глас 6. Подо́бен: Е́же о нас:

Бе́здну нам уче́ний богосло́вия источи́л еси́/ я́ве от исто́чник Спа́совых,/ е́реси погружа́ющую, блаже́нне Кири́лле,/ и ста́до невреди́мо от треволне́ний спаса́ющую,/ страна́м бо всем наста́вник, преподо́бне,/ я́ко Боже́ственная явля́я.

И́кос:

Красно́ при у́трени показу́ется вельми́ со́лнце, су́що светоно́сно,/ тьма отгоня́ется и луна́ охужда́ется, нощь бо не состои́тся;/ уясня́ет день, просвеща́ет возду́х, не́бо красно́ показу́ет нам,/ зе́млю удобря́я, цвето́м творя́ израще́ние,/ мо́ре же облиста́ет и вку́пе весь украша́ет мир,/ е́же во всем сего́ светле́йши Кири́лл,/ его́же му́драя уче́ния спаса́ют поднебе́сную./ Озаря́ет бо той ве́рных ду́ши и побежда́ет благоче́стно е́реси при́сно,/ страна́м бо той наста́вник, я́ко Боже́ственная явля́я.

Песнь 7

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

В Сина́йстей горе́, во мрак дре́вле вшед,/ зако́н прия́т, блаже́нне Кири́лле, Моисе́й, убива́ющий пи́сменем,/ ты же разгну́л еси́ сокрове́нную добро́ту Ду́ха.

Законоположе́ния гада́ньми, я́коже младе́нцем, пе́рвее, о́тче, да́ннаго покрыва́лу покрове́ния,/ я́коже ши́пки, разуме́ния ты откры́л еси́,/ сказа́в о́бразы я́вственнейше.

В несли́тном соедине́нии Боже́ственном и несеко́мем я́ве, о́тче, разделе́нии/ три у́бо богосло́вствуяй Ипоста́си, рекл еси́, Кири́лле,/ непреме́нныя же в Существе́ еди́ном и Божестве́.

Богоро́дичен: Ви́деша А́нгели, Богома́ти, стра́нная рождество́м Твои́м:/ естество́ тле́нное ро́да земна́го/ к нетле́нному па́ки теку́ще житию́ и сла́ве Небе́сней.

Песнь 8

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л/ львов зия́ния в ро́ве затче́,/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ко волна́ морска́я вои́стинну, в тебе́ истече́ прему́дрости исто́чник,/ и́бо приснотеку́щия потеко́ша ре́ки от чре́ва твоего́, о́тче,/ уче́ний благочести́вых, я́коже прорече́ Христо́с/ Прехо́дят бо песка́ твоя́ словеса́ Богоизбра́нная.

Па́стырь и учи́тель мудр Це́ркве яви́лся еси́,/ о́ба, Кири́лле, я́ве разгну́л еси́, преподо́бне, заве́ты, я́ко бо анки́ру 22,/ и оте́ческая насле́дия, твоя́ иму́щи словеса́, вопие́т:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Сло́ва, вопло́щшагося нас ра́ди, Всехитреца́,/ ты неизрече́нному науча́еши соедине́нию, Кири́лле,/ неразде́льное, неслия́нное, по ко́ейждо во́ли ра́вне уклони́л еси́, вопия́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Естество́м непристу́пный всю́ду,/ Сын и Сло́во Бо́жие в Тя всели́ся, Чи́стая,/ и, обо́лкся, Пречи́стая, в на́ше существо́, я́ко Милосе́рд,/ яви́ся благопристу́пен пло́тию, и водвори́ся с на́ми, вопию́щими:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Песнь 9

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния/ кля́тву всели́ла есть,/ Ты же, Де́во Богоро́дице,/ прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́./ Тем Тя вси велича́ем.

Возноше́ние на Христо́в взе́млющееся ра́зум и Сего́ Богома́терь, Кири́лле,/ вся́ку держа́ву низложи́л еси́ Несто́рия безбо́жнаго,/ сыно́внюю дво́ицу, та́коже и слия́ние безгла́вных есте́ств.

Си́лою ра́зума и просвеще́нием благода́ти/ Тро́ицу Единосу́щную, Сы́на же воплоще́нна Бо́га богосло́вил еси́, блаже́нне,/ яви́в же ся Богоро́дицы побо́рник, в Вы́шних ны́не прославля́ешися.

Свы́ше ны, певцы́, приснопа́мятна, назира́еши, о́тче, ми́лостивно,/ побе́ды во́инству подая́ и возвыша́я моли́твами твои́ми рог правосла́вных,/ уясня́я же твою́ па́мять велича́ющия.

Богоро́дичен: Утесня́емь паде́нии мно́гими, Препе́тая, и лю́тостию бед,/ ны́не Тебе́ хвале́ний же́ртву приноша́ю и приле́жно взыва́ю Ти:/ Свята́я Богоро́дице, помози́ ми,/ Тя бо сла́вя, песнь скончава́ю.

Свети́лен. Подо́бен: Ученико́м:

Чу́вство и ра́зум премину́вшаго и глубине́ Ду́ха нау́чшася,/ Боже́ственнаго тайнопи́сца Пребоже́ственныя Тро́ицы воспое́м,/ я́ко святи́теля Госпо́дня и побо́рника благоче́стия.

Слава, и ны́не, пра́здника или Богоро́дичен:

И́же Твоего́, Непоро́чная Богоро́дице, о́браза не целу́ет с любо́вию,/ во огнь вмета́ется гее́нский, я́коже безу́мный Несто́рий./ Мы же Тя, Пресвята́я, облобыза́ем любо́вию.

На стихо́вне Окто́иха.

Сла́ва, глас 6:

Насле́дниче Бо́жий,/ соприча́стниче Христо́в,/ служи́телю Госпо́день,/ Кири́лле, о́тче наш,/ по и́мени твоему́ тако и житие́ твое́:/ спросия́ бо седи́не ра́зум,/ свиде́тельствоваше све́тлость лица́ твоего́ душе́вное незло́бие,/ изве́ствоваше кро́тость сло́во молчали́вое./ Жизнь твоя́ сла́вна и успе́ние со святы́ми,/ моли́ о душа́х на́ших.

И ны́не, Богоро́дичен или́ Крестобогоро́дичен. Подо́бен: Тридне́вен:

Предстоя́щи у Дре́ва иногда́ во вре́мя распя́тия Де́ва/ с де́вственным ученико́м/ и пла́чущи, вопия́ше:/ увы́ Мне, ка́ко стра́ждеши,/ всех, Христе́, Сый безстра́стие?

НА ЛИТУРГИ́И

Блаже́нны пра́здника или́ Окто́иха и свята́го, песнь 3-я. Проки́мен, глас 1: Уста моя возглаголют премудрость, / и поучение сердца моего разум. Стих: Услышите сия вси языцы, / внушите вси живущии по вселенней. Апо́стол ко Евре́ем, зача́ло 334. Аллилу́ия, глас 2: Уста моя возглаголют премудрость, / и поучение сердца моего разум. Стих: Зако́н Бо́га его́ в се́рдце его́. Ева́нгелие от Матфе́я, зача́ло 11. Прича́стен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, от слуха зла не убоится.

Святитель Кирилл, архиепископ Александрийский

Святитель Кирилл, архиепископ Александрийский, происходил из знатной и благочестивой христианской семьи и приходился по матери племянником известному Феофилу, архиепископу Александрийскому (385–412). Он получил хорошее светское образование, глубоко изучил Священное Писание и приобрел опыт подвижника, прожив 6 лет в скиту святого Макария в Нитрийских горах. Архиепископ Феофил рукоположил его в сан архидиакона и поручил ему произносить проповеди. По смерти архиепископа Феофила святой Кирилл был единогласно избран на патриарший престол Александрийской Церкви. За годы первосвятительства ему пришлось вести постоянную борьбу с нестроениями в церковной жизни. Сразу же по вступлении на кафедру святитель Кирилл был вынужден бороться с расколом новациан, которые фактически отвергали таинство покаяния, считая, что человека, впавшего после крещения в тяжкий грех, не следует принимать в церковное общение, и только вторичное крещение будто бы может смыть такой грех. Раскол новациан возник в Риме в середине III века, и ко времени правления святого Кирилла они имели в Александрии многочисленных приверженцев во главе с епископом Феопемптом. Святитель Кирилл, убедившись в бесполезности увещания новадиан, содействовал их изгнанию из Александрии.

В борьбе с остатками язычества святитель Кирилл распорядился перенести мощи святых мучеников Кира и Иоанна († 311) в село Мануфин, вблизи Александрии, на место, где прежде было языческое капище. Здесь был воздвигнут христианский храм и засвидетельствованы впоследствии многочисленные чудесные исцеления, совершавшиеся у мощей святых мучеников.

Упорную и долгую борьбу пришлось выдержать святителю Кириллу с непримиримыми противниками христианства из иудеев, которые имели многочисленные поселения в Александрии и ее окрестностях еще со времен Александра Македонского (IV в. до Р. X.). Александрийские иудеи проявляли большую активность в борьбе с христианством, производили смуты и волнения. Во время одного из таких волнений была замучена знаменитая Ипатия, известная своей образованностью и любовью к наукам. Иудеи восстановили против святителя Кирилла правителя Александрии епарха Ореста, который предавал мучениям и даже смерти многих его приверженцев. Неоднократно святитель Кирилл обращался с жалобами на несправедливость к императору Феодосию Младшему (408–450). С большим трудом, спустя долгое время ему удалось достигнуть смещения епарха и изгнания иудеев из города.

Но более всего святитель Кирилл приобрел известность как защитник Православия в борьбе с возникшей в те годы ересью Нестория.

Несторий, пресвитер Антиохийской Церкви, в 428 году был избран на патриарший престол Константинополя. Он пользовался репутацией аскета и вообще человека добродетельного и твердого в Православии. Однако, став патриархом, Несторий начал проповедовать лжеучение о том, что во Христе Божество и человечество соединены не ипостасно, следовательно, Дева Мария родила лишь человека Иисуса, в котором Божество обитало как в храме. Поэтому Несторий особенно сильно восставал против наименования Пресвятой Девы Богородицей, утверждая, что ее следует называть Христородицей.

Святитель Кирилл весьма энергично выступил в защиту Православного вероучения против ереси. Сначала он написал самому Несторию послание в доброжелательном тоне, побуждая отказаться от еретического заблуждения. Потом были написаны послания Константинопольскому клиру, императору Феодосию и его семье, Папе Римскому Целестину и другим Патриархам, а также послания в некоторые монастыри.

Между тем Несторий стал подвергать открытому гонению православных, а один из его сторонников, епископ Дорофей с церковного амвона предал анафеме тех, кто называл Деву Марию Богородицей.

Из-за широкого распространения ереси Нестория император Феодосии был вынужден созвать в 431 году в Ефесе Третий Вселенский Собор. На Собор прибыло около 200 епископов, в том числе и святитель Кирилл с 50 епископами Египта. Несторий не соглашался на открытие Собора, ожидая епископа Иоанна Антиохийского и других 16 епископов Сирии. Однако Собор все же стал проводить свои заседания; председательствовал на нем святитель Кирилл. Лжеучение Нестория было рассмотрено и осуждено. Однако Несторий не подчинился, он созвал свой лжесобор вместе с сирийскими епископами и на нем провозгласил святителя Кирилла «еретиком». Смута усиливалась. По доносу сторонников Нестория император заключил в тюрьму святителя Кирилла и епископа Мемнона Эфесского, равно как и Нестория. Но вскоре справедливость восторжествовала: святитель Кирилл был освобожден, а Нестория лишили сана и сослали в Ливийскую пустыню, где он через некоторое время скончался.

Перед смертью его язык, хуливший Матерь Божию, покрылся язвами и был изъеден червями.

Противоборствуя еретикам и открытым врагам Церкви, святитель Кирилл умел мудро и осторожно исправлять неправильные мнения тех, кто уклонялся от истины не по злому умыслу, а по своей простоте и недопониманию. Так, один старец в Нижнем Египте, подвижник высокой жизни, считал, что Мелхиседек, ветхозаветный праведник, был Сын Божий.

Святитель Кирилл пригласил его к себе и, зная, что старец творит чудеса и Бог исполняет всякую просьбу его, попросил его разрешить будто бы возникшее недоумение и помолиться Богу, чтобы Господь открыл ему, кто же Мелхиседек – Сын Божий или простой человек. Старец помолился и через три дня Господь открыл ему истину.

Однако и сам святитель Кирилл не избежал неправых мнений и погрешностей. Так, под влиянием своего дяди, архиепископа Феофила, противника святителя Иоанна Златоуста, святитель Кирилл был долгое время предубежден против великого проповедника. Многие выдающиеся деятели Церкви того времени убеждали святителя Кирилла изменить свое неправое мнение. Преподобный Исидор Пелусиот († ок. 436–440; память 4 февраля), в частности, писал: «Пристрастие недальновидно, а ненависть вовсе ничего не видит. Посему, если желательно тебе быть чистым от того и другого недостатка, не произноси необдуманных приговоров, но подвергай деяния справедливому суду, потому что и Бог, Который знает все прежде, нежели придет исполнение, человеколюбиво благоволил снизойти с небес и видеть вопль содомский (Быт. 18, 20), научая нас делать все по точном исследовании». Святитель Кирилл был вразумлен свыше чудесным образом: во сне он увидел Божию Матерь, окруженную сонмом ангелов и святых, среди которых был и святитель Иоанн Златоуст. Когда святитель Кирилл захотел поклониться Богородице, святитель Иоанн Златоуст воспрепятствовал ему. Тогда Сама Царица Небесная стала ходатайствовать перед святым Златоустом, чтобы он простил святителя Кирилла, согрешившего по неведению. Святитель Иоанн во сне простил святителя Кирилла, который после сна раскаялся в недружелюбных чувствах к такому угоднику Божию.

Тридцать два года пробыл святитель Кирилл на Александрийской кафедре; за это время им было написано много произведении догматического характера. Таковы 5 книг против Нестория, «Сокровище», написанное против ереси ариан и евномиан, 2 произведения о Святой Троице, о воплощении, против антропоморфитов. Из толкований на Священное Писание наиболее известны толкование на Евангелие от Луки, на книги пророка Исайи и Песнь Песней. Из нравоучительных творений святителя Кирилла широкое распространение получило «Слово об исходе души», помещенное в славянской «Следованной Псалтири».

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: