Песнь 1
Ирмо́с: Гряди́те, людие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ раздельшему мо́ре и наставльшему лю́ди,/ я́же изведе из рабо́ты еги́петския,/ я́ко прославися.
Благи́х пе́рвую вину́ возжела́вши,/ благоимени́таго зва́ния, му́ченице, сподобилася еси́, несказанна́го промышления,/ нра́вов твои́х проразумевши благосты́ню.
Взялася еси́, чи́стая, к житию пресве́тлому, пло́тское мудрова́ние презре́вши/ и к жела́ннейшему Жениху́ твоему́ кре́пко взирающи.
Неве́ста Христо́ва, Боже́ственною благостию украси́лася еси́, и де́вства добротами,/ и Бо́жественными кровьми́ честнаго муче́ния,/ сугу́быми венцы́ венча́ема, сла́вная.
Богоро́дичен: Боголе́пное селе́ние, Чи́стая, Ты была́ еси́,/ Небе́с простра́ннейшее и чисте́йшее, Богоро́дице Де́во,/ и ны́не о Тебе́ ра́дуется девственный лик.
Песнь 3
Ирмо́с: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́н грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.
Агафие, я́сный и краснейший Боже́ственных му́ченик цвет и сла́ва,/ души́ мое́й ты озлобле́ние исцели́вши, му́ченице, удо́бри.
Родны́ми добродетельми себе́ уясни́ла еси́, Ага́фие,/ и му́ченица пронареклася еси́,/ о привременных небре́гши и Божие Ца́рство возлюби́вши.
Всех кра́сных Христа́ предпочла́ еси́, Агафие,/ привлечена́ Боже́ственным жела́нием,/ и му́чителей свире́пства благодерзостно и мужески попрала еси́.
Богоро́дичен: Богоневесто Чи́стая, Бо́га, егоже родила́ еси́,/ моли́ избавити Тя поющия/ от искуше́ний, и обстояний, и страсте́й, и бед,/ Всеблаженная.
|
Конда́к святыя, глас 4. Подо́бен: Яви́лся еси́:
Да укра́сится Днесь Це́рковь порфи́рою славно́ю, омоченою от чи́стых крове́й Агафии му́ченицы:/ ра́дуйся, вопию́щи, Ка́танская похвало.
Седа́лен святы́я, глас 3. Подо́бен: Боже́ственный ве́ры:
Сла́вою ве́ры и благоче́стием,/ преподобством, и де́вством, и усе́рдием укра́шена страда́ния,/ нареклася еси́ ум преподо́бен, самоизволен,/ вои́стинну честь к Бо́гу, оте́честву избавле́ние,/ Христу́ я́ко неве́ста молящися даровати нам велию ми́лость.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника, глас то́йже:
От Де́вы Тя воплоще́нна, Христе́,/ радуяся, подъят свяще́нный Симео́н, - ны́не отпущаеши, - вопия, - раба́ Твоего́, Владыко./ А́нна же непорочная, проро́чица и сла́вная,/ ны́не испове́дание и пе́ние прино́сит Тебе́./ Мы же, Жизнодавче, вопи́ем Ти:/ сла́ва та́ко благоволи́вшему.
А́ще есть пост, Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен; Аще ли среда́ или́ пято́к, Крестобогоро́дичен (пи́саны сего́ ме́сяца в 18 день).
Песнь 4
Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Господи, услышах и ужасохся,/ до ме́не бо и́деши, ме́не ища́, заблуждшаго./ Тем мно́гое Твое́ снизхождение, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.
Посрами́ся льсти́ваго зми́я безу́мие и обличи́ся,/ де́вы бо сего́ ны́не свире́пство попира́ют,/ Христу́, от Де́вы возсиявшу на земли́ и всех озари́вшу.
|
Зако́нно целому́дрие нескверно удержа́вши, страстоте́рпице,/ ду́хи, радующися, низложи́ла еси́ лукавствия,/ Христо́вою вооружи́вшися благодатию/ и Крест Сего́ на рамех вземши.
Буди́ ми предста́тельница всемудрая, лю́тых мя изымающи и напа́стей,/ бу́ри же, и ско́рби, и наси́лия избави вражия,/ я́ко да избавлься, воспою́ тя,/ я́ко благу́ю предста́тельницу, благоимени́тая.
Богоро́дичен: Неизмерно Ангельския, Пречиста́я, све́тлости превозшла еси́,/ мысленнаго Со́лнца рождши несказа́нно, Христа́,/ зарями Божества́ ве́рных мы́сли озаряющаго.
Песнь 5
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Творче Господи/во све́те Твои́х повеле́ний настави нас:/ра́зве бо Тебе́ ино́го бо́га не зна́ем.
Боже́ственными веле́нии пра́вима сла́вная,/ обра́зно плотскаго пристра́стия разреши́ла еси́ юз Агафие,/ масли́на явльшися плодови́та.
Все́ю любовию Христо́вою светле́йшая, блистания зрящи,/ я́же на земли́ до́лу влекущия презре́ла еси́ сла́сти,/ Онаго и Еди́наго желающи красоты́.
Да неизрече́нную сподобишися жизнь, сла́вная,/ и́збранных ви́дети,/ му́ки претерпела еси́ кре́пко, радующися/ Агафие всехвальная.
Богоро́дичен: Тебе́, рождшей Христа́, всех Со́детеля́, зове́м:/ ра́дуйся, Чи́стая, ра́дуйся, Свет возсиявшая нам;/ ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.
Песнь 6
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валяяся,/ неизследную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.
|
Суему́дрен сый мучи́тель тя, до́брую де́ву, украсти надеяшеся,/ но безстуден обличи́ся, прирази́вся тве́рдому твоему́ ра́зуму.
Излияся благода́ть во устнах твои́х, му́ченице благоимени́тая,/ я́сно бо обличи́ла еси́ я́ве безстуднаго,/ Богонаученным сло́вом обогатившися.
Ка́мень всечестен яви́лася еси́, всехвальная,/ ум самоизволен преподо́бен иму́щи/ и оте́честву избавле́ние тве́рдо бывши,/ Агафие че́стная.
Богоро́дичен: Псаломски, восхваляюще, вопием Ти:/ ра́дуйся, тучнейшая горб Христа́ Бо́га,/ в нюже всели́тися благоволи́ за на́ше спасе́ние, Богоневесто.
Конда́к и и́кос пра́здника.
Песнь 7
Ирмо́с: Образу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му,/ трие Твои́ отроцы небрегоша безбожнаго веления,/ посреде же огня́ ввержени, орошаеми, пояху:/ благословен еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Яко зело́ светло́ вешающи/ и я́ве мучи́теля устраши́ла еси́ сло́вом прему́дрости и благода́ти, терпе́нием же мук углие о́гненное неболезненно терпящи, взыва́ла еси́:/ благословен еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Неи́стовством лю́тым содержи́мь, злосердый недоумеваше люте,/ твою́ ви́дя ю́ность и сосцев твои́х прозябение,/ радующи бо ся, му́ченице, вопияла еси́ твоему́ Жениху́, взывающи:/ бла́гословен еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Предста светло́ Христо́в учени́к тебе́, стрегомей,/ твоя́ исцеля́я лютыя ра́ны, я́же подъя́ла еси́,/ непобеди́мая му́ченице, Спасова деви́це,/ ра́дующися и глаголющи:/ благословен еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Умерщвля́ется Ада́м, преступи́в за́поведь Вседержи́теля,/ Ты же, рождши ве́чную Жизнь, Де́во Всенепорочная,/ сего́ изба́вила еси́ от сме́рти, Сы́ну Твоему́ взывающа:/ благословен еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Песнь 8
Ирмо́с: В пещь о́гненную ко о́троком евре́йским снизшедшаго/ и пламень в росу́ преложшаго Бо́га,/ по́йте дела́ я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.
В весе́лии и ра́дости превечней жи́ти сподо́бившися,/ неизрече́нною твое́ю сла́вою озари́тися чтущим тя, Агафие, Господеви помоли́ся/ и нетленныя жи́зни наслади́тися.
Умо́м, и се́рдцем, и душею возлюбльши Христа́ па́че сло́ва,/ Многорачи́тельнаго, Еди́наго, впери́лася еси́ Тому́, вопию́щи:/ теку́ в след Тебе́ и вселюся с Тобо́ю во ве́ки.
Преестественными ряснами и кра́сною одеждею укра́шена, я́ко царе́ва дщи,/ в че́сти Христове предстои́ши, Агафие, взывающи:/ Тя превозносим, Го́спода, во ве́ки.
Богоро́дичен: Ми́ро излиянное нам, Богоро́дице, Христа́ во чре́ве носящи,/ облагоухала еси́ мир Богодохновенными во́нями./ Темже Тебе́, Де́во, взыва́ем:/ ра́дуйся, мироположнице мировоннаго ми́ра.
Песнь 9
Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною мудростию, пришедшаго обнови́ти Ада́ма,/ядию в тле́ние падшаго люте,/ от Святыя Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ вернии, единомудренно песньми велича́ем.
Победи́тельными венцы́ украси́вшися, Богомудра́я Агафие, десни́цею живонача́льною/ ны́не избавитися помоли́ся я́коже оте́честву твоему́ от бу́ри,/ я́ко первее огня́ уста́вила еси́ стремле́ние,/ да вси тя песньми непреста́нно велича́ем.
Боже́ственным про́мыслом снабдевая вся́ческая, Христо́с,/ ны́не воздая твое́й, му́ченице, доблести,/ вселя́ет тя в селех Небе́сных я́ко неве́сту всенепорочную Свою́/ и радоватися со А́нгелы и с му́ченики сподо́бил есть.
Ми́лостивна, о страстоте́рпице, Судию всяческих - Христа́ сотвори́ мне, че́стная,/ мольба́ми твои́ми, пресла́вная,/ и прегреше́ний мои́х множество очи́стити/ Благоутробнаго при́сно молящи не престай, му́чеников удобре́ние.
Богоро́дичен: Воплощься неизрече́нно от чистых Твои́х крове́й,/ я́ко со́лнце, яви́ся нам, Пречи́стая Ма́ти безневеетная,/ пре́жде всех век Отцу́ Собезначальный Сын/ и, тьму отгнав, просвети́ вся́ческая.
Свети́лен му́ченице. Подо́бен: Жены́, услы́шите:
Сосцев твои́х отъятие претерпела еси́, до́брая деви́це,/ и вся́ки иныя му́ки Христа́ ра́ди, страстотерпице,/ тем и в черто́г тя кра́сный всели́ твой Жени́х, сла́вная,/ ликующу со А́нгелы, де́во мученице Агафие.
Сла́ва, и ны́не, пра́здника.
На стихо́вне стихи́ры пра́здника (зри страни́цу 186) со стиха́ми пра́здничными: Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром. Свет во открове́ние язы́ков/ и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.
ЖИТИЕ.
Пострадала в 251 году. Она происходила из благородной богатой христианской семьи г. Палермо (прежнее название Панорм) в Сицилии, правителем которого в то время был Кинтиан, поставленный злочестивым императором-гонителем Декием (249—251).
В то время император разослал по всем областям указание о преследовании христиан.
С горячей молитвой святая Агафия отправилась на суд. Когда она вышла из города, у нее развязалась сандалия. Поставив ногу на камень, чтобы завязать ее, святая оглянулась и увидела, что все провожающие покинули ее и вернулись домой.
Заплакав, она обратилась к Богу: «Всемогущий Господи, ради моих соотечественников, не поверивших рабе Твоей, что хочет пострадать за Твое Святое Имя, покажи чудо на этом месте». И тотчас на том месте выросла дивная, но бесплодная маслина, которая своим бесплодием говорила о неверии палермцев.
По приказанию Кинтиана, прослышавшего о красоте и богатстве святой Агафий, она не была сразу предана суду. Ее поместили у одной богатой женщины-язычницы Афродисии, надеясь, что в обществе пяти ее дочерей, развлекаясь удовольствиями, нарядами и угощениями, святая Агафия откажется от Христа и принесет жертвы идолам, а Кинтиан склонит ее к своему преступному желанию и завладеет оставшимся после кончины ее родителей большим ее богатством. Однако эти надежды не оправдались. Тогда ее посадили в смрадную темницу. Наутро, не добившись отречения святой Агафий от Христа, разгневанный мучитель велел повесить ее нагою на дереве и бить. Ее грудь рвали железными клещами, а затем отрезали сосцы.
Во время этой страшной пытки святая обратилась к мучителю со словами: «Безбожный и бесчеловечный мучитель, как можешь ты отрезать у женщины сосцы, ведь ты сам питался молоком своей матери, терзая мое тело, ты не можешь коснуться моей души, которая от юности посвящена Богу».
Святую Агафию бросили в темницу. В полночь ей явился святой апостол Петр, в виде старца, который нес в руках врачевания для нее. Впереди старца шел прекрасный юноша с горящей свечой. Святая подумала, что это врач. Апостол сказал, что пришел исцелить ее от ран, и предрек, что Кинтиан умрет страшной смертью и будет вечно мучиться.
Святая Агафия, не подозревая, что видит пред собой апостола Петра, преданная Жениху-Христу, отказалась обнажить свое тело перед врачом-мужчиной. Она сказала ему, что врачевание от рук человеческих никогда не касалось ее тела и, если угодно Господу, то Он ее исцелит Сам. Обрадованный твердой верой святой Агафий, апостол назвал свое имя и с улыбкой сказал, что он послан от Бога исцелить ее, и стал невидим.
Всю ту ночь необычайный Свет наполнял темницу, где находилась совершенно исцеленная мученица.
На пятый день святую Агафию снова привели к мучителю, и она по-прежнему оставалась непреклонной и не соглашалась принести жертвы идолам. Чудо исцеления мученицы не вразумило правителя, и по его приказанию она была подвергнута вновь страшным пыткам: ее положили на острые раскаленные черепицы, посыпанные горячими углями. В то время во всем городе началось землетрясение; разверзнувшаяся земля поглотила друзей Кинтиана, производивших пытку. По настоятельному требованию испуганных горожан Кинтиан приказал прекратить мучения святой Агафий и отвести ее в темницу, где она возблагодарила Господа за дарованное ей терпение в страданиях и просила принять ее душу с миром. Молитва святой Агафий тотчас была услышана, и мученица предала дух свой Богу.
Во время погребения святой мученицы явился прекрасный незнакомый юноша в сопровождении ста отроков. Он вложил в ее гроб каменную дощечку с надписью «Непорочный ум, добровольная жертва Богу и отечеству избавление», и стал невидим — все поняли, что это был Ангел.
Мучитель Кинтиан вскоре получил возмездие. После кончины святой Агафий он дерзнул поехать в г. Панорм с целью овладеть ее богатством. Во время переправы через реку на пароме один из внезапно взбесившихся коней изгрыз зубами его лицо, а другой столкнул в воду, убив ногами. После этого ни один из царских правителей не дерзал причинять обиды родственникам святой Агафий. Над ее мощами была построена церковь. Написанные, во время погребения святой Агафий, Ангелом на дощечке слова — «...отечеству избавление» — подтвердились, когда через год после кончины мученицы по молитвам к ней христиан и язычников прекратилось страшное извержение вулкана на горе Этна, близ города Катаны, где почивают мощи этой святой. Это чудо произошло в пятый день февраля