Преподобнаго отца нашего Венедикта




На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 2.

Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Ве́рою и любо́вию и́стинною,/ ми́ра отре́кся, о́тче,/ от младе́нства, преподо́бне,/ ра́дуяся, после́довал еси́ распе́ншемуся Христу́/ и, мно́гими по́двиги пло́ть умертви́в,/ благода́ть исцеле́ний бога́тно прия́л еси́/ утоля́ти не́мощи разли́чныя/ и лука́выя отгоня́ти ду́хи, вельми́ удивля́емь.

Красота́ мона́шествующих быв,/ собра́л еси́ неизче́тное мно́жество пе́ти Го́спода,/ преподо́бне Венеди́кте,/ и к Небе́сней вся стези́ наста́вил еси́,/ до́бре после́дующия Боже́ственным твои́м уче́нием/ и подо́бящияся твоему́ житию́ доброде́тельному, о́тче./ С ни́миже тя почита́ем свяще́нно,/ в преставле́нии твое́м ра́дующеся.

Я́коже дре́вле Илия́, до́ждь, о́тче,/ с Небе́с моли́твою Боже́ственною низве́л еси́,/ точи́ти же еле́й сосу́д сотвори́л еси́,/ и мертвеца́ воскреси́л еси́,/ и ина́я премно́гая чудеса́ сотвори́л еси́/ в сла́ву, преподо́бне, всех Спа́са и Бо́га./ Те́мже твою́ сла́вную па́мять/ любо́вию пра́зднуем, Венеди́кте.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен, глас и подо́бен то́йже:

Всех скорбя́щих ра́досте,/ и оби́димых Предста́тельнице,/ и убо́гих Пита́тельнице,/ стра́нных же утеше́ние/ и же́зле слепы́х,/ немощны́х посеще́ние,/ тружда́ющихся покро́ве и засту́пнице/ и си́рых помо́щнице,/ Ма́ти Бо́га Вы́шняго/ Ты еси́, Пречи́стая,/ потщи́ся, мо́лимся,/ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Крестобогоро́дичен. Подо́бен то́йже:

Доса́ды претерпе́вшаго мно́ги/ и на Крест вознесе́наго вся́ческих Творца́/ ви́девши, Пречи́стая, стеня́ше, глаго́лющи:/ препе́тый Го́споди, Сы́не и Бо́же Мой,/ ка́ко по́чести хотя́ созда́ние Твое́, Влады́ко,/ терпи́ши пло́тию безче́стие?/ Сла́ва мно́гому милосе́рдию и соше́ствию Твоему́, Человеколю́бче.

Кано́н, его́же краегране́сие: Пе́снь принесу́ му́дрому Венедикту. Творе́ние Ио́сифа. Глас 2.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Песносло́вити достохва́льную па́мять твою́ усе́рдствующему, преподо́бне,/ благода́ть да́ти мне моли́ся, Венеди́кте,/ и всех прегреше́ний избавле́ние.

Мона́шески, твой от младе́нства взем крест,/ после́довал еси́ Вседержи́телю/ и, умертви́в пло́ть, жи́зни сподо́бился еси́, преблаже́нне.

Зако́ну Бо́жию повину́вся, досточу́дне,/ и страсте́й взыгра́ния увяди́л еси́ воздержа́ния по́двиги,/ и безстра́стия благода́тию обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: И́же Тебе́ ра́ди нетле́нием обога́щшеся, Богороди́тельнице Всечи́стая,/ ра́дуйся, вопие́м Ти, обра́дованней,/ преподо́бных и пра́ведных удобре́ние.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́/ в се́рдца нас, пою́щих Тя.

Вод живо́тных Боже́ственнаго Ду́ха испо́лнившися, Богоно́се,/ душа́ твоя́ ре́ки чуде́с источи́,/ неду́гов изсуша́ющия тече́ние.

К широте́ ра́йстей пресели́лся еси́, всеблаже́нне, те́сную ше́ствовав стезю́,/ и де́монов кова́рствия,/ и ше́ствия безчи́нная утесни́л еси́.

Тече́нии твои́х слез напая́емь, я́ко дре́во, Венеди́кте, плодоно́сно,/ благопло́дие Боже́ственно прине́сл еси́ доброде́телей/ и чуде́с Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: Еди́н Благи́й Твою́, воплоща́емь, про́йде, Пренепоро́чная, утро́бу/ и Челове́к ви́ден бы́сть соверше́н,/ Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя.

Ин конда́к, глас 4:

Возгоре́вся раче́нием Го́рним и Святы́м Ду́хом,/ вся просвети́л еси́, о́тче преподо́бне Венеди́кте свяще́нне,/ непреста́нно моли́ Христа́ Бо́га, преблаже́нне, о всех нас.

Седа́лен, глас 1.

Подо́бен: Ка́мени запеча́тану:

Мона́шествовав богоуго́дно, доброде́тельно пожи́л еси́/ и благода́ть исцеле́ний прия́л еси́, Венеди́кте, чудеса́ соверши́в стра́шна,/ оби́тель же совоку́пль свяще́нну, приве́л еси́ Го́споду спаса́емых мно́жества, пребога́те./ Сла́ва Бо́гу, просвети́вшему тя,/ Сла́ва венча́вшему тя,/ Сла́ва святу́ю твою́ па́мять просла́вльшему.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ру́це Твои́ Боже́ственныя,/ и́миже Созда́теля понесла́ еси́, Де́во Пресвята́я, вопло́щшагося благосты́нею,/ просте́рши, умоли́ Его́ изба́вите нас от искуше́ний, и страсте́й, и бед,/ хва́лящих Тя любо́вию и вопию́щих:/ Сла́ва Все́льшемуся в Тя,/ Сла́ва Проше́дшему из Тебе́,/ Сла́ва Изба́вльшему нас рождество́м Твои́м.

Крестобогоро́дичен:

На Кресте́ Тебе́ распе́ншуся от беззако́нных и от во́ин, Спа́се,/ копие́м ре́бром Твои́м прободе́нным, Пречи́стая рыда́ше го́рько/ и, мно́гому Твоему́ и стра́шному терпе́нию ужаса́ющися, вопия́ше:/ Сла́ва к челове́ком Твое́й любви́,/ Сла́ва Твое́й бла́гости,/ Сла́ва сме́ртию Твое́ю челове́ки обезсме́ртившему.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся:/ до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго./ Тем мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.

Распе́н себе́ сама́го страсте́м и ми́ру, Богому́дре о́тче,/ на Кресте́ просте́ршему во́лею дла́ни Христу́ угоди́л еси́, Венеди́кте./ Его́же моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

По́двиги воздержа́ния, преподо́бне, плотски́я умертви́л еси́ у́ды,/ ме́ртвыя же моли́твою возста́вил еси́,/ и разсла́бленным благотече́ние, ве́рно чудим, дарова́л еси́,/ и всяк неду́г, о́тче, исцели́л еси́.

Сухи́я же и невла́жныя, преподо́бне,/ соде́лал еси́ ду́ши ро́дны живи́тельным сло́вом твои́м,/ плодо́в духо́вных и Боже́ственных, му́дре,/ богопрови́ден быв и мона́шествующих красота́, свяще́ннейший.

Богоро́дичен: Я́ко до́ждь на руно́, Чи́стая,/ в честно́е чре́во Твое́ Сло́во сни́де, воплоща́емо,/ и уста́ви многобо́жия я́ве одожде́ния, Всенепоро́чная,/ и го́рькую зи́му разорило е́сть.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Су́щаго в ми́лости Бо́га моля́, о́тче преподо́бне,/ напо́лнил еси́, я́коже Илия́ чва́нец еле́я, сосу́д вели́к,/ от зря́щих ве́рно удивля́емь.

Я́ко чист душе́ю, ты, во изступле́нии быв,/ ви́дел еси́ всю зе́млю, я́ко под заре́ю сия́ющу еди́ною,/ Бо́гу тя почита́ющу, всеблаже́нне Венеди́кте.

Чудоде́йствуя о Христе́,/ воде́ истещи́ моли́твою, преподо́бне, мо́лиши Подвигополо́жника,/ я́же пребыва́ет, возпропове́дающи чудеса́, Венеди́кте.

Богоро́дичен: Живы́й на Небесе́х, хотя́й всели́ся в ложесна́ Твоя́, Чи́стая,/ я́ко да нас до́мы Тро́ице сотвори́т,/ Тя, Богоро́дицу, пропове́дающих, Чи́стая.

Пе́снь 6

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Светозаре́ньми просвеща́емь Ду́ха,/ тьму́ лука́вых де́монов отгна́л еси́, чудотво́рче Венеди́кте,/ мона́шествующих свети́льниче светле́йший.

Я́ко пресла́вно, блаже́нне, житие́ твое́,/ я́ко пресве́тло честно́е жи́тельство твое́,/ и́мже ста́да привле́кл еси́ мона́шествующих к ра́зуму спаси́тельному.

Ца́рствия жи́тель быв Небе́снаго, Богому́дре Венеди́кте,/ сего́ улучи́ти моли́ ве́рно тя при́сно блажа́щим.

Богоро́дичен: Из утро́бы Твоея́ святы́я/ возсия́ Пра́вды невече́рнее Со́лнце/ и ве́рныя просвети́, Богоро́дице Де́во Всепе́тая.

Конда́к, глас 6:

Благода́тию Бо́жиею обогати́лся еси́,/ де́лы же извести́л еси́ зва́ние,/ и яви́лся еси́, Венеди́кте, уго́дниче Христа́ Бо́га,/ в моли́твах и посте́х дарова́ний Бо́жия Ду́ха испо́лнен,/ и был еси́ неду́жным исцели́тель,/ и прогони́тель враго́м,/ и засту́пник ско́рый душа́м на́шим.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Вети́и яви́шася о́троцы/ любому́дрейшии дре́вле,/ от богоприя́тныя бо души́, богосло́вяще устна́ми, поя́ху:/ Пребоже́ственный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Ме́ртвость живоно́сну стяжа́л еси́ сласте́й отложе́нием./ Те́мже ме́ртвыя возставля́ти сподо́бился еси́, блаже́нне Венеди́кте, вопия́:/ Пребоже́ственный отце́в и наш Бо́же, благослове́н еси́.

Удивля́емь от мно́жества ве́рных,/ я́ко Илия́ вели́кий, соде́лал еси́ преподо́бными твои́ми труды́ огра́ду, водрузи́в, мона́хом,/ я́же при́сно пребыва́ет, остеняема моли́твами твои́ми, блаже́нне.

Непщева́вше умори́ти без ума́ чарова́ньми, о́тче, лука́вными/ тя, блюдо́маго Боже́ственною Вседе́теля дла́нию,/ несмы́сленнии постыде́шася, обличе́ни бы́вше/ су́щим в тебе́, Венеди́кте, проразуме́нием.

Богоро́дичен: Исцели́ души́ моея́ стра́сти/ безстра́стия исто́чника заче́ншая несказа́нно, Де́во,/ и умиле́ния ту́чу пода́ждь ми,/ хода́тайствующую ми утеше́ние та́мо, Свята́я Богоро́дице.

Пе́снь 8

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га,/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Над страстьми́ тлетво́рными ца́рствовал о Христе́, Богому́дре о́тче,/ в Небе́снем Ца́рствии сподо́бился еси́ жи́ти со все́ми, до́бре пожи́вшими/ и Всеви́дца Бо́га возлюбившими.

Твоя́ святы́я моли́твы прие́мля, Бог/ су́щим во оскуде́нии тобо́ю подава́ше я́же к Житию́ Вины́,/ вельми́ на земли́ прославля́я тя чудоде́йствы, Венеди́кте треблаже́нне.

Украси́вся добро́тами Боже́ственных доброде́телей,/ к кра́сным черто́гам преста́вился еси́, о́тче, пребыва́ти с Бо́гом/ и сего́ Боже́ственныя красоты́ в безконе́чныя ве́ки наслажда́тися.

Богоро́дичен: Се роди́ся из Тебе́, я́коже вопие́т Иса́ия, Чи́стая, Отроча́, Сын Вы́шняго/ и Твой зрим е́сть Сын, Де́во,/ сы́ны сотворя́я Небе́снаго Отца́, Тя почита́ющия.

Пе́снь 9

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Яви́лся еси́, я́ко со́лнце вели́кое,/ озаря́я зда́ние зна́меньми, Богоно́се, стра́шными и доброде́телей сия́нии,/ сего́ ра́ди, соверша́юще па́мять твою́, пои́стинне светоза́рную,/ просвеща́емся, о́тче, серде́чными чу́вствы.

Тя мона́шествующих ста́да, тобо́ю собранна, де́нь восхваля́ют и но́щь,/ посреди́ те́ло твое́ иму́ще, источа́ющее бога́тно чуде́с ре́ки, о́тче му́дре,/ и просветя́ще сих непреста́нно стопы́.

Па́че со́лнечных луч облиста́л еси́, о́тче, испо́лнив Бо́жия за́поведи,/ и к Све́ту невече́рнему преста́вился еси́,/ моля́ пода́тися оставле́нию грехо́в ве́рно тя чту́щим,/ приснопа́мятне Венеди́кте.

Богоро́дичен: Светороди́тельнице Де́во, души́ моея́ стра́сти отжени́/ и да́ждь чи́сто зре́ти, Влады́чице,/ спаси́тельную добро́ту возсия́вшаго неизрече́нно из Твое́й пречи́стыя утро́бы/ во свет язы́ков, Всепе́тая.

Преподо́бный Венеди́кт (Бенедикт) Нурсийский

Преподобный Венедикт (Бенедикт) Нурсийский основатель старейшего в Европе монашеского ордена бенедиктинцев, родился 14 (27) марта 480 года в итальянском селении Нурсии, расположенном к северо-востоку от Рима (ныне местечко Норча в провинции Умбрия, недалеко от г. Сполето).

Святой Венедикт (или Бенедикт, от лат. Benediktus – благословенный) происходил из знатной и состоятельной семьи. Еще в детстве он отличался смышленостью и удивлял своими способностями. Получив первоначальное и довольно основательное домашнее образование, он был отправлен в 492 году родителями в Рим, чтобы завершить образование в столице. В Риме преподобный Венедикт изучал риторику, философию и другие науки, занимался и литературной деятельностью. Через два года, достигнув 14-летнего возраста, юноша оставил училище, в котором царили легкомысленные нравы и нельзя было приобрести подлинную ученость, тем более обрести духовность. Вняв призыву свыше, святой Венедикт решил удалиться от мирских соблазнов и всецело посвятить себя служению Богу, Вначале юноша поселился при храме во имя святого апостола Петра в местечке Абруццо (ныне Альфидена), близ Рима, где вел строгую аскетическую жизнь. Неожиданно стал известен чудесный случай, свидетельствовавший об особом духовном даре подвижника, который привлек к нему внимание. Избегая соблазна мирской славы, святой Венедикт покинул Рим (родители его к этому времени умерли). Он поселился в пещере малодоступной горной местности Субиако (Субъяко). Здесь, в Сабинских горах, святой проводил дни в строгом посте и неустанной молитве, подражая пустынножителям египетской Фиваиды. Отшельник из близлежащего монастыря по имени Роман, встреченный святым Венедиктом, постриг его в монашество и помогал в течение трех лет: он приносил в условленные дни хлеб и спускал его в пещеру святому Венедикту на веревке, к которой был привязан колокольчик.

Три года провел святой Венедикт в полном уединении, пока Господь не открыл его местопребывание пастухам и одному пресвитеру, который стал всем рассказывать о великом подвижнике. В это время в одной из окрестных обителей, в пещерном монастыре Виковаро, умер игумен. После настойчивых просьб иноков святой Венедикт в 510 году согласился стать настоятелем этой обители, но предупредил, что его строгий нрав придется им не по душе. Так и случилось. Через некоторое время иноки возроптали, не выдержав строгих правил, установленных святым Венедиктом.

Однажды, во время трапезы, когда святой Венедикт по обыкновению сотворил над едой крестное знамение, чаша с вином разбилась, как будто от удара камнем. Святой догадался, что кто-то из братии, желая избавиться от него, подал ему отравленное питие. Призвав к себе испуганную братию, он сказал: «Да помилует вас Милосердный Господь, о чада!.. Зачем вы замыслили сотворить мне такое? Не говорил ли вам прежде, что мои нравы с вашими не согласуются?..»

После этого святой Венедикт оставил обитель и вернулся в свою пещеру. Добрая молва о нем не утихала, и к нему стали приходить люди за духовным советом и наставлениями, а также взыскующие иноческой жизни. Некоторые из них оставались и устраивали себе поблизости маленькие келлии. Через несколько лет, около 520 года, число братии столь возросло, что святой Венедикт разделил их на двенадцать общин. Каждая из общин состояла, в свою очередь, из двенадцати иноков и имела свой отдельный скит. При себе святой Венедикт оставил немногих, наиболее нуждавшихся в его духовной помощи, или тех, образованием которых считал необходимым заниматься сам.

«Многие уважаемые патриции отдавали своих детей на воспитание святому Бенедикту: так, сенатор Эквиций привел к нему своего сына Мавра, Тертулл – своего сына Плацида, и оба эти юноши, воспитанники Бенедикта, стали впоследствии апостолами в Галлии и Сицилии» (Ф. Грегоровиус. История города Рима в Средние века. Т. 2. СПб., 1903, с. 7).

Враг рода человеческого возбудил в жившем неподалеку пресвитере Флоренции зависть к святому и склонил его к злословию и клевете. Но святой Венедикт смиренно все сносил, не переставая молиться за обидчика. Тогда, по наущению диавольскому, тот начал совращать иноков, подсылая к ним развратных женщин. Святой Венедикт вынужден был, не желая подвергать искушениям братию, покинуть с наиболее юными и нестойкими обжитое место в 528 году.

В горной местности, близ полуразрушенного городка Монте-Кассино, бывшего некогда крепостью (провинция Кампанья, между Римом и Неаполем), святой Венедикт основал новый монастырь на участке земли, подаренном римским сенатором Тертуллом. 8 апреля 529 года, в праздник Светлого Воскресения Христова, монахи с пением «Аллилуия» ниспровергли статую Аполлона, возвышавшуюся на горе над Монте-Кассино. Античное святилище было вскоре перестроено ими и превращено в христианский храм, освященный во имя святого Иоанна Крестителя (основание монастыря запечатлено на фреске «Строительство аббатства Монте-Кассино» известного флорентийского живописца Луки Синьорелли, 1440–1523 гг.). Здесь же была построена часовня во имя святого Мартина Турского. Через некоторое время число насельников монастыря довольно значительно возросло, обитель была обнесена высокими стенами. Она служила надежным прибежищем окрестным жителям от нападений остготов, лангобардов и других варваров. Преподобный Венедикт устроил при Монте-Кассинском монастыре замечательную библиотеку, с богатым собранием рукописных книг. Старшим инокам монастыря он поручил обучение грамоте детей окрестных жителей и переписывание священных и богослужебных книг (это помогло впоследствии сохранить многие памятники раннехристианской письменности). Таким образом, монастырь постепенно превратился в центр духовного просвещения и богословского образования. Еще при жизни святого Венедикта близ Монте-Кассино возник другой монастырь – Террачина. В Монте-Кассинском монастыре преподобный Венедикт создал в 530–540 годах общежительный Устав, состоящий из 73 глав, в основу которого положил правила восточных пустынников и 12 книг «О постановлениях киновий» преподобного Иоанна Кассиана Римлянина († 435; память 29 февраля). Устав этот, написанный латинским языком, приближающимся к народному, получил широкое распространение в Западной Европе и был принят впоследствии многими монастырями (до 1595 года он выдержал более 100 изданий). Особенность Устава заключается в том, что он соединил монашеские идеалы Востока с правилами подвижнической жизни Западной Европы. Каждый желающий поступить в монастырь должен был пробыть в нем послушником в течение года, чтобы изучить Устав, привыкнуть к монастырской жизни и убедиться в готовности (или неспособности) принять монашеский постриг.

Приняв постриг, монах-бенедиктинец дает обет постоянства (stabilitas loci) и уже не имеет права покидать монастырь (кроме исключительных случаев); он должен на всякое дело испрашивать благословения настоятеля (аббата).

Настоятель обители, избираемый монахами, хотя и выслушивает советы старших и опытных братий, но решения принимает самостоятельно, его духовная власть в монастыре является пожизненной. Исполнение Устава рассматривается как важная ступень в духовном восхождении. Необходимыми условиями такого восхождения являются нестяжание, целомудрие, смирение, молитва и труд. Святой Венедикт справедливо считал лень матерью всех пороков и настаивал на необходимости физического и умственного труда. Сам он неутомимо трудился с раннего утра до позднего вечера, подавая добрый пример братии.

«Из монастыря Монте-Кассино бенедиктинский устав с необычайной быстротой распространяется по христианскому Западу; он воспитывал из века в век дисциплинированную армию монахов, способную корчевать пни и распахивать целину в необжитых местах, поддерживать в правильном состоянии раз налаженное хозяйство, систематической пропагандой обращать в новую веру языческое население. Эта равномерная, бесперебойная, согласованная работа многих людей, каждый из которых приносил свою личную своеобычность в жертву сверхличному распорядку, во многом заложила основы средневекового духовного строя» (Из истории культуры Средних веков и Возрождения. М., 1976, с. 41).

За свою праведность и святость преподобный Венедикт удостоился от Господа дара прозорливости и ясновидения. Так, например, он предузнал о кончине епископа Капуанского Германа, увидев, как Ангелы возносят на Небо его душу.

Предводителю готов Тотилле святой Венедикт пророчески возвестил, что он возьмет Рим, но будет убит через 10 лет; это предсказание сбылось в 552 году. Известны также многие случаи, когда святой Венедикт исцелял страждущих и больных.

Сестра преподобного Венедикта святая Схоластика также прославилась своей подвижнической жизнью. Она сохранила девство и с юных лет посвятила себя служению Богу. Раз в году святая Схоластика имела обычай навещать брата; известно, что она попрощалась с ним за три дня до своей блаженной кончины.

Свою собственную кончину преподобный Венедикт предсказал за шесть суток. Причастившись Святых Тайн и воздев руки к Небу, он преставился ко Господу 21 марта 543 года.

Через несколько лет (в середине VI века) инок Монте-Кассинского монастыря поэт Марк написал в похвалу святому Венедикту 33 дистиха.

Впоследствии святому Венедикту посвятил стихотворение известный церковный историк, первый комментатор Бенедиктинского устава Павел Диакон (VIII в.). Житие святого Венедикта написал его современник Папа Римский святой Григорий I Двоеслов (590–604); оно переведено с латинского на греческий язык Папой Римским Захарией (741–772).

Монте-Кассинский монастырь подвергся разорению при нашествии лангобардов в 581 году, но впоследствии был восстановлен.

При аббате Дезидерии (1027–1087) в 1068 году были обретены мощи святого Венедикта, место захоронения которого в период нашествий варваров было потеряно.

В 1349 году Монте-Кассинский монастырь сильно пострадал от землетрясения. С помощью Папы Римского Урбана V (1362–1370), бенедиктинца, обитель была восстановлена, но гробница святого Венедикта вновь оказалась утраченной. В 1569 году она была обретена при перестройке собора.

При раскопках, проведенных в 1944 году во время восстановительных работ (ранее, 15 февраля 1944 года Монте-Кассинский монастырь был полностью разрушен бомбардировкой американской авиации), открыли некрополь в соборном храме; близ алтаря были в третий раз обретены мощи святого Венедикта. Благодаря помощи итальянского правительства и усилиям ордена бенедиктинцев, Монте-Кассинский монастырь вскоре возродился из руин.

В 1980 году торжественно праздновалось 1500-летие со времени рождения святого Венедикта Нурсийского.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-01-30 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: