Рече́ Госпо́дь при́тчу сию́: уподо́бися Ца́рствие Небе́сное челове́ку, се́явшу до́брое се́мя на селе́ свое́м. Спя́щим же челове́ком, прии́де враг его́, и все́я пле́велы посреде́ пшени́цы, и оты́де. Егда́ же прозябе́ трава́ и плод сотвори́, тогда́ яви́шася и пле́велие. Прише́дше же раби́ господи́на, ре́ша ему́: го́споди, не до́брое ли се́мя се́ял еси́ на селе́ твое́м? Отку́ду у́бо и́мать пле́велы? Oн же рече́ им: враг челове́к сие́ сотвори́. Раби́ же ре́ша ему́: хо́щеши ли у́бо, да ше́дше исплеве́м я́? Oн же рече́ им: ни, да не когда́ восторга́юще пле́велы, восто́ргнете ку́пно с ни́ми пшени́цу. Оста́вите расти́ oбое́ ку́пно до жа́твы, и во вре́мя жа́твы реку́ жа́телем: собери́те пе́рвее пле́велы и свяжи́те их в снопы́, я́ко сожещи́ я́, а пшени́цу собери́те в жи́тницу мою́. И приступи́ша к Нему́ ученицы́ Его́, глаго́люще: скажи́ нам при́тчу пле́вел се́льных. Oн же отвеща́в, рече́ им: се́явый до́брое се́мя есть Сын Челове́ческий, а село́ есть мир. До́брое же се́мя, си́и суть сы́нове Ца́рствия, а пле́велие суть сы́нове неприя́зненнии, а враг все́явый их есть диа́вол, а жа́тва – кончи́на ве́ка есть, а жа́тели – А́нгели суть. Я́коже у́бо собира́ют пле́велы и oгне́м сожига́ют, та́ко бу́дет в сконча́ние ве́ка сего́. По́слет Сын Челове́ческий А́нгелы Своя́, и соберу́т от Ца́рствия Его́ вся собла́зны и творя́щия беззако́ние, и вве́ргут их в пещь óгненну. Ту бу́дет плач и скре́жет зубо́м. Тогда́ пра́ведницы просветя́тся, я́ко со́лнце, в Ца́рствии Oтца́ их. Име́яй у́ши слы́шати да слы́шит.
|
Мф 13:24–30, 36Б–43
По 50-м псалме.
Слава: Моли́твами Арха́нгелов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.
И стихира, глас 6:
А́нгели Твои́, Христе́, / Престо́лу вели́чества во стра́се предстоя́ще / и Твои́м светоли́тием при́сно осиява́еми, / в вы́шних песнопе́вцы Твои́ / и сове́та Твоего́ служи́телие, / от Тебе́ низпосыла́еми, / даю́т просвеще́ния душа́м на́шим.
Канон Богородицы, со ирмосом на 6. Глас 8. Ирмос по дважды: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́: писан во Октоихе, во осмом гласе. В неделю на утрени третий канон. И Безплотных два канона, на 8.
Первый канон, творение Иоанна монаха,
егоже краегранесие: Да торжеству́ем, Богому́дрии,
похвалу́ собо́ру Безпло́тных. Глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Песнь возсле́м, лю́дие, / чу́дному Бо́гу на́шему, / свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, / песнь побе́дную пою́ще и вопию́ще: / пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.
Вси воспои́м, вернии, / вся управля́ющую невеще́ственныя Го́рних лико́в чинонача́лия, Тро́ицу несозда́нную: / Свят, Свят, Свят еси́, вопию́ще, Бо́же Вседержи́телю.
|
Положи́л еси́ тва́рей Нача́ло, существо́ Безпло́тное, Тво́рче А́нгелов, / пречи́стый Твой Престо́л окружа́ющее, зва́ти Тебе́: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же Вседержи́телю.
Ра́дуйся, Гаврии́ле, тайнови́дче Бо́жия воплоще́ния, / Михаи́ле же, чино́в невеще́ственных первостоя́телю, непреста́нно зову́ще: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же Вседержи́телю.
Богородичен: Трепе́щу та́инства, Христе́, Твоего́ снизхожде́ния, / я́ко И́же естество́м Бог, прия́л еси́ от Де́вы роди́тися я́ко Челове́к, / да спасе́ши мир от рабо́ты проти́внаго.
Другий канон, творение тогожде Иоанна монаха.
Глас тойже. Песнь 1.
Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ / чудотворя́й иногда́ / Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в / и раздели́в мо́ре, / Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, / песнь Бо́гови воспева́юща.
У́мная Безпло́тных чино́в ли́ки / пе́сньми, я́ко служи́тели Боже́ственныя, прииди́те, восхва́лим, лик совоку́пльше, / о на́шем спасе́нии непреста́нно моля́щияся и о покая́нии на́шем сра́дующияся.
И́же А́нгелов началовожди́, и предъизбра́ннии, и чинонача́льницы све́тлии, / Безпло́тныя умы́ днесь воздви́жут к наверше́нию пра́здника све́тлыя их па́мяти, / с ни́миже ку́пно ра́дуются челове́цы, пе́ние Тро́ице принося́ще.
Да возвесели́мся со А́нгелы днесь, челове́цы, духо́вне в ра́дости: / Гаврии́л бо па́ки ны́не благовеству́ет Це́рквей соедине́ние / и низложе́ние вся́кия проти́вныя е́реси / в па́мяти Архистрати́гов.
|
Богородичен: Ражда́еши су́щее па́че естества́, Пречи́стая, / в Тебе́ все́льшееся О́тчее Сло́во Ду́хом Святы́м, / во дву у́бо естества́х и хоте́ниих су́ща, / во Ипоста́си же непрело́жно еди́ней, / Ея́же и зрак целу́ем.
Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Песнь 3.
Ирмос: Страх Твой, Го́споди, / всади́ в сердца́ раб Твои́х / и бу́ди нам утвержде́ние, / Тя во и́стине призыва́ющих.
Кре́постию поста́вил еси́, Безсме́ртне, си́льныя, / соверша́ющия всесвяту́ю Твою́ во́лю, / Тебе́ в вы́шних всегда́ предстоя́щия.
Таи́нники Твоего́ вочелове́чения и честна́го воста́ния, / А́нгельския чинонача́льники, Христе́, за ны приими́ моля́щияся.
А́нгелы приста́вил еси́ храни́тели челове́ком, я́ко Благоутро́бен, / служи́тели же показа́л еси́, Христе́, спасе́ния Твои́х уго́дников.
Богородичен: Неизрече́нно зачала́ еси́ Го́спода и Спа́са, Богоневе́сто, / избавля́ющаго ны от лю́тых, Тя вои́стинне призыва́ющия.
Ин. Ирмос: Ты еси́ утвержде́ние / притека́ющих к Тебе́, Го́споди, / Ты еси́ свет омраче́нных, / и пое́т Тя дух мой.
А́нгелов перве́йший и Тро́ицы свет вторы́й / яви́лся еси́ нам, Михаи́ле нача́льниче, / ве́рно благохва́лящим тя.
Заре́ю Боже́ственныя благода́ти Гаврии́л ве́рно испо́лни всю зе́млю, / Бо́жие пропове́дав в пло́ти прише́ствие.
Сопру́г приснопева́емый и светоза́рная дво́ице невеще́ственная, све́ты Бо́жия, / ве́рно соверша́ющия ва́шу па́мять покажи́те.
Богородичен: Воспе́ Иса́ия Твое́, е́же па́че ума́, Чи́стая, рождество́, / пою́ и аз, да о́наго получу́ очище́ния.
Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.
Седален, глас 8.
Подобен: Повеле́нное:
Небе́сных нача́льницы и первостоя́телие высокопресто́льных и стра́шных, / Боже́ственныя сла́вы, Михаи́ле и Гаврии́ле Архистрати́зи, / А́нгелов чинонача́льницы, со все́ми Безпло́тными, / о служи́телие Влады́чни! / О ми́ре непреста́нно моля́щеся, / испроси́те оставле́ние прегреше́нных на́ми, / и ми́лость, и благода́ть обрести́ в день су́дный. [Дважды.]
Слава, и ныне, Богородичен: Богоблагода́тная, Чи́стая, Благослове́нная, / благоутро́бия ра́ди щедро́т из Тебе́ Ро́ждшагося / с вы́шними Си́лами, и Арха́нгелы, и все́ми Безпло́тными моли́ непреста́нно / пода́ти нам пре́жде конца́ ми́лостивно проще́ние грехо́в / и жития́ исправле́ние, я́ко да обря́щем ми́лость.
Песнь 4.
Ирмос: Всел еси́ на ко́ни, апо́столы Твоя́, Го́споди, / и прия́л еси́ рука́ма Твои́ма узды́ их, / и спасе́ние быстъ ежде́ние Твое́ / ве́рно пою́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Всел еси́ на А́нгелы, я́коже на ко́ни, Человеколю́бче, / и прия́л еси́ руко́ю Твое́ю брозды́ их, / и спасе́ние бысть ежде́ние Твое́ непреста́нно вопию́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Покрыва́ет А́нгелы доброде́тель Твоя́, Человеколю́бче, / и земли́ исполня́ет концы́ Твоего́ сла́внаго, Безнача́льне, Боже́ственнаго хвале́ния, / с ни́ми Тебе́ вопию́щи: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Изше́л еси́, Ще́дре, на спасе́ние люде́й Твои́х, Христе́, / созыва́еши же дру́ги, Си́лы Твоя́, / и весе́лие бысть прише́ствие Твое́ ве́рно Тебе́ вопию́щим: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Богородичен: Де́ва и Ма́ти преесте́ственно яви́лася еси́, Всечи́стая, / я́ко Бо́га, Того́жде и Челове́ка Христа́, ро́ждшая. / Ему́же со стра́хом вопию́т А́нгельстии чи́ни: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ин. Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / Ты моя́ и си́ла, / Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование, / не оста́вль не́дра О́тча / и на́шу нищету́ посети́в. / Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: / си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.
Во Иерихо́не яви́ся си́лы Госпо́дни Архистрати́г вою́ющему дре́вле Иису́су Нави́ну, / победотворя́ и побо́рствуя, Михаи́л вели́кий, Безпло́тных нача́льник сый, / от него́же прие́м си́лу, слуга́ Госпо́день, / копие́м плени́в, ят сопоста́ты.
Нача́льник не́когда Безпло́тных сил яви́ся, нося́ ча́да благове́щения, / Заха́рии иере́ю Гаврии́л вели́кий и Боже́ственный и́стинно Арха́нгел, / те́мже глас Словесе́ роди́выйся Иоа́нн отцу́ своему́ глас проглаго́лания отдае́т.
Ра́дуются ра́достию вси концы́ земни́и днесь, / честну́ю па́мять пра́зднующе Арха́нгелов Твои́х, Бо́же, / Михаи́ла Боже́ственнаго и Гаврии́ла Богому́драго; / сра́дуется же ку́пно и весь А́нгельский чин, / я́ко сохраня́ется мир покро́вом их.
Богородичен: Еди́на Чи́стая пребыла́ еси́ и по рождестве́, / еди́на то́кмо яви́лася еси́ Безму́жная, млеко́м пита́ющая Сло́во О́тчее и́стинное, / Ду́хом Святы́м прие́мшее ра́бий зрак по нам, Де́во Богоро́дице, / Его́же, Боже́ственное чту́ще зра́ка подо́бие, почита́ем.
Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Песнь 5.
Ирмос: От но́щи неве́дения / по душелови́тельному пути́ при́сно блудя́щаго, / све́том ра́зума Твоего́, Го́споди, преднаставля́я мя, / на стезю́ за́поведей Твои́х напра́ви.
Невозвра́тным жела́нием при́сно к высоте́, / к Тебе́, Христе́, носи́ми, кра́йнейшему всех жела́ний, / А́нгельския си́лы непреста́нно Тя сла́вят.
Ты у́мныя по существу́, нетле́нныя благода́тию Твое́ю, Христе́, / устрои́л еси́ песнопе́вцы Твоего́ вели́чества, / А́нгелы Твоя́ по о́бразу соде́лав, Непостижи́ме.
Ты непрекло́нны на го́ршее к Тебе́ приближе́нием, Христе́, / сохрани́л еси́ Твоя́ слуги́, / исто́чник бо бла́гости Ты еси́, / благотвори́ши досто́йно Тебе́ служа́щия.
Богородичен: Умерщвле́нную мою́ ду́шу страстьми́ ме́рзкими, Всенепоро́чная, оживи́, / жи́зни Храни́теля ро́ждшая, / и к стези́ ве́чней, и блаже́нней жи́зни упра́ви.
Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́ / от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, / и покры́ла мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго, / но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х / пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
Непокаря́ющуся дре́вле Бо́жиим неизрече́нным / и Боже́ственным чудесе́м Валаа́му волхву́, / на распу́тии А́нгел, ослу́ яви́вся, стра́шно обличи́ / и, слове́сно живо́тное показа́в, естества́ премени́ позна́ние.
Я́ту бы́вшу Петру́ и в темни́це пребыва́ющу, / А́нгел яви́ся Бо́жий, от рук И́родовых, и уз, и сме́рти избавля́я. / Те́мже, прииди́те вси, я́ко душ храни́телю Боже́ственныя, / му́дрыя Арха́нгелы да почти́м.
Бра́ней крамолы́, А́нгели, Арха́нгели, Боже́ственныя си́лы Бо́жия, / и церко́вныя е́реси, и вся собла́зны ва́шими разреши́те к Бо́гу при́сными мольба́ми / и нас в ми́ре соблюди́те.
Богородичен: Во дву существа́х Еди́наго Тя ве́мы, Бо́га тва́ри, / де́йствы обе́ма и хоте́нии су́ща несли́тна, Сы́на Бо́жия, от Жены́ плоть прии́мша, / Ея́же о́браз почита́ем на дщи́цах.
Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.
Песнь 6.
Ирмос: Ио́ну в ки́те, Го́споди, / еди́наго всели́л еси́, / мене́ же, свя́заннаго мре́жами вра́жиями, / я́ко от тли о́наго, спаси́.
Боголе́пне от не су́щих, Го́споди, / сло́вом Твои́м приве́л еси́ существа́ Небе́сных безсме́ртных во́инств, / светови́дны ты́я соде́ловая.
Таи́нницы честни́и Бо́жия хвале́ния бы́сте, Безпло́тнии, / гра́ждане Небе́сныя и Боже́ственныя и́стинно ски́нии, / Творцу́ досто́йно служа́ще.
Безпло́тных чи́ни у́мнии / Тя, Сы́не Бо́жий пребезнача́льный, хва́лят непреста́нно / и славосло́вят, я́ко Творца́ и Созда́теля вся́ческих.
Богородичен: Со Отце́м в вы́шних, Пречи́стая, безнача́льне седя́щаго, / на объя́тиих Твои́х восклони́ти сподо́билася еси́: / Его́же нам пода́ждь, Чи́стая, рабо́м Твои́м, Ми́лостива.
Ин. Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се, / мно́га бо беззако́ния моя́, / и из глубины́ зол возведи́, молю́ся, / к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя, / Бо́же спасе́ния моего́.
Я́ко огнь, и пла́мень, и свет, Безпло́тныя су́щия, / от веще́ственныя тли умо́м восперя́еми, / бре́нными устна́ми невеще́ственныя со стра́хом пе́сньми да почти́м.
Умертви́те страсте́й бу́ри, Арха́нгели, / и утиши́те с ни́ми возмуще́ния вся на ве́ру, / святи́и Тро́ицы су́ще огнезра́чнии Архистрати́зи.
Арха́нгели Бо́жии, Безпло́тных нача́льницы, / предста́тельством ва́шим от вся́кия е́реси нас сохрани́те, / Михаи́ле нача́льниче и Гаврии́ле, Архистрати́зи.
Богородичен: Из утро́бы яви́лся еси́ во́лею, от Неискусому́жныя воплоща́емь, / безпло́тен сый, я́ко Бог, Христе́, / плотоно́сец же, я́ко Человек был еси́. / Его́же подо́бия, ве́рнии, вид почита́ем.
Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.
Кондак, глас 2:
Архистрати́зи Бо́жии, / служи́телие Боже́ственныя сла́вы, / А́нгелов нача́льницы и челове́ков наста́вницы, / поле́зное нам проси́те и ве́лию ми́лость, / я́ко Безпло́тных Архистрати́зи.
Икос: Рекл еси́, Человеколю́бче, в писа́ниих Твои́х / мно́жеству ра́доватися А́нгелов на Небеси́ / о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. / Те́мже мы, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне, / еди́не Сердцеве́дче, / Тя моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, / уще́дрити, и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, / подая́й нам проще́ние: / о всех бо нас мо́лятся Тебе́ Безпло́тных Архистрати́зи.
Песнь 7.
Ирмос: О́троцы евре́йстии в пещи́ / попра́ша пла́мень дерзнове́нно / и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Све́ты яви́л еси́, Ще́дре, А́нгелов Твои́х невеще́ственное существо́, / неизрече́ннаго све́та исполня́еми непреста́нно, / благослове́н еси́, зову́щия, Бо́же, во ве́ки.
Ему́же предстоя́т непреста́нно служа́ще тьмы А́нгелов, / ли́ца же зре́ти не терпя́т зре́ния, / благослове́н еси́, зову́ще, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Сло́вом Твои́м Ипоста́сным А́нгельское естество́ соде́лал еси́, / освяти́в же Боже́ственным Ду́хом, / Тро́ицу Богосло́вити научи́л еси́, Бо́же, во ве́ки.
Троичен: Три у́бо у́мствующе Ипоста́си, неопи́санное сла́вим Существо́, / Отца́, Сло́ва со Ду́хом, вопию́ще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Ин. Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы / в Вавило́не иногда́ / ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: / отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
С ли́ки Безпло́тных и челове́ческий род, / прииди́те, поклони́мся в благознамени́тый день сей, / па́мять соверша́юще му́дрых Арха́нгелов Христо́вых, / Свят, Свят, Свят, пою́ще, Бо́же оте́ц на́ших.
Я́ко страннолюби́вии дре́вле, Авраа́м Богови́дец и Лот сла́вный, учреди́ша А́нгелы, / и обрето́ша обще́ние со А́нгелы, зову́ще: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Мано́ю до́блественному и Тови́ту прему́дрому яви́шася А́нгели, / воздаю́ще натрижне́ния жития́ по досто́инству; / и отроко́в А́нгел угаси́ пла́мень иногда́, / в пещи́ о́гненней су́щих.
Богородичен: Все на́ше по существу́ от Де́вы поне́сл еси́, кроме́ измене́ния, Иису́се, / естествы́ сугу́ба, но еди́наго Ипоста́сию, оте́чески Тя пропове́дуем, / Его́же и вид ве́рно почита́ем, изобразу́юще.
Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.
Песнь 8.
Ирмос: На горе́ святе́й просла́вльшася, / и в купине́ огне́м / Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, / Го́спода по́йте / и превозноси́те во вся ве́ки.
А́нгельскому поревну́ем житию́, и мы́сли впери́м к высоте́, / и с ни́ми невеще́ственно воспои́м Го́спода, / пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Лико́вственницы ликова́ния Небе́снии, / Престо́л обстоя́ще сла́вы, / о́крест Бо́га же всегда́ обраща́ющеся, / А́нгели пою́т и превозно́сят Его́ во вся ве́ки.
Невеще́ственнаго огня́ творя́щей пла́мень, / на высоте́ непреста́нно служа́щия, и А́нгелы ду́хи явля́ющей, / Тро́ице покланя́емся и славосло́вим во вся ве́ки.
Богородичен: Ему́же на Небеси́ предстоя́т с тре́петом тьмы А́нгел и Арха́нгел, / Того́ на объя́тиих носи́ти сподо́билася еси́, Богоро́дице, / моли́ спасти́ся славосло́вящим Его́ во вся ве́ки.
Ин. Ирмос: Седмери́цею пещь / халде́йский мучи́тель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, / Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: / о́троцы, благослови́те, / свяще́нницы, воспо́йте, / лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.
Нача́льник А́нгелов бысть Михаи́л Арха́нгел, / но сла́вится с ним светле́е таи́нник благода́ти и Де́вы обручи́тель честны́й, / воево́да Безпло́тных, досто́йно ра́дость предвозвеща́я, Гаврии́л, вопию́щим: / лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся ве́ки.
А́нгельския чи́ны в разли́чном зра́це уви́дев, / Иезеки́иль, предсказу́я пропове́даше: / в ни́хже шестокри́льнии Серафи́ми предстоя́ху, / и Херуви́ми многоочи́тии окружа́ху, / с ни́миже Арха́нгелы пресве́тлыя зря́ше, / Христа́ славосло́вящия во вся ве́ки.
Я́ко стра́шно прише́ствие втора́го седа́лища Твоего́ явленнотворя́, / Дании́л предглаго́лаше: / я́ко престо́ли поста́вишася, и Ве́тхий седя́ше, и тьмы А́нгелов ввожда́ше, / со стра́хом предстоя́щия и гла́сы немо́лчными вопию́щия Тро́ице во вся ве́ки.
Богородичен: Отцу́ и Ду́ху Единосу́щное, Сло́во во́лею яви́ся, / и нам, из Де́вы, сообра́зен, / не смеси́в в друг дру́га, я́же стра́шнаго соедине́ния: / Еди́н бо и То́йжде во обои́х показу́ется, / в дву существа́х и Еди́ной Ипоста́си. / Его́же ны́не подо́бия о́бразу покланя́емся.
Катавасия: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Уста́вы прешла́ еси́ естества́, / Соде́теля заче́нши и Го́спода, / и дверь спасе́ния ми́рови была́ еси́. / Тем Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.
Тя, неизрече́нно соедини́вшаго небе́сным, Христе́, земна́я / и еди́ну Це́рковь соверши́вша А́нгелов и челове́ков, / непреста́нно велича́ем.
А́нгели же и Арха́нгели, / Престо́ли, Вла́сти и Госпо́дьства, / Нача́ла же и Си́лы, Херуви́ми и Серафи́ми, / с Богоро́дицею о ми́ре моли́теся.
Всех предста́телие показу́ющиися, Михаи́л с Гаврии́лом, / посети́те от любве́ чту́щия всепра́зднственную па́мять ва́шу и ве́рно воспева́ющия: / спаса́йте от вся́каго обстоя́ния.
Богородичен: Ра́дуйся, свята́я Богоневе́сто! / Ра́дуйся, Свет ми́ру ро́ждшая ве́рным! / Ра́дуйся, стено́ и покро́ве всех нас: / Бо́га, я́ко Благоде́теля, за ны непреста́нно моли́.
Ин. Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, / Тя испове́дуем, / спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, / с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.
Неду́гующих, и пла́вающих, и су́щих в ну́ждах / ко спасе́нию побо́рницы яви́стеся, / Безпло́тных пе́рвии, Михаи́ле и Гаврии́ле.
Сил и Престо́лов Боже́ственных слико́вственник, / я́ко Воево́да А́нгельский и таи́нник Бо́жий, / о нас Спа́су, Гаврии́ле, моли́ся.
Я́ко храни́телие ми́ра и Це́ркве / и чинонача́льницы Вы́шних сил, / о нас Спа́са умоли́те.
Богородичен: Согла́сно, Богоро́дице, Тя славосло́вим, / я́ко от страсте́й и бед спаса́еши ны / и на́ша моле́ния во благи́х исполня́еши.
Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.
Светилен.
Подобен: Ду́хом во святи́лищи:
О́гненных, Архистрати́же, слуг предста́тельство от Отца́ прия́л еси́, Михаи́ле, светов, / тем и сия́ние Того́ сла́вы сия́ющее и́маши, / окру́г пречи́стаго Престо́ла ты предстоя́, / я́ко пе́рвый Невеще́ственных чино́в.
Слава. Подобен: Со ученики́:
Невеще́ственных Сил, Арха́нгел и А́нгел, / Госпо́дьств и Престо́л, и Нача́л предста́тель пред Бо́гом постоя́нный, / Архистрати́же Боже́ственне, Михаи́ле пресла́вне, / нестерпи́мому бо Престо́лу предстоя́й, / покры́й, соблюди́, сохрани́ и спаси́ вся ве́рою тя почита́ющия, / мирска́го предста́теля.
И ныне, Богородичен: Честне́йшая еси́ Херуви́м сла́вных и Серафи́м, Всепе́тая, / стра́шных без сравне́ния сла́внейшая / и всех святы́х А́нгел святе́йшая, Пречи́стая: / Зижди́теля бо всех пло́тски неизрече́нно родила́ еси́, Богоро́дице. / Его́же моли́ рабо́м Твои́м разреше́ние дарова́ти прегреше́ний.
На хвалитех стихиры на 4, глас 1.
Подобен: Небе́сных чино́в:
Небе́сных чино́в я́ко преднача́льника / и су́щих на земли́ челове́ков кре́пкаго тя предста́теля, / храни́теля же и изба́вителя / воспева́ем ве́рно, Михаи́ле Архистрати́же, / моля́щеся вся́кия тлетво́рныя боле́зни нас изба́вити.
Чинонача́льник сый го́рних Боже́ственных сил / днесь созыва́ет челове́ческия ли́ки / еди́н со А́нгелы све́тлый пра́здник соста́вити / собо́ра их Боже́ственнаго / и ку́пно песнь Бо́гу воспе́ти трисвяту́ю.
Под кров Боже́ственных ны крил твои́х прибега́ющия ве́рою, / Михаи́ле, Боже́ственный у́ме, / соблюда́й и покрыва́й чрез все житие́. / И в час, Арха́нгеле, сме́ртный, стра́шный / ты предста́ни помо́щник всем нам благоприе́мнейший.
Глас 4. Ефрема Карийскаго: Трисо́лнечныя лучи́, / Боже́ственным Све́том осиява́еми, Архистрати́зи, / невеще́ственных озаря́ете чинонача́лия, / я́коже свет, белообра́зне показу́ющеся в вы́шних, / огнь облиста́ете в ми́ре непристу́пнаго Божества́. / Тем и трисвяту́ю песнь пла́менными устна́ми непреста́нно пое́те: / Свят, Свят, Свят еси́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Слава, глас 5: Иде́же осеня́ет благода́ть твоя́, Арха́нгеле, / отту́ду диа́воля прого́нится си́ла, / не терпи́т бо све́та твоего́ ви́дети спады́й денни́ца. / Тем мо́лим тя, / огнено́сныя его́ стре́лы, я́же на ны дви́жимыя, / угаси́ хода́тайством твои́м, / избавля́я нас от собла́знов его́, / достохва́льный Михаи́ле Архистрати́же.
И ныне, Богородичен: Блажи́м Тя, Богоро́дице Де́во, / и сла́вим Тя, ве́рнии, по до́лгу, / град непоколеби́мый, сте́ну необори́мую, / тве́рдую предста́тельницу / и прибе́жище душ на́ших.
Славословие вели́кое, и отпуст.
НА ЛИТУРГИИ