II. Fill in the blanks with the words from the box




Пояснительная записка

Данный методический материал используется для закрепления, пройденного на уроках теоретического лексического и грамматического материала по теме Человек и природа, экологические проблемы.

Задания имеют тестовую и открытую структуру. Следует подобрать пару, заполнить пропуски, чтобы они соответствовали содержанию предложения / текста. Каждый пункт соответствует отдельному заданию и оценивается в 1 балл.

На выполнение здания отводится 45 минут.

 

Критерии оценивания

 

Всего в контрольной работе 22 пунктов в 3 заданиях. Каждый правильный ответ (пункт) оценивается в 1 балл.

100 - 85% (22 - 19 баллов) - 5 (отлично)

84 - 70 % (18 - 16 баллов) - 4 (хорошо)

69 - 51 % (15 - 12 баллов) - 3 (удовлетворительно)

50 % - (11 и менее баллов) - 2 (неудовлетворительно)

 

I. Match the words and their definitions.

 

1. keep something safe from harm 2. the process of making something dirty or impure 3. the air, water and land in which we live 4. the air surrounding the earth 5. difficulty which needs attention and thought 6. to take safe away from danger; to keep something, especially money, to use later   a. environment b. save c. protect d. problem e. atmosphere f. pollution

 

II. Fill in the blanks with the words from the box

 
a) environment f) protection
b) century g) contribution
c) equipment h) science
d) nature i) pollution
e) during j) to lessen

 

1. Ecologists declare two main ways of saving nature: _______ (1) pollution and to help nature by planting forests and parks.

2. People all over the world are worried about the ________ (2) of our ________ (3).

3. The branch of _________(4) which deals with the relation of living things to their _______ (5) is called ecology.

4. The environmental ________ (6) is one of the most important prob­lems of mankind.

5. Considerable progress was made ________ (7) the second half of the 20th ________ (8).

6. The ________ (9) of Russian scientists into space engineering and developing rocket and space ________ (10) is great.

 

III. Translate the sentences into Russian.

1. The gases which pollute the air fall as acid rains.

2. There are a lot of species which no longer exist on the earth.

3. A region in the upper atmosphere which contains a high amount of gas is called the ozone layer.

4. When people use nuclear energy for producing electricity, they must be careful.

5. When we speak about Russians’ contribution into creation of space technology, we should remember about the scientific basis they used.

6. We didn’t know the results of the experiment and that’s why we had to stop the research.

 

I. Key: 1 –c, 2 – f, 3- a, 4 - e, 5 - d, 6 – b.

II. Key: 1 –j, 2 – i, 3- d, 4 - h, 5 - a, 6 - f, 7 - e, 8 - b, 9 - g, 10 - c.

III. Key:

1. Газы, которые загрязняют воздух, выпадают как кислотные дожди.

2. Есть много видов, которые более не существуют на земле.

3. Область в верхних слоях атмосфере, в которой содержится высокий объем газа, называется озоновым слоем.

4. Когда люди используют ядерную энергию для производства электроэнергии, они должны быть осторожны.

5. Когда мы говорим о вкладе россиян в создание космических технологий, мы должны помнить о научной базе, которой они пользовались.

6. Мы не знали результатов эксперимента, и поэтому нам пришлось остановить исследования.

 

Практическая работа № 21 «Земля наш дом.»

Пояснительная записка

Данный методический материал используется для закрепления, пройденного на уроках теоретического лексического и грамматического материала по теме Человек и природа, экологические проблемы.

Задания имеют тестовую и открытую структуру. Следует подобрать пару, заполнить пропуски, чтобы они соответствовали содержанию предложения / текста. Каждый пункт соответствует отдельному заданию и оценивается в 1 балл.

На выполнение здания отводится 45 минут.

 

Критерии оценивания

Всего в контрольной работе 22 пунктов в 3 заданиях. Каждый правильный ответ (пункт) оценивается в 1 балл.

100 - 85% (22 - 19 баллов) - 5 (отлично)

84 - 70 % (18 - 16 баллов) - 4 (хорошо)

69 - 51 % (15 - 12 баллов) - 3 (удовлетворительно)

50 % - (11 и менее баллов) - 2 (неудовлетворительно)

 

I. Match the words and their definitions.

1. keep something safe from harm 2. the process of making something dirty or impure 3. the air, water and land in which we live 4. the air surrounding the earth 5. difficulty which needs attention and thought 6. to take safe away from danger; to keep something, especially money, to use later a. environment b. save c. protect d. problem e. atmosphere f. pollution

 

II. Fill in the blanks with the words from the box

a) environment f) protection
b) century g) contribution
c) equipment h) science
d) nature i) pollution
e) during j) to lessen

1. Ecologists declare two main ways of saving nature: _______ (1) pollution and to help nature by planting forests and parks.

2. People all over the world are worried about the ________ (2) of our ________ (3).

3. The branch of _________(4) which deals with the relation of living things to their _______ (5) is called ecology.

4. The environmental ________ (6) is one of the most important prob­lems of mankind.

5. Considerable progress was made ________ (7) the second half of the 20th ________ (8).

6. The ________ (9) of Russian scientists into space engineering and developing rocket and space ________ (10) is great.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-05-20 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: