Vintage Photos of Horse Drawn Omnibus in Australia From Between the Late 19th and Early 20th Centuries
Старинные фотографии Horse Drawn Omnibus в Австралии между концом 19-го и началом 20-го веков
In the 1880s Sydney’s main streets were laid with durable hardwood blocks. The city was filled with the sound of steel-tired buses and other vehicles rumbling over these blocks, accompanied by the clip clopping (цоканье) of countless horses’ hooves.
В 1880-х годах главные улицы Сиднея были проложены прочными деревянными блоками.
Город был наполнен звуком стальных автобусов и других транспортных средств, грохочущих по этим блокам, сопровождаемые цоканьем бесчисленных лошадиных копыт.
The horse bus was usually hauled by two horses. At peak times, or up steeper hills like William Street to Kings Cross, four horses were used. Upstairs seats, reached by a vertical ladder, were the domain of male passengers until the advent of a ‘safety stairway’ in about 1890 allowed women to enjoy the freedom of upper deck travel.
Конный автобус обычно перевозили две лошади. В пиковые часы или на более крутых холмах, таких как William Street to Kings Cross, использовались четыре лошади. Места наверху, куда можно было подняться по вертикальной лестнице, были отведены пассажирам мужского пола до появления "безопасной лестницы", примерно в 1890 году, что позволило женщинам наслаждаться свободой передвижения на верхнем этаже.
The bus was operated by the Sydney Tramway & Omnibus Company, the city’s largest omnibus company, which serviced most of the eastern suburbs. Signage on the bus indicates that the fare for the Macquarie Place to Woollahra route was two pence or ‘tuppence’ each way. The plodding pace of the horse buses, the increasing cost of feed, and the intense competition from cable and electric trams, brought the horse bus era in Australia to an end by about 1910.
Автобус принадлежал Sydney Tramway & Omnibus Company, крупнейшей омнибусной компанией города, которая обслуживала большую часть восточных пригородов. Вывеска на автобусе указывала, что плата за проезд по маршруту Macquarie Place to Woollahra была два пенса или "двухпенсовик" в каждую сторону. Медленный темп конных автобусов, растущая стоимость корма и интенсивная конкуренция со стороны кабельных и электрических трамваев привели к концу эпохи конных автобусов в Австралии примерно к 1910 году.
|
Horse drawn Manly tram, 1894. |
A horse bus outside Redfern railway station in Sydney, 1895. |
Horse buses outside the old Sydney Railway Station, corner of Devonshire and George streets, 1895. |
Horse drawn omnibus from the privately runned Sydney Tramway and Omnibus Company in Sydney, 1897. |
Horse-drawn omnibus in Sidney, Australia, 1898. |
Horse drawn omnibus, Circular Quay, 1900. |
Brisbane Bus Company horse-drawn passenger vehicle traveling to Woolloongabba, Stanley Bridge and Coorparoo, 1904. |
Horse drawn omnibus to Narrabeen/Rock Lily with beachgoers in foreground at Manly, 1905. |
The visiting Great White Fleet arriving in Sydney Harbour and the celebrations that Manly engaged in as part of this, 1908. |
Melbourne Tramway and Omnibus Company horse tram and workers at Auburn and Riversdale Road depot, 1910. |
A horse drawn omnibus, Muswell Hill, 1910. |
Melbourne Tramway and Omnibus Company horse tram No 43, Royal Park Zoo service, with driver Mr Richardson of West Brunswick, 1915. |