Unit 9 Lesson 6. LESSON PLAN




Theme: “Uluru”

Aim: Present Simple and Present Continuous in comparison. Affirmative and negative statements, Yes/No questions.

Objectives:

● To compare the two grammar constructions and their meanings.

● To revise and practise the previously learned vocabulary in the topic “Clothes’

● To revise previously learnt grammar topics: Present Simple and Continuous Statements, Negations and Questions, modal verb can

Key Vocabulary: souvenir, present, good idea, I wonder, cave, nearly over, adventure, cartoon, documentary, space,

Class Equipment: booklets, interactive board, 1-2 sets of cards for the game ‘Pelmanism”

GENERAL POINTS

N Content Interaction Time
1. Greetings. T-Ps 1 мин
  Дети занимают свои места и обмениваются с учителем приветствиями на английском языке: - Hello, nice to see you! (- Nice to see you, too) - Good afternoon/morning/evening. (- Hello / good afternoon…) - How are you today? (- Fine, thanks, and you?) - Good weather, isn’t it? (- Yes, it’s fine) - How is it going? (All right, thank you) - Are you ready for an English lesson? (- Yes, I am)    
2. Warming-Up T-Ps 11 min
  СЛАЙД 1 (СМАРТ карточки) Small talk Учитель задает вопросы детям по очереди, при затруднении помогает отвечать или переадресует вопрос.   How old are you? What is your dream job? Where do you want to travel? What are you doing now? What present do you want for your birthday? Do you like giving presents?       1 min
СЛАЙД 2 (ДИЗАЙНЕР) Dialogue. Read, translate and role-play   Марсик и Мэнни в отеле, на полу открытый чемодан, они собирают вещи и обсуждают поездку.   Manny: Have you got any souvenirs? Marsik: Yes. From the souvenir shop. I’ve got a T-shirt with kangaroos and a boomerang. Manny: A boomerang? Wow! Can I have a look? Marsik: Here it is. It’s a present for my father. And you? What have you got? Manny: I’ve got a T-shirt with a crocodile and a hat. Marsik: Let’s take a photo of us in our T-shirts and send to Jane in Adelaide and to Mark Webber in Perth. Manny: Good idea! I wonder, what are they doing now? Marsik: I don’t know. I think, Mark is jogging in the park or doing exercises in the gym. Manny: Yes, and Jane is playing with friends or helping her mum.   The teacher asks the pupils what they think their families and friends are doing at the moment. The students answer one by one.     7 min
СЛАЙД 3 (ДИЗАЙНЕР) Интерактивный слайд, перетаскивание Teacher:Marsik took a lot of photosat Uluru. Can you guess what is in each photo? Put the sentences under the photos.   These are Marsik’s photos from Uluru. Put the sentences under the photos.
 
 


________________ _______________ _______________

 

________________ _______________ ________________

 

Подписи к картинкам должны перетаскиваться целым предложением. Расположены под картинками не в том порядке, в котором идут картинки.

 

The water is falling down. (водопад, вода стекает по скале)

Two aborigines are going out of the cave. (Двое аборигенов выходят из пещеры)

Tourists are riding camels. (Туристы едут на верблюдах)

Tourists are buying souvenirs. (Туристы покупают сувениры)

A lizard is hiding in the rocks. (Ящерица прячется под камнями)

The guide is showing pictures. (Гид показывает наскальные рисунки)

Ps 3 min
3. New Grammar introduction   10 min
  СЛАЙД 4 (ДИЗАЙНЕР) Dialogue. Read, translate and role-play. Выделены новые слова, а не грамматические конструкции. Слова учитель объясняет перед тем, как читать диалог по ролям.   Manny: Our last day here is nearly over. Do you want to go outside? Marsik: No, I’m tired. I’m watching TV. Manny: What are you watching? Marsik: I’m watching a cartoon about a princess. It’s funny! Let’s watch together. Manny: You don’t usually watch cartoons. Marsik: No. I like adventures and documentaries about space. But this one is good.   Дети читают по ролям короткий диалог, учитель объясняет значения выделенных слов. Затем учитель спрашивает: - What does Marsik usually watch? - What is he watching today? – после чего обращает внимание детей на то, в каком грамматическом времени об этом сказано. Учитель объясняет, что всегда, если необходимо сказать о том, что бывает обычно, используется Present Simple, a для описания действий, происходящих прямо сейчас, используется Present Continuous. Дети читают таблицу и переводят предложения. Учитель обращает внимание на построение фраз. __________________________________________________________ СЛАЙД 5 (ДИЗАЙНЕР) Grammar Structure Practice Read and explain  
Present Simple (usually) Present Continuous (now)
You watch documentaries. I’m watching TV.
You don’t usually watch cartoons. I’m not watching an adventure film at the moment.
Do you often watch TV? Yes, I do./No, I don’t. Are you watching a cartoon now? Yes, I am./No, I’m not.

 

 

T-Ps 5 min
  СЛАЙД 6 (СМАРТ) вставка видео с YouTube Listening and writing. Guess and check Teacher: Do you like cartoons? What princesses from cartoons do you know? What do princesses do every day? Let’s watch and check.   https://www.youtube.com/watch?v=dy7EIeeec-0 смарт карточки с переворотом She is tidying up the room. Does she tidy up the room every day? Yes, she does.   She is combing her hair. Does she comb her hair every day? Yes, she does.   She is painting. Does the paint every day? Yes, she does.   He is playing the piano. Does he play the piano every day? No, he doesn’t.   They are fighting. Do they fight every day? No, they don’t. ___________________________________________________________ СЛАЙД 7 (ДИЗАЙНЕР) Writing Answer the questions В буклете тот же текст, но без кратких ответов. Учитель выключает слайд, дети должны вписать по памяти краткие ответы: She is tidying up the room. Does she tidy up the room every day? ____________.   She is combing her hair. Does she comb her hair every day? Yes, _____________.   She is painting. Does the paint every day? Yes, _____________.   He is playing the piano. Does he play the piano every day? No, _______________.   They are fighting. Do they fight every day? No, ________________.   T-Ps 5 min
. Practice   25 min
  СЛАЙД 8 (ДИЗАЙНЕР) Grammar revision Read and compare the sentences Дети читают вслух по очереди пары предложений, добавляя по выбору временной маркер к каждому предложению: Example: I wear jeans every day. Today I’m wearing shorts and a shirt.
Usually, always, every day Today, now, at the moment
I wear jeans and T-shirts. I’m wearing shorts and a shirt.
Marsik watches films. Marsik is watching a cartoon.
Manny goes to school. Manny is going to Uluru.
Aborigines drink water. Aborigines are drinking coffee.
Big birds hunt rabbits. Big birds are sleeping in the nest.
You watch documentaries. You are reading a book.

 

 

Ps 3 min
СЛАЙД 9 (ДИЗАЙНЕР) Writing Fill in the gaps with the words in brackets. Example: 0. I usually wear a jacket, but today I am wearing a sweater. (wear) Образец, пропуски заполнены.   1. We usually _ watch _ cartoons in the evening, but today is Sunday and we __ are watching __ cartoons in the morning. (watch)   2. Aborigines don’t usually _ show_ __ their pictures on the rocks, but today the guide __is showing___ the pictures to us. (show) 3. At the moment, the wind _is blowing____ on Uluru. It always __blows___ on top of the rock. (blow)   4. I _am taking____ photos now. I always _take__ photos when I travel. (take)   5. My mom __drinks___ coffee every day. Now she __is drinking__ tea. (drink)   6. We ___are writing__ in English. We __write__ in English every lesson. (write) T-Ps 7 min
СЛАЙД 10 (смарт) Pelmanism Game Find and take the pairs Игра «Парные картинки” (Pelmanism) Дети знакомились с карточками на прошлом уроке. Карточки перемешиваются и выкладываются изображением вниз. Играющие ходят по очереди. Во время своего хода игрок переворачивает две произвольные карточки. Если выпала пара: картинка и соответствующее предложение, игрок забирает ее себе и ходит еще один раз. Если выпали разрозненные карточки, игрок переворачивает их обратно. ВАЖНО: не взятые карточки НЕЛЬЗЯ ПЕРЕКЛАДЫВАТЬ. Таким образом, все игроки примерно запоминают расположение все большего и большего числа карточек, что позволяет делать все более и более результативные ходы. Необходимость запоминать расположение карточек держит внимание всех игроков, вне зависимости от того, чей ход. Тем не менее, детям все равно трудно долго ждать своего хода, поэтому не рекомендуется играть с одним комплектом группе, состоящей более чем из 4 игроков, лучше взять 2 комплекта и играть по двое-трое. Teacher: Let’s play a game. Your task is to take pairs of cards: the picture and the sentence about this picture. When it is your turn, you put two cards face up. If they are a pair, you take them and make another try. If they are not a pair, you put them back, exactly to their place. The next player puts two cards face up… Look carefully and remember the place of each card. P-P 15 min
  СЛАЙД 11(СМАРТ) продолжение Pelmanism Game Find and take the pairs    
  СЛАЙД 12(СМАРТ) продолжение Pelmanism Game Find and take the pairs    
5. СЛАЙД 11 (карточки) Summarizing Say USUALLY or NOW Учитель говорит по-русски, что дети теперь знают два способа говорить о настоящем в английском языке: они умеют говорить, что происходит обычно, а что – прямо сейчас. Учитель просит детей говорить вслух слова USUALLY и NOW к каждому предложению, которое учитель будет произносить.   Учитель: I am speaking English. Дети хором: NOW! Учитель: We go to school. Дети хором: USUALLY! Учитель: You answer my questions Дети хором: USUALLY! Учитель: Marsik is sitting on the sofa. Дети хором: NOW! Учитель: Manny is watching photos. Дети хором: NOW! Учитель: Marsik lives on Mars. Дети хором: USUALLY! T-Ps 2 min
6. Home Task   1 min
  СЛАЙД 12 (ДИЗАЙНЕР) HOMEWORK Картинка: Семья за столом обедает. Бабушка ест салат, ребенок ест курицу, рядом у стола собака смотрит на ребенка – просит тоже курицу. В первом предложении правильный вариант для образца обведен, в остальных правильные ответы для учителя подчеркнуты, дети этих подчеркиваний не видят.   Choose and circle the correct words.
 
 


We usually have /are having dinner together. Now we sit/ are sitting at the table. My granny eats/ is eating salad. I like /am liking salad, but today I want some chicken. Our dog watches/ is watching me. He asks/ is asking for some chicken, too. He always asks /is asking for food when we eat.

 

 

T-Ps  

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-10-12 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: