Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь




И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Егда от Древа

Древу Кре́стному Тя, Иисусе, пригвожде́на зря́щи,/ Неискусобра́чная, плачущи, глаго́лаше:/ Чадо Сладкое, почто́ оставил еси Мене, рождшую Тя, едину,/ Све́те неприступный Пребезнача́льнаго Отца,/ потщи́ся и просла́вися, яко да славу получа́т Божественную,/ иже Божественныя страсти Твоя сла́вящии.

На стиховне Октоиха

Слава, глас 8. Самогласен:

Духа Святаго исполнен быв преподобный Иларио́н,/ де́монския ко́зни упраздни́,/ кресто́м бо вооружи́вся и в нем дерза́я,/ вся неду́ги словом исцели,/ душевныя убо страсти,/ теле́с же всякую я́зю./ Того молитвами, Христе,/ низпосли́ нам мир яко Человеколюбец.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: О преславнаго чудесе

Ю́ница Нескверная,/ Юнца́ видящи на Древе пригвожда́ема волею,/ рыдающи жа́лостне:/ увы́ Мне, вопия́ше, любимейшее Чадо,/ что Ти сонм воздаде́ безблагода́тный еврейский,/ хотя Мя обезча́дствовати от Тебе, Вселюбе́зне.

Тропарь, глас 8:

Слез твоих тече́ньми пусты́ни безплодное возде́лал еси/ и, иже из глубины́ воздыха́ньми, во сто трудо́в уплодоноси́л еси,/ и был еси светильник вселенней, сияя чудесы́,/ Иларионе, отче наш:/ моли Христа Бога спастися душа́м нашим.

Слава, ин тропарь, глас 8:

Яко и́ноков утверждение, наставник же гра́ждан пустынных,/ и чудотворец благодатию Великому Антонию подо́бяся,/ помощник в страсте́х бе́дствующим неотступен, Иларионе отче наш,/ моли за чтущия святую память твою.

И ныне, Богородичен или Крестобогородичен

На утрени

Оба канона Октоиха, без мученичнов, и святаго на 6, егоже краегранесие: Светлость пою, всеблаженне, твоих чудес.

Феофаново. Глас 2

Песнь 1

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда/ фараони́тское всево́инство Преоруже́нная Сила,/ Вопло́щшееся же Слово всезлобный грех потреби́ло есть,/ препрославленный Господь славно бо прославися.

Светоно́сное и светови́дное житие́ твое, блаженне,/ прера́достно благохвали́ти усе́рдствующа,/ твоея светлости ти́хостию просвети́ мя, молюся,/ и греха́, отче, уныние отжени́.

Всенра́вно, блаженне, к Богу, радуяся, приступи́л еси,/ вне плоти и мира быв,/ и ум нему́тен, утвержден воздержанием, соблюл еси,/ Божественным безстра́стием отсю́ду присвоя́яся.

Светлыми ты заря́ми просвещаемь Безначальнаго и Несозда́ннаго Божества́,/ о́тча небрегл еси зловерия/ и многомяте́жнаго невежества того отврати́вся,/ Единей Троице сочетался еси.

Богородичен:

Возсия́вый Солнце из Тебе, Мати Присноде́во,/ из Отца прежде век Неви́димый,/ и видимым же преславно опису́емь телом,/ благочестия светом человеки просвети́л есть.

Песнь 3

Ирмос: На ка́мени мя веры утверди́в,/ разшири́л еси уста́ моя на враги моя,/ возвесели́бося дух мой, внегда пе́ти:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть праведен паче Тебе, Господи.

Ядовитых страсте́й востания,/ лечбо́ю по́стничества обложе́н,/ изсушил еси, приснопа́мятне, взывая:/ несть свят, якоже Бог наш,/ и несть праведен паче Тебе, Господи.

Кожныя ме́ртвенныя ри́зы острога́в ноже́м воздержания,/ истка́л еси ризу спасения,/ вопия́ Творцу твоему:/ Ты еси Бог наш,/ и несть свят па́че Тебе, Господи.

Укрепля́емь надеждею вечных/ и Богу приводи́мь, Богоносе, дла́ньми Богомудраго Антония,/ егоже подража́я, светильник был еси,/ преславными чудесы́ светя́ся, преподобне.

Богородичен:

Иже вся вообрази́вый хотением Боже́ственным,/ в человека вообрази́тися сподо́бися,/ созида́яся во утробе Твоей, Богородице./ Емуже ныне зовем:/ Ты еси Бог наш,/ и несть праведен, па́че Тебе, Господи.

Седален, глас 8. Подобен: Премудрости

Антония Боже́ственнаго духовне доброде́тельному житию поревновав,/ на ра́мена твоя взял еси крест Господа твоего,/ оставив жития́ все попече́ние/ и страсти умертвив, ду́хом пожи́л еси./ Тем и тварь преславными исполнил еси чудесы́, преподобне,/ Духа благодатию, Иларио́не, отче наш,/ моли Христа Бога грехо́в оставление дарова́ти/ чтущим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и Едину в жена́х/ Тя, без Се́мене Рождшую Бога пло́тию,/ вси ублажаем ро́ди человечестии,/ огнь бо всели́ся в Тя Божества́/ и яко Младенца дои́ши Зижди́теля и Господа./ Тем Ангельский и человеческий род/ достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога прегрешений оставле́ние дарова́ти/ покланяющимся верою пресвятому Рождеству Твоему.

Крестобогородичен:

А́гнца,и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше,/ плачущи и горько рыдающи, вопия́ше:/ мир убо радуется, прие́мля Тобою избавление,/ утроба же Моя гори́т, зря́щи Твое распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости,/ Долготерпели́ве Господи, милости бе́здно и источниче неисчерпаемый,/ умилосе́рдися и даруй согрешений оставле́ние/ верою поющим Божественныя страсти Твоя.

Песнь 4

Ирмос: Пою Тя, слухом бо, Господи, услышах и ужасохся,/ до мене́ бо и́деши, мене ища́, заблу́ждшаго./ Тем многое Твое снизхождение, е́же на мя,/ прославля́ю, Многоми́лостиве.

Умертви́в плоти мудрова́ние,/ поток беззакония мяте́жи, преподобне, и демонских ко́зней избежа́в,/ к тихости Божественнаго Духа/ с праведными, отче, воспочи́л еси.

Водны́ми слез тече́нии напаяемь, преподобне,/ душевную ни́ву многоплодну де́ланием я́ве Спасовым, отче, показал еси,/ постников умно́жив составле́ния.

Причастием Святаго Духа укрепляемь, Богоно́се,/ лукавствия ду́хи низложи́л еси/ и силою Христовою немощны́я исцеля́еши,/ пророческою обогати́вся чистото́ю.

Богородичен

Храм Тя и Черто́г одушевле́нный,/ и мы́сленную трапе́зу, и светильник, Богомати Благословенная, разуме́ем,/ из Неяже су́щим во тьме Свет возсия,/ о́тча Существа́ Сияние.

Песнь 5

Ирмос: Просвещение во тьме лежащих,/ спасение отча́янных, Христе Спа́се мой,/ к Тебе у́тренюю, Царю́ мира,/ просвети́ мя сиянием Твоим:/ ино́го бо, ра́зве Тебе, бога не знаю.

Яко молния, чистотою жития́ и жи́тельством безпло́тным подо́бяся, просияв в мире,/ тьмы предстателя отго́ниши, Богоблаже́нне,/ благочестия светом просвещаемь.

Вся́ческими светя́ся, Богому́дре, чудодействы/ и благодатию Божественною озаре́н,/ всем познался еси сокровище исцелений лю́бящим,/ отче Богоприя́тне,/ яко други́й не́кий пророк Божий познава́емь.

Све́тлостию твоих, отче, кро́тких исправле́ний/ мрачныя вражия силы прогна́л еси,/ и от тех ярости исхити́в к тебе прибега́ющия, Божественными твоими учении/ к вере просвети́л еси.

Богородичен:

Еди́ну нам во дву существу́ ви́димую Ипоста́сь, Едина Благослове́нная,/ родила́ еси неизреченно Божия Бога Слова,/ вопло́щшася за милость неизглаго́ланную./ Сего у́бо моли́ сохранити поющия Тя.

Песнь 6

Ирмос: В бе́здне греховней валя́яся,/ неизсле́дную милосердия Твоего призываю бе́здну:/ от тли, Боже, мя возведи.

Единонача́лию служа́ Божества́ Безначальнаго,/ многоначалие облича́л еси,/ идольское нечестие упраздни́в, Богомудре, благодатию.

Прозя́б, отче,/ яко финикс процвел еси в Церкви, всеблаженне Богомудре,/ плодо́в сладостию верных возвеселяя исполнение.

Низложи́тель явился еси непобеда́мь лукавых духо́в, всеславне,/ богатотво́рная дарова́ния от Христа получив, блаженне.

Богородичен

Неискусому́жно, Дево, родила́ еси и ве́чнуеши Дева,/ являющи Истиннаго Божества, Сына и Бога Твоего, образы.

Кондак, глас 3. Подобен: Дева днесь

Яко светильника незаходимаго умнаго тя Солнца,/ сошедшеся днесь, восхваля́ем в песнех,/ возсиял бо еси сущим во тьме неведения,/ вся возводя́ к Божественней высоте́, Иларионе./ Темже вопием:/ радуйся, отче, всех по́стников основание.

Икос:

Возлюби́в Христовы Божественныя заповеди/ и возненавидев всего мира наслаждение,/ пришел еси усердно к Тому/ и был еси светильник, просвещая вся концы блистанием Духа./ Тем, припа́дая, молю тя:/ просвети и моя очи душевныя, воспе́ти твоя подвиги,/ яже показал еси на земли́ ра́ди будущия жизни./ Еяже ныне наслажда́яся, поминай вопию́щих ти:/ радуйся, отче, всех по́стников основание.

Песнь 7

Ирмос: Богопроти́вное веление беззако́ннующаго мучителя/ высо́к пла́мень вознесло есть,/ Христос же простре́ Богочестивым отроко́м ро́су духовную,/ Сын благословен и препрославлен.

Глагол вещание твое и чудес благодать Божественная/ во всю изы́де землю, всеблаженне,/ Богочестия зарею всем сияя верно исцеле́ний тишину́.

Крестом ограждаемь Спасовым, неврежде́н пребыл еси,/ безумно окуси́вшуся де́монскому свире́пству о тебе, всемудре,/ весть бо Вышний Бог соблюдати Своя угодники.

Яко столп непоколе́блен небесовысо́кий,/ яко стена́ неподви́жима, явился еси посто́м,/ просвещая чудесы́ и дая́ исцеления,/ и источа́я Божественныя догма́ты от источника приснотеку́ща Богодухнове́нных Писаний.

Богородичен:

Облак Дева Тя, правды Солнце, роди́ и Дева пребывши,/ дебельству́ плоти приобщи́вшася, Человека бывша за благоутробие и снизхождение:/ егоже воспеваем, яко препросла́влена.

Песнь 8

Ирмос: Пещь иногда́ огненная в Вавилоне де́йства разделя́ше,/ Божиим велением халде́и опаляющая,/ верныя же орошающая, поющия:/ благословите вся дела Господня Господа.

Престол истинно чу́вствия был еси,/ Божественным разумом просвещаемь/ и Божиим повелением Богомудренно наставляем,/ и добродетелию светя́ся, зовы́й:/ благословите вся дела Господня Господа.

Колесница та́инственная, носящая Имя Господне, явился еси, преподобне,/ све́тлостию дел и чудес явлением,/ и чистотою жития́, взывая:/ благословите вся дела Господня Господа.

Сыноположе́н Божественною благодатию, снасле́дник Христов был еси/ и богатство Небесное, и Царство непрее́мное приял еси, Богоглаго́ливе, зовя:/ благословите вся дела Господня Господа.

Богородичен:

Ми́ро умное истоще́нное, Дево, именуема Сына чревоноси́ла еси,/ куре́нием Божества земныя благово́нствующа/ и от тли избавляющаго взывающия:/ благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь,/ воплощен от Девы, нам явися,/ омраче́нная просвети́ти, собрати расточе́нная./ Тем Всепетую Богородицу величаем.

Святых жилища проходи́ти сподо́бился еси, житие́ совершив свя́то, преподобне,/ и, яко су́щу праведну, тебе Трисветлый возсия́ Свет,/ и Того сопру́г веселие прия́ше.

Трудо́в воздаяние от Христа прием и жизни вечныя я́ве причасти́вся,/ и паче ума благолепия добро́тами, отче, преизя́ществован,/ о поющих тя ко Владыце моли́ся.

Яко кедр высокове́рхий добродетелию возвышаемь,/ во дво́рех, Богоносе, Божиих насажде́н был еси,/ и яко заключе́н огра́д, яко благоцветы́й рай явился еси,/ и яко источник кипящий исцелений дарования.

Богородичен:

Черто́г была еси паче ума Воплоти́вшагося Слова, Дево Богороди́тельнице,/ оде́яна славою добродетелей и укра́шена,/ тем Тя, Всенепорочная, Богородицу возвещаем.

Светилен. Подобен: Жены́, услышите

Мирска́го пристрастия, яко стра́стна, уклонился еси/ и, безпи́щием плоть увяди́в, обновляеши брозды́ держа́щих/ и славою обогатился еси, чудоде́йствуя изрядная,/ пастыренача́льников верх, Богоприятне Иларионе.

Богородичен:

Во двух хоте́ниих и естества́х, Всенепорочная,/ Еди́ней же Ипоста́си раждаеши Бога неизреченно,/ нас ради обнищавшаго до Креста хотением/ и даровавшаго нам Божества́ богатство, Богомати Дево.

На стиховне Октоиха. Слава, глас 2. Самогласен:

Тихое твое, отче, и чистое житие́ видев Христос, кроткое и молчаливое,/ обитель сотвори в тебе, и был еси жили́ще Божественное,/ и сего ради со Ангелы на Небесех водворяешися, блаженне.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-12-31 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: