Канон Богородице, глас 8




В 26-й день

Пра́зднование в честь явле́ния ико́ны Пресвяты́я Влады́чицы на́шея Богоро́дицы и Присноде́вы Мари́и, именуемыя «Ти́хвинская»

НА МА́ЛОЙ ВЕЧЕ́РНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 1. Подо́бен: Небе́сных чино́в:

Небе́сныя си́лы ра́дуются/ о пресла́вных благодея́ниях Богома́тере/ и, к весе́лию земны́я духо́вному призыва́юще,/ спасе́ние ми́ру Сию́ показу́ют/ и всей Росси́йстей стране́/ тве́рдое огражде́ние и защище́ние.

О Твое́м, Влады́чице, явле́нии пресла́вном/ уми́льни бы́вше лю́дие,/ вку́пе же и ра́достни,/ я́ко чуде́с сокро́вище,/ пречи́стый Твой о́браз лобыза́ют,/ Бо́жиею благода́тию просвеща́ющ ве́рный/ и от бед избавля́ющ с любо́вию притека́ющия.

С пресла́вными чи́нми А́нгельскими/ Днесь, ве́рнии, духо́вне весели́мся,/ све́тло пра́зднующе пресве́тлое торжество́ Богома́тере:/ пречи́стый бо Ея́ о́браз,/ я́ко исто́чник приснотеку́щий, яви́ся,/ исцеле́ний незави́стныя да́ры/ при́сно ми́ру источа́ющий.

Сла́ва, и ны́не, глас 5:

Стра́нно чу́до явле́ния о́браза Твоего́, Влады́чице, и несказа́нно:/ удивля́ет преми́рная и ужаса́ет земна́я,/ вку́пе же и просвеща́ет светоно́сною благода́тию/ ро́ждшагося от Тебе́ Христа́ Бо́га на́шего и Твое́ю./ Его́же моли́, Чи́стая,/ в Боже́ственнем торжестве́ Твое́м/ пода́ти нам просвеще́ние́ и ве́лию ми́лость.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: До́ме Евфра́фов:

О Всенепоро́чная Де́во,/ ко́е Тебе́ принесе́м благодаре́ние?/ Я́ко светоза́рным Пречи́стыя Твоея́/ и из Тебе́ ро́ждшагося Младе́нца/ ико́ны явле́нием утверди́ла еси́ сердца́ ве́рных.

Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь,/ и приклони́ у́хо Твое́.

О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице,/ не забу́ди нас, Твоя́ рабы́,/ ве́рою покланя́ющияся чудотво́рной Твое́й ико́не/ и благоче́стно воспева́ющия Тя,/ и изба́ви ны, Госпоже́, от всех бед и напа́стей.

Стих: Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де.

О Всепе́тая Ма́ти,/ умилосе́рдися на моле́ние на́ше:/ Сы́на бо Твоего́ и Твое́ есмы́ достоя́ние,/ вся спаси́ и поми́луй,/ да вси Тя непреста́нно велича́ем.

Сла́ва, и ны́не:

Ти́хое приста́нище/ оби́тель Твоя́, Богоневе́сто, яви́ся/ всех, с ве́рою притека́ющих,/ иму́щи в себе́ пречестну́ю Твою́ ико́ну,/ всем неоску́дно благода́ть подаю́щую.

НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ

На Го́споди, воззва́х: стихи́ры, глас 2. Подо́бен: Ки́ими похва́льными:

Ки́ими чи́стыми устна́ми ублажи́м Богоро́дицу?/ Честне́йшую Херуви́мов/ и Святе́йшую су́щу Серафимов,/ А́нгелов же и всех святы́х Сла́внейшую,/ престо́л Царе́в непоколеби́мый,/ дом, в не́мже всели́ся Вы́шний,/ спасе́ние ми́ра, Бо́жие освяще́ние,/ подаю́щую ве́рным в Боже́ственнем торжестве́ Ея́/ бога́тно ве́лию ми́лость.

Ки́я духо́вныя пе́сни ны́не принесе́м Ти, Всечи́стая?/ Ибо пречестны́я Твоея́ ико́ны/ пречу́дным ше́ствием подсо́лнечную освяти́ла еси́,/ и ди́вным ея́ явле́нием всю Росси́йскую страну́ удиви́ла еси́,/ и светоза́рным ея́ прише́ствием/ пусто́е ме́сто и непроходи́мое просвети́ла еси́,/ иде́же и ны́не водворя́ешися Боже́ственною ико́ною Твое́ю,/ всеси́льным Твои́м предста́тельством/ ми́ру непреста́нно подаю́щи ве́лию ми́лость.

Ки́я умиле́нныя гла́сы принесо́ша Ти тогда́, Богоро́дице,/ зря́щии светоно́сную ико́ну Твою́,/ чу́дно на возду́се стоя́щую/ и светоза́рными луча́ми сия́ющую,/ благочести́вии лю́дие?/ То́чию с рыда́нием моля́хуся,/ с пла́чем взыва́юще:/ прииди́ к нам, Цари́це, сни́ди, Влады́чице,/ низпосли́ щедро́ты Твоего́ человеколю́бия,/ посети́ ны свы́ше,/ просвети́ омраче́нныя Твои́м светоза́рным прише́ствием,/ и неотсту́пна бу́ди во ве́ки,/ ми́рови бога́тно подаю́щи ве́лию ми́лостъ.

Что́ Ти принесе́м, Пресвята́я Де́во,/ за мно́гую Твою́ благосты́ню и человеколю́бие?/ Я́ко пресла́вно по возду́ху низпосла́ла еси́/ земли́ Росси́йстей Боже́ственное Твое́ дарова́ние,/ многочуде́сную Твою́ ико́ну, Богоотрокови́це Чи́стая,/ от нея́же Бо́жиего благода́тию чудесы́ происходя́щими бед избавля́емся,/ и изоби́льно прие́млем душа́м же и те́лом/ от вся́ких боле́зней исцеле́ние,/ и непреста́нно почерпа́ем ве́лию ми́лостъ.

Ины стихи́ры, глас 5. Подо́бен: Ра́дуйся:

Ра́дуйся, наде́ждо на́ша, Богоро́дице Чи́стая,/ ра́дуйся, ра́дость А́нгелом прии́мшая./ Ра́дуйся, ро́ждшая О́тчее сия́ние,/ ра́дуйся, благослове́нная Чи́стая Пресвята́я Де́во,/ еди́на Всепе́тая./ Ра́дуйся, Христиа́ном в беда́х ско́рая Помо́щнице/ и те́плая Засту́пнице,/ ра́дуйся, правосла́вия похвало́ высо́кая/ и сла́во превознесе́нная,/ ро́ждшая Па́стыря до́браго,/ нас, заблу́ждших, взыска́вшаго/ и грехо́вными плени́цами свя́занных разреши́вшаго,/ подаю́щаго ми́рови ве́лию ми́лость.

Ра́дуйся, Пресвята́я Де́во,/ спасе́ния на́шего Хода́таица,/ Ты источи́ла еси́ всем ра́дость и благослове́ние,/ ро́ждши без се́мене пло́тию Исто́чника благ,/ красне́йшаго добро́тою па́че всех сыно́в челове́ческих,/ Иису́са, всего́ ми́ра Изба́вителя,/ и на пречи́стую руку́ Твое́ю Того́ носи́ла еси́./ И ны́не пречи́стым о́бразом ви́дим Его́,/ человеколю́бне и светоза́рно с Тобо́ю прише́дша/ к нам на исцеле́ние не́мощей теле́сных/ и во спасе́ние душ на́ших.

Ра́дуйся Днесь, Росси́йская земле́ христолюби́вая,/ сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́/ пресла́вным явле́нием ико́ны Богома́тере,/ лучено́сно бо тебе́ прии́де ди́вно по возду́ху,/ всех Бо́га про́мыслом./ Лику́й ны́не и весели́ся, Вели́кий Новгра́де,/ я́ко восприя́л еси́ в преде́ле о́бласти твоея́/ свы́ше просия́вшую Боже́ственную зарю́,/ чуде́с благода́ть излива́ющую./ Красу́йся и све́тло торжеству́й, пречестна́я оби́тель Богома́тере,/ я́ко уясни́ся твоя́ добро́та прекра́сно:/ име́еши бо в себе́ ве́лие вселе́нныя сокро́вище,/ чу́дную ико́ну Влады́чицы,/ пресла́вно по ае́ру 63 прише́дшую,/ да́рующую всем ве́рным ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, глас 6:

Днесь ра́дуется ве́рных мно́жество,/ яви́ бо ся Боже́ственная ико́на Твоя́, Влады́чице, на возду́се,/ я́ко многосве́тлое со́лнце,/ све́том ве́лиим сия́ющи/ и лучи́ ми́лости повсю́ду испуща́ющи,/ вся ве́рныя просвеща́ет./ Днесь ликовству́юще а́нгели Тебе́ слу́жат/ и, почита́юще Тя, от ме́ста на ме́сто/ неви́димо ико́ну Твою́ преноси́ша, Богома́ти,/ доне́сше же богоизбра́ннаго ме́ста,/ благогове́йно поста́виша с досто́йными славословле́нии./ Мы же что́ Ти принесе́м, бре́ннии?/ И ко́е благохвале́ние прише́ствию Твоему́ сотвори́м?/ Недоумева́ем, то́чию удивля́емся,/ велича́юще Твое́ милосе́рдие,/ е́же на нас показа́ла еси́./ Но, о Пресвята́я,/ моли́ся приле́жно Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему/ дарова́ти оте́честву на́шему на враги́ побе́ды,/ и ми́ру умире́ние,/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Вход. Проки́мен дне. Чте́ния три (зри 23 июня).

Бытия́ чте́ния (глава́ 28):

Изы́де Иа́ков от студенца́ кля́твеннаго и и́де в Харра́нь./ И обре́те ме́сто, и спа та́мо,/ за́йде бо со́лнце;/ и взят от ка́мения ме́ста того́,/ и положи́ возгла́вие себе́,/ и спа на ме́сте о́ном, и сон ви́де./ И се ле́ствица, утвержде́на на земли́,/ ея́же глава́ досяза́ше до небе́с,/ и А́нгели Бо́жий восхожда́ху и низхожда́ху по ней./ Госпо́дь же утвержда́шеся на ней и рече́:/ Аз Бог Авраа́мов, отца́ твоего́, и Бог Исаа́ков, не бо́йся./ Земля́, иде́же ты спи́ши на ней,/ тебе́ дам ю и се́мени твоему́./ И бу́дет се́мя твое́, я́ко песо́к земны́й,/ и распространи́тся на мо́ре, и Ли́ву, и се́вер, и на восто́ки,/ и возблагословя́тся о тебе́ вся коле́на земна́я и о се́мени твое́м./ И се Аз с тобо́ю, сохраня́яй тя на вся́ком пути́, а́може а́ще по́йдеши./ И возвращу́ тя в зе́млю сию́, я́ко не и́мам тебе́ оста́вити,/ до́ндеже сотвори́ти Ми вся, ели́ка глаго́лах тебе́./ И воста́ Иа́ков от сна своего́ и рече́:/ я́ко е́сть Госпо́дь на ме́сте сем, аз же не ве́дех./ И убоя́ся, и рече́:/ я́ко стра́шно ме́сто сие́,/ не́сть сие́, но дом Бо́жий,/ и сия́ врата́ Небе́сная.

Проро́чества Иезеки́илева чте́ние (главы́ 43 и 44):

Та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ бу́дет от дне осма́го и про́чее,/ сотворя́т иере́и на олтари́ всесожже́ния ва́шего/ и я́же спасе́ния ва́шего,/ и прииму́ вы, глаго́лет Адонаи́ Госпо́дь./ И обрати́ мя на пу́ть врат святы́х вне́шних, зря́щих на восто́ки, и сия́ бя́ху затворе́на./ И рече́ Госпо́дь ко мне:/ врата́ сия́ затворе́на бу́дут и не отве́рзутся,/ и никто́же про́йдет сквозе́ их,/ я́ко Госпо́дь, Бог Изра́илев, про́йдет и́ми, и бу́дут затворе́на./ Я́ко игу́мен ся́дет в них сне́сти хлеб,/ по пути́ ела́мских врат вни́дет и по пути́ его́ изы́дет./ И введе́ мя по пути́ врат святы́х, су́щих к се́веру, пря́мо хра́му,/ и ви́дех, и се испо́лнь сла́вы храм Госпо́день.

При́тчей чте́ние (глава́ 9):

Прему́дрость созда́ себе́ дом и утверди́ столпо́в се́дмь./ Закла́ своя́ же́ртвенная, и раствори́ в ча́ше свое́й вино́,/ и угото́ва свою́ трапе́зу./ Посла́ своя́ рабы́, созыва́ющи с высо́ким пропове́данием на ча́шу, глаго́лющи:/ и́же е́сть безу́мен, да уклони́тся ко мне./ И тре́бующим ума́ рече́:/ прииди́те, яди́те мой хлеб и пи́йте вино́, е́же раствори́х вам./ Оста́вите безу́мие, и жи́ви бу́дете./ И взыщи́те ра́зума, да поживете́/ и испра́вите ра́зум в ве́дении./ Наказу́яй злы́я прии́мет себе́ безче́стие,/ облича́яй же нечести́ваго опоро́чит себе́,/ обличе́ние бо нечести́вому – ра́ны ему́./ Не облича́й злых, да не возненави́дят тебе́,/ облича́й прему́дра, и возлю́бит тя./ Да́ждь прему́дрому вину́, и прему́дрший бу́дет./ Сказу́й пра́ведному, и приложи́т приима́ти./ Нача́ло прему́дрости – страх Госпо́день,/ и сове́т святы́х – ра́зум./ Разуме́ти бо зако́н по́мысла е́сть блага́го:/ сим бо о́бразом мно́гое поживе́ши вре́мя,/ и приложа́тся тебе́ ле́та живота́.

На лити́и стихи́ры, глас 3:

Прииди́те, вси празднолю́бцы,/ чу́дное явле́ние ико́ны Бо́жия Ма́тере ублажи́м,/ пресла́вно бо и боголе́пно возсия́,/ ея́же святы́м явле́нием мир просвеще́н бысть./ Тем усты́ и сердцы́ и пе́сньми и пе́нии духо́вными/ сей святы́й день со все́ми притека́ющими/ пра́зднуем све́тло.

Глас 8: Пе́рвее написа́вшейся Твое́й ико́не/ Ева́нгельских та́ин благове́стником/ и к Тебе́, Ца́рице, принесе́нней,/ да усво́иши ту/ и си́льну соде́лаеши спасти́ честву́ющия Тя./ И пора́довалася еси́, я́ко су́щи ми́лостива спасе́ния на́шего Соде́тельница,/ я́ко уста́ и глас ико́не бы́вши,/ я́коже и Бо́га внегда́ зачина́ющи во чре́ве, песнь воспе́ла еси́:/ се отны́не ублажа́т Мя вси ро́ди./ И, на ту зря́щи, глаго́лала еси́ со вла́стию:/ с сим о́бразом благода́ть Моя́ и си́ла./ И мы и́стинно ве́руем,/ я́ко се рекла́ еси́, Госпоже́:/ сим о́бразом с на́ми еси́./ Тем, благогове́йно предстоя́ще, покланя́емся Тебе́, раби́ Твои́,/ посети́ ны Твои́ми Ма́терними щедро́тами.

Кто досто́йно возмо́жет испове́дати чуде́с Твои́х, Чи́стая,/ глубину́ превели́кую?/ Твои́м бо милосе́рдным присеще́нием/ пусты́ня свы́ше прия́т ико́ну Твою́ чу́дную;/ тогда́ же Тя, Влады́чице, со святи́телем Никола́ем/ светоза́рно в пусты́ни бесе́дующу, узре́ муж благогове́йный,/ и́же, зре́ти не терпя́ неизрече́ннаго Твоего́ сия́ния,/ на зе́млю ниц пад, ника́коже зре́ти можа́ше,/ до́ндеже возста́ви его́ святи́тель он чу́дный,/ от стра́ха человеколю́бне укрепля́я его́./ Ты же, Чи́стая, све́том ми́лости Твоея́ сего́ просве́щши,/ кре́стнаго утвержде́ния благоволе́ние Твое́ соверши́ти повеле́ла еси́/ в по́льзу ве́рных спасе́ния.

Глас 4: Да ка́плют сла́дость о́блацы,/ и вся земля́ да возра́дуется ра́достно/ о неизрече́нней ми́лости Твое́й, Пречи́стая./ Чу́до бо зри́мо есть, Влады́чице, ди́вное,/ я́ко пре́жде пусты́ня, вся́каго обнаже́на благоле́пия/ и ники́мже проходи́ма и зна́ема,/ ны́не же Твои́м, Богома́ти, присеще́нием/ ме́сто пресла́вно, и оби́тель, я́ко град прекра́сен, явля́ется,/ и храм присносве́тел,/ в не́мже Боже́ственное сокро́вище,/ чу́дная ико́на Твоя́, Богоро́дице, показу́ется./ Ея́же мы зря́ще благоле́пие/ и усе́рдно покланя́ющеся,/ ра́достию и стра́хом целу́ем ю́:/ стра́хом – греха́ ра́ди, я́ко недосто́йни су́ще,/ ра́достию же – ми́лости ра́ди, ю́же подае́ши нам,/ рабо́м Твои́м, я́ко Милосе́рда.

Влады́чице Блага́я,/ ми́ру держа́вная Помо́щнице,/ укрепи́ сла́вящее Тя оте́чество на враги́,/ я́коже иногда́ кроткаго Дави́да на проти́вныя./ И я́коже дре́вле спасла́ еси́ Ца́рский град от иноплеме́нных нахожде́ния,/ та́ко и ны́не спаси́ страну́ Росси́йскую от проти́вных наше́ствия/ и соблюди́ от всех наве́т вра́жиих,/ Ты бо, Богоневе́стная, всех ве́рных с Бо́гом покро́в и спасе́ние.

Сла́ва, и ны́не, глас 5:

Росси́йская страна́ Днесь весели́тся с Вы́шними силами,/ свы́ше обогати́вшися ико́ною Богома́тере,/ и христолюби́вое ста́до вопие́т, созыва́ющи:/ прииди́те, ве́рнии,/ просвети́теся в све́тлом торжестве́ Богоро́дицы./ Прииди́те, празднолю́бцы,/ возвесели́теся в чуде́снем пра́зднице о́бщия всех Влады́чицы./ Прииди́те и ви́дите Боже́ственное сокро́вище,/ всем чуде́с да́ры оби́льно подаю́щее./ Что́ у́бо воздади́м Го́сподеви,/ сицево́е человеколю́бие нам яви́вшему,/ пречи́стый Свой и Его́ ро́ждшия о́браз/ я́ко Небе́сный дар нам низпосла́вшему/ и ве́рных просвети́вшему?/ Те́мже, наслажда́ющеся ве́лия Того́ милосе́рдия,/ ра́достно Тому́ возсыла́ем гла́сы благода́рныя,/ ро́ждшей Того́ ве́село воспева́юще:/ сла́ва, Влады́чице, вопло́щшемуся из Тебе́ Христу́ Бо́гу на́шему,/ таковы́я благода́ти нас сподо́бльшему.

На стихо́вне стихи́ры, глас 2. Подо́бен: Егда́ от Дре́ва:

Егда́ ви́де Моисе́й купину́ горя́щую и не опаля́ему,/ прообразу́ющу в Твою́ пречи́стую, Де́во, утро́бу/ Боже́ственнаго огня́ вселе́ние,/ тогда́ стра́хом одержа́шеся, та́инству удивля́яся,/ си́це и ныне лю́дие Твои́, Влады́чице,/ зря́ще пречи́стый Твой о́браз,/ воплоти́вшагося от Тебе́ благоволе́нием,/ от веще́ственнаго огня́ невеще́ственною Боже́ственною си́лою,/ неопали́м, и благода́тию па́че со́лнца сия́ющ,/ и ве́рных сердца́ просвеща́ющ,/ ра́достно Сы́ну Твоему́ вопия́ху, глаго́люще:/ сла́ва, Человеколю́бче, Твоему́ милосе́рдию.

Стих: Помяну́ и́мя Твое́/ во вся́ком ро́де и ро́де.

Егда́ ужа́сно, Влады́чице, и тре́петно/ покры́ ка́мение Твоего́ хра́ма зда́тели,/ тогда́ лю́дие ско́рбию уязви́шася,/ ча́юще, я́ко ти́и ме́ртви суть,/ но, о, чудесе́ пресла́внаго!/ я́коже бо дре́вле Сло́во Бо́жие и Бог всех,/ из Тебе́ изво́ливый воплоти́тися, Всепе́тая,/ тридне́вно Ио́ну соблюде́ неврежде́нна во чре́ве ки́тове,/ си́це и ны́не Твои́м предста́тельством чудоде́йствова,/ по тридне́вном тех каменозавале́нии/ жи́вы и невре́дны сохрани́ их/ и ра́достию вся пе́ти научи́:/ сла́ва Его́ человеколю́бному щедро́т мно́жеству,/ прославля́ющему Тебе́, без Се́мене ро́ждшую.

Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь,/ и приклони́ у́хо Твое́.

Егда́ по мно́зей ско́рби, Благода́тная,/ лю́дие хоте́ша пе́рсти преда́ти о́ныя зда́тели,/ пребы́вшия под ка́мением тридне́вное вре́мя,/ тогда́ Сы́ну и Бо́гу Твоему́ изво́лившу/ па́че просла́вити Твое́ во святе́й оби́тели предста́тельство,/ жи́вы и безвре́дны обрето́ша я Твои́м хране́нием,/ Сего́ ра́ди весе́лия испо́лншеся,/ сла́вяху Тя с ни́ми, милосе́рдую Влады́чицу,/ и ро́ждшемуся от Тебе́ с ра́достию вопия́ху:/ сла́ва, Человеколю́бче, Твоему́ благоутро́бию.

Сла́ва, и ны́не, глас 8:

Прииди́те, вси ве́рнии,/ притеце́м в це́рковь Богома́тере:/ се бо сия́ет в ней всечестна́я Ея́ ико́на,/ я́ко свети́ло благоче́стия,/ всех празднолю́бных собо́ры,/ благода́тию Бо́жиею просвеща́ющи/ и грехо́внаго помраче́ния тьму отгоня́ющи,/ чудеса́ же та́мо притека́ющим пресла́вная содева́ет/ и ду́хи лука́вствия прогоня́ет./ Во́инству у́бо благочести́вому на сопроти́вныя кре́пость подава́ет,/ стена́ и забра́ло всея́ земли́ быва́ющи/ и оби́тель Свою́ заступле́нием си́льным утвержда́ющи,/ пресла́вными на враги́ побе́дами прославля́ется,/ и вся ве́рныя торжествова́ти созыва́ет,/ и ра́достно к Богома́тери зва́ти науча́ет:/ кре́пость на́ша и утвержде́ние,/ упова́ние и спасе́ние с Бо́гом/ Ты еси́, Богоро́дице./ И Тебе́ мо́лимся:/ моли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего,/ да изба́вит нас в День су́дный муче́ния/ и сподо́бит Ца́рствия Своего́ Небе́снаго.

Тропа́рь, глас 4:

Днесь, я́ко со́лнце пресве́тлое,/ возсия́ нам на возду́се всечестна́я ико́на Твоя́, Влады́чице,/ луча́ми ми́лости мир просвеща́ющи,/ ю́же вели́кая Росси́я,/ я́ко не́кий дар Боже́ственный свы́ше благогове́йне восприе́мши,/ прославля́ет Тя, Богома́ти, всех Влады́чицу,/ и от Тебе́ ро́ждшагося Христа́ Бо́га на́шего велича́ет ра́достно./ Ему́же моли́ся, о Госпоже́ Цари́це Богоро́дице,/ да сохрани́т вся гра́ды и страны́ христиа́нския/ невреди́мы от всех наве́т вра́жиих/ и спасе́т ве́рою покланя́ющихся Его́ Боже́ственному/ и Твоему́ пречи́стому о́бразу,/ Де́во Неискусобра́чная.

НА У́ТРЕНИ

На Бог Госпо́дь: тропа́рь, три́жды.

По 1-м стихосло́вии седа́лен, глас 4:

Боже́ственными заря́ми просвети́ пою́щия Тя/ и умы́ утверди́, Де́во Всенепоро́чная, кре́пкая всего́ ми́ра Засту́пнице,/ да торжеству́ем вси, любо́вию хва́ляще Тя/ и пресла́вное прише́ствие Твоего́ о́браза сла́вяще, и мо́лим:/ не преста́й, Де́во, моли́твами Твои́ми спаса́ти рабы́ Твоя́ от вся́кия беды́,/ Еди́на Благослове́нная.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

По 2-м стихосло́вии седа́лен, глас 3:

Яко звезда́ многосве́тлая, взы́де и пресла́вно от восто́ка к за́паду прии́де/ Твой о́браз, Богоневе́стная, Сы́на Твоего́ и Бо́га всемо́щною си́лою,/ озаря́я тьмо́ю скорбе́й одержи́мыя, и преще́ния враг избавля́я,/ и тех се́ти разруша́я, предста́тельство кре́пкое,/ ору́жие непобеди́мое на враги́ ми́ру всему́ явля́яся:/ из Тебе́ бо всех Влады́ка плоть прии́м,/ я́ко Сын Ма́терь Тя Свою́ и Твой пречи́стый о́браз прославля́ет.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Припе́в Богоро́дице: Досто́йно есть велича́ти Тя, Богоро́дице,/ честне́йшую Херуви́м/ и сла́внейшую/ без сравне́ния Серафи́м.

Псалом избра́нный: Бо́же, суд Твой царе́ви даждь:

По полиеле́и седа́лен, глас 6:

Безпомо́щным по́мощь Ты вои́стинну, Пречи́стая Богома́ти,/ отсю́ду, смире́ннии, Тобо́ю возвыша́емся, о Тебе́, Высо́цей, держи́мся:/ всем Ты еси́ Прибе́жище и к Богу всеми́лостивая Хода́таица.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Степе́нна, 1-й антифо́н 4-го гла́са. Проки́мен: Помяну́ и́мя Твое́ во вся́ком ро́де и ро́де. Стих: Слы́ши, Дщи, и виждь, и приклони́ у́хо Твое́. Ева́нгелие от Луки́, зача́ло 4.

По 50-м псалме́ стихи́ра, глас 6:

Днесь ра́дуется ве́рных мно́жество,/ яви́ бо ся Боже́ственная ико́на Твоя́, Влады́чице, на возду́се,/ я́ко многосве́тлое со́лнце,/ све́том ве́лиим сия́ющи/ и лучи́ ми́лости повсю́ду испуща́ющи,/ вся ве́рныя просвеща́ет./ Днесь ликовству́юще а́нгели Тебе́ слу́жат/ и, почита́юще Тя, от ме́ста на ме́сто/ неви́димо ико́ну Твою́ преноси́ша, Богома́ти,/ доне́сше же богоизбра́ннаго ме́ста,/ благогове́йно поста́виша с досто́йными славословле́нии./ Мы же что́ Ти принесе́м, бре́ннии?/ И ко́е благохвале́ние прише́ствию Твоему́ сотвори́м?/ Недоумева́ем, то́чию удивля́емся,/ велича́юще Твое́ милосе́рдие,/ е́же на нас показа́ла еси́./ Но, о Пресвята́я,/ моли́ся приле́жно Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему/ дарова́ти оте́честву на́шему на враги́ побе́ды,/ и ми́ру умире́ние,/ и душа́м на́шим ве́лию ми́лость

Кано́на два, 8-го гла́са и 4-го. Тропа́ри обои́х кано́нов на двана́десять. Ирмосы́ 1-го кано́на по два́жды.

Кано́н пе́рвый, имы́й краегране́сие сицево́: О Благода́тная, Ты облагодати́ ми препро́ста сло́ва песнь. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу,/ и еги́петскаго зла избежа́в,/ изра́ильтянин вопия́ше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

О Тро́ице Вседержи́тельная и Еди́нице Трисо́лнечная!/ Ду́шу мою́, и се́рдце, и ум, молю́, просвети́вши и благода́тию освяти́вши,/ к Боже́ственней Твое́й любви́, Преблага́я, возведи́/ и наста́ви благоче́стно пе́ти благосе́рдие Присноде́вы Благослове́нныя.

Блага́го Царя́ Блага́я Ма́ти,/ Я́же всем благопослу́шная в проше́ниих и всеси́льная в благодея́ниих,/ благода́ть све́та Твоего́ и нам возсия́й и облагодати́ Днесь, о Богоблагода́тная,/ песнь Тебе́ пе́ти начина́ющая.

Лико́м А́нгельским вино́вно есть ра́дости/ Твоего́, Влады́чице, настоя́щаго торжества́ славосло́вие:/ си́и бо Днесь дви́жутся к похвале́нию;/ мы же, бре́ннии, что́ Ти принесе́м?/ то́чию усе́рдная благода́рствия.

Арха́нгельский глас пое́м Ти:/ ра́дуйся, Чи́стая, а́ще и недосто́йни есмы́./ За бла́гость у́бо сей приими́, Влады́чице,/ све́том ми́лости Твоея́ нас просвеща́ющи/ и благода́ть всем подаю́щи.

Други́й кано́н, глас 4.

Песнь 1

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́,/ и напо́лнятся Ду́ха,/ и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери,/ и явлю́ся, све́тло торжеству́я,/ и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Даждь ми, Светода́вче Христе́,/ в наро́читый день пресла́внаго явле́ния ико́ны, Ро́ждшия Тя, све́тло торжествова́ти/ и ве́село во стра́се и ра́дости воспева́ти при́сно Тоя́ чудеса́.

Сло́во Бо́жие Светода́тельное и Прему́дрость О́тчую пло́тию, Де́во, ро́ждшая,/ просвети́ глубо́кую тьму моего́ неразу́мия/ и сло́во ми пода́ждь воспе́ти Твоя́ чудеса́.

Днесь ве́рных собо́ри просвеща́ются, ерети́ческая же ополче́ния посрамля́ются,/ ви́дяще ико́ну Твою́, Влады́чице, я́ко со́лнце, по возду́ху ше́ствующу,/ нече́стия мглу потребля́ющу и ве́рныя просвеща́ющу.

Еди́на еси́ Ты вели́чие на́ше и похвала́ с Бо́гом, Богоневе́стная,/ Тобо́ю бо от бед спаса́емся, и к Тебе́ прибега́ем, и приле́жно мо́лимся:/ изба́ви, Влады́чице, рабы́ Твоя́ ве́чнаго муче́ния, воспева́ющия Твоя́ чудеса́.

Катава́сия: Отве́рзу уста́ моя́:

Песнь 3.

Канон Богородице, глас 8

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

Гряди́те, ве́рнии, на пресла́вное виде́ние,/ зри́те на высоте́ благоле́пно сия́ющу пречи́стым Свои́м о́бразом Де́ву Пречи́стую,/ нас благода́тно посеща́ющу, благове́рно пою́щих:/ несть пречи́сты, па́че Тебе́, Влады́чице.

Освяща́ется, Богоро́дице, Твое́ю благода́тию всяк ум ве́рных/ и возвыша́ется чу́дным ико́ны Твоея́ прише́ствием,/ ю́же благоче́стно почита́ющих и Тебе́ ве́рно сла́вящих,/ сподо́би, Влады́чице, нас, рабо́в Твои́х, Вы́шняго прича́стия.

Даждь нам ненаве́тно Небе́сную ше́ствовати стезю́, Богоневе́стная,/ на Боже́ственная дея́ния нас укрепля́ющи,/ я́ко да Твои́м, Де́во, заступле́нием/ злоко́зненнаго путе́й укло́ньшеся, присносу́щныя сла́вы бу́дем о́бщницы.

А́нгелов Творца́, и́стиннаго Све́та Христа́,/ неизрече́нно из Тебе́, Богома́ти, возсия́вшаго луча́ми,/ омраче́нныя на́ша ду́ши и сердца́ просвети́/ и благода́тию Твое́ю, о Благода́тная, освяти́,/ к Го́рняго све́та раче́нию наставля́ющи.

Ин кано́н, глас 4.

Ирмо́с: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице,/ Живы́м и Незави́стный Исто́чниче,/ лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́,/ в Боже́ственней Твое́й сла́ве/ венце́в сла́вы сподо́би.

Христе́ Иису́се, Преве́чный Царю́ и Многоми́лостиве,/ пречестна́го Твоего́ о́браза и ро́ждшия Тя Присно де́вы просвети́ нас явле́нием/ и пода́ждь нам согреше́ний оставле́ние и от бед избавле́ние.

Егда́ А́нгелами неви́димо носи́му пречестну́ю Твою́ ико́ну, Влады́чице,/ и светоза́рно стоя́щу на возду́се лю́дие ви́деша,/ тогда́, просвети́вшеся све́том Твоея́ ми́лости, ра́дости неизглаго́ланныя испо́лнишася.

О Боголюби́вии святи́телие и свяще́нницы, мона́си и прости́и/ и наро́ди вси́, све́тло ликовству́йте Днесь,/ я́ко возсия́ на высоте́ Заря́ светоно́сная, держа́щи и́стиннаго Све́та, изображе́на пло́тию,/ с Ни́мже сни́де к нам, подаю́щи всему́ ми́ру просвеще́ние.

Твое́ю, Де́во, всечестно́ю ико́ною дре́вле Творе́ц всех чудоде́йствова,/ спасе́ Ца́рский град от иноплеме́нных нахожде́ния;/ си́це и Росси́йстей стране́ бу́ди, Госпоже́ Цари́це, покро́в и заступле́ние,/ спаса́ющи ю от всех наве́т вра́жиих.

Седа́лен, глас 4:

Я́ко дре́вняго вои́стинну киво́та честне́йший Твой пречи́стый о́браз, Влады́чице!/ Па́че бо иле́ктра 64 блиста́яся,/ повсю́ду неоску́дно лучи́ ми́лости Твоея́ всем, явля́я, простира́ет/ и чту́щия пресла́вное прише́ствие его́ благода́тною Бо́жиею ми́лостивно соблюда́ет./ О не́мже, Влады́чице, мы, ра́дующеся, усе́рдно пра́зднуем/ и ма́тернее Твое́ к нам милосе́рдие прославля́ем.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Песнь 4.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2019-09-26 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: