Для домашнего совершения




2 а́вгуста 2020 г. Неде́ля 8 по Пятидеся́тнице. Прор. Илии́. Глас 7.

 

ВСЕНО́ЩНОЕ БДЕ́НИЕ

ВЕЛИ́КАЯ ВЕЧЕ́РНЯ

 

Псало́м 103, предначина́тельный:

Хор: Благослови́, душе́ моя́, Го́спода./ Благослове́н еси́, Го́споди./ Го́споди, Бо́же мой, возвели́чился еси́ зело́./ Благослове́н еси́, Го́споди./ Вся прему́дростию сотвори́л еси́./ Сла́ва Ти, Го́споди, сотвори́вшему вся.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

Блаже́н муж:

Хор: Блаже́н муж, и́же не и́де на сове́т нечести́вых.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Я́ко весть Госпо́дь путь пра́ведных, и путь нечести́вых поги́бнет.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Рабо́тайте Го́сподеви со стра́хом и ра́дуйтеся Ему́ с тре́петом.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Блаже́ни вси наде́ющиися Нань.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Воскресни́, Го́споди, спаси́ мя, Бо́же мой.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Госпо́дне есть спасе́ние, и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Духу.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Ины́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́ Бо́же. (Три́жды)

 

 

Го́споди, воззва́х, глас 7:

Хор: Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя./ Услы́ши мя, Го́споди./ Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя:/ вонми́ гла́су моле́ния моего́,/ внегда́ воззва́ти ми к Тебе́.// Услы́ши мя, Го́споди.

Да испра́вится моли́тва моя́,/ я́ко кади́ло пред Тобо́ю,/ воздея́ние руку́ мое́ю/ – же́ртва вече́рняя.// Услы́ши мя, Го́споди.

Чтец: Стихи́ры воскре́сные, глас 7:

На 10. Стих: Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́,// испове́датися и́мени Твоему́.

Стихи́ра: Пpииди́те, возpа́дуемся Го́сподеви,/ сокpуши́вшему сме́pти деpжа́ву,/ и пpосвети́вшему челове́ческий pод,/ со безпло́тными зову́ще:// Соде́телю и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

 

Стих: Мене́ ждут пра́ведницы,// до́ндеже возда́си мне.

Стихи́ра: Кpест пpетеpпе́л еси́ Спа́се,/ и погpебе́ние нас pа́ди,/ сме́pтию же я́ко Бог смеpть умеpтви́л еси́./ Те́мже покланя́емся тpидне́вному воскpесе́нию Твоему́:// Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

На 8. Стих: Из глубины́ воззва́х к Тебе́, Го́споди,// Го́споди, услы́ши глас мой.

Стихи́ра: Апо́столи ви́девше воскpесе́ние Соде́теля, чудя́хуся,/ пою́ще хвалу́ А́нгельскую:/ сия́ сла́ва есть цеpко́вная,/ сие́ бога́тство Ца́pствия:/ постpада́вый нас pа́ди, Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Стих: Да бу́дут у́ши Твои́// вне́млюще гла́су моле́ния моего́.

Стихи́ра: А́ще и ят был еси́ Хpисте́, от беззако́нных муже́й,/ но Ты ми еси́ Бог, и не постыжду́ся;/ бие́н был еси́ по плеще́ма, не отмета́юся;/ на Кpесте́ пpигвожде́н был еси́, и не таю́;/ воста́нием Твои́м хвалю́ся:/ смеpть бо Твоя́ живо́т мой,// Всеси́льне и Человеколю́бче Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Стихи́ры проро́ка Илии́, глас 1, подо́бен: «Небе́сных чино́в…»:

На 6. Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т?// Я́ко у Тебе́ очище́ние е́сть.

Стихира: И́же Фесви́тянина Илию́/ колесни́цею о́гненною/ от земли́, Ще́дре, преложи́вый, Сло́ве,/ сего́ моли́твами спаси́ нас, ве́рно Тя сла́вящих/ и того́ творя́щих ра́достно// Боже́ственную па́мять и спасе́ную.

Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́,// упова́ душа́ моя́ на Го́спода.

Стихира: В тру́се и ви́хре то́нце/ ви́дел еси́ Бо́жие прише́ствие, Илие́ Богоблаже́нне,/ просвеща́ющее тя дре́вле:/ на колесни́це же седя́ четвероко́нней,/ не́бо преежда́л еси́ странноле́пно,// удивля́емь, Богодухнове́нне.

На 4. Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния,// да уповае́т Изра́иль на Го́спода.

Стихира: Иере́и сту́дныя ноже́м закла́л еси́,/ не́бо язы́ком на зе́млю не дожди́ти удержа́л еси́,/ ре́вностию Боже́ственною разже́гся,/ Елиссе́я же испо́лнил еси́,/ ми́лоти пода́нием сугу́бым, му́дре Илие́,// Боже́ственныя благода́ти.

Глас 2, самогла́сны:

Стих: Я́ко у Го́спода ми́лость, и мно́гое у Него́ избавле́ние,// и Той изба́вит Изра́иля от всех беззако́ний eго́.

Стихира: Свети́льники возсия́ша вселе́нней два,/ всесве́тлый Илия́ и Елиссе́й:/ ов у́бо Боже́ственным словом/ небе́сныя ка́пли затвори́ и царя́ обличи́,/ на колесни́це же о́гненней на небеса́ вознесе́ся;/ ов же безча́дныя во́ды исцели́/ и сугу́бу благода́ть прия́т,/ Иорда́нския струи́ раздели́./ И ны́не со А́нгелы лику́юще,// о нас мо́лят, спасти́ся душа́м на́шим.

 

На 2. Стих: Хвали́те Го́спода вси язы́цы,// похвали́те Его́ вси лю́дие.

Стихира: Я́же на возду́се колесни́ца тя подъе́мши огнено́сна,/ я́ко в тру́се, на Небеса́,/ огнедохнове́нную благода́ть тебе́ чуде́с подаде́,/ Илие́ Фесви́тянине,/ нетле́нна тя сотво́рши,/ е́же не ви́дети сме́рти,/ до́ндеже у́бо пропове́си вся́ческим кончи́ну./ Те́мже прииди́, подая́ нам// твои́х исправле́ний наказа́ние.

 

Стих: Я́ко утверди́ся ми́лость Его́ на нас,// и и́стина Госпо́дня пребыва́ет во век.

Стихира: Свети́льниче невече́рний Церкве́й,/ Боже́ственною ре́вностию разжига́емь, Илие́ проро́че,/ небе́сныя ка́пли затвори́л еси́,/ и, вра́ном пита́н быв,/ царя́ обличи́л еси́,/ и свяще́нники умори́л еси́;/ огнь с небесе́ свел еси́,/ и, пятьдеся́тника два умори́в,/ напита́л еси́ вдови́цу еле́ем/ и муки́ ма́лою го́рстию,/ и сы́на ея́ моли́твою воскреси́л еси́./ Огнь разже́гл еси́ в воде́,/ Иорда́нския струи́ пеш преше́л еси́,/ колесни́цею же о́гненною на небеса́ возне́слся еси́,/ Елиссе́ю благода́ть сугу́бую по́дал еси́./ Моли́ся непреста́нно Бо́гу// спасти́ся душа́м на́шим.

 

Глас 6:

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Прииди́те, правосла́вных совокупле́ние,/ соше́дшеся днесь в пречестне́м хра́ме Богоглаго́ливых проро́к,/ псало́мски воспое́м сли́чную песнь/ сих просла́вльшему Христу́ Бо́гу на́шему/ и весе́лием и ра́достию возопие́м:/ ра́дуйся, земны́й А́нгеле и Небе́сный челове́че,/ Илие́ великоимени́те./ Ра́дуйся, и́же сугу́бую благода́ть от Бо́га прие́мый./ Елиссе́е всече́стне./ Ра́дуйтеся, засту́пницы те́плии, и предста́тели,/ и вра́чеве душ и теле́с христолюби́вых люде́й,/ от вся́каго прило́га сопроти́вна, и обстоя́ния, и вся́ких бед// изба́вите ве́рно соверша́ющия всепра́зднственную па́мять ва́шу.

 

Глас 7:

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Догма́тик: Ма́ти у́бо позна́лася еси́,/ па́че естества́, Богоpо́дице,/ пpебыла́ же еси́ Де́ва,/ па́че сло́ва и pа́зума:/ и чудесе́ Рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет./ Пpесла́вну бо су́щу зача́тию Чи́стая,/ непости́жен есть о́бpаз pожде́ния:/ иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин./ Те́мже Тя вси, Ма́теpь Бо́жию ве́дуще,/ мо́лим Ти ся пpиле́жно,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

 

 

Све́те Тихи́й:

Хор: Све́те Ти́хий святы́я сла́вы Безсме́ртнаго Отца́ Небе́снаго, Свята́го, Блаже́ннаго, Иису́се Христе́! Прише́дше на за́пад со́лнца, ви́девше свет вече́рний, пое́м Отца́, Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га. Досто́ин еси́ во вся времена́ пет бы́ти гла́сы преподо́бными, Сы́не Бо́жий, живо́т дая́й; те́мже мир Тя сла́вит.

 

 

Пареми́и:

Чтец: Царств тре́тиих чте́ние.

(Из главы 17):

Чтец: Бысть сло́во Госпо́дне ко Илии́ проро́ку, и рече́ ко Аха́ву: жив Госпо́дь Бог сил, Бог Изра́илев, Ему́же предстою́ днесь пред Ним, а́ще бу́дет в ле́та сия́ роса́ или́ дождь, а́ще не словесы́ уст мои́х. И бысть глаго́л Госпо́день ко Илии́, глаго́ля: иди́ отсю́ду на восто́к и скры́йся в пото́це Хора́фове, при реце́ Иорда́нове, и бу́дет вода́ от пото́ка, и пие́ши ю́, и вра́ном повелю́ пита́ти тя та́мо. И и́де Илия́, и сотвори́ по глаго́лу Госпо́дню, и се́де при пото́це Хора́фове, пред лице́м Иорда́новым, и вра́нове приноша́ху ему́ хле́бы зау́тра и мяса́ к ве́черу, и от пото́ка пия́ше во́ду. И бысть по днех и́зсше пото́к, я́ко не бе дождя́ на зе́млю. И бысть глаго́л Госпо́день ко Илии́, глаго́ля: воста́ни, и иди́ в Саре́ффу Сидо́нскую, и пребу́ди та́мо: се бо запове́дах та́мо жене́ вдови́це препита́ти тя. И, воста́в, и́де в Саре́ффу Сидо́нскую, и прии́де во врата́ гра́да, и се та́мо жена́ вдова́ собира́ше дрова́, и возопи́ Илия́ вслед ея́, и рече́ ей: принеси́ ми у́бо ма́ло воды́ в сосу́де, да пию́. И и́де взя́ти воды́, и возопи́ Илия́ во след ея́, и рече́ ей: приими́ у́бо мне и укру́х хле́ба в руце́ твое́й, и да ям. И рече́ жена́: жив Госпо́дь Бог мой, а́ще есть у мене́ опресно́к, но ра́зве ели́ко горсть муки́ в водоно́се, и ма́ло еле́я во чва́нце. И се аз собира́ю два поле́нца, и вни́ду, и сотворю́ себе́ и ча́дом мои́м, и сне́мы, и у́мрем. И рече́ к ней Илия́: дерза́й, и вни́ди, и не сотвори́ по глаго́лу твоему́, но сотвори́ мне отту́ду опресно́к мал пре́жде, и изнесе́ши ми, себе́ же и ча́дом твои́м сотвори́ши последи́. Я́ко та́ко глаго́лет Госпо́дь Бог Изра́илев: водоно́с муки́ не оскуде́ет, и чва́нец еле́я не ума́лится до дне, до́ндеже даст Госпо́дь дождь на зе́млю. И и́де жена́, и сотвори́ по глаго́лу Илиину́, и даде́ ему́, и ядя́ше той, и та, и ча́да ея́. И от того́ дне водоно́с муки́ не оскуде́, и чва́нец еле́я не ума́лися, по глаго́лу Госпо́дню, и́же глаго́ла руко́ю Илино́ю. И бысть по глаго́лех сих, и разболе́ся сын жены́ госпожи́ до́му, и бе боле́знь его́ крепка́ зело́, до́ндеже не оста́ в нем дух. И рече́ жена́ ко Илии́: что мне и тебе́, челове́че Бо́жий, вшел еси́ ко мне воспомяну́ти грехи́ моя́, и умори́ти сы́на моего́? И рече́ Илия́ к жене́: даждь ми сы́на твоего́. И взят его́ от ло́на ея́, и вознесе́ его́ в го́рницу, в не́йже сам почива́ше, и положи́ его́ на одре́ свое́м. И возопи́ Илия́ ко Го́споду, и рече́: увы́ мне, Го́споди, Свиде́телю вдовы́, у нея́же аз пребыва́ю, Ты озло́бил еси́, е́же умори́ти сы́на ея́. И ду́ну на о́трочища трикра́ты, и призва́ Го́спода, и рече́: Го́споди Бо́же мой, да возврати́тся у́бо душа́ о́трочища сего́ в онь. И бысть та́ко. И возопи́ Илия́, и услы́ша Госпо́дь глас Илии́н, и возврати́ся душа́ о́трочища, и оживе́. И поя́т Илия́ о́трочища, и сведе́ и́ от го́рницы в дом, и даде́ и́ ма́тери его́. И рече́ Илия́ к ней: виждь, я́ко жив есть сын твой. И рече́ жена́ ко Илии́: се разуме́х, я́ко челове́к Бо́жий еси́ ты, и глаго́л Госпо́день во усте́х твои́х и́стинен.

 

Чтец: Царств тре́тиих чте́ние.

(Из глав 18, 19):

Чтец: Бысть глаго́л Бо́жий ко Илии́ Фесви́тянину в тре́тие ле́то ца́рства Аха́вля, глаго́ля: иди́ и яви́ся Аха́ву, дам бо дождь на лице́ земли́. И бысть, я́ко ви́де Аха́в Илию́ и рече́ к нему́: а́ще ты еси́, развраща́яй Изра́иля? И рече́ Илия́: не развраща́ю аз Изра́иля, но ты и дом отца́ твоего́, внегда́ оста́висте вы Го́спода Бо́га своего́ и идо́сте в след Ваа́ла. И ны́не посли́ и собери́ ко мне весь Изра́иль, на го́ру Карми́льскую, и проро́ки сту́дныя Ваа́ловы, и́хже три́ста и пятьдеся́т, и проро́к ме́рзских четы́реста яду́щих трапе́зу Иезаве́лину. И по глаго́лу Илиину́ посла́ Аха́в в весь Изра́иль, и собра́ вся проро́ки на го́ру Карми́льскую, и приведе́ ко всем им Илию́. И рече́ им Илия́: доко́ле вы хра́млете на о́ба коле́на ва́ша? А́ще есть Госпо́дь Бог, иди́те в след Его́, а́ще ли Ваа́л есть, то иди́те за ним. И не отвеща́ша ему́ лю́дие словесе́. И рече́ Илия́ к лю́дем: аз есмь оста́х проро́к Госпо́день еди́н, и проро́цы Ваа́ловы, и́хже три́ста и пятьдеся́т муже́й, и проро́ков ме́рзских четы́реста. И рече́ Илия́: дади́те ми два юнца́, да изберете́ себе́ еди́наго, и растеши́те и́ на у́ды, и возложи́те и́ на дрова́, да не приложите́ огня́. И аз растешу́ юнца́ друга́го, и возложу́ на дрова́, и огня́ не возгнещу́. И да призовете́ имена́ бого́в ва́ших, и аз призову́ И́мя Го́спода Бо́га моего́. И бу́дет Бог, И́же а́ще послу́шает огне́м, Той есть Бог. И отвеща́ша вси лю́дие, и ре́ша: добр глаго́л Илии́н, и́же глаго́ла, да бу́дет та́ко. И рече́ Илия́ проро́ком сту́дным: избери́те себе́ юнца́ еди́наго, и сотвори́те вы пре́жде, я́ко вас есть мно́жество, и призови́те имена́ бого́в ва́ших, и огня́ не пригнеща́йте. И поя́ша юнца́, и сотвори́ша та́ко. И призыва́ху и́мя Ваа́лово от у́тра и до полу́дне, и ре́ша: послу́шай нас, Ваа́ле, послу́шай нас. И не бе гла́са, ни послуша́ния, и рыска́ху о́коло же́ртвенника, и́же сотвори́ша си́и. И бысть полу́дне, и поруга́ся им Илия́ Фесви́тянин, и рече́: зови́те гла́сом вели́ким, я́ко бо́гу ва́шему непра́зднство есть, да еда́ что и́ное стро́ит или́ усну́л есть, да убудите́ его́! И зовя́ху гла́сом вели́ким, и кроя́хуся по обы́чаю своему́ ножи́, и мно́зи би́ша себе́ бичьми́ до проли́тия кро́ве своея́. И прорица́ху, и бысть до ве́чера, я́ко бы́ти вре́мя взы́ти же́ртве, и не бе гла́са. И глаго́ла Илия́ к проро́ком сту́дным, глаго́ля: отступи́те ны́не, да и аз сотворю́ же́ртву мою́. И отступи́ша ти́и, и умо́лкнуша. И рече́ Илия́ к лю́дем: приступи́те ко мне. И приступи́ша к нему́ вси лю́дие. И прия́т Илия́ двана́десять ка́мений, по числу́ коле́н сыно́в Изра́илевых, я́коже глаго́ла ему́ Госпо́дь: Изра́иль бу́дет и́мя твое́. И созда́ ка́мение во И́мя Госпо́дне, и исцели́ олта́рь раско́панный, и сотвори́ мо́ре, вмеща́ющее две ме́ре се́мене, о́крест олтаря́. И воскладе́ поле́на на олта́рь, и́же сотвори́, и растеса́ на у́ды всесожига́емое, и возложи́ на поле́на, и обы́де олта́рь. И рече́ Илия́: принеси́те ми четы́ре водоно́сы воды́ и возлива́йте на всесожже́ния и на поле́на. И сотвори́ша та́ко. И рече́: удво́йте. И удво́иша. И рече́: утро́йте. И утро́иша. И прохожда́ше вода́ о́крест олтаря́, и мо́ре испо́лнися воды́. И возопи́ Илия́ на не́бо, и рече́: Го́споди Бо́же Авраа́мов, и Исаа́ков, и Иа́ковль, послу́шай мене́, Го́споди, послу́шай мене́ днесь огне́м: да разуме́ют вси лю́дие си́и, я́ко Ты еси́ Еди́н Госпо́дь Бог Изра́илев, и аз раб Твой, и Тебе́ ра́ди сотвори́х дела́ сия́ вся, и Ты обрати́ сердца́ люде́й сих в след Тебе́. И паде́ огнь от Го́спода с небесе́, и пояде́ всесожже́ния, и поле́на, и ка́мение, и персть, и во́ду, я́же бе в мо́ри, вся полиза́ огнь. И падо́ша вси лю́дие на лицы́ свое́м и ре́ша: вои́стинну Госпо́дь Бог, Той есть Бог. И рече́ Илия́ к лю́дем: поима́йте проро́ки Ваа́ловы, да ни еди́н скры́ется от них. И я́ша их, и веде́ я́ Илия́ на пото́к Ки́ссов, и ту их закла́. И рече́ Илия́ посе́м Аха́вови: се глас хожде́ния дожде́внаго, впрязи́ колесни́цу твою́ и сни́ди, да не пости́гнет тебе́ дождь. И взы́де Илия́ на Карми́льскую го́ру, и прекло́нься на зе́млю, и положи́ лице́ свое́ между́ коле́нома свои́ма, и помоли́ся ко Го́споду. И не́бо помрачи́ся о́блаки и ду́хом, и бысть дождь ве́лий, и пла́чася Аха́в, и́де до Иезрае́ля. И рука́ Госпо́дня бысть на Илии́. И стягну́в чре́сла своя́, и тече́ пред Аха́вом до Иезрае́ля. И возвести́ Аха́в жене́ свое́й Иезаве́ли вся, ели́ка сотвори́ Илия́, и я́ко закла́ проро́ки ноже́м. И посла́ Иезаве́ль ко Илии́, глаго́лющи: у́тро в се́йже час положу́ ду́шу твою́, я́коже ду́шу еди́наго от сих. И слы́ша, и убоя́ся Илия́, и воста́в, и́де души́ ра́ди своея́, и прии́де в Вирсави́ю, зе́млю Иу́дову. И оста́ви о́трочища своего́ та́мо, и и́де в пусты́ню дне путь. И прише́д, се́де под сме́рчием, и проси́ души́ свое́й сме́рти, и рече́: довле́ет ми, Го́споди, приими́ у́бо ду́шу мою́ от мене́, я́ко несмь аз па́че оте́ц мои́х. И ля́же, и успе́ под са́дом. И се А́нгел Госпо́день косну́ся ему́, и рече́ ему́: воста́ни, яждь и пий. И воззре́в Илия́, и се, при возгла́вии его́ опресно́к ячме́нный и корча́г воды́. И воста́, и яде́, и пит, и обра́щся, у́спе. И обра́щся А́нгел Госпо́день втори́цею, и косну́ся ему́, и рече́ ему́: воста́ни, яждь и пий, я́ко мног от тебе́ путь. И воста́, и яде́, и пит, и и́де в кре́пости я́ди тоя́ четы́редесять дней и четы́редесять ноще́й до горы́ Хори́вския. И вни́де та́мо в пеще́ру, и всели́ся в ней. И се глаго́л Госпо́день к нему́, и рече́ ему Госпо́дь: что ты зде, Илие́? И рече́ Илия́: ревну́я, поревнова́х по Го́споде Бо́зе Вседержи́тели, я́ко оста́виша Тя сы́нове Изра́илевы, и олтари́ Твоя́ раскопа́ша, и проро́ки Твоя́ ору́жием изби́ша, и оста́х аз еди́н, и и́щут души́ моея́, изъя́ти ю́. И рече́ А́нгел: изы́ди у́тро и ста́ни в горе́ пред Го́сподем, и се мимои́дет Госпо́дь. И дух ве́лий и кре́пок, разоря́я го́ры и сокруша́я ка́мение пред Го́сподем: не в ду́се Госпо́дь. И по ду́се вихр, и не в ви́хре Госпо́дь. И по ви́хре огнь, и не во огни́ Госпо́дь. И по огни́ глас хла́да то́нка, и та́мо Госпо́дь. И бысть, я́ко услы́ша Илия́, покры́ лице́ свое́ ми́лотию свое́ю, и изы́де, и ста при пеще́ре. И се к нему́ бысть глас и рече́: что зде ты, Илие́? И рече́ Илия́: ревну́я, поревнова́х по Го́споде Бо́зе Вседержи́тели, я́ко оста́виша заве́т Твой сы́нове Изра́илевы, и олтари́ Твоя́ раскопа́ша, и проро́ки Твоя́ изби́ша ору́жием, и оста́х аз еди́н, и и́щут души́ моея́, изъя́ти ю́. И рече́ Госпо́дь к нему́: иди́, возврати́ся путе́м твои́м, и по́йдеши в путь пусты́ни Дама́сковы, и пома́жеши Азаи́ла на ца́рство во Ассири́и; и Ииу́я, сы́на Амесси́ина, пома́жеши в царя́ Изра́илю; и Елиссе́я, Сы́на Асафа́това, пома́жеши вме́сто себе́ проро́ка.

Чтец: Царств четве́ртых чте́ние.

(3 Цар. из главы 19, 4 Цар. из главы 2):

Чтец: Бысть во дни о́ны, обре́те Илия́ Елиссе́я, сы́на Асафа́това, и той ора́ше вола́ми. И и́де Илия́ к нему́, и пове́рже Илия́ ми́лоть свою́ на нем, и оста́ви Елиссе́й волы́, и тече́ созади́ Илии́, и служа́ше ему́. И бысть, егда́ взя́ту бы́ти Илии́ Го́сподем в ви́хре я́ко на не́бо, и идо́ста Илия́ и Елиссе́й в Галга́лы. Рече́ Илия́ ко Елиссе́ю: седи́ у́бо зде, я́ко Госпо́дь посла́ мя до Иорда́на. И рече́ Елиссе́й: жив Госпо́дь, и жива́ душа́ твоя́, а́ще оста́влю тебе́. И поидо́ста о́ба, и пятьдеся́т муже́й от сыно́в проро́ческих приидо́ша и ста́ша пря́мо издале́ча. О́ба же ста́ста при Иорда́не. И прия́т Илия́ ми́лоть свою́, и свит ю́, и порази́ е́ю во́ды, и раздели́ся вода́ сю́ду и сю́ду, и преидо́ста о́ба по су́ху. И бысть, я́ко преидо́ста, и рече́ Илия́ Елиссе́ю: проси́, что сотворю́ тебе́, пре́жде да́же не взят бу́ду от тебе́. И рече́ Елиссе́й: да бу́дет у́бо дух, и́же в тебе́, сугу́б во мне. И рече́ Илия́: ожесточи́л еси́ проси́ти; оба́че а́ще уви́диши мя, взе́млема от тебе́, бу́дет ти та́ко, а́ще ли же не уви́диши, не бу́дет. И бысть иду́щим им и глаго́лющим, и се колесни́ца о́гненна и ко́ни о́гненни, и раздели́ между́ обе́ма, и взя́тся Илия́ тру́сом, я́ко на не́бо. И Елиссе́й зря́ше, и той вопия́ше: о́тче, о́тче, колесни́ца Изра́илева и ко́ни его́. И не ви́де его́ ктому́. И я́тся Елиссе́й за ри́зы своя́, и раздра́ я́ на дво́е. И взят ми́лоть Илиину́ Елиссе́й, па́дшую верху́ его́. И обрати́ся Елиссе́й, и ста на бре́зе Иорда́на. И прия́т Елиссе́й ми́лоть Илиину́, па́дшую верху́ его́, и уда́ри во́ды, и не раздели́шася. И рече́ Елиссе́й: где у́бо есть Бог Илии́н Апфо́? И уда́ри Елиссе́й во́ды второ́е, и раздели́шася во́ды, и пре́йде по су́ху.

 

 

Сподо́би, Го́споди:

Хор: Сподо́би, Го́споди, в ве́чер сей без греха́ сохрани́тися нам. Благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, и хва́льно и просла́влено и́мя Твое́ во ве́ки. Ами́нь.

Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, я́коже упова́хом на Тя. Благослове́н еси́, Го́споди, научи́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Влады́ко, вразуми́ мя оправда́нием Твои́м. Благослове́н еси́, Святы́й, просвети́ мя оправда́нии Твои́ми.

Го́споди, ми́лость Твоя́ во век, дел руку́ Твое́ю не пре́зри. Тебе́ подоба́ет хвала́, Тебе́ подоба́ет пе́ние, Тебе́ сла́ва подоба́ет. Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

 

Лития́:

Поется стихира храма [1], зате́м:

 

Стихиры проро́ка Илии́:

Глас 4, самогла́сны:

Нетле́ннаго соедине́ния прича́стник,/ блаже́нне проро́че, был еси́./ О Бо́зе, Спа́се мое́м, моли́твою Иорда́н раздели́в,/ по су́ху преше́л еси́/ и на о́гненней колесни́це я́ко на небеса́ восхище́н был еси́,/ сугу́бую благода́ть Елиссе́ю оста́вль./ Те́мже мо́лим тя,/ а́ще и те́лом восхище́н был еси́,/ но ду́хом от нас не разлуча́йся/ и всегда́ Христу́ моли́ся// спасти́ся душа́м на́шим.

 

Светоза́рен о́блак, Боже́ственный проро́че, яви́лся еси́,/ иска́пая ту́чу Богоразу́мия всем ве́рным,/ напая́я бога́тно вино́м весе́лия всех,/ ве́рою прити́чущих к Боже́ственнейшему хра́му твоему́./ Те́мже мо́лим тя,/ Боже́ственный проро́че и Богови́дче Илие́,/ побе́ды на враги́ во́инству на́шему да́руй// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

 

Самоде́ржцу уму́ плоть покори́л еси́,/ Боже́ственный Илие́ проро́че,/ усе́рдно восхожде́ния, я́ко по степе́нем, в се́рдцы твое́м полага́я./ Те́мже и непра́вдовавша царя́ обличи́в,/ гне́ва Бо́жия запреще́ние изре́к,/ и сту́дныя свяще́нники я́ко непра́ведны ноже́м погуби́л еси́,/ и всех научи́л еси́ я́сно вопи́ти:// вои́стинну еди́н есть Бог, Его́же Илия́ пропове́да.

 

Глас 6:

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

О, нечести́ва царя́ повеле́ния!/ О, поста́, испо́лнена кро́ве и беззако́ния!/ Запове́да пост, да уби́йство сотвори́т,/ и а́бие убие́н бысть Навуфе́й изра́ильтянин./ Что же, проро́че, к сим рекл еси́?/ Я́ко та́ко глаго́лет Госпо́дь:/ поне́же без пра́вды му́жа изра́ильтянина уби́л еси́,/ та́кожде и твоя́ кровь пролие́на бу́дет,/ и блудни́цы в кро́ви твое́й измы́ются./ Но моли́твами, Христе́, Твоего́ проро́ка и пропове́дника/ такова́го безчелове́чества изба́ви ду́ши на́ша,// я́ко Человеколю́бец.

 

Богородичен, глас 6:

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная,/ возрасти́вшая нам Плод живота́,/ Тебе́ мо́лимся:/ моли́ся, Влады́чице, со святы́ми апо́столы// поми́ловати ду́ши на́ша.

 

 

Стихи́ры на стихо́вне:

Чтец: Стихи́ры воскре́сные, глас 7:

Стихира: Воскpе́сл еси́ из гpо́ба Спа́се миpа,/ и совоздви́гл еси́ челове́ки с пло́тию Твое́ю:// Го́споди, сла́ва Тебе́.

 

Стих: Госпо́дь воцари́ся,/ в ле́поту облече́ся.

Воскpе́сшему из ме́pтвых, и пpосвети́вшему вся,/ пpииди́те поклони́мся:/ от а́дова бо мучи́тельства нас свободи́л есть,/ свои́м тpидне́вным Воскpесе́нием живо́т нам даpовавый,// и ве́лию ми́лость.

 

Стих: И́бо утверди́ вселе́нную,/ я́же не подви́жется.

Во ад соше́д Хpисте́, смеpть плени́л еси́,/ и тpидне́вен воскpе́с, нас совоскpеси́л еси́,/ сла́вящих Твое́ всеси́льное воста́ние,// Го́споди Человеколю́бче.

 

Стих: До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня,/ Го́споди, в долготу́ дний.

Стpа́шен яви́лся еси́ Го́споди, во гpо́бе лежа́ я́ко спя,/ воскpе́с же тpидне́вен я́ко си́лен,/ Ада́ма совоскpеси́л еси́ зову́ща:/ сла́ва Воскpесе́нию Твоему́,// Еди́не Человеколю́бче.

 

Стихира проро́ка Илии́, глас 6:

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Проро́че, пропове́дниче Христо́в,/ престо́ла вели́чествия никогда́же отступа́еши/ и коему́ждо боля́щу при́сно предстои́ши;/ в Вы́шних служа́, вселе́нную благословля́еши,/ всю́ду прославля́емь;// проси́ очище́ние душа́м на́шим.

Богородичен воскресный (по гла́су «Сла́вы…»), глас 6:

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Творе́ц и Изба́витель мой, Пречи́стая,/ Христо́с Госпо́дь из Твои́х ложе́сн проше́д,/ в мя Оболки́йся,/ пе́рвыя кля́твы Ада́ма свободи́./ Те́мже Ти, Всечи́стая,/ я́ко Бо́жии Ма́тери же и Де́ве,/ вои́стинну вопие́м немо́лчно:/ ра́дуйся А́нгельски, ра́дуйся, Влады́чице,/ Предста́тельство и Покро́ве,// и Спасе́ние душ на́ших.

 

Моли́тва свята́го Симео́на Богоприи́мца:

Хор: Ны́не отпуща́еши раба́ Твоего́, Влады́ко,/ по глаго́лу Твоему́, с ми́ром;/ я́ко ви́деста о́чи мои́ спасе́ние Твое́,/ е́же еси́ угото́вал пред лице́м всех люде́й,/ свет во открове́ние язы́ков,// и сла́ву люде́й Твои́х Изра́иля.

 

Трисвято́е по О́тче наш:

Чтец: Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй.(Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

 

Тропа́рь, глас 4:

Хор: Богоро́дице Де́во, ра́дуйся,/ Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю:/ благослове́на Ты в жена́х/ и благослове́н Плод чре́ва Твоего́,// яко Спа́са родила́ еси душ на́ших. (Дважды)

Тропа́рь проро́ка Илии́, глас 4:

Во пло́ти А́нгел,/ проро́ков основа́ние,/ вторы́й Предте́ча прише́ствия Христо́ва, Илия́ сла́вный,/ свы́ше посла́вый Елиссе́еви благода́ть/ неду́ги отгоня́ти/ и прокаже́нныя очища́ти,/ те́мже и почита́ющим его́ то́чит исцеле́ния.

Псало́м 33:

Хор: Благословлю́ Го́спода на вся́кое вре́мя,/ вы́ну хвала́ Его́ во усте́х мои́х./ О Го́споде похва́лится душа́ моя́,/ да услы́шат кро́тцыи, и возвеселя́тся./ Возвели́чите Го́спода со мно́ю,/ и вознесе́м И́мя Его́ вку́пе./ Взыска́х Го́спода, и услы́ша мя,/ и от все́х скорбе́й мои́х изба́ви мя./ Приступи́те к Нему́, и просвети́теся,/ и ли́ца ва́ша не постыдя́тся./ Сей ни́щий воззва́, и Госпо́дь услы́ша и́,/ и от все́х скорбе́й его́ спасе́ и́./ Ополчи́тся а́нгел Госпо́день о́крест боя́щихся Его́,/ и изба́вит их./ Вкуси́те и ви́дите, я́ко благ Госпо́дь:/ блаже́н муж, и́же упова́ет Нань./ Бо́йтеся Го́спода, вси́ святи́и Его́,/ я́ко несть лише́ния боя́щимся Его́./ Бога́тии обнища́ша и взалка́ша:/ взыска́ющии же Го́спода// не лиша́тся вся́каго бла́га.

У́ТРЕНЯ.

Шестопса́лмие:

Хор: Сла́ва в вы́шних Бо́гу, и на земли́ мир, в челове́цех благоволе́ние. (Три́жды)

Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. (Два́жды)

Чтец:Псалом 3:

Го́споди, что ся умно́жиша стужа́ющии ми́? Мно́зи востаю́т на мя, мно́зи глаго́лют души́ мое́й: несть спасе́ния eму́ в Бо́зе eго́. Ты же, Го́споди, Засту́пник мой еси́, сла́ва моя́ и вознося́й главу́ мою́. Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х, и услы́ша мя от горы́ святы́я Своея́. Аз усну́х, и спах, воста́х, я́ко Госпо́дь засту́пит мя. Не убою́ся от тем люде́й, о́крест напа́дающих на мя. Воскресни́, Го́споди, спаси́ мя, Бо́же мой, я́ко Ты порази́л еси́ вся вражду́ющыя ми всу́е: зу́бы гре́шников сокруши́л еси́. Госпо́дне есть спасе́ние, и на лю́дех Твои́х благослове́ние Твое́.

Аз усну́х, и спах, воста́х, я́ко Госпо́дь засту́пит мя.

Псалом 37:

Го́споди, да не я́ростию Твое́ю обличи́ши мене́, ниже́ гне́вом Твои́м нака́жеши мене́. Я́ко стре́лы Твоя́ унзо́ша во мне, и утверди́л еси́ на мне ру́ку Твою́. Несть исцеле́ния в пло́ти мое́й от лица́ гне́ва Твоего́, несть ми́ра в косте́х мои́х от лица́ грех мои́х. Я́ко беззако́ния моя́ превзыдо́ша главу́ мою́, я́ко бре́мя тя́жкое отяготе́ша на мне. Возсмерде́ша и согни́ша ра́ны моя́ от лица́ безу́мия моего́. Пострада́х и сляко́хся до конца́, весь день се́туя хожда́х. Я́ко ля́двия моя́ напо́лнишася поруга́ний, и несть исцеле́ния в пло́ти мое́й. Озло́блен бых и смири́хся до зела́, рыка́х от воздыха́ния се́рдца моего́. Го́споди, пред Тобо́ю все жела́ние мое́ и воздыха́ние мое́ от Тебе́ не утаи́ся. Се́рдце мое́ смяте́ся, оста́ви мя си́ла моя́, и свет о́чию мое́ю, и той несть со мно́ю. Дру́зи мои́ и и́скреннии мои́ пря́мо мне прибли́жишася и ста́ша, и бли́жнии мои́ отдале́че мене́ ста́ша и нужда́хуся и́щущии ду́шу мою́, и и́щущии зла́я мне глаго́лаху су́етная и льсти́вным весь день поуча́хуся. Аз же я́ко глух не слы́шах и я́ко нем не отверза́яй уст свои́х. И бых я́ко челове́к не слы́шай и не имы́й во усте́х свои́х обличе́ния. Я́ко на Тя, Го́споди, упова́х, Ты услы́шиши, Го́споди Бо́же мой. Я́ко рех: да не когда́ пора́дуют ми ся врази́ мои́: и внегда́ подвижа́тися нога́м мои́м, на мя велере́чеваша. Я́ко аз на ра́ны гото́в, и боле́знь моя́ предо мно́ю есть вы́ну. Я́ко беззако́ние мое́ аз возвещу́ и попеку́ся о гресе́ мое́м. Врази́ же мои́ живу́т и укрепи́шася па́че мене́, и умно́жишася ненави́дящии мя без пра́вды. Воздаю́щии ми зла́я возблага́я оболга́ху мя, зане́ гоня́х благосты́ню. Не оста́ви мене́, Го́споди Бо́же мой, не отступи́ от Мене́. Вонми́ в по́мощь мою́, Го́споди спасе́ния моего́.

Не оста́ви мене́, Го́споди Бо́же мой, не отступи́ от Мене́. Вонми́ в по́мощь мою́, Го́споди спасе́ния моего́.

Псалом 62:

Бо́же, Бо́же мой, к Тебе́ у́тренюю, возжада́ Тебе́ душа́ моя́, коль мно́жицею Тебе́ плоть моя́, в земли́ пу́сте и непрохо́дне, и безво́дне. Та́ко во святе́м яви́хся Тебе́, ви́дети си́лу Твою́ и сла́ву Твою́. Я́ко лу́чши ми́лость Твоя́ па́че живо́т, устне́ мои́ похвали́те Тя. Та́ко благословлю́ Тя в животе́ мое́м, о и́мени Твое́м воздежу́ ру́це мои́. Я́ко от ту́ка и ма́сти да испо́лнится душа́ моя́, и устна́ма ра́дости восхва́лят Тя уста́ моя́. А́ще помина́х Тя на посте́ли мое́й, на у́тренних поуча́хся в Тя. Я́ко был еси́ Помо́щник мой, и в кро́ве крилу́ Твое́ю возра́дуюся. Прильпе́ душа́ моя́ по Тебе́, мене́ же прия́т десни́ца Твоя́. Ти́и же всу́е иска́ша ду́шу мою́, вни́дут в преиспо́дняя земли́, предадя́тся в ру́ки ору́жия, ча́сти ли́совом бу́дут. Царь же возвесели́тся о Бо́зе, похва́лится всяк клены́йся Им, я́ко загради́шася уста́ глаго́лющих непра́ведная.

...





Читайте также:
Тест Тулуз-Пьерон (корректурная проба): получение информации о более общих характеристиках работоспособности, таких как...
Фразеологизмы и их происхождение: В Древней Греции жил царь Авгий. Он был...
Роль химии в жизни человека: Химия как компонент культуры наполняет содержанием ряд фундаментальных представлений о...
Какие слова найти родителям, чтобы благословить молодоженов?: Одной из таких традиций является обязательная...

Поиск по сайту

©2015-2022 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-11-04 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту:


Мы поможем в написании ваших работ!
Обратная связь
0.076 с.