Святые священномученики епископы Херсонесские Ефрем, Василий, Евгений, Елпидий, Агафодор, Еферий и Капитон




Глас 4.

Пе́снь 1

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну/ невла́жными стопа́ми/ дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль,/ крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма/ Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Боже́ственными светоли́тии му́ченицы облива́еми,/ светоно́сный сей и све́тлый пра́здник ваш всегда́ благоче́стно хва́лящия/ страсте́й мглы изба́вите.

Сло́во Бо́жие, вопло́щся, вас показа́, всеблагосла́вныя па́стыри,/ Того́ возвести́ти Божество́ заблу́ждшим, преподо́бнии,/ и неве́дением бе́дствующим.

Вод животво́рных Ду́ха исполня́еми,/ иста́явшия зно́ем лю́тым безбо́жия напои́сте/ и к воде́, сла́внии, спасе́ния наста́висте.

Богоро́дичен: Разреши́ся пра́отцев, Чи́стая, запреще́ние,/ па́че ума́ Рождество́м Твои́м, Пречи́стая,/ и пе́рвый восприя́ша рая́ вход, велегла́сно восхваля́юще Тя.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи:/ Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ и прибе́жище, и утвержде́ние.

Огне́м Боже́ственным ум разже́г, Васи́лие всему́дре,/ я́коже па́стырь изря́днейший, ве́щь безбо́жия попали́л еси́.

Ду́ха све́том су́щия во тьме́ лю́тых, сла́вне,/ к просвеще́нию привле́кл еси́ свята́го креще́ния.

Стези́ твоя́ к Бо́гу испра́вишася, Васи́лие,/ вся от преле́стнаго пути́ благода́тию к Богоразу́мию обрати́ша.

Богоро́дичен: Избавля́ющаго челове́ки от наси́лия вра́жия,/ родила́ еси́ си́льнаго Го́спода,/ Пречи́стая Де́во Всепе́тая.

Седа́лен, глас 3. Подо́бен: Красоте́ де́вства:

Ми́ром пома́зания освяти́вшеся,/ па́стырие яви́стеся лю́дем Богому́дрым,/ и, я́ко а́гнцы чи́сти, поже́ршеся, принесо́стеся Сло́ву Началопа́стырю,/ поже́ршемуся, я́ко овча́ти,/ му́ченицы всехва́льнии и свети́льницы всеми́рнии./ Те́мже торжеству́ем вси любо́вию Боже́ственную па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́,/ красне́йший Грозд прозябла́ еси́, источа́ющ нам вино́ спасе́ния,/ всех веселя́щее ду́ши же и телеса́./ Те́мже, я́ко вину́ Тя до́брых блажа́ще при́сно, со А́нгелом вопие́м Ти:/ ра́дуйся, Благода́тная.

Крестобогоро́дичен:

Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́,/ ви́дящи Тя ме́ртва ви́сяща на Кресте́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше:/ что Тебе́ воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р и неблагода́рный,/ и́же мно́гих и вели́ких Твои́х, Сы́не Мой, даро́в наслади́выйся?/ Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́,/ Со́лнце пра́ведное,/ ста в чи́не свое́м,/ досто́йно взыва́ющи:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Свяще́ннейших му́ченик лик да пое́тся,/ свяще́нства благода́тию и муче́ния озаря́емь,/ и пое́т, веселя́ся:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоно́снии ко́рмчии Це́ркве,/ Ефре́м и Агафодо́р, Васи́лий и Капи́тон,/ Ефе́рий, Евге́ний и Боже́ственный Елпи́дий,/ Ду́хом Святы́м яви́шася.

Научи́вшеся Боже́ственным, отцы́ Боже́ственнии,/ лю́ди в преподо́бии и пра́вде и́стинно упасо́сте/ и коне́ц блаже́нный муче́нием прия́сте.

Уме́ршии неве́рием уме́ршаго воста́нием получи́ша жи́знь ве́чную,/ тобо́ю ве́ровавше Христу́ Бо́гу на́шему, му́чениче свяще́ннейший Васи́лие.

Богоро́дичен: Умерщвле́нныя оживи́ла еси́ челове́ки,/ Жи́знь Ипоста́сную ро́ждши, Де́во, па́че вся́кия мы́сли, Христа́, Бо́га на́шего,/ Челове́ка за милосе́рдие бы́вша.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Ты, Го́споди, мой Свет,/ в мир прише́л еси́,/ Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения/ ве́рою воспева́ющия Тя.

Ча́шу честна́го муче́ния испи́сте,/ И́мя Госпо́дне, Богоно́снии отцы́, ве́рно призыва́юще.

Еди́н, ме́ртвым вдыха́яй воскресе́ние,/ моли́твою твое́ю уме́ршаго, Васи́лие, воздвиза́ет,/ уясня́я твое́ пропове́дание.

Равноче́стна Отцу́ Сы́на пропове́дающе,/ многобо́жное мучи́тельство идолонеи́стовства, отцы́, отгна́сте.

Богоро́дичен: Блаже́ни су́ть лю́дие,/ ве́дущии Тя, Всенепоро́чная, Влады́ки всех Ма́терь/ и любо́вию ублажа́ющий Тя.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди,/ Це́рковь вопие́т Ти,/ от бесо́вския кро́ве очи́щшися/ ра́ди ми́лости от ребр Твои́х/ исте́кшею кро́вию.

Похвала́ми Агафодо́ра же, и Евге́ния,/ и Васи́лия вели́каго, и му́драго Елпи́дия увенча́ем,/ иера́рхи и до́блия су́щия му́ченики.

Зако́нными воспита́нии ду́ха, всему́дрии,/ беззако́ннующим зако́ны спаси́тельныя предложи́вше,/ благоче́стия к просвеще́нию ты́я привлеко́сте.

Яви́стеся от разли́чных град овча́та,/ еди́нех же люде́й па́стырие и Боже́ственнаго гра́да насле́дницы,/ в не́мже обита́ют Бо́гу угоди́вший му́ченицы.

Богоро́дичен: Зако́на Тя се́ни, проро́ков же гада́ния прообража́ху, Де́во,/ неизрече́нным сло́вом Рождество́ име́вшую, спаса́ющее мир, Всенепоро́чная.

Конда́к, глас 2. Подо́бен: В вы́шних живы́й:

Светоно́сный де́нь наста́/ па́стырей, епи́скопствовавщих све́тло в Херсо́не,/ и́хже воспева́ем пра́здник,/ пострада́вших за Христо́вы о́вцы./ Священному́ченицы, моли́те Пастыренача́льника Христа́/ и нас причести́ десна́го ове́ц стоя́ния,/ да вопие́м вам:/ ра́дуйтеся, свяще́ннии отцы́,/ за Христа́ кро́вь свою́ излия́вшии.

Пе́снь 7

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любо́вию благоче́стия па́че,/ не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху:/ благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ра́дуяся, вшел еси́, о́тче Капи́тоне, в пе́щь,/ пребы́л же еси́ неопали́м, я́коже о́троцы трие́,/ неве́рныя изыма́я огня́ бу́дущаго,/ ве́ровавшия Боже́ственным твои́м чудесе́м.

Не устраши́вся, не убоя́вся повеле́ния, о́тче свяще́нный Капи́тоне,/ в свяще́нную ри́зу обле́клся еси́,/ в не́йже у́глие о́гненное нося́, блаже́нне.

Пу́ть загради́л еси́ неразу́мия Боже́ственными словесы́ твои́ми,/ ра́зум благоче́стия всем вложи́в,/ во глубину́ попо́лзшимся идолонеи́стовства,/ священноде́телю Капи́тоне Богоприя́тне.

Богоро́дичен: Созда́вый руко́ю Е́ву, Сло́во Бо́жие, Отрокови́це,/ назда́ти вся восхоте́в, из чре́ва Твоего́ зи́ждется,/ нача́ло прие́мля, Отцу́ и Ду́ху сопресто́льный.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Руце́ распросте́р, Дании́л/ льво́в зия́ния в ро́ве затче́;/ о́гненную же си́лу угаси́ша,/ доброде́телию препоя́савшеся,/ благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Умертви́вше боле́зньми пло́ть,/ жи́знь безсме́ртную исхода́таисте, отцы́ преподо́бнии,/ всем, ме́ртвым бого́м служа́щим,/ и́же и, спа́сшеся, с ва́ми при́сно зову́т:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Согла́сно Евге́ния, ве́рнии, и Агафодо́ра,/ Ефре́ма и Елпи́дия с Ефе́рием воспои́м,/ Васи́лия же и Капи́тона, я́ко низложи́тели врага́ и иера́рхи Христо́вы,/ Ему́же вопие́м:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Возвесели́л еси́ лю́ди, о́тче Ефре́ме, твои́ми уче́ньми/ и ны́не преше́л еси́ к невече́рнему сия́нию и к весе́лию присносу́щному,/ твои́х трудо́в воздая́ния прие́мля и взыва́я:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Пожи́в, всеблаже́нне Васи́лие, на земли́, я́ко А́нгел,/ над страстьми́ плотски́ми ты ца́рствовал еси́ благода́тною/ и преше́л еси́ к Ца́рством Небе́сным,/ Христу́ Царю́ предстоя́ и взыва́я:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Ви́ден бы́сть я́ко челове́к из Тебе́ ражда́емь Пресу́щественный,/ сугу́б естество́м, Пречи́стая, де́йствы, и хоте́нии,/ и́мже уподо́бися, изво́лив явля́яся,/ Ему́же вопие́м:/ вся дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный/ от несеко́мыя го́ры, Тебе́, Де́во,/ краеуго́льный отсече́ся,/ Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́./ Тем веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Священному́чеников святы́х свяще́нную соверша́юще па́мять,/ пе́сньми свяще́нными, прииди́те вси, велегла́сно тех почти́м,/ о нас моля́щияся Всеще́дрому Бо́гу на́шему.

Яви́стеся, я́ко честно́е ка́мение,/ по земли́ от безбо́жных, му́ченицы, влачи́ми, Боже́ственнии,/ и пре́лести утвержде́ния си́лою Бо́жиею сокруша́юще:/ сего́ ра́ди досто́йно ублажа́етеся.

Дне́сь град Херсо́н ва́шу па́мять пра́зднует:/ сему́ бо яви́стеся столпи́, и Боже́ственна забра́ла, и утвержде́ния,/ па́стырие, и учи́телие, и моли́твенницы, Богоблаже́ннии.

Уже́ лико́м А́нгельским лик оте́ц сочи́слися:/ со Евге́нием Ефре́м и Капи́тон, Елпи́дий же и Ефе́рий,/ и Васи́лий сла́вный, и Богому́дрый Агафодо́р.

Богоро́дичен: Нося́щи Христа́ на объя́тиих, руко́ю нося́щаго вся, Богоблагода́тная Отрокови́ца,/ дивя́щися, вопия́ше, глаго́лющи:/ ка́ко и Сы́на познава́ю Тя и Творца́ Моего́ непостижи́маго?

Святые священномученики епископы Херсонесские Ефрем, Василий, Евгений, Елпидий, Агафодор, Еферий и Капитон

Святые священномученики епископы Херсонесские Ефрем, Василий, Евгений, Елпидий, Агафодор, Еферий и Капитон в разное время были епископами в Херсонесе Таврическом (Крым). Они благовествовали Христа и запечатлели свою проповедь мученической смертью в городе, из которого впоследствии воссиял для Руси свет истинной веры. Святой равноапостольный князь Владимир, крестивший киевлян в 988 году, сам принял Святое Крещение в 987 году в Херсонесе.

Начало просвещения Тавриды (Крымского полуострова) верой Христовой положено, по преданию, святым апостолом Андреем Первозванным. Затем распространению здесь христианства способствовали его же гонители: римские императоры ссылали сюда исповедников Христа. Так, в царствование императора Траяна сослан был в Херсонес святой Климент, епископ Римский (память 25 ноября), ученик святого апостола Павла.

В 16-й год царствования императора Диоклитиана (301) Патриарх Иерусалимский послал в страну тавроскифскую, в город Херсонес епископов Ефрема и Василия. Мирно трудились они, насаждая Церковь Божию. Затем святой Ефрем отправился к скифам, жившим по Дунаю, где и принял от них мученическую кончину через усекновение честной главы. Это (год кончины неизвестен) было 7 марта.

Святой Василий продолжал в Херсонесе апостольские труды, обличая заблуждения идолопоклонников. Подвергшись поруганию и избиению, он был изгнан. Святой удалился на гору неподалеку от Херсонеса и жил в пещере. Изгнанный за имя Христово, он молил непрестанно Бога за изгнавших его.

В то время в Херсонесе умер юноша, единственный сын у одного из знатных горожан, и был погребен вне города. Наступила ночь, но родители не отходили от гроба. Во сне им явился умерший сын и слезно молил обратиться к святому Василию, жившему в пещере. Когда святой Василий, силою Божией освятив воду, возлил ее на умершего, призывая помощь Святой Троицы, мертвый юноша ожил. С почетом был святой Василий введен в город, многие уверовали и крестились.

Видя запустение своих капищ, диавол вошел в сердца обитавших в Херсонесе иудеев, и те вооружили против святителя Христова слепотствующий народ. Вооруженная толпа напала ночью на его дом, схватила его и, связав, влачила по улицам, пока, наконец, не забила до смерти камнями и палками. Тело святителя было брошено вне города, но звери не тронули его. Это произошло 7 марта 309 года. Останки святого христиане похоронили в пещере.

Один из учеников святого Василия отправился морем в страну Гелеспонтскую и встретил там трех епископов, выехавших из Иерусалима вместе с Василием и Ефремом: Евгения, Елпидия и Агафодора. Узнав об участи, постигшей святого Василия, они прославили Бога, увенчавшего его мученическим венцом, и решились сами ехать в Херсонес, чтобы продолжить святое дело просвещения язычников. В Херсонесе они с жертвенной самоотверженностью проповедовали Евангелие, но вскоре претерпели мученическую смерть (не позднее 311 года). Святых мучеников побили камнями. Тела их бросили за городской стеной без погребения, но христиане тайно взяли их и с благоговением предали честному погребению в той же пещере.

Через несколько лет, уже в царствование Константина Великого, из Иерусалима прибыл в Херсонес епископ Еферий. Язычники продолжали жестоко притеснять христиан, и он вынужден был отправиться в Константинополь, чтобы прибегнуть к покровительству императора, склонявшегося уже к принятию христианства. Благодаря этому христиане смогли беспрепятственно совершать богослужения. Еферий мирно правил паствой, построил в Херсонесе храм. Скончался 7 марта на острове Алое на обратном пути из Константинополя, куда вторично ездил благодарить императора Константина VI за защиту христиан.

Оплакав кончину святителя, херсонесские христиане обратились к императору Константину с просьбой прислать им епископа. На место усопшего прислан был в Херсонес епископ Капитон. Радостно приняли его верные. Но и язычников собралось множество, которые просили от него чудесного знамения, чтобы уверовать в Бога. Твердо уповая на помощь Божию, епископ вошел в разложенный ими огонь, молился среди пламени и вышел из него невредимым, набрав в свою фелонь горящих углей. Многих язычников это чудо обратило ко Христу. Святой Капитон несколько лет был епископом в Херсонесе. Однажды, на пути в Константинополь, он был застигнут бурей, прибившей корабль к берегу в устье Днепра. Местные жители-язычники ограбили корабль, захватили в плен спутников святителя, а его самого утопили. Он скончался мученически 21 декабря, но память его совершается вместе с другими Херсонесскими святителями, пострадавшими 7 марта.

 

...





Читайте также:
Общие формулы органических соединений основных классов: Алгоритм составления формул изомеров алканов...
Технические характеристики АП«ОМЕГА»: Дыхательным аппаратом со сжатым воздухом называется изоли­рующий резервуарный аппарат, в котором...
Роль языка в формировании личности: Это происходит потому, что любой современный язык – это сложное ...

Поиск по сайту

©2015-2022 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-11-04 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту:


Мы поможем в написании ваших работ!
Обратная связь
0.025 с.