Что ожидается от учащегося?




– Дать развернутое сообщение и ответить на все вопросы друга.

– Запросить информацию.

– Использовать неофициальный стиль.

– Соблюдать формат неофициального письма.

 

Комментарии к личному письму

Объем выполненного письма менее 90 слов. Письмо проверяться не будет. Учащийся получит 0 баллов по критерию «Решение коммуникативной задачи», а значит, и за все письмо.

 

ЗАДАНИЕ 8. Выполните это задание 39 сами – напишите письмо Биллу, которое бы отвечало всем требованиям коммуникативного задания. Дайте другому эксперту его прокомментировать.

 

ЗАДАНИЕ 9. Скажите, какие умения проверяются в личном письме. Овладение какими из них представляется вам наиболее сложным (исходя из личного опыта, опыта обучения школьников, анализа представленных работ)?

 

ЗАДАНИЕ 10. Прочитайте задание для учащегося и составьте к нему дополнительную схему оценивания. (См. приложение 6.)


 

 

 

You have 20 minutes to do this task.

 

You have received a letter from your English-speaking pen-friend Ann who writes:

 
 
  … More and more young people get involved in environmental protection. Could you tell me what measures young people in your country take to save the environment? What kind of support do you get from your local community and family? Is there any Green Party/Movement where you live? Wouldn’t you like to start one, if there isn’t? I am very happy now because I have just passed my last exams…

 

 


Write a letter to Ann.

In your letter

- answer her questions

- ask 3 questions about her plans for the coming holiday

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.


ЗАДАНИЕ 11. Выберите в приложениях 2–4 дополнительную схему оценивания к любому еще не проанализированному заданию 39 и попробуйте на этой основе создать задание (дайте письмо-стимул и установку на запрос информации).

ЗАДАНИЕ 12. Изучите задание и дополнительную схему оценивания к нему. Какой аспект содержания отсутствует (или сформулирован неверно) в данной работе, в какой графе дополнительной схемы следует поставить минус (неверно/ не выполнено) или плюс-минус (частично неверно/частично не выполнено)?

Задание для учащегося

39.You have 20 minutes to do this task.

 

You have received a letter from your English-speaking pen friend Bill who writes

 
 
…I don’t think it will be a problem for me to choose a good job in the future as I’m really interested in foreign languages, cultures and countries and I hope I’ll work as a translator or teacher of foreign languages some day. Have you already decided on your career? What job are you going to choose? Why? I’ve lived in the USA my whole life but I’d really love to travel to other countries…  

 

 


Write a letter to Bill.

In your letter

- answer his questions;

- ask 3 questions about his plans for travelling.

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.

 

Дополнительная схема, критерий «Решение коммуникативной задачи»:

 

(Объем высказывания соответствует поставленной задаче: 90-154 слова)

Аспект 1. Ответ на вопрос, выбрал ли автор письма будущую профессию, дан  
Аспект 2.Ответ на вопрос, какую профессию выбрал автор  
Аспект 3.Ответ на вопрос о мотивах выбора данной профессии дан  
Аспект 4.Три вопроса о планах на путешествие заданы  
Аспект 5.Нормы вежливости соблюдены: ссылка на предыдущие контакты; благодарность за полученное письмо; надежда на последующие контакты.  
Аспект 6.Стилевое оформление выбрано правильно: обращение, завер­шающая фраза, подпись автора в соответствии с неофициальным стилем  

 

Текст личного письма учащейся (с сохранением орфографии и пунктуации оригинала)

Dear Bill,

It was nice to hear from you. I’m sorry I couldn’t write you earlier because I was very busy.

In your letter you tell me about your future profession and ask me about my choise. Of course I have decided about my future career. As for me I would like to become a translator too. I choose this profession because I found it rather interesting because I be able to travel to other countries and speak with other people. Also I like something new and unusual. So I want to study Japanise language. It was nice to hear that you want to travel somewhere. I like travelling too.

That is all for now. Hope to hear from you soon.

Love,

Nataly

ЗАДАНИЕ 13. Изучите задание и дополнительную схему оценивания к нему. Какой аспект содержания отсутствует (или сформулирован неверно) в данной работе, в какой графе дополнительной схемы следует поставить минус (неверно/не выполнено) или плюс-минус (частично неверно/ частично не выполнено)?

Дополнительная схема, критерий «Решение коммуникативной задачи»:

а) благодарность за полученное письмо, ссылка на предыдущие контакты ();

б) информация о том, выбрана ли дальнейшая карьера ();

в) информация о том, какая профессия выбрана ();

г) информация о мотивах выбора данной профессии ();

д) три вопроса о планах Билла на будущее путешествие ();

е) обращение ();

ж) завершающая фраза ();

з) подпись ().

Текст личного письма учащегося ( с сохранением орфографии и пунктуации оригинала)

Dear Bill,

I am really glad to get the letter from you. It is so pleasant for me to hear some new about you I would be happy to answer your questions.

I’ve decided on my career. I would like to be a journalist in future. I consider it is the most suitable job for me. It seems to me very interesting and exciting to meet new people and to ask them different questions. Also, I am fond of travelling, so I think it is amazing to go to another country and to write about its culture for magazine or newspaper.

And what about your plans for travelling? What countries would you like to visit? Do you want to visit my country? It would be wonderful to see you. Will you travel alone or with your friends?

Ilya

ЗАДАНИЕ 14. Изучите задание и дополнительную схему оценивания к нему. Какой аспект организации текста отсутствует (или нарушен) в данной работе, в какой графе дополнительной схемы следует поставить минус (неверно/ не выполнено) или плюс-минус (частично неверно/ частично не выполнено)?

Дополнительная схема по критерию «Организация текста»:

а) логичность ();

б) деление на абзацы ();

в) средства логической связи ();

г) обращение (на отдельной строке) ();

д) завершающая фраза (на отдельной строке) ();

е) подпись (на отдельной строке) ();

ж) адрес автора в правом верхнем углу (можно краткий) ();

з) дата под адресом ().


Текст личного письма учащейся (с сохранением орфографии и пунктуации оригинала)

 

Zapolyarny

Russia

16th May, 2008

Dear Bill,

Thanks a lot for your letter. I am glad that you don’t forget about me. Sorry that I didn’t reply you at once, but I have really busy. May is very difficult time for school leavers isn’t it?

Anyway, I found free time and answer you. I think that foreign teacher is a good job. I want to be a teacher, too.

However, It is a difficult job. You must be sociable and hardworking. I think that this job is for me, because my mother is a teacher and I want to be like my mother and I like children

Where will you go? If you want you could go to Moscow. I like this city and what about you? Will you wright me when you will travel?

That’s about all for now.

All the best, Inna.

ЗАДАНИЕ 15. Проанализируйте еще две выполненные учащимися работы (задания 39), используя в качестве образца вышеприведенные комментарии (см. задание 7). Используйте дополнительные схемы оценивания (найдите их в приложении 2).

Задание для учащегося

39.You have 20 minutes to do this task.

 

You have received a letter from your English-speaking pen friend Bill who writes

 
 
…I don’t think it will be a problem for me to choose a good job in the future as I’m really interested in foreign languages, cultures and countries and I hope I’ll work as a translator or teacher of foreign languages some day. Have you already decided on your career? What job are you going to choose? Why? I’ve lived in the USA my whole life but I’d really love to travel to other countries…  

 


Write a letter to Bill.

In your letter

- answer his questions;

- ask 3 questions about his plans for travelling.

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.

 


РАБОТА 1

Текст личного письма учащейся ( с сохранением орфографии и пунктуации оригинала)

May, 16.

Dear Bill,

Thank you for your letter. Well, I shall answer your questions.

I have already decided on my career. I want to be a translator of English. It was not a problem to chose this profession because I like English. Also I want to be a teacher of English. It’s a good idea too.

But I want to have a break and enjoy myself before I go to a University. I want to travel alone or with my parents. What about you? What are your future planning of traveling? Would you like to visit my country? It will be nice if we meet soon.

Hope to hear from you soon,

Yours, Olga.

 

 

РАБОТА 2

Текст личного письма учащейся ( с сохранением орфографии и пунктуации оригинала)

 

Hello, dear Bill

Thank you for letter. It was great to hear all your news.

I think to choose the profession is not very difficult, if you know what you want. And I do not think that it will be a problem for you to choose a good job in the future as you are really interested in foreign languages.

I have already decided on my career. I am going to choose a job of a teacher in the future. I want to be a teacher, because it is very interesting profession and I like to work with kids. The profession of teacher in very difficult, because you have to learn children and looking after them.

And what about you? I heard that you love to travel. In what country do you want to do? What are you going to do there? And how long do you want to being there?

I am looking forward to hear from soon.

Best wishes,

Sveta.

 

 


 

ЗАДАНИЕ 16. Прочитайте и обсудите задания и комментарии к личному письму. Согласны ли вы с ними? Можете ли вы что-либо добавить к ним?

Личное письмо

 

Задание для учащегося

 

You have 20 minutes to do this task.

 

You have received a letter from your English-speaking pen friend Tom who writes:

 

 

 
 
…In Great Britain young people want to become independent from their parents as soon as possible. Could you tell me what you and your friends think about not relying on your parents? Are you ready to leave your family immediately after you finish school? Is it easy to rent a house or an apartment for students in Russia? As for the latest news, I have just returned from a trip to Scotland …  

 

 


Write a letter to Tom.

In your letter

- answer his questions;

- ask 3 questions about his trip to Scotland.

 

Write 100–140 words.

Remember the rules of letter writing.



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2017-10-25 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: