PRIMARY SCHOOLS IN GREAT BRITAIN




ЗАОЧНАЯ ФОРМА ОБУЧЕНИЯ

Контрольные работы

Семестр

Вариант № 1

PRIMARY SCHOOLS IN ENGLAND AND WALES

The school day usually runs from 9 a.m. to 4 p.m. with a break for lunch from noon to 1.30 p.m., and with 10- or 15-nrinute breaks in the mid-morning and in the mid-afternoon. For children in an infants' school or in the infants' classes of a junior and infants' school, the school day may be somewhat shorter.

Members of a class usually do all their work with the same class teacher. In junior schools or classes, however, teachers with special ability to teach special subjects, for example music, sometimes teach their subject to other classes while keeping general responsibility for their own class; the children may thus receive lessons from two or more teachers during the week. Such arrangements are rarely made for English or arithmetic.

Numbers in class vary widely: in rural areas they may be as small as 20 or even less; in urban areas every effort is made to restrict numbers to 40, which is considered the tolerable maximum.

So far as possible children of the same age are assigned to the same class, but where numbers in an age group are big enough to make up two or more classes, it is often found in junior schools (but rarely in infants' schools) that children are classified according to their ability in English and arithmetic. Even where such a division is made, group work, within the class, is generally practised.

The work of the infant school or the infant classes of a primary school is largely informal. Children are encouraged to read, to write in their own words, to understand and make use of numbers and to develop their creative instincts using al! manner of materials. Subject teaching is rare, but direct instruction is given to children when they are ready for it. So far as possible the work done is based upon the interests of the children.

Задания

1. Прочитайте текст, переведите и составьте письменно 5 типов вопросов к тексту.

2. Выпишите из текста 5 существительных в единственном числе и употребите во множественном числе.

3. Выпишите из текста предложные конструкции с предлогом of и переведите на русский язык. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже.

4. Выпишите из текста прилагательные и наречия, переведите на русский язык и образуйте степени сравнения.

5. Найдите в тексте и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены местоимения. Выпишите местоимения и укажите разряд выписанных местоимений (личные, притяжательные, указательные, вопросительные, относительные).

6. Выпишите из текста все неправильные глаголы, запишите основные формы найденных неправильных глаголов и переведите на русский язык.

7. Выпишите из текста предложения в Present Simple и переведите их на русский язык. Образуйте из выписанных предложений вопросительную и отрицательную формы.

8. Выпишите из текста предложения в Past или Future Simple и переведите их на русский язык. Употребите выписанные предложения в вопросительной и отрицательной формах.

9. Употребите глагол-сказуемое одного предложения из текста во все временные формы группы Simple в страдательном залоге, произведя все необходимые смысловые изменения.

10. Найдите в тексте, выпишите и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены неопределенные местоимения some, any, no, every и их производные.

Вариант № 2

INDEPENDENT SCHOOLS

Independent schools in England and Wales must be registered with the Department of Education and Science to show that they conform to certain minimum standards. The largest and most important of the independent schools in Britain are known as public schools, although not all schools classed as public schools are independent (those which are not are mostly direct grant schools) and public schools form only a minority of all independent schools. (These schools should not be confused with the state-supported public schools in Scotland.) The public school today is characterized by a high staffing ratio and a high proportion of pupils doing advanced work and is often, although not necessarily, a boarding-school. The usual age of entry to the independent public schools for boys is 13 and the leaving age about 18. There are some girls' public schools modelled to a certain extent on the public schools for boys.

Independent schools a)so include preparatory, schools, many of them, boarding-schools, for boys aged from 8 to 13 years, most of whom are intending to enter public schools; a few similar schools for girls; and a wide range of other day and boarding-schools covering every age group and grade of education and many types of educational method. Some of these schools are owned and managed, often under a trust deed, by independent non-profit-making bodies. Others are privately owned by proprietor for whom the running of the school provides a living.

Задания

1. Прочитайте текст, переведите и составьте письменно 5 типов вопросов к тексту.

2. Выпишите из текста 5 существительных в единственном числе и употребите во множественном числе.

3. Выпишите из текста предложные конструкции с предлогом of и переведите на русский язык. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже.

4. Выпишите из текста прилагательные и наречия, переведите на русский язык и образуйте степени сравнения.

5. Найдите в тексте и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены местоимения. Выпишите местоимения и укажите разряд выписанных местоимений (личные, притяжательные, указательные, вопросительные, относительные).

6. Выпишите из текста все неправильные глаголы, запишите основные формы найденных неправильных глаголов и переведите на русский язык.

7. Выпишите из текста предложения в Present Simple и переведите их на русский язык. Образуйте из выписанных предложений вопросительную и отрицательную формы.

8. Выпишите из текста предложения в Past или Future Simple и переведите их на русский язык. Употребите выписанные предложения в вопросительной и отрицательной формах.

9. Употребите глагол-сказуемое одного предложения из текста во все временные формы группы Simple в страдательном залоге, произведя все необходимые смысловые изменения.

10. Найдите в тексте, выпишите и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены неопределенные местоимения some, any, no, every и их производные.

Вариант № 3

PRIMARY SCHOOLS IN GREAT BRITAIN

At five, the age at which education becomes compulsory, children in England and Wales go to infant schools until they are seven and then on to junior schools until the age of about eleven (also in Northern Ireland, twelve in Scotland).

In the meantime, under the Education Act 1964, local education authorities and voluntary bodies in England and Wales may organize new schools so that the age of transfer is not necessary at eleven. Primary schools in Scotland take all children between the ages of five and twelve.

In Scotland primary pupils must be taught reading, writing, arithmetic, English, music, art and handwork, nature study, physical training and, at the appropriate stage, history, geography and written composition; girls must learn needlework. Religious instruction is also given. In England, Wales and Northern Ireland, the curriculum is similar in scope with the addition, in Wales, of the teaching of Welsh. (Children who speak Welsh at home normally receive the early stages of their primary education in Welsh and are taught English as a second language.) Many interesting developments are taking place in the teaching of mathematics and foreign languages as well as in physical education, drama and art.

Задания

1. Прочитайте текст, переведите и составьте письменно 5 типов вопросов к тексту.

2. Выпишите из текста 5 существительных в единственном числе и употребите во множественном числе.

3. Выпишите из текста предложные конструкции с предлогом of и переведите на русский язык. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже.

4. Выпишите из текста прилагательные и наречия, переведите на русский язык и образуйте степени сравнения.

5. Найдите в тексте и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены местоимения. Выпишите местоимения и укажите разряд выписанных местоимений (личные, притяжательные, указательные, вопросительные, относительные).

6. Выпишите из текста все неправильные глаголы, запишите основные формы найденных неправильных глаголов и переведите на русский язык.

7. Выпишите из текста предложения в Present Simple и переведите их на русский язык. Образуйте из выписанных предложений вопросительную и отрицательную формы.

8. Выпишите из текста предложения в Past или Future Simple и переведите их на русский язык. Употребите выписанные предложения в вопросительной и отрицательной формах.

9. Употребите глагол-сказуемое одного предложения из текста во все временные формы группы Simple в страдательном залоге, произведя все необходимые смысловые изменения.

10. Найдите в тексте, выпишите и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены неопределенные местоимения some, any, no, every и их производные.

Вариант № 4

GRAMMAR SCHOOLS

The secondary grammar school bases itself on the older fee-paying schools. The grammar school tries to copy the public school in its curriculum, its disciplinary methods and in the general atmosphere it tries to create; masters wear their academic gowns, for instance.

The grammar schools (and some secondary moderns) usually divide the children into houses, just as in the public schools, but these houses in grammar schools-are highly artificial groupings, formed to facilitate sports competitions and the delegation of disciplinary responsibility. A house is a social unit of the pupils. In each house there are pupils of all ages. The pupils meet together with the teachers who are connected with that house. The most obvious demonstration of a house system and the house feeling is the school sport day, though there may be all kinds of other house rivalries, in team games, play competitions and so on. The pupils of a house are under the supervision of a housemaster.

Most grammar schools prepare their pupils for the General Certificate of Education (GCE) at sixteen, an examination, devised and controlled by the universities. The examination determines the curricula and syllabuses to a large extent. Examinations are available in a large range of subjects and none are compulsory unless the Head makes them so. This applies also to the number of subjects any pupil may take. They may sit for the examination in one subject or ten! The number of passes they obtain is shown on the certificate. It is usually the Head and his staff who decide these questions, and streaming (yes, it usually continues at the secondary stage, even in the grammar schools) is based first on the number of subjects the group will take; e. g. the A stream may all be taking seven subjects and the bottom C or lower stream may not be taking the examination at all.

Most pupils leave after getting their GCE and many go into offices. Many pupils with good results go on to become teachers. A much smaller number of pupils remain at school for another two years (i.e. till eighteen) and sit for the GCE at Advanced level (usual maximum three or four subjects). This is the real gateway to the university.

Задания

1. Прочитайте текст, переведите и составьте письменно 5 типов вопросов к тексту.

2. Выпишите из текста 5 существительных в единственном числе и употребите во множественном числе.

3. Выпишите из текста предложные конструкции с предлогом of и переведите на русский язык. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже.

4. Выпишите из текста прилагательные и наречия, переведите на русский язык и образуйте степени сравнения.

5. Найдите в тексте и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены местоимения. Выпишите местоимения и укажите разряд выписанных местоимений (личные, притяжательные, указательные, вопросительные, относительные).

6. Выпишите из текста все неправильные глаголы, запишите основные формы найденных неправильных глаголов и переведите на русский язык.

7. Выпишите из текста предложения в Present Simple и переведите их на русский язык. Образуйте из выписанных предложений вопросительную и отрицательную формы.

8. Выпишите из текста предложения в Past или Future Simple и переведите их на русский язык. Употребите выписанные предложения в вопросительной и отрицательной формах.

9. Употребите глагол-сказуемое одного предложения из текста во все временные формы группы Simple в страдательном залоге, произведя все необходимые смысловые изменения.

10. Найдите в тексте, выпишите и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены неопределенные местоимения some, any, no, every и их производные.

Вариант № 5

ARTISTIC AND CULTURAL LIFE IN BRITAIN

Artistic and cultural life in Britain is rather rich. It passed several main stages in its development.

The Saxon King Alfred encouraged the arts and culture. The chief debt owed to him by English literature is for his translations of and commentaries on Latin works.

Art, culture and literature flowered during the Elizabethan age, during the reign of Elizabeth I; it was the period of English domination of the oceans.

It was at this time that William Shakespeare lived. The empire, which was very powerful under Queen Victoria saw another cultural and artistic hey-day as a result of industrialization and the expansion of international trade.

But German air raids caused much damage in the First World War and then during the Second World War. The madness of the wars briefly interrupted the development of culture.

Immigrants who have arrived from all parts of the Commonwealth since 1945 have not only created a mixture of nations, but have also brought their cultures and habits with them.

Monuments and traces of past greatness are everywhere. There are buildings of all styles and periods. A great number of museums and galleries display precious and interesting finds from all parts of the world and from all stages in the development of nature, man and art.

London is one of the leading world centres for music, drama, opera and dance. Festivals held in towns and cities throughout the country attract much interest. Many British playwrights, composers, sculptors, painters, writers, actors, singers and dancers are known all over the world.

The British Council5 promotes knowledge of British culture and literature overseas. It organizes British participation in international exhibitions and encourages professional interchange in all cultural fields between Britain and other countries.

Задания

1. Прочитайте текст, переведите и составьте письменно 5 типов вопросов к тексту.

2. Выпишите из текста 5 существительных в единственном числе и употребите во множественном числе.

3. Выпишите из текста предложные конструкции с предлогом of и переведите на русский язык. Замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже.

4. Выпишите из текста прилагательные и наречия, переведите на русский язык и образуйте степени сравнения.

5. Найдите в тексте и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены местоимения. Выпишите местоимения и укажите разряд выписанных местоимений (личные, притяжательные, указательные, вопросительные, относительные).

6. Выпишите из текста все неправильные глаголы, запишите основные формы найденных неправильных глаголов и переведите на русский язык.

7. Выпишите из текста предложения в Present Simple и переведите их на русский язык. Образуйте из выписанных предложений вопросительную и отрицательную формы.

8. Выпишите из текста предложения в Past или Future Simple и переведите их на русский язык. Употребите выписанные предложения в вопросительной и отрицательной формах.

9. Употребите глагол-сказуемое одного предложения из текста во все временные формы группы Simple в страдательном залоге, произведя все необходимые смысловые изменения.

10. Найдите в тексте, выпишите и переведите на русский язык предложения, в которых употреблены неопределенные местоимения some, any, no, every и их производные.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2016-08-08 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: