Youth marketing category




Категория YouthMarketing

Текст для диктора:

В 2013 году Нестле запустила новый продукт, рассчитанный на подростков, – мармелад БонПариДжамбл.

И несмотря на оригинальные формы продукта, он не смог впечатлить подростков настолько, чтобы они стали писать о Джамбл в соцсетях или рассказывать друзьям. Ratesofsales также был далек от идеала.

Поэтому мы поставили 2 задачи: повысить rateofsales и добиться положительной реакции подростков.

Что мы знаем о тинейждерах? Их тяжело заинтересовать, и они неохотно вступают в диалог с брендами. Они проводят массу времени в соцсетях - там, где тренды меняются в течение дня, а новый контент появляется каждую секунду.

Для нашей коммуникации нам было нужно что-то одновременно захватывающее и постоянное. Поэтому мы выбрали одну из популярнейших соцсетей России – ВКонтакте – и их фирменные стикеры. В отличие от быстро сменяющихся трендов, стикеры являются неотъемлимой частью ВК, и их популярность не падает.

Однако стикеры из соцсетей уже использовались в маркетинге. Требовалось решение, которое бы сделало БонПариДжамбл уникальным брендом.

Мы не стали конкурировать с другими брендами во ВКонтакте, а сделали то, чего никто не ожидал. Мы взяли стикеры из ВК и сделали их мармеладными!

Мы запустили новый БонПариДжамбл с мармеладом в форме стикеровНичоси, кота Персика и пса Спотти. Впервые виртуальный объект из ВКонтакте стал реальным. Теперь эмоциями можно не только делиться виртуально, но и попробовать их на вкус!

И мы рассказали об этом всем подросткам в группе Джамбл во ВКонтакте и по телевизору, где нашей «звездой» стал Ничоси.

Мы поменяли правила, и отдача от кампании была впечатляющая. Тинейджерам понравилась идея нового продукта, и они поделились с друзьями в ВКонтакте… и не только там.

Так, неожиданный ход привёл к неожиданно крутым результатам!

Youth marketing category

Voiceover actor text:

In 2013, Nestle company launched a new product for teenagers – BonPari Jumble jellies.

Despite the original forms, Jumble could not impress teens enough so they would start writing in social networks or discuss Jumble with friends. Rate of sales was also pretty far from ideal.

 

That is why we had 2 goals: to raise rate of sales and to achieve positive reaction among teens.

 

What do we know about teens? They are hard to impress and they do not tend to communicate with brands. They also spend a lot of time in social networks where trends change during the day and new content appears each second.

For our communication we had to create something both captivating and constant. So we chose one of the most popular social networks in Russia – VKontakte – and their famous stickers. Unlike fast-changing trends, stickers are essential to VK and their popularity does not drop.

However, stickers were already used in marketing. We needed a solution that would madeBonPari Jumble a unique brand.

We did not compete with other brands in VKontakte and made a move no one expected. We took stickers from VK and made them jellies!

We launched new BonPari Jumble with jellies shaped as stickers: Nichosi, Persik the cat and Spotty the dog. For the first time a virtual object from VK became real. Now you can not only share emotion virtually but also taste them!

So we told every teenager about it via Jumble society in VKontakte and a TV commercial with our “star” Nichosi.

We change the rules and the outcome of the campaign was impressive. Teenagers appreciated the idea of new product and shared with friends in VKontakte… and not only there.

So, an unexpected move led to unexpectedly cool results!

 


 

 

Video   Audio
1. Animation: appear a Jumble pack and several jellies. In 2013, Nestle company launched a new product for teenagers – BonPari Jumble jellies.   D: Нарисоватьсцену: упаковкуджамбл (дадутскореевсегоуродливуютридеху), конфетки (должнывкусновыглядеть!), абстрактныйфон   A: Сделать анимацию появления E:Поставитьсцену в монтаж
2. Video with CG: 2 teens share experience and shrug shoulder. A question mark appears. Despite the original forms, Jumble could not impress teens enough so they would start writing in social networks or discuss Jumble with friends.   B: Нарисоватьповерхвидеобабл и вопросик A: Сделать анимацию появления E:Слепитьсцену
3. Video with CG: on the screen appears an image of shelves wit pack flying away slowly. Rate of sales was also pretty far from ideal.. D:Нарисоватьполоскудляперехода, стрелочки. Сцена с полками: красивонарисоватьтак, чтобыбыловидно, чтоэтопродуктовыеполки + видносампродукт. Скореевсегонужнакомпозициякрупнее. A:Продукт мееедленно уезжает с полки, анимация перехода E:Слепитьсцену
4. CG: Supers with campain goals. That is why we had 2 goals: to raise rate of sales and to achieve positive reaction among teens.   D:Нарисоватьсцену: фон+двенадписи A:Анимация появлени надписи, анимация перехода E: Поставитьсцену в монтаж  
5. Video: a short portret of the audience (several teens on split screen) What do we know about teens? They are hard to impress and they do not tend to communicate with brands.   E:Сделать “вход” помаскам, сделатьсплитскрин
6.Video with CG, teens sit looking at their gadgets. Above appear bubbles or clouds with trends. They also spend a lot of time in social networks D: Нарисовать плашки TRENDS A: Анимация появления плашек E: Слепить сцену
7. Video with CG: one cloud changes for another. where trends change during the day and new content appears each second. D: Нарисовать плашки NEW TRENDS A: Анимация исчезнавения одних и появления других плашек E: Слепить сцену
8. Video with CG: trends fall down, their place get taken by VK logos. For our communication we had to create something both captivating and constant. D: Нарисовать плашки VK A: Анимация исчезнавенияNEW TRENDS и появления VK плашек E: Слепить сцену
9. Animation: demonstrating stickers in VK’s interface.   Caption:400 million uses a month. So we chose one of the most popular social networks in Russia – VKontakte – and their famous stickers. Unlike fast-changing trends, stickers are essential to VK and their popularity does not drop. D: Красивый интерфейс надписи A: Анимация интерфейса ВК, появление надписи E: Поставитьсцену в монтаж
10. Animation: among regular stickers appears a branded one. However, stickers were already used in marketing. We needed a solution that would madeBonPari Jumble a unique brand. A: Анимация интерфейса ВК, крупно – показ стикеров E: Поставитьсцену в монтаж
11. Super’s animation. We did not compete with other brands in VKontakte and made a move no one expected. D: Отрисовка сцены - красивый интерфейс надписи A: Анимация появления надписи E: Поставитьсцену в монтаж
12. Animation: Drawn VK stickers. We took stickers from VK and made them D: Отрисовка сцены - красивый интерфейс надписей + стикеров A: Анимация появление надписей+стикеров E: Поставитьсцену в монтаж
13. Animation: drawn stickers transform into jellies.   jellies!   D: Отрисовка сцены – вместо стикеров появились мармеладки A: Анимация появления мармеладок+надписей E: Поставитьсцену в монтаж
14. Animation: several jellies get covered by a pack.   Caption: May 2016 We launched new BonPari Jumble with jellies shaped as stickers: Nichosi, Persik the cat and Spotty the dog. D: Отрисовкасцены: упаковка, надпись A: Анимация появления упаковки, надписи E: Поставитьсцену в монтаж
15. Animation: A teen tries a jelly and his emotions are shown by stickers aroung him. For the first time a virtual object from VK became real. Now you can not only share emotion virtually but also taste them!   D: Нарисоватькартинкисостикерамиповерхвидео A: Анимация появления стикеров E: Слепить сцену  
16. Communication campaign images: VK group, TV copy etc. Animation, transitions.   SowetoldeveryteenageraboutitviaJumblesocietyinVKontakteandaTVcommercialwithour “star” Nichosi.   A: Анимация интерфейстов группы ВК, ТВ-ролика E: Поставитьсцену в монтаж
17.Images of UGC content (user's photos, posts, likes in VK, Instagram etc.). Animation, transitions.   We changed the rules and the outcome of the campaign was impressive Teenagers appreciated the idea of new product and shared with friends in VKontakte… and not only there.   A: Анимация интерфейстов группы ВК, ТВ-ролика E: Поставитьсцену в монтаж  
18. Animation: product leaves shelves. So, an unexpected move led to unexpectedly cool results!   D:Сцена с полками: красивонарисоватьтак, чтобыбыловидно, чтоэтопродуктовыеполки + видносампродукт. Скореевсегонужнакомпозициякрупнее. A:Продукт быстро улетает с полок, анимация перехода E:Поставитьсцену в монтаж
19. Animation: supers that show the results of the campaign, Stickers with thumbs up appear next to supers. D:Нарисоватьсцену: разместитьстикеры и надписи A:Анимация появления элементоа E:Поставитьсцену в монтаж
20. Animation: the final touch –caption “To be continued”! appears. Next, a Nichosi appears. D:Нарисоватьсцену: разместитьстикеры и надписи A:Анимация появления элементоа E:Поставитьсцену в монтаж

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2022-11-27 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: