Английский язык, учитель Воронина Т.Е.
В класс
Тема урока: Эмоциональное состояние. Страхи и фобии.
Задачи: - освоить лексику к теме “Fears and Phobias “ c опорой на упражнения;
- уметь читать текст“Fears and Phobias “, отвечать на вопросы к нему и находить информацию в нём в соответствии с заданиями;
- повторить грамматический материал Conditionals (Types 0, I, 2, 3) и уметь использоватьвустной и письменной речи.
I. Read and translate the text “Fears and Phobias”, p.107.
II. Answer the questions to the text in written form.
1. What are phobias?
2. Do you have any phobias?
3. What is fear?
4. How do we react if we meet danger or feel unsafe?
5. What kinds of phobias do you know?
6. How many people have phobias?
7. Is there any way to overcome fears and phobias?
III. Which of the emotions below is/was each person in Exercise 7a, p.106 feeling?
Feeling | The name | Adjectives |
sadness/depression | Susan | sad/depressed |
embarrassment | embarrassed | |
nervousness | nervous | |
anger | angry | |
fear | frightened | |
jealousy | jealous | |
happiness/joy | happy/joyful |
IV. Make up sentences according to the pattern in written form:
E.g. Samantha was feeling nervous.
V. Grammar (повторение): Conditionals (Types 0, I, 2, 3).
Тип | Что выражает | Структура предложения |
Общеизвестный факт, истина | ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Реальная возможность в настоящем/будущем | ![]() | |
Воображаемая ситуация в настоящем/будущем | ![]() | |
Неосуществимое условие в прошлом или сожаление о прошлом | ![]() |
VI. Используя опорные схемы (Conditionals) и лексику из п.III этого урока, ответьте на вопросы (письменно):
How would you be feeling if:
1. you forgot the words of a song while singing in a concert?
2. you got stuck in a lift?
3. someone told a lie about you?
4. you had to give a speech in front of the whole school?
5. you won the first prize in the competition?
E.g. If I forgot the words of a song while singing in a concert, I would be feeling embarrassment.
Домашнее задание
1. Письменно суммируйте текст “Fears and Phobias”, p.107 под заголовками:
What fear is | What phobias are | How to overcome fears and phobias |
Выполните упражнение письменно: раскройте скобки, поставьте глаголы в нужную форму и определите тип условного придаточного предложения.
1. You would play better bridge, if you (not talk) so much.
2. What I (do), if I hear the burglar alarm?
3. If you (read) the instructions carefully, you wouldn`t have answered the wrong questions.
4. I could repair the roof myself, if I have a long ladder.
5. Unless they turn that radio off I (go) mad.
6. You`ll get pneumonia, if you (not change) your wet clothes.
7. I`ll probably get lost unless he (come) with me.
8. You (not have) so many accidents, if you drove more slowly.
9. If you (wear) a false beard, nobody would have recognized you.
10. If they (hang) that picture lower, we would be able to see it.
Задания можно выполнить:
1) набрать в WORD или выполнить в тетради и сфотографировать на телефон;
переслать в день выполнения задания (по расписанию уроков) на электронную почту
vip.ttamara@mail.ru