Good manners don’t cost a thing.




Vocabulary on the topic «Business Etiquette»

Лексика по теме «Деловой этикет»

Task 1. Read and write new phrases.

Проводим встречу

На деловых встречах важно соблюдать этикет, который, как правило, начинается с рукопожатия. Оно распространено в большинстве англоязычных стран. При встрече обязательно улыбайтесь и не забывайте использовать вежливые слова, такие, как «please» и «thank you». Обращаясь к человеку используйте соответствующие обращения:

к мужчинам — Mister,

к женщинам сейчас чаще употребляется Ms [miz], независимо от семейного положения (Mrs и Miss по-прежнему употребимы, если женщина сама вам так представилась).

При знакомстве представьтесь полным именем и назовите должность, например: Hello, I'm Joe Doe, hr manager.

Для продолжения разговора можно использовать следующие фразы:

Please have a seat. Присаживайтесь, пожалуйста.

Thanks for agreeing to meet with me. Спасибо, что согласились со мной встретиться.

Can I offer you something to drink? Могу я предложить вам что-нибудь выпить?

Если вам задали вопрос, не забудьте добавить к ответу:

My pleasure. С удовольствием.

Объясняем причины опоздания на работу

Sorry I'm late. Traffic was unusually bad today. Извините, я опоздал(а). Сегодня были непривычно большие пробки.

I apologize for being late. I had to drop off my wife at work. It took longer than I thought. Я приношу извинения за опоздание. Я должен был подбросить жену на работу. Это заняло больше времени, чем я думал.

I had a dentist appointment this morning and it was longer than I expected. У меня был приём у стоматолога сегодня утром, и это заняло больше времени, чем я ожидал.

I'm sorry for being late. I got stuck in every light this morning. Извините за опоздание. Я стоял на каждом светофоре этим утром.

 

Если вы начальник, и ваш подчинённый опоздал, вы можете задать ему следующие вопросы:

Running late this morning? Опоздали сегодня утром?

What held you up this morning? Что задержало вас сегодня?

Do you have a reason for being late? У вас есть причина опоздания?

Why are you late? Почему вы опоздали?

 

Если вы часто опаздываете, то можете услышать следующее от вашего босса:

You have been late three times in the last two weeks. Is this going to be a continual problem? Вы опаздываете уже в третий раз за последние 2 недели. Это будет постоянно продолжаться?

Your tardiness is getting out of hand. You had better start managing your morning time better. Ваши опоздания выходят из под контроля. Вам следует начать лучше распоряжаться утренним временем.

 

Успокойте начальника с помощью фраз:

I am terribly sorry. It won't happen again. Я ужасно извиняюсь. Это больше не повторится.

I had a lot of recent changes at home, but it's all taken care of. I will not be late again. У меня было много изменений дома в последнее время, но обо всем уже позаботились. Я больше не опоздаю.

I'm really sorry. It's been one of those weeks. It won't happen again. Я очень извиняюсь. Это была одна из таких (тяжелых) недель. Этого больше не случится.

Task 2. Ok, now you are ready to start reading.

 

Good manners don’t cost a thing.

In today’s fast-paced world it is easy to forget some of the common courtesies that should be basic and non-negotiable. Unfortunately, many people appear to have forgotten the manners that were taught to them by their parents and grandparents and sadly, others do not appear to have ever been taught any manners at all.

Basic politeness. Showing politeness is not difficult. It is simple to say “please”, “thank you”, “you are welcome” and “excuse me”. These phrases show that a person is considerate of others. Even if someone is rude and your favourite person, it is better to be polite to them rather than sinking to their level. Do respect your coworker’s space. Offices, even if they are cubicles or open desks, should be respected as belonging to the “owner”.

Hold that door. This is a rule that goes not just apply to men anymore. Yes, men should still hold the door for ladies and allow them to enter or exit first, but ladies are not exempt from holding the door for their elders or someone who might have their hands full.

Be on time. There is nothing worse than to be kept waiting, and if you are the party who is late, it is just rude. If you tend to always run late, set your clocks ahead 10 or 15 minutes so that you will arrive on time.

Do not groom yourself on public. If you have something that needs scratching, combing or any other form of grooming, please do not do it in mixed company. Take your personal needs to the restroom or wait until you get home. Ladies, it is okay to quickly apply a little lipstick without using a mirror. It is not, however, okay to pull out a compact and a suitcase full of cosmetics and start redoing your face.

Keep gum-chewing to a minimum. If you must chew gum for a legitimate reason such as having a bad breath or dry mouth, try to do it in your car. If it is absolutely necessary to chew a gum in a public place, please do not smack it or blow bubbles with it.

Turn the ringer off. When entering any public establishment, the first thing you should do is set your cell phone to vibrate. Remember you do not have to answer every call, that is voice mail is for. If you know that it is a call of importance, excuse yourself and move to the lobby or another room to take the call. Keep the call time short and let your caller know that you will return their call at your earliest convenience.

Keep the conversation polite. When engaging in conversation, whether it is at work or in a more social setting, never discuss money, religion or politics. These subjects are a powder keg waiting to explode.

Simply put, good manners are a sign that you have consideration for others and good breeding.

 

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2021-02-16 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: