Кафедра лингвистики и межкультурной коммуникации
РУБЕЖНЫЙ ТЕСТ
Иностранный язык
индекс Б1.Б.03
Специальность 31.05.01 Лечебное дело
Срок освоения ОПОП ВО – 6 лет (очная форма обучения)
Курс 1
Семестр 1
Структура теста | |
Объем банка тестовых заданий | |
из них: | |
открытой формы | |
закрытой формы | |
на упорядочение | |
на соответствие | |
Контрольный тест (заданий) | |
Предполагаемое время тестирования (мин) | 30 мин. |
Рубежный тест по дисциплине «Иностранный язык» по специальности 31.05.01 Лечебное дело составлен в соответствии с рабочей программой по иностранному языку для студентов I курса.
Тест составила:
Фамилия И.О. | Должность | Ученая степень, ученое звание | Кафедра |
1. Левчук К.А. | ст. преподаватель | - | лингвистики и межкультурной коммуникации |
Рубежный тест предназначен для контроля освоения студентами 1 курса лексико-грамматического и текстового материала, пройденного в течение 1 семестра.
Рубежный тест рассмотрен и одобрен на заседании кафедры лингвистики и межкультурной коммуникации
Протокол № 1 от «31 » августа 2018 г.
зав. кафедрой к.филол.н. _________________(подпись) Т.Ф.Извекова
Тест для рубежного контроля рассмотрен, согласован и утвержден на заседании цикловой методической комиссии по лингвистическим и гуманитарным дисциплинам
Протокол № 1 от «01 » сентября 2018 г.
Лист регистрации изменений РП (хранится с контрольным экземпляром)
№> п/п | Номер страницы | Номер протокола заседания кафедры | Дата внесения | Подпись | Срок введения изменений в действие | |||
измененных | замененных | новых | аннулированных | |||||
1. | ||||||||
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
|
Рубежный тест содержит 35 заданий из общей базы и должен включать:
№№ | Кол-во заданий | Название раздела |
1. | V1: Грамматика | |
2. | V1: Фонетика | |
3. | V1.1: Общеупотребительная лексика | |
4. | V1.2: Профессиональная лексика | |
Всего: 35 |
V1: Грамматика
I:
S: Укажите существительное во множественном числе:
feet
hand
finger
phalange
I:
S: Закончите предложение соответствующей формой глагола to be.
Preclinical subjects### anatomy, histology, and microbiology. (are)
I:
S: Закончите предложение соответствующей формой глагола to be:
There ###several skeletons in the dissecting room. (are)
I:
S: Укажите правильный ответ на вопрос:
Are you a first-year student?
Yes, is it.
Yes, he is.
Yes, you are.
Yes, I am.
I:
S: Закончите предложение соответствующей формой глагола to be:
My friend … a cardiologist.
will not be
not will be
will be not
will be no
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Операция была проведена успешно.
The surgery was perform successfully.
The surgery performed successfully.
The surgery were performed successfully.
The surgery was performed successfully.
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
The spinal column is related### an axial skeleton. (to)
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
The academic year is divided### two terms. (into)
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
My friend applied### the department of General Medicine last year. (to)
|
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
The human skeleton is composed### an axial skeleton and appendicular skeleton. (of)
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
His way of living may result### a serious disease. (of)
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
The aorta passes### the thoracic cavity and the abdominal cavity. (through)
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
The bronchial tubes are lined###tiny hairs called cilia. (by)
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Мне семнадцать лет.
I am seventeen years.
Me seventeen years.
I am seventeen.
I am seventy.
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Мой любимый предмет – анатомия.
My favourite subject anatomy.
My the favourite subject is anatomy.
Anatomy my favourite subject.
Anatomy is my favourite subject.
I:
S: Закончите предложение соответствующим предлогом:
Blood vessels are covered###an outer layer called adventitia. (with)
I:
S: Укажите глагол, относящийся к группе неправильных глаголов:
to connect
to spread
to merge
to prevent
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
В нашей группе нет плохих студентов.
There are not bad students in our group.
No bad students are in our group.
Bad students are not in our group.
There are no bad students in our group.
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Существует одна новая теория.
It is a new theory.
This theory is new.
There is a new theory.
There is a new theory there.
I:
S: Укажите соответствия сказуемых и их грамматических времен:
L1: is preventing (R1)
L2: prevented (R2)
L3: was prevented (R3)
L4: will prevent (R4)
R1: Present Continuous Active
R2: Past Simple Active
R3: Past Simple Passive
|
R4:Future Simple Active
R5: Future Continuous Active
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Сейчас хирург оперирует пациента.
Now the surgeon operate a patient.
Now the surgeon has operated a patient.
Now the surgeon is operated a patient.
The surgeon is operating a patient now.
I:
S: Закончите предложение соответствующей степенью прилагательного:
It is difficult to diagnose a disease but it is### to cure it.
the most difficult
the more difficult
difficult
more difficult
I:
S:Закончите предложение соответствующим модальным глаголом или заменителем модального глагола:
Bleeding### be stopped by the bandage.
must to
have to
should to
must
I:
S: Укажите предложение, в котором слово с окончанием –ing переводится как существительное:
Performing the experiment scientists got some unexpected results
The scientists performing this experiment took part in the conference.
The performing of the experiment is very important for our trial.
Being performed by the scientists the experiment was successful.
I:
S: Укажите предложение в Past Simple:
He enters the university last year.
He entered the university last year.
He will enter the university last year.
He is entered the university last year.
I:
S: Укажите предложение, где Present Participle является определением:
He is operating the patient now.
He is afraid of operating patients.
Operating patients the doctor must be very careful.
The operating doctor is my father.
I:
S: Укажите предложение, где Past Participle является определением:
The arterial blood is oxygenated in the lungs.
Oxygen has entered the blood in the lungs.
The deoxygenated blood carries carbon dioxide to the lungs.
The blood is deoxygenated in tissues.
I:
S: Укажите предложение с парным союзом, который переводится или……или:
Gastric acid helps both to digest food chemically and to protect the body by killing the bacteria.
If the food is neither chewed nor moistened in the mouth it can’t be properly digested.
Absorption of this substance may not take place either in the oral cavity or in the stomach.
The venous network takes the blood into the liver where the nutrients are either processed or stored for later use.
I:
S: Закончите вопросительное предложение, выбрав соответствующий вспомогательный глагол:
…the circulatory system consist of the heart, vessels and blood?
Do
Did
Does
Is
I:
S: Закончите предложение одним из предложенных вариантов:
The urinary system … of kidneys and bladder only.
do not consist
not consist
does not consist
is not consist
I:
S: Укажите предложение, где слово с окончанием –ing переводится как инфинитив:
Blood is a fluid consisting of plasma, red blood cells, white blood cells, and platelets.
Providing nourishment to all the body cells the cardiovascular system plays an important role in homeostasis.
A scientist investigating this problem has already finished this trial.
Instead of carrying blood directly back to the heart veins of the stomach and intestines carry blood to the liver.
I:
S: Укажите предложение, где глагол have является модальным.
The surgeon has performed many operations.
The physician has many patients.
The surgeon has to perform the operation.
The surgeon has little time to perform the operation.
I:
S: Укажите подходящий парный союз:
……. the mouth ….. the anus are open to the external environment.
both….and
either....or
neither…nor
both…..or
I:
S: Укажите правильный вариант перевода предложения:
Профессор будет читать лекцию в этом зале в течение 3-х часов завтра.
The professor will deliver the lecture in this lecture hall for 3 hours tomorrow.
The professor will have been delivering the lecture in this lecture hall for 3 hours tomorrow.
The professor will be delivered the lecture in this lecture hall for 3 hours tomorrow.
The professor will delivered the lecture in this lecture hall for 3 hours tomorrow.
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Центральная нервная система состоит из головного мозга и спинного.
Central nervous system is composed of the brain and the spinal cord.
Central nervous system are composed of the brain and the spinal cord.
Central nervous system is compose of the brain and the spinal cord.
Central nervous system composes of the brain and the spinal cord.
I:
S: Укажите правильный перевод русской части предложения.
This disease was among those описанных Авиценной.
describing by Avicenna
describe by Avicenna
Avicenna describe by
described by Avicenna
I:
S: Укажите соответствия сказуемых и их грамматических времен:
L1: has treated (R1)
L2: will treat (R2)
L3: is treated (R3)
L4: is treating (R4)
R1: Present Perfect Active
R2: Future Simple Active
R3: Present Simple Passive
R4; Present Continuous Active
R5: Past Simple Active
I:
S: Закончите предложение соответствующей формой глагола:
The patient … for the heart disease.
treated
was treating
has treated
was treated
I:
S: Укажите правильный перевод предложения:
Гормоны могут влиять на работу одного или нескольких органов в организме.
Hormones may affect the work of one or several organs throughout the body.
Hormones must affect the work of one or several organs throughout the body.
Hormones is able to affect the work of one or several organs throughout the body.
Hormones have to affect the work of one or several organs throughout the body.
I:
S: Укажите превосходную степень прилагательного little…
the less
the littelest
the least
the most little
I:
S: Закончите предложение соответствующей степенью прилагательного:
Anatomy is … than history.
most difficult
more difficult
as difficult as
difficulter
I:
S: Укажите предложение, в котором Present Participle выполняет функцию определения:
Filtering wastes from the body, the urinary system also maintains the homeostasis of water, pH, blood pressure, and red blood cells.
Being pushed from the heart under the great force, arteries face high levels of blood pressure as they carry blood.
Blood carried by arteries is usually highly oxygenated, having just left the lungs on its way to the body’s tissues.
The GI tract is a large, muscular tube consisting of mouth, esophagus, stomach and intestines.
I:
S: Укажите правильный вариант перевода на английском языке, соответствующий русскому предложению:
Кишечник не может пережёвывать пищу.
The intestines can not chew the food.
The intestines not could chew the food.
The intestines must not chew the food.
The intestines can no chew the food.
V1: Фонетика, Словообразование
I:
S: Укажите слово, которое является существительным:
venous
circulate
cardiac
pericardium
I:
S: Укажите слово, которое читается не по правилу:
took
look
blood
tool
I:
S: Укажите слово, которое является прилагательным:
urinate
urinary
urethra
urine
I:
S: Укажите слово, в котором буква w не читается:
when
where
who
what
I:
S: Укажите слово, где слово является глаголом:
special
specialize
specialty
especially
I:
S: Укажите слово, которое является наречием:
high-lightened
height
high
highly
I:
S: Укажите слова, которые читаются одинаково:
L1: one (R1)
L2: too (R2)
L3: their (R3)
L4: right (R4)
R1: won
R2: two
R3: there
R4: write
R5: these
I:
S: Укажите слова, которые читаются одинаково:
L1: son (R1)
L2: sight (R2)
L3: eye (R3)
L4: see (R4)
R1: sun
R2: site
R3: I
R4: sea
R5: ear
I:
S: Укажите слово, которое не является однокоренным:
sense
sensory
senescence
sensitive
I:
S: Укажите слово, которое является глаголом:
flatus
flatted
flat
flatten
I:
S: Укажите слово, в котором сочетание ea читается по правилу
wealth
disease
health
breath