Святитель Трифиллий, епископ Левкуссийский




В 13-й день

Святы́я му́ченицы Акили́ны и свята́го Трифи́ллия, епи́скопа Левкуси́и Ки́прския

Стихи́ры, глас 4. Подо́бен: Дал еси́ зна́мение:

Неве́сту нетле́нну,/ укра́шену тя Ду́хом Святы́м, ве́дяще,/ соверша́ем па́мять твою́ святу́ю,/ му́ченице страстоте́рпице,/ и, покланя́ющеся благоче́стно/ моще́м и святе́й ра́це,/ здра́вие почерпа́ем страсте́м на́шим всегда́,/ Акили́но всехва́льная,/ ве́рою тя почита́юще.

Дар принесла́ еси́,/ твои́х удо́в терза́ния,/ Жениху́ твоему́, всечестна́я./ Те́мже, черто́гов тя пресве́тлых сподо́бив,/ просвеща́ет све́том Боже́ственныя сла́вы Пресу́щный,/ Ему́же предстои́ши, ра́дующися,/ о нас приле́жно моли́,/ ве́рно сла́вящих/ твое́, Акили́но, страда́ние.

Жела́нием, прехва́льная,/ одержи́ма Зижди́теля твоего́,/ Того́ страда́ния пло́тию изобрази́ла еси́,/ вся́ко треволне́ние боле́зней претерпе́вши./ И ны́не живе́ши на Небесе́х,/ неболе́зненную сла́ву/ и вене́ц нося́щи неувяда́емый/ и ви́дящи, е́же зрят а́нгельстии чи́ны,/ Акили́но Богодохнове́нная.

И́ны стихи́ры, глас 8. Подо́бен: О, пресла́внаго чудесе́:

О́тче Трифи́ллие сла́вне,/ слеза́ми мно́гими/ освеща́емь изря́дно,/ к пе́рвому Вино́внику до́брых возлете́л еси́/ и столп светови́ден яви́лся еси́,/ просвеща́я всех словесы́ и чудесы́,/ приступа́ющих к тебе́/ мы́слию всегда́ благопоко́рною./ Тем тя чтим и ублажа́ем.

О́тче свяще́нне Трифи́ллие,/ ты воскри́лием риз че́стно,/ я́ко Ааро́н вторы́й укра́шен,/ святы́х свята́я ны́не зри́ши,/ внутрь быв вторы́я катапета́смы./ О, чи́стаго твоего́ па́че ума́ сия́ния,/ святи́телей Боже́ственное удобре́ние,/ ему́же приобщи́лся еси́.

Име́яй ду́шу ми́лостиву,/ и чист по́мысл,/ и се́рдце нестро́потно,/ и ве́ру нескве́рную,/ и любо́вь нелицеме́рную,/ святи́тельства, о́тче, досто́инство,/ лико́м оте́ческим вчиня́емь че́стно./ Те́мже почита́ем тя свяще́нными пе́сньми/ и благоче́стно вси ублажа́ем и восхваля́ем.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Ра́дуйся, душ просвеще́ние,/ согреша́ющих проще́ние,/ неради́вых исправле́ние./ Ра́дуйся, утеше́ние и ра́дость,/ скорбя́щих Помо́щнице./ Ра́дуйся, Блага́я, немощны́х душ исцеле́ние./ Ра́дуйся, примире́ние к Бо́гу и Хода́таице,/ Серафи́м всех я́ко су́щи святе́йши, Чи́стая.

Крестобогоро́дичен:

Тя ви́дящи, пригвожда́ема/ на Кресте́, Иису́се,/ и стра́сти прие́млюща во́лею,/ Де́ва и Ма́ти Твоя́, Влады́ко,/ увы́ Мне,– вопия́ше,– Ча́до сла́дкое,/ ра́ны непра́ведно ка́ко терпи́ши,/ Врачу́, исцели́вый челове́ческое неможе́ние/ и от тли всех изба́вивый милосе́рдием Твои́м?

Тропа́рь, глас 4:

А́гница Твоя́, Иису́се, Акили́на/ зове́т ве́лиим гла́сом:/ Тебе́, Женише́ мой, люблю́/ и, Тебе́ и́щущи, страда́льчествую,/ и сраспина́юся, и спогреба́юся креще́нию Твоему́,/ и стра́жду Тебе́ ра́ди,/ я́ко да ца́рствую в Тебе́,/ и умира́ю за Тя, да и живу́ с Тобо́ю;/ но, я́ко же́ртву непоро́чную, приими́ мя, с любо́вию поже́ршуюся Тебе́./ Тоя́ моли́твами,/ я́ко Ми́лостив, спаси́ ду́ши на́ша.

Тропа́рь святи́теля, глас то́йже:

Пра́вило ве́ры и о́браз кро́тости,/ воздержа́ния учи́теля/ яви́ тя ста́ду твоему́/ Я́же веще́й И́стина./ Сего́ ра́ди стяжа́л еси́ смире́нием высо́кая,/ нището́ю бога́тая,/ о́тче Трифи́ллие,/ моли́ Христа́ Бо́га/ спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н Окто́иха еди́н и святы́х два, на 8. Кано́н святы́я, творе́ние Ио́сифово, его́же краегране́сие: Приими́ пе́ние, добротвори́вая Акили́но. Глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Посе́ченый несеко́маго пресече́,/ и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де,/ лю́таго врага́ вода́ потопи́,/ и непроходи́мое про́йде Изра́иль,/ песнь же вспева́шеся:/ Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Препросла́влена, Христу́, Жениху́ твоему́,/ на Небесе́х вои́стинну, ра́дующися, предстои́ши./ Те́мже тя на земли́ благоче́стно сла́вящия моли́твами твои́ми воспросла́ви, честна́я,/ и себе́ прича́стники сотвори́, Го́сподеви пою́щия:/ сла́вно бо просла́вися.

В тя все́льшися, благода́ть Ду́ха твою́ ду́шу чи́сту, сла́вная, соверши́,/ и ра́нами те́ла красне́йши была́ еси́./ Те́мже тя Жени́х душ, чи́сту до конца́ нетле́нну су́щу,/ Себе́ обручи́, прехва́льная.

Зиме́ ле́стней, земны́я концы́ испо́лншей дре́вле лю́те,/ испо́лнена су́щи Ду́ха, я́ко му́ченица неле́стная Го́спода Вседержи́теля,/ дости́гла еси́ весну́ жи́зненную и побе́ду взяла́ еси́ победи́тельную,/ Акили́но сла́вная, Богому́драя, досточу́дная.

Богоро́дичен: И́же Безнача́льному Отцу́ ссу́щный вни́де во утробу́ Твою́, Челове́к быв,/ и спасе́ ны, зло́бою прекло́ншияся/ и ле́стию врага́ порабоще́нныя, Мари́е Богоневе́сто./ Сего́ ра́ди ве́рою Тя и любо́вию ублажа́ем.

Ин кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие,/ пои́м песнь Христу́ Бо́гу,/ разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди,/ я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския,/ я́ко просла́вися.

Хвалу́ Бо́гу ве́рою принесе́м вси,/ Своего́ уго́дника украси́вшему доброде́тельми многообра́зными/ и втора́го Моисе́я воздви́гшему.

Ты, возше́д на го́ру доброде́телей, Боже́ственный зако́н прия́л еси́, о́тче Трифи́ллие,/ и скрижа́лию по́мысла добро́ту души́ твоея́ уясни́л еси́.

Ты, разу́мно, преподо́бне, благоуха́я, яви́лся еси́,/ душе́вное бо исцеле́ние всем прозя́бл еси́,/ я́коже теле́сным, о́тче, богодохнове́нно бы́лие я́влься ве́рным.

Богоро́дичен: Жи́зни исто́чник была́ еси́, Де́во Чи́стая Ма́ти,/ Нача́льника и Го́спода ро́ждши, Жизнь вся́ческих,/ ороша́ющи ве́рою славосло́вящих тя.

Песнь 3

Ирмо́с: Ты еси́ утвержде́ние/ притека́ющих к Тебе́, Го́споди,/ Ты еси́ свет омраче́нных,/ и пое́т Тя дух мой.

Истка́ла еси́ ри́зу све́та благода́тию, сла́вная,/ кро́вию твое́ю, Акили́но му́ченице, свяще́нно обагри́вши.

Уязви́лася еси́ любо́вию Боже́ственною я́ве, всечестна́я,/ те́мже тве́рдо я́звы же и боле́зни лю́тыя претерпе́ла еси́.

Всю тя освяти́ Изба́витель, честна́я, Госпо́дь,/ все́ю кре́постию Сего́, Акили́но, от души́ возлюби́вшу.

Богоро́дичен: Неве́сту Тя безневе́стну и чи́сто, Чи́стая, селе́ние Иису́сово,/ святе́йшу Херуви́м ве́мы.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди,/ Дре́вом умерщвле́й грех,/ и страх Твой всади́/ в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Возсия́ све́тло, я́коже со́лнце ми́ру, па́мять твоя́, святи́телю,/ и просвеща́ет сердца́ на́ша, ве́рно соверша́ющих сию́ благода́тию.

Сад быв Боже́ственнаго Ду́ха, грозд Боже́ственный прозя́бший,/ и ве́ры вино́ нам, ве́рным, мы́сленно раствори́л еси́.

Меч взем Боже́ственныя благода́ти, на́глость посе́кл еси́ велиа́ра/ и добль показа́лся еси́ нам победоно́сец Христо́в, свяще́нне.

Богоро́дичен: Ни язы́к земноро́дных, ни ум безпло́тен возмо́жет рождество́ Твое́ сказа́ти:/ па́че естества́ бо и ума́, Богоро́дице, Зижди́теля породи́ла еси́.

Конда́к святи́теля, глас 8.

Подо́бен: Взбра́нной:

Изря́дством жити́я чистоту́ де́вства прие́м, Трифи́ллие,/ первопресто́льник показа́лся еси́ Левкуси́и/ и яви́лся еси́ тем провозвести́тель и Богоразу́мия наста́вник./ Сего́ ра́ди ра́достно взыва́ем ти:/ ра́дуйся, святи́телей украше́ние.

Седа́лен святы́я, глас 8. Подо́бен: Прему́дрости:

Доброде́телей осия́вшися Боже́ственным све́том,/ страда́льческим украси́лася еси́, пресла́вная, честна́я, венце́м/ и, красна́ добро́тами бы́вши, ве́рою всех Влады́це уневе́стилася еси́/ вои́стинну, нескве́рная, нетле́нная./ Те́мже Небе́сным сподо́билася еси́ черто́гом, до́бре пострада́вши/ и льсти́ваго победи́вши, Акили́но Богому́драя,/ моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти/ чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва свята́го, глас 3. Подо́бен: Боже́ственный ве́ры:

Ре́вность ве́ры име́я, преблаже́нне, прозя́бл еси́ плоды́ зре́лы:/ враго́в бо посрами́л еси́ полки́ и диа́вола, Трифи́ллие, уби́л еси́./ О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

И ны́не, пра́здника или́ Богоро́дичен:

Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва,/ еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во, чистото́ю А́нгелы превозше́дшая,/ па́че всех мене́, персть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми,/ очи́сти моли́тв Твои́х Боже́ственными вода́ми,/ подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен:

Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти,/ на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго,/ ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше:/ увы́ Мне, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею,/ хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Песнь 4

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ смотре́ния Твоего́ та́инство,/ разуме́х дела́ Твоя́/ и просла́вих Твое́ Божество́.

Го́рдаго зми́я ты не́мощию те́ла низложи́ла еси́,/ воева́вши све́тло и томи́телей на́глость потреби́вши.

Муче́ния све́тлостию и де́вства Боже́ственными добро́тами, Акили́но,/ была́ еси́ Влады́це неве́ста изря́дная.

Тече́ния крове́й твои́х многобо́жия огнь погаси́ша,/ чуде́с же струи́ челове́ков омыва́ют неду́ги.

Богоро́дичен: Дрема́нием уны́ния мя сон грехо́вный, Отрокови́це, пости́же,/ бо́дренною моли́твою Твое́ю возста́ви мя к покая́нию.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди,/ слух Твоего́ смотре́ния/ и просла́вих Тя,/ Еди́не Человеколю́бче.

Сосу́д вои́стинну пречи́ст показа́лся еси́, преблаже́нне святи́телю,/ и Боже́ственный Дух в тя всели́ся.

Просве́щся Боже́ственным Ду́хом, ум преста́вил еси́ к Вы́шним/ и на пре́лесть, о́тче, подвиза́лся еси́ кре́пко.

Я́коже а́гнцы, упа́сл еси́ слове́сныя твоя́ о́вцы, преблаже́нне,/ и Христу́ приве́л еси́ словесы́ твои́ми.

Богоро́дичен: Необори́мую сте́ну Тя и держа́вную наде́жду, Богоро́дице,/ ве́рнии, стяжа́хом в напа́стех при́сно.

Песнь 5

Ирмо́с: От но́щи неве́дения,/ Богове́дением просвети́вый концы́,/ просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Волну́емей, я́коже свирепе́ющуся мо́рю, ле́сти иногда́,/ яви́лася еси́ окормля́ема, Акили́но му́ченице, Христо́вою благода́тию.

Смотря́ющи, муче́нице, к венце́м,/ подъя́ла еси́ тве́рдо растерза́ния удо́в твои́х и ну́ждную смерть.

Светоявле́нно украси́лася еси́, сопоста́ты са́мыя уди́вльши,/ кра́сною твое́ю добро́тою и душе́вным воста́нием.

Богоро́дичен: Изба́вленнии вси прароди́тельнаго осужде́ния рождество́м Твои́м,/ ра́дуйся, Тебе́ приглаша́ем, Обра́дованная Препе́тая.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди,/ во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви нас:/ ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Боже́ственною благода́тию, му́дре, оде́явся держа́вно, сла́вне,/ врага́ низложи́л еси́ си́лу/ и вене́ц от Бо́га прия́л еси́ досто́йно, я́ко таи́нник, Трифи́ллие.

На Небо́ возве́д души́ твоея́ о́чи, сла́вне,/ Боже́ственных позна́л еси́ уче́ний бе́здну, о́тче,/ челове́ком открыва́я Тро́ическое сия́ние.

Все ору́жие взем, священноявле́нне, Бо́жие,/ посрами́л еси́ собо́рно вра́жие му́жество/ и, уче́нии Боже́ственными главу́ сокруши́в, ве́чно ра́дуешися.

Богоро́дичен: Воплоще́нна из Тебе́, Богороди́тельнице, ве́рнии, позна́хом,/ без се́мене Сы́на рожде́нна, Бо́га и́стинна и Челове́ка естество́м./ Те́мже Тя сла́вим.

Песнь 6

Ирмо́с: Ио́ну в ки́те, Го́споди,/ еди́наго всели́л еси́,/ мене́ же, свя́заннаго мре́жами вра́жиими,/ я́ко от тли о́наго, спаси́.

После́довати Христо́вым сла́вным вожделе́ла еси́ страда́нием, де́во,/ и мужему́дренно претерпе́ла еси́ бие́ния/ и расторга́ния свята́го твоего́ телесе́.

Многови́дныя боле́зни претерпе́ла еси́,/ огня́ же небрегла́ еси́ боле́зни./ Те́мже, Акили́но, и боле́зни на́ша вся облегча́еши моли́твами твои́ми.

Смотря́я свы́ше, чудя́шеся лик А́нгельский, сла́вная де́во, терпе́нию твоему́,/ ка́ко безпло́тныя враги́ с пло́тию побежда́ла еси́ благода́тию.

Богоро́дичен: Да бог челове́к бу́дет, Бог ви́ден бысть Челове́к, Де́во,/ из Твои́х ложе́сн несказа́нно ро́ждся,/ и е́же бе, пребы́в неизме́нен.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся,/ неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну:/ от тли, Бо́же, мя возведи́.

Я́коже Ено́х, преста́вился еси́ ду́хом от земны́х ты к Небе́сным/ и нетле́ния прия́л еси́ по достоя́нию, блаже́нне, вене́ц.

Левкуси́я тя име́ утвержде́ние, о́тче,/ и па́стыря, и таи́нника благода́ти,/ я́ко светоно́сно со́лнце, просвеща́юща мир чудесы́.

Непоколеби́мое Це́ркве основа́ние,/ все́ми мя кова́рствы врага́ коле́блема,/ души́ моея́ хра́мину моли́твами твои́ми, о́тче, ны́не утверди́.

Богоро́дичен: Вы́шши Го́рних сил и святе́йши еси́, Всенепоро́чная,/ па́че естества́ вме́щши Невмести́маго Сло́ва во утро́бе Твое́й.

Конда́к, глас 2. Подо́бен: Вы́шних ища́:

Де́вства твоего́ добро́тами предочи́стивши ду́шу твою́,/ на высоту́ муче́нием востекла́ еси́, Акили́но всечестна́я,/ любо́вию Жениха́ твоего́ Христа́ уязви́вшися,/ Ему́же со А́нгелы предстои́ши, веселя́щися,/ с ни́миже не преста́й моля́ся о всех нас.

Песнь 7

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́/ попра́ша пла́мень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопию́ще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Телеси́ стра́ждущу, Богому́драя, неради́ла еси́,/ смотря́ющи су́щая та́мо воздая́ния, и свет, и сла́ву, Акили́но,/ и Бо́жию красоту́, и Боже́ственное весе́лие.

Нескве́рно нося́щи те́ло и се́рдце, Го́сподеви соедине́но,/ пред суди́щем, чи́стая, мучи́телей предста́ла еси́,/ неразуме́юща мучи́теля облича́ющи, Богому́драя.

Ми́ра измени́ла еси́ тле́ннаго преми́рныя ра́ди жи́зни нетле́нныя,/ и вре́менныя пи́щи пребыва́ющею, де́во,/ и теле́сным обру́чником безсме́ртнаго Жениха́.

Тро́ичен: Пе́сньми Боже́ственное Единонача́лие, Тричи́сленное у́бо Ли́цы пресла́вно,/ естество́м же про́сто су́ще, почита́ем, вопию́ще:/ Го́споди Бо́же, благослове́н еси́ во ве́ки.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша,/ и в пла́мень са́ми поидо́ша,/ и бо́ги их обруга́ша,/ среди́ пла́мене возопи́ша, и ороси́ я А́нгел:/ услы́шася уже́ уст ва́ших моли́тва.

О́бразу страсте́й воздержа́нием разу́мно не поклони́лся еси́/ и не опали́ теле́сная пещь, о́тче, ро́су твою́./ Ду́ха же испо́лнився Свята́го, де́рзостне взыва́л еси́:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Па́стырь перводе́телен показа́лся еси́ кре́пок Левкуси́и, му́дре,/ и приве́л еси́ Влады́це твоему́ мно́жество люде́й, всепло́дне./ Те́мже ве́рно про́сим:/ предстоя́, моли́ся о ста́де твое́м Бо́гу, изба́витися вся́кия тли.

Живы́й исто́чник слез твои́х, му́дре и пресла́вне, всех удивля́ет:/ исцеле́ний бо струя́ми при́сно богатя́щеся, Трифи́ллие,/ и твои́х моще́й благода́ть пое́м и глаго́лем:/ благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Приста́нище тве́рдо, Предста́тельнице стра́шная и стена́ необори́мая/ в ну́ждах бе́дствующим, обурева́емым в ско́рбех,/ Я́же к Сы́ну Твоему́ мольбы́, Богоро́дице, иму́щи,/ от многообра́зных искуше́ний спаса́й рабы́ Твоя́.

Песнь 8

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́/ со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху:/ благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Просвеще́на сия́нием чистоты́ и обагре́нии кро́вными испещре́нна,/ предстои́ши, Акили́но деви́це, Христу́ Бо́гу на́шему.

Чи́ста же́ртва принесла́ся еси́, и приноше́ние пресве́тло,/ и я́ко благово́нный фимиа́м, Акили́но Богому́драя, Христу́ Бо́гу на́шему.

Неду́ги разли́чныя челове́ком цели́т и отгоня́ет де́монский вред/ свято́е те́ло твое́, Акили́но, во гро́бе, пресла́вная, лежа́щее.

Богоро́дичен: Нетле́нное Сло́во, па́че сло́ва тле́ния нас вся́каго избавля́юща, родила́ еси́,/ сего́ ра́ди Тя вси, Де́во, сла́вим.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: В пещь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго/ и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га/ по́йте, дела́, я́ко Го́спода/ и превозноси́те во вся ве́ки.

Спасе́ния путь всем отве́рзл еси́, му́дре, су́щим в Левкуси́и,/ пе́рвое сед на престо́ле церко́внем ве́рно,/ от Боже́ственнаго сия́ния, сла́вне, сий, святи́телю, прии́м досто́йно.

Прибега́ющия ве́рно к ра́це твое́й, священноявле́нне,/ от бед изба́вити и искуше́ний врага́/ моли́ Благоде́теля Христа́ неоску́дно.

Удиви́шася, му́дре, а́нгельстии ли́цы твоему́ поще́нию,/ и де́монская мно́жества тре́пет прия́ша вели́к, и вся́ко зда́ние ужасе́ся,/ челове́ческий же род почита́ет тя досто́йно.

Богоро́дичен: Не забу́ди гла́са, Предста́тельнице стра́шная, моли́твенник Твои́х,/ но от вся́кия боле́зни моли́твами Твои́ми и вся́каго преще́ния исхи́ти,/ преклони́т бо Твое́ Ма́тернее Бо́га моле́ние.

Песнь 9

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу/ Тя испове́дуем,/ спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая,/ с Безпло́тными ли́ки Тя велича́юще.

На Кресте́ пригво́ждшемуся Спа́су де́ва сраспя́тся нра́вом пра́вым/ и зми́еву главу́ попра́вши. Красна́ добро́та твоя́ и вели́ко твое́й души́ благоро́дие, пребога́тая,/ богови́дно, Акили́но, ны́не явле́нно бысть.

Совоку́пльшися с ли́ки Безпло́тных и с му́ченическими собо́ры, прехва́льная,/ о нас всех Бо́га моли́.

Пресла́вная твоя́ па́мять всех созыва́ет ра́достно, Акили́но,/ пе́ти твоя́ сла́вныя, му́ченице, боле́зни и страда́ния.

Богоро́дичен: Глас Тебе́ а́нгелов, Пречи́стая, вопие́м:/ ра́дуйся, спасе́ние всех челове́ков/ и сла́вных му́ченик Боже́ственное венча́ние.

Кано́н свята́го Трифи́ллия, глас 2

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва,/ неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма,/ я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те,/ от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося нас ра́ди,/ ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Мы́сленное о́ко на высоту́ взем, позна́л еси́ Тро́ическую зарю́/ и, земны́я осия́в, му́дре,/ обогати́л еси́ всех Боже́ственным просвеще́нием боголе́пно./ Тем тя по достоя́нию в пе́снех велича́ем.

Свети́льник показа́лся еси́, всеблаже́нне, мы́сленный левкуси́ем,/ обходя́ окре́стныя страны́, му́дре,/ и Христо́вым позна́нием, я́ко луча́ми одушевле́нными, украси́в свяще́нными боголе́пно,/ и ле́сти ми́ра а́бие избавля́я.

Ны́не, ве́рнии, собра́вшеся, мо́лим тя, о́тче, при́сно моли́ти Христа́:/ я́ко да гла́да, и иноплеме́нников па́губы,/ и вся́кия беды́ изба́вит нас, я́ко си́лен,/ да тя по достоя́нию в пе́снех велича́ем.

Богоро́дичен: Несказа́ннаго чревоноше́ния неизрече́нное рождество́ ко́е сло́во ска́жет земноро́дных?/ Младе́нец бо бе и Бог рожде́йся;/ ро́ждшая же Раба́ и Ма́ти рожде́ннаго Сы́на, Богоро́дице./ Тем Тя пое́м и рождество́ Твое́.

Святая мученица Акилина

Святая мученица Акилина пострадала в правление императора Диоклитиана (284–305). Она родилась в 281 году в финикийском городе Библосе. Родители Акилины были христианами. Через четыре месяца после рождения мать принесла ребенка епископу Евфалию, который совершил над нею последование оглашения, а когда Акилине исполнилось шесть месяцев, епископ Евфалий крестил ее. В 283 году скончался отец святой Акилины Евтолмий. С юных лет святая Акилина усвоила правила христианского благочестия, которые ей внушала мать. Святая Акилина горячо любила Христа Спасителя и постоянно Ему молилась. Ее вера была настолько глубокой и горячей, что она не могла долго скрывать ее от язычников. В двенадцатилетнем возрасте святая Акилина стала проповедовать христианское учение среди своих сверстниц. Она убеждала их отречься от веры в бесчувственных идолов и уверовать во Христа. Святая Акилина рассказывала отроковицам о крестной смерти Господа Иисуса Христа, о Его воскресении, о спасении Им падшего человека.

Однажды проповедь святой Акилины услышал некий Никодим, бывший слугой правителя той области Волусиана. Он сообщил об этом Волусиану, и тот приказал привести отроковицу к нему. Напрасны были уговоры и угрозы: святая Акилина не принесла жертву идолам. Тогда святую отроковицу стали бить по лицу, а затем, обнажив, бичевали. После пыток Волусиан предложил святой Акилине несколько дней для размышлений, но она отказалась. Тогда раскаленными прутьями ей пронзили голову через уши. Когда святая Акилина потеряла сознание, ее приняли за мертвую и бросили за город на съедение псам. Ночью святой мученице явился Ангел и исцелил ее. Он повелел ей идти к Волусиану и обличить ничтожность перед Богом его намерений. Святая Акилина благодарила Бога за свое исцеление и просила Его не лишить ее мученического венца. Она услышала голос свыше: «Иди, исполнится то, о чем ты просишь».

Руководимая Ангелом, святая Акилина пошла во дворец правителя. Городские ворота сами открылись перед ней. Святая беспрепятственно вошла в покои правителя и нашла Волусиана спящим. Когда он проснулся и увидел святую Акилину невредимой, то пришел в ужас и повелел страже стеречь ее до утра. Утром Волусиан, убедившись, что перед ним действительно мученица Анилина, повелел отсечь ей голову как волшебнице, не повинующейся царским указам о почитании языческих богов. Перед казнью святая отроковица молилась Богу и в ответ услышала голос с неба: «Приди, избранная дева, и прими уготованное тебе воздаяние». В тот же миг святая скончалась († 13 июня 293). Палач видел, что она умерла, но, боясь гнева Волусиана, отсек ей голову. Из раны вместо крови истекло молоко.

Христиане с честью погребли тело святой мученицы Акилины в г. Библосе. От гроба святой отроковицы исцелялись многие больные. Позднее святые мощи (или их часть) были перенесены в Константинополь, где память святой мученицы Акилины стала торжественно праздноваться в храме ее имени.

Святитель Трифиллий, епископ Левкуссийский

Святитель Трифиллий, епископ Левкуссийский, родился в Константинополе, образование получил в Верите (Бейрут), был известен ученостью и красноречием. Несмотря на это, святитель избрал себе наставника не книжного и не ученого, но мужа высокой святости – святителя Спиридона, епископа Тримифунтского († 348; память 12 декабря).

Однажды император Констанций II (337–340) тяжело заболел и, не получив помощи от врачей, обратился с усердной молитвой к Богу. Во сне он увидел Ангела, показавшего ему собор святителей. Указав на двух из них, Ангел сказал, что только через них он может получить исцеление. Констанций разослал по всем областям империи указ, повелевавший собраться епископам. Это повеление получил и святитель Спиридон. Вместе со своим учеником святым Трифиллием он отправился к императору. Больной сразу узнал в пришедших указанных ему Ангелом целителей, поклонился им и просил помолиться о его исцелении. Святитель Спиридон с молитвой прикоснулся к голове императора, и он стал здоров. Святой Трифиллий восхитился красотой дворца, величественным видом императора, пышностью дворцовой жизни. Святитель Спиридон сказал на это: «Зачем ты удивляешься? Разве этот блеск делает царя более праведным? Все они – цари и вельможи – одинаково с последним нищим умрут и предстанут на суд Божий. Следует искать вечных благ и Небесной славы».

Вскоре святой Трифиллий был поставлен епископом города Левкуссии на Кипре. Он часто навещал святителя Спиридона. Однажды они вместе проходили по отличавшейся красотой и изобилием виноградников и садов местности, называемой Паримна. Святитель Трифиллий, привлеченный красотой природы, стал думать о том, чтобы приобрести эту землю. Святитель Спиридон прозрел мысли Трифиллия и сказал: «Зачем ты непрестанно думаешь о земных и суетных благах? Наше жилище и богатство на Небесах, к ним и нужно стремиться». Так святитель Спиридон постепенно возводил своего ученика к духовному совершенству, которого святой Трифиллий достиг по молитвам своего наставника. Святитель Трифиллий имел милостивую душу, незлобивое сердце, правую веру, любовь ко всем и многие другие добродетели.

Однажды на Кипре проходил Собор епископов. Отцы Собора просили святителя Трифиллия, известного своей ученостью и красноречием, произнести поучение народу. Говоря об исцелении Господом расслабленного (Мк. 2:11), он вместо слова «одр» употребил «ложе». Не терпя неточной передачи Евангельского текста, святитель Спиридон возмутился и сказал святителю Трифиллия»: «Неужели ты лучше Сказавшего – «одр», что стыдишься слова Его?» – и немедленно покинул храм. Так святитель Спиридон дал святителю Трифиллию урок смирения, чтобы он не возгордился данным ему талантом красноречия. Святитель Трифиллий мудро пас свое стадо. На средства, доставшиеся ему после матери, он построил в Левкуссии монастырь. Скончался святитель в глубокой старости около 370 года.

В начале XII века мощи святителя Трифиллия видел на Кипре русский паломник игумен Даниил.

 



Поделиться:




Поиск по сайту

©2015-2024 poisk-ru.ru
Все права принадлежать их авторам. Данный сайт не претендует на авторства, а предоставляет бесплатное использование.
Дата создания страницы: 2020-04-01 Нарушение авторских прав и Нарушение персональных данных


Поиск по сайту: