На стиховне Октоиха
Слава мученика, глас 6. Иоанна монаха
При Кресте́ предстоя́ и бывающая смотря́я,/ распинаема на Древе Бога и Человека видев,/ вопия́л еси к Нему:/ во Царствии Твоем помяни мя, Господи./ Тем и Спас приглаша́ше тебе:/ блажен еси, Ло́нгине,/ и память твоя в род и род.
И ныне, Богородичен или Крестобогородичен. Подобен: Тридневен
Видящи Тя распинаема, Христе,/ Тебе Рождшая вопияше:/ что странное еже вижу таинство, Сыне Мой?/ како на Древе умираеши плотию повешен,/ Жизни Подателю.
Тропарь, глас 4:
Мученик Твой, Господи, Ло́нгин,/ во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего:/ име́яй бо крепость Твою,/ мучителей низложи́,/ сокруши́ и демонов немощныя дерзости./ Того молитвами/ спаси души наша.
На утрени
Оба канона октоиха и святаго канон, егоже краегране́сие: Ло́нгинову великую воспою славу. Иосиф. Глас 4.
Песнь 1
Ирмос: Моря чермну́ю пучину/ невлажными стопами/ древний пешешествовав Израиль,/ крестообразными Моисеевыми рукама/ Амаликову силу в пустыни победил есть.
Божественными светоли́тии, славне, просвеща́емь/ и со Ангельскими чи́нми Христу Богу предстоя́,/ светоносную память твою совершающия просвети́.
Ничто́же тебе к Богу единения, мучениче, разлучи́,/ отлуче́на всякия плотския сласти верою,/ и чисто желания кра́йнейшаго наслаждаешися.
Служа Богу Живому, всемудре, ума чистото́ю,/ мертвым куми́ром, блаженне, никакоже службы принесл еси./ Тем к безконечней жизни, умерщвлен, прешел еси.
Богородичен:
Слово Отчее во утро́бе Твоей словом зачала́ еси,/ безелове́сия изба́вити земныя восхоте́в благосты́нею,/ Дево Мати Пречистая, Благословенная, Всенепорочная.
|
Песнь 3
Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи:/ Ты моя крепость, Господи,/ и прибежище, и утверждение.
Позна́в на Кресте́ Сына Божия,/ Истиннаго Господа, за ны стра́ждуща,/ в Того вседу́шно веровал еси.
Земля, якоже напоена́, прии́мши слове́сная се́мена,/ твоя душа клас, мудре, зрел/ Божественнаго благочестия возраста́ла есть.
Ве́трилом Креста́/ мук стра́стную преплы́в пучи́ну,/ тихая приста́нища постигл еси, славне, веселяся.
Богородичен
Неду́гующую мою ду́шу страсте́й нанесе́ньми исцели́,/ Мати Божия Пречистая,/ и ко спасению напра́ви.
Седален, глас 8. Подобен: Премудрости
Распина́ема видел еси Изба́вителя,/ и Того заря́ми освети́вся,/ тьмы избегл еси неразумия глубочайшия/ и к Божественному разуму себе сочетал еси,/ веровав, яко есть Бог Видимый./ Тем и пострада́в, лико́м причислился еси,/ Ло́нгине блаженне, мученическим, радуяся./ С нимиже всегда, славне, молися Христу Богу/ согрешений оставление подати/ чтущим любовию святую память твою.
Слава, и ныне, Богородичен:
В напа́сти многоплете́нныя впад от враг видимых и невидимых,/ бу́рею одержимь безчисленных согрешений моих,/ и, яко к теплому заступле́нию и покро́ву моему, Чистая,/ ко пристанищу притекаю Твоея благости./ Темже, Пречистая, из Тебе Воплоще́нному безсе́менно/ моли́ся прилежно о всех рабех Твоих,/ непрестанно моля́щихтися, Богородице Пречистая,/ моля́щи Его присно согрешений оставление дарова́ти/ воспевающим достойно славу Твою.
|
Крестобогородичен:
А́гнца и Пастыря, и Изба́вителя/ А́гница зря́щи на Кресте, восклицаше, пла́чущи,/ и, горько рыдающи, вопияше:/ мир убо радуется, прие́мляй Тобою избавле́ние,/ утроба же Моя горит, зря́щи Твое распятие,/ еже терпи́ши за милосердие милости./ Долготерпеливе Господи,/ милости бездно и источниче неисчерпаемый,/ умилосердися и да́руй согрешений оставле́ние/ верою поющим Божественныя Страсти Твоя.
Песнь 4
Ирмос: Вознесе́на Тя видевши Церковь на Кресте,/ Солнце праведное,/ ста в чи́не своем,/ достойно взывающи:/ слава силе Твоей, Господи.
Крепча́йший стяжа́в в вере смысл, блаженне,/ некре́пкую пре́лести разруши́л еси твердость/ и, радуяся, взывал еси:/ слава силе Твоей, Господи.
Возвыше́на и к Древу пригвожде́на/ Безстра́стнаго зря Господа славы,/ Того исповедал еси Сына Божия, славне,/ стра́ждуща Своею волею.
Увяда́ему смерть смертию Безсмертнаго видев,/ потща́лся еси, Ло́нгине, Его ради умре́ти/ и жа́ти по смерти со благославно пострада́вшими.
Богородичен:
Уедини́вшася по Ипоста́си во чре́ве Твоем/ и бывша Человека, Пречистая,/ Сло́ва, па́че сло́ва, родила́ еси,/ сугу́ба хоте́ньми и де́йствы являемаго.
Песнь 5
Ирмос: Ты, Господи, мой свет,/ в мир пришел еси,/ Свет Святый, обращали из мра́чна неведения/ верою воспевающия Тя.
Земли́ всякия воистинну быв пришле́ц,/ в я́звах страстоте́рпческих украси́лся еси, Ло́нгине,/ и на земли́ кротких вселился еси.
Возмогл еси, Креста силою укрепляем,/ немощно́е мучителей, страстотерпче Ло́нгине, победи́ти безумие.
|
Поста́вив на тве́рдем основании сердце твое, всехвальне,/ колебания искушений волнением неколе́блен пребыл еси.
Богородичен:
Едину, Бога Рождшую неискусомужно, воспои́м Деву,/ Еюже спасе́ни бывше, и верою ублажи́м.
Песнь 6
Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хваления, Господи,/ Церковь вопиет Ти,/ от бесовския кро́ве очи́щшися,/ ради милости от ребр Твоих/ истекшею Кровию.
Го́ры же и зе́млю колеба́вшуюся видев в Стра́сти день,/ неверствием стоя́ния поколебался еси/ и верою утверди́лся еси, Ло́нгине, Страждущаго.
Разум истинный и соверше́н, и смы́слен восприя́ти возмогл еси,/ видя тварь изменяющуся,/ и к Божественному изменился еси, Ло́нгине, познанию.
Претерпел еси лю́тую му́ку, радуяся,/ и выю мечу́ несомненною мыслию преклонил еси,/ усекая главы́ врагов верою.
Богородичен
Изсуши́ и из ко́рене, Всенепорочная, исто́ргни терно́вныя по́мыслы сердца моего,/ и плодоносно сие́ покажи́ хода́тайством Твоим,/ Отрокови́це Всечистая.
Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси
Весело возрадовася Церковь/ в памяти днесь приснопамятнаго страдальца Ло́нгина, взывающие/ Ты моя держава, Христе, и утверждение.
Икос:
Небо, тьмою многою омрача́емо, и землю трясу́щуся,/ и ка́мение разседа́ющеся, храма же катапета́сму раздирающуся на дво́е видев,/ в Божественней Страсти Христове Ло́нгин Божия Сына позна́,/ страждуща Своим благоутробием, безстра́стна же су́ща Божеством,/ и Славою со Отцем и Духом Святым содержащаго все и объемлюща,/ яко Бога Истинна и Царя./ Тем радостно страдалец зовяше:/ Ты моя держава, Христе, и утверждение.
Песнь 7
Ирмос: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей,/ любовию благочестия па́че,/ не́жели пламенем, опаля́еми, взываху:/ благословен еси в храме славы Твоея, Господи.
Законно пострада́в, мучениче,/ мужеским нра́вом души́ вся беззако́ннующих посрами́л еси советы/ и законно венчался еси:/ благословен еси, вопия, в храме славы Твоея, Господи.
Божественная благодать, нашедши мощем твоим,/ всяку болезнь реши́т благочести́во приходящих к тебе, блаженне,/ и проповедающих тя, истины непобеди́маго свидетеля.
Плоти умирающия не пощади́л еси, Ло́нгине, за Христа,/ жре́ти отреклся еси де́моном/ и тебе само́го Богу жертву непорочну, радуяся, принесл еси,/ мече́м посе́чен, досточудне.
Богородичен:
Яко Чистую Тя, Чистое Слово обре́т, всели́ся, Дево,/ Тобою очи́стити скве́рны человеков изво́лив:/ благословен бо Плод чре́ва Твоего.
Песнь 8
Ирмос: Ру́це распросте́р Даниил,/ львов зия́ния в рове затче́:/ о́гненную же силу угаси́ша,/ добродетелию препоя́савшеся,/ благочестия рачи́тели, о́троцы взывающе:/ благословите вся дела Господня Господа.
Успи́в прежде плотска́я двиза́ния, славне, бде́ньми, су́щими ко Господу,/ усну́л еси сладким сном, блаженне, умертвився Христа ради,/ на Древе Крестнем сном Божественным мертвым Жизнь источившаго.
Копие́м прободе́на в ре́бра, блаженнейше, яко видел еси,/ и, Кровь и во́ду источи́вша, Христа Человека, за милосердие, бывша,/ и уя́звен был еси Того сладким желанием, воспевая:/ благословите вся дела Господня Господа.
Погаси́л еси огни́ще и́дольское крове́й теченьми, Ло́нгине веемудре,/ и поже́гл еси кумиры, и нетве́рдая чти́лища,/ Божественною ревностию ду́шу возпали́в и взывая:/ благословите вся дела Господня Господа.
Очи сердечныя просвети́в Божественными сия́ньми, омрачившагося Солнца всесветлое сияние,/ мрак усердно оставил еси злочестия и звезда яви́лся еси, мудре, просвещающая вопиющия:/ благословите вся дела Господня Господа.
Богородичен:
Усты́ и язы́ком, и душе́ю проповедаю Тя, Богородительницу, и молю Тя, Пречистая:/ сердце мое озари светом Твоим и лютыя мя тьмы свободи́, вопиюща:/ благословите вся дела Господня Господа.
Песнь 9
Ирмос: Камень нерукосечный/ от несекомыя горы Тебе, Дево,/ краеугольный отсече́ся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества:/ тем, веселящеся, Тя, Богородице, величаем.
Крепость моя и пение – Слово, Иже на Кресте ру́це распрострый,/ мучениче, беззаконным вопиял еси:/ Того страсть всеблаженную изобразу́я, смерть волею приемлю.
Яко предобрый страстоте́рпец обда́рствован страстьми́ Божественными,/ весь красне́йш яви́лся еси и красному Слову предстои́ши,/ воздая́ния боле́зней твоих богате́йте восприе́мля.
Тя, сиянием страсте́й солнце незаходимое явльшася/ и заря́ми исцелений вселенную всю просветившаго,/ и мрак разгна́вша неразумия, ублажаем.
Взялся еси ко обителем вечным и лико́м сочи́слился еси всех святых мучеников:/ с нимиже, мучениче Ло́нгине, нас поминай,/ благочестно память твою празднующих, всеблаженне.
Богородичен
Света невечерняго явилася еси жили́ще, Богородице,/ Имже во тьме сущии и се́ни греха свет узре́ша:/ тем и моя просвети сердечная чувствия.
Светилен
На Кресте висяща яко узре́л еси вся Содержащаго ма́нием и советом неизреченным,/ удиви́лся еси чудеси́/ и Сына нарицал еси Бога Небеснаго:/ егоже славы достойно по подобию истинно причастник был еси.
Богородичен
Да славлю, Пречистая, Твою нератную благодать, многими прегреше́ньми впа́дшийся безумно:/ постигни ско́ростию Твоею и Твоею мя крепостию исхити́ грехопадений,/ яко спасаеши, яже хо́щеши, от всяческих скорбе́й силою Твоею непобори́мою.
На Литургии:
Прокимен, глас 7: Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде, / и упова́ет на Него́.
Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.